Teraźniejsza Prawda nr 105 – 1946 – str. 50

plag i wiele cudów) w Egipcie (w. 10), tak też nasz Pan i Kościół wykonują ich pozafigury. Zauważyć można, że Mojżesz i Aaron nie dokonali dziesiątej plagi i  w. 10 tego nie nasuwa, gdyż w nim jest mowa tylko o pierwszych dziewięciu. Więc nie jest to nasz Pan i Kościół, którzy zadają wtórą śmierć lecz jest to ten wielki ucisk, co to czyni pozafiguralnym pierworodnym Egiptu, chociaż oni na pewno dokonali pierwszych dziewięciu pozafiguralnych plag, a to przez usługę nauczania, przez którą to usługę oni także
kol. 2
przepowiedzieli pozafiguralną dziesiątą plagę. Tak jak Mojżesz i Aaron dokonali figuralne plagi „przed Faraonem” (w. 10) w przeciwieństwie do niego, tak też nasz Pan i Kościół uczynili w pozafigurze w publicznej pracy przeciw Szatanowi. Zdanie przy końcu w. 10 dowodzące, że Bóg zatwardzi serce Faraonowe przy końcu dziewiątej plagi, ma takie same znaczenie w figurze i pozafigurze, jak wyjaśniliśmy w poprzednich wierszach tego wyrażenia, więc nie będziemy je tu powtarzali.

PYTANIA BEREAŃSKIE

      (1) Gdzie znajduje się ciąg dalszy rozmowy, zaczętej w 2Moj. 10:24? Jak ma być uważany ustęp 2Moj. 11:1-3? Jak powinno być uważane pierwsze zdanie 2Moj. 11:1? Jak to pierwsze zdanie 2Moj. 11:1 ma być przetłumaczone? Jakie cztery powody wymagają takiego tłumaczenia? Dlaczego w. 1-3 jako zdania nawiasowe są tu włączone? Gdzie Bóg oznajmił Mojżeszowi rzeczy, podane w w. 1-3? Jak brzmi pierwsze zdanie w. 3 w najstarszym hebrajskim rękopisie? Dlaczego to tłumaczenie zdaje się być lepsze? Którym słowem powinno być zastąpione słowo był podane kursywą w drugim zdaniu w. 3 ? Co zawierają w. 1-3 ? Jaką mają łączność z w. 4-8 ?

      (2) Do której plagi odnosi się. w. 1? Co jest dziesiątą plagą? Na co ona była figurą w jej dwóch częściach? Kiedy zostanie wykonaną pozafiguralna dziesiąta plaga? Komu szkodziła ta plaga? Jakie ma znaczenia hebrajskie słowo Mitzraim? Co ono znaczy w w. 1? Dla kogo jest bolesną śmierć pozafiguralnych pierworodnych ? Co Bóg przepowiedział, że będzie skutkiem śmierci figuralnych i pozafiguralnych pierworodnych? Co przedstawia pośpiech Faraona w wypędzeniu Izraela? Co znaczy to pozafiguralne przyspieszenie? Kiedy oni bywają trapieni? Co powinno zmniejszyć przykrość ludu Bożego w takim przynaglaniu ?

      (3) Gdzie ogólne znaczenie było dane odnośnie w. 2, o ile się tyczy matek izraelskich? Do czego jest wzmianką w. 2? Jak słowo przetłumaczone teraz powinno być oddane? Dlaczego? Co jest dodane w w. 2, czego nie ma w 2Moj. 3:21, 22? Do jakich tylko Izraelitów odnosi się 2Moj. 3:21, 22? Co nie było tam mówione, co jest mówione w w. 2? Kogo przedstawiają w tej łączności matki Izraelskie i ich dzieci? Kto tu jest przedstawiony przez ojców Izraelskich? Pod jakim względem? Kogo przedstawiają mężowie sąsiedzi ? Co wyjaśnia to zastosowanie ? Jak prośba o wypożyczenie była wykonana? Przytocz ilustrację z tych czterech danych przykładów.

