Teraźniejsza Prawda nr 136 – 1951 – str. 37

      (41) W jakich słowach jest wykazany drugi nadzwyczajny przywilej Chrystusa, jak On działa przez członków gwiazd? W czym jest różnica pomiędzy figuralnymi prorokami? Co te słowa nauczają, w pozafigurze? Co to znaczy? Co nauczają w tej sprawie nauczyciele nominalnego Kościoła? Jakie są niektóre przykłady takich nauk? Jakie znaczenie nadają oni słowu tajemnica? Kto jest tego autorem? Jak używa Biblia to słowo? Jak jest użyte to słowo w 1Kor. 13:2; Efez. 3:3,4; Mat 13:11 ; Łuk. 8:10? Jak podają to słowo inne cytaty podane w niniejszym paragrafie? Wytłumacz Rzym. 11:25-32; 1Kor. 15:51; Efez. 5:32, Kol. 1:26,27; 2:2,3; 4:3,4; 2Tesal. 2:7; 1Tym. 3:16; Obj. 1:20 ; Obj. 17:5,7. Co możemy wnioskować z użycia tego słowa w powyższych cytatach, w porównaniu do tajemnic nominalnego kościoła? Jaki jest biblijny pogląd względem tajemnic?

      (42) Jakie znaczenie nie daje, a jakie daje nasza dyskusja o zrozumiałości tajemnic biblijnych słowom zawartym w wierszu, „Z nim będę rozmawiał… nie w widzeniach, ani zagadnieniach”? Jak to jest pokazane? Jak to widzimy w Ariusza? Zwinglim? Marsyliuszu? Serwetusie? Hubmajerze? Wiernym Słudze? Naukach Epifanii? Z czym mogą one być przeciwstawione pomyślnie? Co mamy uczynić z nauczycielem, który naucza rzeczy niezrozumiałe? Jako co? Jak są Prawda i błąd przeciwstawione na tym punkcie? Jaka jest więc myśl odnośnie słów które badamy?

      (43) W jakich słowach jest podany trzeci przywilej? Jaki był figuralny przywilej? Jakim sługom Pańskim nie był ten przywilej dany? W jakim urzędzie miał Aaron podobny przywilej? Co to znaczy, a co nie znaczy w pozafigurze? Jak tu stosują się podane cytaty? Jak, przez członków gwiazd, widzi Jezus podobieństwo Boga? W przeciwieństwie z przywilejami sług Prawdy, którzy nie są członkami gwiazd, jaki trzeci przywilej nie jest im nigdy dawany? Do kogo należy ten przywilej wyłącznie? Gdyby kto inny usiłował to czynić, do czegoby doprowadziło? Ilu członków gwiazd posiadało ten przywilej? Co oni otrzymali przez użycie tego przywileju? Przez kogo szczególnie Pan to czynił? Jak to jest pokazane w św. Pawle? W naszym Pastorze? Jakie są niektóre przywileje posłannika Epifanii w tym zakresie?

      (44) Co Bóg pokazał w w. 6-8? Co Bóg wtedy uczynił? Co to wyobraża? Co daje do zrozumienia pytanie Boga, we figurze i pozafigurze? Od czego powstrzymałoby właściwe poważanie we figurze i pozafigurze? Co było wynikiem braku poważania? W kim był ten brak większy? Jaką przestrogę dają ich postępowanie i strofowanie Pańskie?

      (45) Co wyrażają dostatecznie wiersze 2-8? Co podaje w. 9? Mając to na uwadze, co jest straszną rzeczą? Jaka jest różnica pomiędzy Boską pochwałą a Jego naganą? Zwłaszcza w czym? Co wyobrażają słowa, „i odszedł”? Przez co była ta myśl poparta? Co znaczy ta pozafigura? Co jest dobitnie pokazane we figurze? Jak ono zostało pokazane? Co nie jest pokazane w trądzie Marii? Jakie części jej ciała były zazwyczaj widoczne? Co dowodzi, a co nie dowodzi fakt, że jej trąd przedstawia nieczystość Wielkiego Grona? Jak to jest udowodnione w podanym cytacie? Co daje do zrozumienia wyrażenie, „a wejrzawszy, Aaron na Marię ujrzał ją trędowatą” co się tyczy rychłej przyszłości? Gdyby on to uczynił wcześniej, to co mógłby zauważyć? Co zauważył gdy zwrócił na nią uwagę?

