Teraźniejsza Prawda nr 139 – 1952 – str. 11

      Pytanie: Kiedy przyjdzie Wieczerza Wesela Barankowego?

      Odpowiedź: Jeśli pytanie odnosi się do daty Wieczerzy Weselnej, to musimy odpowiedzieć, że nie wiemy; nie możemy też widzieć żadnej potrzeby, aby nowe stworzenia w ciele wiedzieli o tej dacie. Lecz jeśli pytanie odnosi się do daty Wieczerzy w pokrewieństwie do niektórych innych wydarzeń, odpowiadamy, że musi ona nastąpić po całkowitym wyzwoleniu Kościoła i Wielkiego Grona, a poprzedzić powrót obu Klas Godnych i świata. To, że Wieczerza musi nastąpić po wyswobodzeniu Kościoła jest widoczne w tym, że wieczerza weselna następuje po uzupełnieniu wesela w ogólnym znaczeniu, co w tym wypadku będzie uzupełnienie Pierwszego Zmartwychwstania, czyli zupełnym wyswobodzeniu Kościoła. Że to także nastąpi po zupełnym wyswobodzeniu Wielkiego Grona jest widoczne po pierwsze z tego, że członkowie Wielkiego Grona będą gośćmi na tej wieczerzy (Obj. 19:9), a po drugie z faktu, że niektóre rzeczy, na których Chrystus i Kościół ucztując, przyswoją sobie, po ich ukazaniu się z krwią pozaobrazowego Kozła w obecności Boga, i po pokropieniu nią pozaobrazowej Ubłagalni. Te rzeczy są wymienione pod punktami (2) do (7) w odpowiedzi na poprzednie pytanie, albowiem te rzeczy nie mogą być dane Chrystusowi i Kościołowi aż po takim pokropieniu; lub, pod inną figurą, aż świat zostanie odkupiony równoważną ceną zapłaconą Bogu. Lecz wyswobodzenie Wielkiego Grona musi poprzedzić kupienie świata, dlatego że oni są nabyci przez Boga przez przypisanie krwi pozafiguralnego Cielca za Kościół. Inny fakt pokazuje, że ta uczta następuje po pokropieniu ubłagalni krwią pozafiguralnego Kozła: Szata chwały i ozdoby nie będzie dana Chrystusowi (Głowie i Ciału) jako Najwyższemu Kapłanowi Świata aż po takim pokropieniu. Szaty te pod figurą najwyższego kapłaństwa przedstawiają niektóre przywileje i władze, które stają się własnością Arcykapłana Świata tylko po uczynieniu pojednania przed Bogiem za świat; a te władze stają się Jego własnością aby wzmocnić tę władzę, którą otrzyma Wtóry Adam i Wtóra Ewa na Wieczerzy Weselnej; należy zatem pamiętać, że pod każdą inną figurą, przedstawiającą tysiącletnie władze Jezusa i Kościoła, władze te różnią się od tych przedstawionych pod innymi spółcześnie operującymi figurami. A więc powyższe myśli dowodzą, że Wieczerza Weselna poprzedzi zmartwychwstanie Klasy Starożytno-Godnych, którzy nie mogą powrócić przed pokropieniem Ubłagalni krwią pozafiguralnego Kozła; albowiem to pokropienie uczyni pojednanie przez Bogiem za świat restytucji, którego częścią będą te dwie Klasy (Starożytno i Młodociano) Godnych. Dalej, mając na uwadze fakt, że dzieci według prawa porządku nie są spładzane aż po wieczerzy weselnej, rozumiemy, iż dlatego Klasy Starożytno i Młodociano Godnych jako części świata restytucyjnego, powstaną z śmierci do życia, a to będzie momentalnym zmartwychwstaniem do doskonałości fizycznej (Żyd. 11:40), a według prawa porządku, musi i na pewno będzie po Uczcie Weselnej. Ma się rozumieć, że Wieczerza Weselna będzie przed działaniem restytucji ku światu, ku tym, którzy nie będą książętami na ziemi.

poprzednia stronanastępna strona