Teraźniejsza Prawda nr 145 – 1952 – str. 81
Listopad 1952 |
Nr 145 |
ŚWIATY I WIEKI BIBLIJNE
(Ciąg dalszy)
Dotąd przestudiowaliśmy Wieki Patriarchalny i Żydowski oraz częściowo, także Wiek Ewangelii. Następnie pragniemy przestudiować pozostałe zamierzenia Wieku Ewangelii i zamknąć tym nasze studia nad trzema Wiekami Drugiego Świata. Ufamy, ż e nasze studia nad trzema Światami i trzema Wiekami Drugiego Świata pomnożyły naszą wiedzę i pogłębiły nasze ocenienie Boga i Jego Planu oraz pomogły nam upodobnić się bardziej do Boga. Zamierzenia Boga zmierzają właśnie do tego, aby nam objawić Siebie i Swój Plan. Skoro, tak jest, powinniśmy starać się usilnie, aby użyć władzy udzielonej nam przez Jehowę ku spełnieniu tych zamierzeń. Bóg zaś gotów jest zawsze pomóc i umożliwić oddanemu i wiernemu uczniowi Jego Słowa dokonanie tego dzieła. Po tych kilku wstępnych myślach przechodzimy do rozważań nad pięciu pozostałymi zamierzeniami Wieku Ewangelii.
Pierwsze z tych pięciu, a więc i szóste zamierzenie Wieku Ewangelii przypada na koniec tego Wieku i stanowi zbiór czyli żęcie jego dojrzewających owoców, właśnie tak, jak w Wieku Żydowskim szóstym zamierzeniem było zbieranie dogrzewającego plonu. – Jest oczywiste, że taka praca żniwa była spodziewana po siewie i okresie wzrastania w Wieku Ewangelii, skoro podobny bieg rzeczy widzimy w pracy rolniczej i w równoległym rozwoju wypadków Wieku Żydowskiego i jego Żniwa. Podamy parę tekstów Pisma dotyczących Żniwa Wieku Ewangelii. W przypowieści o siewcy (Mat. 13:3-23) Jezus prowadzi dzieło Pana w Wieku Ewangelii, a mianowicie pozyskuje ludzi dlaboga, co wyrażone jest przenośnie pod postacią sceny zaczerpniętej z rolnictwa. W Ew. Mat. 13:34-30, 36-43, rozwinął dalej tę myśl przypowieścią o pszenicy i kąkolu, wyróżniając szczególnie dwa rodzaje posianego ziarna i wynikający z nich plon oraz Żniwo. W innej przypowieści o sieci zarzuconej w morze i wyławiającej ryby dobre i złe; przy czym dobre są wybierane, a złe odrzucane i niszczone. (Mat. 13:44-50); Jezus wypowiada bardzo podobną myśl. Inne pisma opisują ten sam proces, jako gromadzenie świętych. (Psalm 5.0:5) lub jako