Teraźniejsza Prawda nr 140 – 1952 – str. 26
albowiem nasuwa na myśl, że pozafiguralna Maria nie jest jednostką, lecz dużą liczbą osób, częścią Wielkiego Grona. Chociaż nie używamy wyrazu zebrania o jednostce, to jednak byłoby właściwym użyć go gdy się określa grupę. Co się tyczy Marii, daje nam to do zrozumienia, że praca względem niej już się skończyła i że powróciła do Obozu. Jej instrukcje względem powrotu do Obozu. Jej instrukcje względem powrotu do Obozu pokazują w obrazie, że Wielkie Grono otrzyma instrukcje gdy się oczyści aby mogło powrócić do pozafiguralnego Obozu.
(63) To, że Maria podróżowała z ludem, jest widoczne nie tylko z punktu figury, lecz i pozafigury; albowiem ta podróż odbywała się do miejscowości Faran, co przedstawia Królestwo (4Moj. 10:12; ang. Tom VIII roz. X). Z tego rozumiemy, że pozafiguralna Maria będzie miała udział w pozafiguralnej podróży, i między innymi, będzie gromadziła wierzących z pomiędzy Pogan i Żydów do Obozu Epifanicznego jako ostatnia część podróży, tj. ostatni wzrost w łasce, znajomości i służbie Wieku Ewangelii. Zauważmy, że stanie obozem gdzie to wszystko się działo, co zapisane w 12 rozdziale 4 księgi Mojżesza odbywało się w Hazarocie (4Moj. 11:35); słowo to znaczy wioski i przedstawia sekty, bądź pojedyncze bądź mnogie. Doświadczenia epifaniczne z pozafiguralną Marią były połączone z próbami na tle sekciarstwa, albowiem wodzowie Lewitów sformowali wiele Epifanicznych sekt; mieliśmy wiele doświadczeń pośród nich i z nimi podczas okresu Epifanii. To także działo się w Żniwie Żydowskim i we Wieku Ewangelii. Chociaż książęta, którzy potracili swe korony i inni przywódcy sekciarscy, i ich partyzanci, którzy byli spłodzeni z ducha, byli powodem wielu doświadczeń dla Kapłaństwa pośród różnych systemów i ruchów sekciarskich jednakowoż nie byli znani jako klasa. Lecz srogość tych doświadczeń z czasem złagodnieje kiedy Maria będzie oczyszczona, chociaż nie ustaną całkowicie, jak to pokazuje znaczenie miejscowości Haserot. To, że mieszkali w Haserocie jakiś czas po powrocie Marii do obozu dowodzi, na ogół mówiąc, że te grupy Wielkiego Grona, które się sformowały podczas okresu nieczystości Marii, pozostaną jako takie po jej oczyszczeniu; albowiem każda grupa niewątpliwie będzie miała swą specjalną pracę po swym oczyszczeniu a przed opuszczeniem ziemi, podczas gdy początek czystej pracy rozpocznie się gdy jeszcze przebywać będą w pozafiguralnym Haserocie. Z powodu wielkiego doświadczenia pierwszej jej części, praca oczyszczania potrwa dalej podczas podróży do pozafiguralnego Faranu; albowiem ta podróż przedstawia ostatnie doświadczenie wzrostu w łasce, znajomości i służbie przed przybyciem do Królestwa – pozafiguralnego Faranu. Jak chwalebną jest myśl, że Królestwo jest bliskie! Jak powinna jego bliskość zachęcać nas do wierności w ostatnich fazach kariery Kościoła; albowiem po pracy następuje odpoczynek, a po burzy spokój.
KONIEC