      (4) Gdzie była wytłumaczona figura i pozafigura poprawionej formy pierwszego zdania w. 3? Jak brzmi literalne przetłumaczenie wyrażenia: „Ja dam łaskę ludowi w oczach Egipcjan?” Jakim wydaje się być to wyrażenie z początku? Co nasuwa stosowność tego zdania? Dlaczego jest prawdziwym dobrodziejstwem dla ludu Bożego? Jak zacytowane ustępy pokazują to? Dlaczego one są nazwane łaską ludu Bożego? Dlaczego one prawdziwie są takimi? Czy pozafiguralni Egipcjanie uważaliby je za takie, gdyby im były zadane? Dlaczego nie? Jak my powinniśmy je uważać? Jak św. Piotr nazywa je?

      (5) Jakim słowem powinno być zastąpione słowo był podane skośnym drukiem w drugim zdaniu w. 3.? Dlaczego? Jak każda plaga podziałała na wpływ Mojżesza? W czym jego sława doszła do najwyższego stopnia? Co jest pozafigurą tych dwóch zarysów tej sławy? Jak doszło do tego, że Mojżesz wyraził groźby w. 4-8? Co jest tego pozafigurą? Jaki jest urząd w. 1-3 w stosunku do w; 4-8?

      (6) Jaka jest łączność pomiędzy w. 4, a 2Moj. 10:29? Co przedstawia Mojżeszowe twierdzenie, że jego wyrażenie było poselstwem od Jehowy? W ilu miejscach jest Boskie wyjście i zabijanie pierworodnych Egiptu połączone z północą 14 Nisana? Które to są ustępy? Jak te wyrażenia różną się w tych ustępach w języku hebrajskim? Dlaczego ta różnica? Jakie były różnice w wojnie przed i po zaczęciu się jej w okopach? Co jest wykazane pozafiguralnie przez wyrażenie „koło północy?” „O północy?” Jak te dwa fakty były wykazane bez zastosowania ich do dziesiątej plagi?

      (7) Co jest pozafiguralną nocą, o której tu jest wzmianka? Ile lat wynoszą okresy Parousja i Epifania? Jak północ tego okresu była spokrewniona w czasie względem początku Parousji i końca Epifanii? Co ten fakt udowadnia odnośnie długości tych okresów? Co jeszcze ten fakt dowodzi? Jaką naukę Lewitów on obala? Co to zastanowienie udowadnia odnośnie długości jednej z symbolicznych godzin biblijnych? Jeżeli godzina 3 1/3 lat okaże się być niewłaściwą odnośnie Obj. 17:12, co możliwie będziemy zmuszeni uczynić z godziną 6 2/3 lat? Pod jakimi okolicznościami?

      (8) Co przedstawia Boskie przejście przez _pośrodek Egiptu? Jakim sposobem nasz Pan wyraźnie, co do około października, 1914 r., wypełnił pozafigurę Mojżeszowego wypowiedzenia tego zdania ? Jak On to wypełnił odnośnie I-go sierpnia, 1914 r. włącznie? Kiedy nastąpiło stopniowe zakończenie się pierwszego członka (2520 lat) dwójnasobnego okresu? Jaką to ma łączność z punktem, który omawiamy? Jak z obydwóch punktów te pozafiguralne przepowiednie były uczynione? Przed kim nasz Pan uczynił tę pozafiguralną przepowiednię ?

      (9) Co w. 5 akuratnie podaje? Co jest pozafiguralna dziesiątą plagą? Co nie było figuralną dziesiątą plagą? Co nie jest pozafiguralna dziesiątą plagą? Kim oryginalnie byli wszyscy z nowych stworzeń? Jak List do Żyd. 12:23 udowadnia to? Co się staje z tymi pozafiguralnymi Izraelitami, którzy zgrzeszą grzechem na śmierć? Przez jakich Izraelitów oni są zobrazowani? Dlaczego oni stają się pozafiguralnymi pierworodnymi Egipcjanami? Kogo Szatan przeważnie stara się pozyskać do jego specjalnej służby? Kogo z tych on tylko częściowo i tymczasowo kontroluje? Ustawicznie i całkowicie aż do śmierci?

