Teraźniejsza Prawda nr 139 – 1952 – str. 15
Przez ten czyn miał udział w pozafiguralnym Aaronie jak ten rościł sobie pretensje do równości z naszym Panem gdy On działał przez urzędowego członka gwiazdy (wiernego Sługę) jako Boskie narzędzie mówcze. Publiczne, chociaż łagodne, strofowanie, jakie otrzymał od Boga przez naszego Pastora, pobudziło go do poznania i przyznania się do błędnego i niewłaściwego postępowania, co było jego udziałem w pozafigurze Aarona, przyznającego się do grzechu i błędu (w. 11). Brat Jan Edgar, na początku kontrowersji o Ofierze za Grzech, Pośredniku i Przymierzach (1908-1911), miał nieco odmienny pogląd o Nowym Przymierzu, od tego jak Jezus dał go przez urzędowego członka gwiazdy, a przez to miał udział w pozafigurze Aarona przedstawionej w dwunastym rozdziale czwartej księgi Mojżesza; czynem tym domagał się równości z naszym Panem w Jego urzędowym członku gwiazdy, będącym Boskim narzędziem mówczym. Wkrótce poznał jednak złego ducha oponentów Prawdy w tym przesiewaniu, a poznawszy zło przyznał się do niego i wyznał je. Potem przyjął ten punkt Prawdy, a czyniąc to brał udział w pozafigurze Aarona przedstawionej w 11 wierszu. W przeciwieństwie do powyższego Jesse Hemery ostro zaatakował ten pogląd wiernego Sługi, dawał wykłady przeciwne nie tylko w Glasgow (Anglii), ale i w innych miejscowościach, a czyniąc to brał udział w pozafigurze Marii.
(ciąg dalszy nastąpi)
PAMIĄTKOWE OGŁOSZENIE
Jako stosowny artykuł na okres Pamiątkowy, podajemy myśl aby wszyscy drodzy bracia badali artykuł zawarty w Prawdzie Nr 87 (P '35,34) zatytułowany „Wieczerza Pańska” z następującym dodaniem, jako dalszy paragraf na zakończenie tego artykułu: (Ten Pamiątkowy artykuł został wydany w marcu 1935 r., w Present T. W owym czasie niektórzy członkowie Chrystusa byli jeszcze w ciele; dlatego było właściwym symbolizować wszystkie trzy rzeczy w Pamiątce). Jednak Posłannik Epifanii zwrócił naszą uwagę w (P ’21, str. 8, kol. 2; i E tom IV str. 409), że Wielkie Grono, jako takie, przestanie w Pamiątkowej Wieczerzy symbolizować śmierć z Chrystusem, gdy rozpoznaje, iż więcej nie umierają z Panem; lecz nie powinni z tego powodu zaprzestać brania udziału w Pamiątkowej Wieczerzy dla dwóch innych celów powyżej wymienionych. Zdaje się nam, iż sprawa z Młodocianymi Godnymi tak samo się przedstawia. Nie mają oni przywileju w Wieczerzy Pańskiej symbolizować śmierć z Chrystusem; ponieważ nie umierają jako część Chrystusa. Lecz mogą brać udział w Wieczerzy Pańskiej, aby symbolizować Jego śmierć jako Baranka Bożego i swoją wiarę, tymczasowe przyswojone usprawiedliwienie przez śmierć Pańską. Mamy dwa powody do wierzenia, że jest właściwą rzeczą dla Młodocianych Godnych uczestniczyć w Wieczerzy Pańskiej dla dwóch wyżej wymienionych celów. (1) Nie tylko pierworodni, lecz wszyscy Izraelici z Boskiego rozkazu i przyzwolenia (2Moj. 12:25-27; Joz. 5:10; 2Kron. 35:1-19) uczestniczyli