      (46) Kiedy wzięło miejsce małe wypełnienie się ostatnich trzech części w. 10? Jakie sprawy to dowodzą? Jak dowodzą to podane cytaty? Jakie stosowne rzeczy nie były znane pomiędzy żniwem Żydowskim a Epifanią? Kto tylko je znał? Dlaczego tak było? Co z tego wnioskujemy? Jaki fakt to dowodzi? W przeciwieństwie do czasów apostołów, czego więcej nie potrzeba by poznać członków Wielkiego Grona — pozafiguralnych trędowatych? Na tym punkcie, co Pan dał nam poznać? Jakie są oznaki trądu, figuralnego i pozafiguralnego? Aby go rozpoznać i wytknąć, co tylko jest potrzebne? Co mamy rozumieć przez fakt, że nie było takiego oświecenia pomiędzy Żniwem Żydowskim a Epifanią? Jakie wiersze wypełniały się przez cały Wiek Ewangelii? Zwłaszcza kiedy? Do czego odnosi się specjalne pozafiguralne zastosowanie zwrócenia się Aarona do Marii? Co wyobraża to, że Aaron zwrócił się do Marii? Z jaką różnicą czynią to członkowie pozafiguralnego Aarona? Kiedy zrozumieją właściwy stan rzeczy Kapłani, którzy nie są oświeceni Prawdą Epifanii? Co widział pozafiguralny Aaron podczas całego Wieku? Bez czego?

      (47) Jak podziałał na Aarona widok Marii dotkniętej trądem? Lecz co było nawet straszniejszym? Z jakich dwóch punktów? Jak podziałała na Tymoteusza i Gajusa nieczystość Wielkiego Grona w Aleksandrze i drugich? Chociaż nie poznano ją jako nieczystość Wielkiego Grona, czyje zło przeniknęło zgrozą pozafiguralnego Aarona pomiędzy Żniwem Żydowskim a Epifanią? Jaka nieczystość parousyjna wstrząsnęła pozafiguralnym Aaronem? Jakie mamy przykłady takiej nieczystości? Pomimo czego, jak ich nieczystość na nas oddziałała? Kiedy był czas specjalnej zgrozy? Pomimo czego odczuł epifaniczny Aaron taką zgrozę? O jakich członkach jest tu mowa ?

      (48) Kto dotkliwie odczuł taką zgrozę? Co się tyczy zwolenników Towarzystwa? Drugich grup? W jakich okolicznościach? Pomimo czego? Co oni uznają? Którzy Kapłani, nie będąc teraz członkami pozafiguralnego Aarona, odczuli to? Jakie wrażenie wywarła na wydawcy nieczystość pozafiguralnej Marii? Dlaczego? Co to spowodowało, że uczynił? Jaki jego pogląd i jaka, podstawa sprawiły to, że odczuł wielką zgrozę z powodu ich nieczystości? Jak to na niego oddziałało co się tyczy H. J. Shearna i W. Crawforda? Jakie przemyśliwania przyczyniły się do tego?

PAŹDZIERNIK 1950 W PIRAMIDZIE

      Drogi Bracie Jolly: Łaska, miłosierdzie i pokój Boga Ojca i Pana Jezusa Chrystusa naszego Zbawiciela! Po śmierci naszego Brata Johnsona, co do którego wierzymy, że był ostatnim członkiem gwiazdy lecz także ostatnim członkiem Małego Stadka na tej ziemi, przyszło mi na myśl, że zdarzenie tak ważne dla tych w Prawdzie Epifanii jak jego śmierć i dla innych, gdy dochodzą do poznania że „Oblubienica” jest teraz zupełna, musi być bardzo wyraźnie wykazane nie tylko w Piśmie św. lecz także w Piramidzie, o której wiemy, że jest Kamieniem Mądrości Bożej. Jeśli śmierć ostatniego członka Małego Stadka lub ostateczne uwielbienie Kościoła jest przestawione w Piramidzie, to musi być pokazane tam gdzie jest symbolizowane Małe Stadko, jak np. w Wielkiej Galerii, Przedpokoju, stopniu u górnego końca Wielkiej Galerii lub w Pokoju Królewskim, to wszystko symbolizuje zdarzenia związane z Kościołem. Dokoła stopnia u górnego końca Wielkiej Galerii i Przedpokoju ukazują się niektóre znamienne rzeczy. Nie są one nowe lecz z pewnością były ukryte aż do zdarzenia się wypadku, który miały zobrazować. Po rozmowie z tobą o tych rzeczach i na twoją propozycję, zamieściłem je w tym liście tak zwięźle jak tylko możliwie. Następujące podane jest sugestywnie jako dowód dany przez Piramidę, że nasz drogi Brat Johnson jako ostatni członek Małego Stadka odszedł za zasłonę w październiku 1950 i w ten sposób Oblubienica przygotowała się.

A = 330 cali
B = 229 cali
C = 74 cali
D = 73 cali
E = 61 cali
F = 30 cali
G = 36 cali
J = 68 cali
K = 81 cali
L = 83 cali
M = 6 cali
.
N = Wystająca linia z Pokoju Królewskiego.
O = Linia podłogi w Przedpokoju.
P = Linia podłogi Wielkiej Galerii.

      Diagramy, z których wzięte są powyższe wymiary, które wchodzą w te obliczenia można znaleźć w dziale o Piramidzie [The Great Piramid Passages] tom 2, str. 76, a także jaśniej w książce

poprzednia stronanastępna strona