      (10) Co Mojżesz przepowiedział o każdym żyjącym pierworodnym Egipcjanie? Kiedy to miało nastąpić? Co jest pozafigura tej przepowiedni? Daty jej wypełnienia się? Przez co uczyniono pozafiguralną przepowiednię? Kiedy uczyniono? W łączności z którą częścią pozafiguralnych pierworodnych egipskch? Kto jest pierworodnym pozafiguralnego Faraona? Jakie fakty wykazują to? Kim był każdy członek rzymskiej hierarchii od 1914 do 1916 r. ? Którzy nie są, a którzy są członkami rzymskiej hierarchii ? Którzy są jej ciałem? Kto jest głową? Co udawadnia 2 Tes. 2:4, że człowiek grzechu składa się z nowych stworzeń? Jakimi utracjuszami koron oni wpierw byli? Jakimi później? jaki jest ich los bez wyjątku? Jak to będzie dokonane? Jaki będzie skutek z ich wytracenia? Z rzymskiego punktu widzenia jaki byłby skutek chociażby kościół rzymski nie został zniszczony w ucisku? Jak długo to by wzięło? Dlaczego?

      (11) Jakie było stanowisko w społeczeństwie służebnicy egipskiej mielącej zboże? Kogo ona przedstawia? Kogo przedstawiałby jej piedworodny? Jakie jest pozafiguralne znaczenie wyrażenia, „od pierworodnego Faraonowego… do pierworodnego niewolnicy, która jest przy żarnach, itd.”? Czego oni nie doświadczą? Czego doświadczą? Jakim sposobem? Od kiedy nie będzie ich więcej? Co przedstawiają pierworodni z bydła egipskiego? Dlaczego tu jest podane, że pierworodne z bydła umrą? Jak osiągamy nasze wyrozumienie odnośnie pozafigury pierworodnych z ludzi i bydła Egiptu? Jak możemy udowodnić, że pierworodni z mężczyzn Izraela przedstawiają Kościół, jako nowe stworzenia? Że pierworodne z bydła Izraela przedstawiają człowieczeństwo Kościoła? Co się staje ich nowym stworzeniom i człowieczeństwu odnośnie dziesiątej plagi? Jakie równoległe rzeczy pozafiguralnego Egiptu nie są pominięte? Co to udowadnia odnośnie pozafigur pierworodnych z ludzi i bydła Egiptu? Jakie rozumowanie udowadnia to?

      (12) Co przedstawia Mojżeszowa przepowiadnia o żalu Egipcjan z powodu śmierci ich pierworodnych? Co powiększy ten żal? Jaką łączność ma ta forma wyrażenia tego żalu z określeniem Danielowym i Jezusowym o czasie ucisku? Co to podobieństwo w wyrażeniu nasuwa i udowadnia? Między innymi rzeczami, co w tej łączności nasuwa Obj. 14:9-11? Co te zastanowienia nasuwają pozytywnie i negatywnie, odnośnie środków, zadających dziesiątą plagę? Co tutaj psy symbolicznie przedstawiają? Ich język? Jak się zachowują literalne psy, gdy ich panowie lub członki ich rodzin umrą? Czego nie mieli czynić smucące się psy egipskie Izraelitom ani ich bydłu? Dlaczego nie? Co Mojżesz przepowiada w tej szczególnej figurze? Jaka zachodzi różnica pomiędzy uczuciami pozafiguralnego Izraela, a pozafiguralnych Egipcjan ?

      (13) Co przedstawia Mojżeszowa przepowiednia, że urzędnicy Faraona upokorzą się i poddadzą się jemu? Przez

poprzednia stronanastępna strona