Teraźniejsza Prawda nr 107-108 – 1946 – str. 81

symbolicznymi ojcami – nauczycielami – co znaczy Wieczerza Pańska, co ona symbolizuje. Jeżeli jej figura jest ceremonią, symbolizującą coś innego, to przecież Wieczerza Pańska jako pozafigura figuralnej ceremonii musi także być ceremonią, symbolizującą coś innego. Ten fakt, że Wieczerza Pańska jest pozafigura Przejścia Pańskiego, został powstrzymany w znacznej mierze, a to powstrzymanie było pierwszym krokiem do odłączenia Wieczerzy Pańskiej od! 14-go Nisan, tym to sposobem udało się Szatanowi usunąć Prawdę, a przedstawić błąd o przeistoczeniu i współistnieniu ciała i krwi Pańskiej w chlebie i winie. Niechaj Wieczerza Pańska pozostaje w związku z coroczną Wielkanocą Przejścia Pańskiego, jako pozafigura do figury tak jak nasz Baranek Wielkanocny ma związek z oryginalnym barankiem w Egipcie i nasze karmienie się Barankiem ma związek z Izraelowym spożywaniem oryginalnego baranka w Egipcie, jako pozafigura do figury, a wtedy nie będzie miejsca na transubstancję (naukę grecko i rzymsko katolicką o przemianie chleba i wina w ciało i krew Chrystusa), konsubstancję (naukę wschodnich sekt o współistnieniu, czyli zmieszaniu się chleba z ciałem, a wina z krwią i wytworzenie z tego trzeciej substancji w każdej z dwóch), lub instrumentalizację (naukę luterańską i wyższą – anglikańską o daniu ciała i krwi Chrystusa za pośrednictwem chleba i wina), aby uchodziły za nauki biblijne. Teraz zauważmy odpowiedź, jaką Bóg dał ojcom izraelskim, aby dawali pytającym dzieciom: „Jest to (znaczy przedstawia, ponieważ słowo jest orzeka tu o aktualnym znaczeniu symbolicznej ceremonii) ofiara przejścia (baranka w Egipcie) Pańskiego (Bóg zarządził na nią; więc była Jego), który pomijał domy synów izraelskich w Egipcie, gdy zabijał Egipcjan, a domy nasze uwalniał”. W zdaniu wierszu 27 jest odwoływanie się do Boga, którego specjalny baranek wielkanocny był zabity, gdy On pomijał domy synów izraelskich w Egipcie i domy ich uwalniał, które utożsamia Przejście tego wierszu z barankiem zabitym w Egipcie, a nie z, świętem Przejścia (jako rzeczą, która nie może być zabitą) jak twierdzą ci, którzy aby ujść przed tym argumentem, wierzą w prawdziwą obecność. Tym sposobem Bóg powiedział ojcom izraelskim, aby wytłumaczyli swoim dzieciom, że ich coroczna ceremonia zabijania i jedzenia baranka, przedstawia zabicie i jedzenie pierwszego baranka w Egipcie. Ma się rozumieć, że coroczne zabijanie baranka nie było aktualnym zabijaniem pierwszego baranka w Egipcie, lecz corocznym zabiciem baranka i aktualnie przedstawiało zabicie pierwszego baranka w Egipcie. Co było pozafigura Boskiego wyjaśnienia, że coroczne zabijanie baranka przedstawiało zabicie oryginalnego baranka? Najpierw, Jego wyjaśnienie przez Chrystusa i św. Pawła, że coroczna Wieczerza Pańska przedstawia naszego Baranka w Jego ciele i krwi (Mat. 26:26, 27; Marka 14:22-24; Łuk. 22:19, 20; 1Kor. 11:23-29), potem Jego wyjaśnienie tej samej myśli przez Jego (nie natchnionych) specjalnych mówczych narzędzi wśród drugorzędnych proroków, takich jak: Berenger z Tours, Jan Wyklif, Huldreich, Zwingli, Pastor Russell, itd. Schylenie i pokłonienie się ludu (w. 27), przedstawia przyjęcie pozafiguralnych nauk i wynikające z tego oddanie czci przez pozafiguralnego Izraela; a ich uczynienie tego jak Pan przez Mojżesza i Aarona rozkazał im czynić (w. 28), przedstawia wykonanie przez pozafiguralnego Izraela pozafigur tego co Izrael uczynił w Egipcie i pozafiguralnego Izraela czyniącego to, co Jezus i Kościół, w jego nauczających częściach, rozkazał im uczynić względem pozafiguralnego Baranka i święta.

PYTANIA BEREAŃSKIE
NIEWOLA I WYZWOLENIE IZRAELA

       (1) Jakie dwie rzeczy Bóg rozkazuje w 2Moj. 12:14? Podczas którego okresu one miały być zachowane? Co pierwotny baranek i noc uczty przedstawia? Co przedstawia coroczna Wielkanoc i co przedstawia noc, w której było obchodzone to święto? Co przedstawia fakt, że coroczna Wielkanoc miała być obchodzona rocznie podczas Wieku Żydowskiego? Jak zacytowany ustęp udowadnia to pozafiguralnie? Co nie znaczy wyrażenie, „ażby przyszedł”? Co ono znaczy? Co dowodzi, że to jest jego znaczeniem? Co to zastanowienie obala? Komu były te dwie coroczne Wielkanoce świętami? Co to znaczy? Jak długo trwała uczta Wielkanocy? Święto Wielkanocy? Co te siedem dni święta przedstawiają? Jak długo obchodzimy nasze wyswobodzenie?

