Teraźniejsza Prawda nr 139 – 1952 – str. 9

      Pytanie: Czy Wielkie Grono przejdzie poza wtórą zasłonę?

      Odpowiedź: Wielkie Grono nie przejdzie poza wtórą zasłonę; albowiem wyrażenie „przejść poza wtórą zasłonę” daje do zrozumienia, że jednostka jest częścią Najwyższego Kapłana Świata, i że przez śmierć opuszcza stan pozsfiguralnego Miejsca Świętego, tj. stanu spłodzenia z ducha, a wchodzi do stanu pozafiguralnego Miejsca Najświętszego, tj. stanu zrodzenia z ducha na poziomie Boskim. Ponieważ Wielkie Grono, jako takie, ma miejsce na Dziedzińcu, a nie w Miejscu Świętym, chociaż niektórzy członkowie tej klasy kiedyś byli w Miejscu Świętym, jako członkowie Najwyższego Kapłana Świata, to pomimo tego nie mogą, jako członkowie Wielkiego Grona, przejść z Dziedzińca do Miejsca Najświętszego. Pamiętajmy, że to wyrażenie, „przejście poza wtórą zasłonę” nie może być użyte do innych klas, jak tylko tych, którzy pozostali członkami Najwyższego Kapłana Świata do końca. – P ’51, 58.

      Pytanie: Czy członkowie Wielkiego Grona śpią w śmierci po uzupełnieniu Małego Stadka poza wtórą zasłoną?

      Odpowiedź: Według Pisma Świętego tylko Małe Stadko ma udział w pierwszym zmartwychwstaniu (Obj. 20:6). Słowo „pierwsze” w wyrażeniu „pierwsze zmartwychwstanie” daje do zrozumienia, że tylko ci co są królami i kapłanami mają w nim udział, a wszyscy inni z umarłych powstaną później. Ta sama myśl jest podana w Obj. 14:13, gdzie jest powiedziane, że błogosławieni są odtąd umarli, którzy w Panu umierają; słowo „odtąd” znaczy od czasu wzmiankowanego w tym rozdziale, tj. od początku żniwa. Apostoł Paweł także określa zmartwychwstanie Małego Stadka jako pierwsze z punktu czasu, mówiąc, „a pomarli w Chrystusie powstaną najpierw” (1 Tes. 4:16). Inny ustęp Pisma wzięty pod uwagę dowodzi to samo: w Obj. 19:6-9, jest opisane wesele Oblubienicy, a potem ci co są wezwani na Wieczerzę Wesela Barankowego otrzymują swe błogosławieństwo. Cytat dowodzi, że zaproszenie jest dane drużkom nie prędzej aż całe Małe Stadko jest uzupełnione po tej stronie zasłony. Ps. 45:10-16 podaje nam podobną myśl, albowiem mamy tam opis, że Królowa jest przedstawiona Królowi jako Jego Oblubienica; a później panny, jej towarzyszki, są przedstawione jako idące za nią i mające zaproszenie do pałacu królewskiego. Te uwagi są powodem naszego wniosku, że członkowie Wielkiego Grona, którzy pomarli, jeszcze śpią, a tak samo jak śpiący święci w 1878, będą wszyscy wzbudzeni razem, gdy ostatni członek Wielkiego Grona opuści ziemię. – P '51,58.

      Pytanie: Co to jest wesele i wieczerza wesela Barankowego?

      Odpowiedź: Dla lepszego zrozumienia powyższego pytania, miejmy na uwadze to, że Biblia używa różne figury na przedstawienie pokrewieństwa wyobrażeń zachodzących pomiędzy Chrystusem a Kościołem.

poprzednia stronanastępna strona