Teraźniejsza Prawda nr 140 – 1952 – str. 20

Podczas gdy MacMillan czynił nam wyrzuty, sam jednak, o ile nam wiadomo, nie wyraził żalu za swe dość długie opozycyjne postępowanie i nic nie wspomniał o swej opozycji względem jasnych dowodów, które popierały zmieniony pogląd Tak on, jak i J.F. Rutherford, którzy przez lata otwarcie zbijał naukę naszego Pastora o tymczasowym usprawiedliwieniu, itd. tak w Betel jak i innych miejscowościach, są ilustracją członków pozafiguralnej Marii.

      (54) W Columbus, podczas rozmowy z naszym Pastorem opisanej powyżej, powiedzieliśmy mu, że chcielibyśmy przeszkodzić skutkowi notatek z naszej odpowiedzi na zadane nam pytanie i z własnej woli wyraziliśmy chęć napisania listu w tym względzie do umieszczenia we W. Tower. List ten, chociaż napisany natychmiast nie ukazał się aż dwa miesiące później we W.T. z 1914 r. na str. 271. Miejmy na pamięci że powyżej wykazaliśmy jak w 1909 r. Pan dał nam wyrozumieć rzecz nową odnośnie przypowieści o groszu do końca godziny dwunastej i kto był tej przypowieści szafarzem. Później, stopniowo, Pan nam dał wyrozumieć jako „nowe rzeczy” resztę przypowieści oprócz znaczenia grosza, dawszy to ostatnie wyrozumieć wiernemu Słudze. Kilka lat po 1909 r., tj. w czerwcu 1914 r., otrzymaliśmy nowe wyrozumienie wieczora tej przypowieści, tj. że „wieczór” nastąpił po październiku 1914. Prosimy zauważyć, że Pan powstrzymał wyrozumienie tej rzeczy aż do właściwego czasu, tj. aż po czasie okazania żalu za nasz postępek na zebraniu pytań i odpowiedzi we Washingtonie, co teraz poznajemy iż było to uczestniczeniem w pozafigurze Aarona przedstawionej w dwunastym rozdziale 4 księgi Mojżesza; a i po temu gdyśmy dali stanowczy i pomyślny odpór wysiłkom Szatana by zwalczać jasne przedstawienie poglądu naszego Pastora jaki ukazał się we Watch Tower z maja 1914. Powyżej podaliśmy doświadczenia braci Bartona, Jana Edgara i nasze jako ilustracje doświadczeń w pozafigurze Aarona tego rozdziału jakie były i jeszcze są ogólnymi pomiędzy wodzami, którzy nie są członkami gwiazd w Kościele powszechnym jak i pomiędzy miejscowymi starszymi. Podczas gdy doświadczenia w jakie upadli J. Hemery, A.H. MacMillan i inni były podane jako próbki do wykazania parouzyjnych doświadczeń pozafiguralnej Marii. Nie przypominamy sobie żadnego doświadczenia z naszej strony, które byłoby udziałem w pozafiguralnym szemraniu przeciwko Mojżeszowi za wzięcie sobie Zefory za żonę. Wierzymy iż byłoby pożytecznym gdyby wodzowie oświeceni prawdą Epifanii zegzaminowali siebie by sprawdzić, czy nie brali udziału w pozafigurze Aarona przedstawionej w tym rozdziale. Niewątpliwie później wielu kapłańskich wodzów z pomiędzy grup lewickich przyzna że stawiali opozycję do Jezusowego przemawiania przez posłannika Epifanii, a przez to brali udział w czynności pozafiguralnego Aarona opisanej we wierszu 11. Zauważamy że Maria nie brała udziału w przyznaniu się do grzechu i głupstwa w prośbie o przebaczenie we wierszu 11. To było z powodu jej nieczystości w owym czasie co było figurą na brak pokuty pozafiguralnej Marii przed wydaniem jej Azazelowi na pobyt na puszczy.

      (55) Aaron nie tylko przedstawiony jest w prawdziwej pokorze we wierszu 11, ale okazuje prawdziwą miłość we wierszu 12, modląc się za życie i uzdrowienie Marii. Modlił się by nie umarła jako martwy płód,

poprzednia stronanastępna strona