       (2) Co było główną rzeczą w uczcie 14-go Nisana? Co było podrzędną rzeczą? Co było główną rzeczą podczas siedmiodniowego święta? Gdzie to jest wyjaśnione? Co przedstawia Izraelowe jedzenie przaśnego chleba 14-go Nisan? Co przedstawia Izraelowe jedzenie go podczas następnych siedmiu dni? Jak l list do Kor. 5:8 udowadnia to? Co przedstawia rozkaz usunięcia kwasu z domów? Że to było pierwszego dnia? Jaką ceremonię Żydzi używają od czasów przed Chrystusem na usunięcie kwasu z domów?

       (3) Co nie jest pewne odnośnie powstania tej ceremonii? Jaki pogląd na tę ceremonię jest w zakresie Prawdy i rozumu? Dlaczego tak jest? Co dom tu przedstawia? Jak zacytowane ustępy udowadniają to? Co przedstawia Izraelitowe szukanie kwasu? Jak zacytowane ustępy udowadniają to? Co ogień przedstawia? Podaj pisma na dowód. Co światło świecy przedstawia? Podaj wyjątki biblijne na dowód? Co ogień przedstawia? Jakie są na to dowody Pisma Świętego? Jaka zaleta głównie niszczy pozafiguralny kwas? Jakie są jeszcze drugie dwie główne zalety, które współdziałają w tem? Jak to jest udowodnione o tych trzech zaletach przez zacytowane ustępy? Co powyższe rzeczy udowodniły odnośnie symbologii ceremonii wyrzucania kwasu? Czy mogła być z rozporządzenia Bożego, chociaż nie podana w Biblii? Na podobieństwo czego zachowała się ta ceremonia?

       (4) Co w. 15 przepisuje, jako karę za pozostawienie kwasu w domu podczas Święta Wielkanocy (Przaśników)? Jaką ta kara zdaje się być po pierwszym przeczytaniu o niej? Jak można usprawiedliwić ją, jako rozumną? Co staje się z nowym stworzeniem, jeśli ktoś wciąż żyje według ciała? Jak nowe stworzenie może być zachowane? Dlaczego Bóg karał śmiercią za nieposłuszeństwo Jego rozkazowi względem kwasu podczas Święta Przaśników? Jakie przewinienia są zobrazowane? W streszczeniu, dlaczego figuralny zakaz i kara za przekroczenie go była wymagana? Co powiększa rozumność jej? Co jest zobrazowane przez wykonanie tej kary kiedykolwiek w tych siedmiu dniach?

       (5) Co miało być pierwszego i siódmego dnia Święta Przaśników? Co nie miało być czynione w te dnie? Jaki był wyjątek w tym względzie? Ile pozafigur nasuwa się przez to? Kogo się tyczy pierwsza? Kiedy? Druga? Co jest pierwszą pozafigurą? Drugą? Jakie fakty usprawiedliwiają pierwsze zastosowanie odnośnie pozafiguralnych zgromadzeń? Drugie? Na co wskazuje znaczenie tych pozafiguralnych zgromadzeń pierwszego gatunku? Drugiego?

       (6) Co jest zobrazowane przez rozkaz, żeby unikać wszystkiej niepotrzebnej pracy? W których okresach było to pozafiguralnie więcej ogólnie nauczane i praktykowane niż w innych, w obydwóch zastosowaniach? Co nie jest podane w tym wierszu odnośnie innej pracy w te drugie pięć dni? Dlaczego jest w połączeniu z zakazem wyrażonym odnośnie tych dwóch dni? Kiedy w obydwóch pozafigurach było więcej wierności? Kiedy mniej? Którzy to są, których można podać za przykład udowadniający to? W jakich faktach znajdujemy te rzeczy przedstawione w pierwszym z tych zastosowań? W drugim? Co wynikało z tego odnośnie członkostwa w Wielkim Gronie? Kiedy oni później reformują się i stają się wiernymi? Jak to jest zobrazowane?

       (7) Co jest zobrazowane przez powtórzenie, żeby użyć chleb niekwaszony w pierwszej i corocznych Wielkanocach? Jak to się wypełniło pozafiguralnie? Dlaczego oryginalne i coroczne święta słusznie były wymagane? Jak te zastosowania stosują się do tych dwóch pozafiguralnych świąt? Co te zastanowienia udowadniają?

       (8) Co podaje w. 15? Jakie odróżnienie musi być trzymane w umyśle, żeby zrozumieć tę sprawę? Aktualnie jak długo całe obchodzenie święta trwało? W której części 14-go Nisana mógł być niekwaszony chleb jedzony? Co można było czynić w resztę tego dnia? W którym jeszcze okresie mógł być niekwaszony chleb jedzony? W których czasach był kwaszony chleb zakazany? Jakim sposobem pozafigura wyświetla te sprawy odnośnie 14-go Nisan? Odnośnie 15-go do 21-go?

poprzednia stronanastępna strona