Teraźniejsza Prawda nr 104 – 1946 – str. 35

kazania pt. „Cesarz Konstanty Przyczynił się do Ustanowienia Dogmatu o Trójcy”, które później zostało wydane w M.S.B., z kwietnia, 1914, akurat całe trzy lata później od zaczęcia się ciemności, pozafigury całych trzech dni ciemności. (w: 22). Kiedyś podczas tych trzech dni Faraon przedstawił swój kompromis Mojżeszowi, przedstawiający kompromis ofiarowany przez szatana.  Ten ostatni kompromis zaczął się wkrótce po wydaniu drukiem kazania o nieśmiertelności duszy, ponieważ dwa miesiące później Jezus zaczął odrzucanie kompromisu kazaniem: Naród święty Zobrazowany. Wkrótce około. połowy września 1911, Szatan zaczął swą groźbę . przy pomocy brooklyńskiego ’ dziennika „The Brooklyn Daily Eagle” w którym ukazywały się od czasu do czasu napaści i oszczerstwa na Brata Russella, które doszły do najwyższego szczytu 23 września 1911 r., gdy podano satyryczny rysunek w tym piśmie. Wyjaśnienie sprawy z powyżej wymienionym dziennikiem Brat Russell podał w M. S. B., Rok 3, No. 11. Ta groźba trwała pozafiguralnie do listopada 1916. Przeto wszystkie prześladowania, opozycje, fałszywe przedstawienia i oczernienia” wydawane przeciw ludowi Bożemu,. pomiędzy 1911 i 1916, obliczone były na to, że przeszkodzą im w dalszych fazach pracy publicznej, jakie mieli zamiar 'wykonać, są pozafigurami Faraonowej groźby, że zabije Mojżesza, jeżeli będzie się starał o jeszcze jedną rozmowę z nim: Te cztery pozafigury (trzy letnia ciemność, Szatanowe zaofiarowanie kompromisu, Jezusowe odrzucenie tegoż i groźba Szatana) dowodzą, iż pozafigury w serii nie potrzebują, tak jak figury, czekać, ażeby się poprzednie pozafigury skończyły, zanim się następne, mogą zacząć. Jest ważnym by na ogół pamiętać na tę zasadę z pozafigurami, a szczególnie na te,  jakie obecnie studiujemy, jeżeli chcemy jasno widzieć w serii ich pokrewieństwo jednej do drugiej.

      (14) Odpowiedź Mojżesza: „Tyś tak powiedział” (w: 29), równa się wyrażeniu: Tak, ja się zgadzam. Dowodem tego jest to, co on dodał: „Nie będę więcej przyczyną widzenia oblicza ’ twego.” Powyżej wykazana jest prawdziwość tego zdania, szczególnie w harmonizowaniu go z ostatnią rozmową Faraona
kol. 2
z Mojżeszem, jeżeli Faraonowe mówienie, a Mojżeszowe nie odpowiadanie można nazwać rozmową. (2Moj. 12:31, 32). Pozostaje nam jeszcze do wykazania pozafiguralnej odpowiedzi, jaką nasz Pan dał na groźbę Szatana. Nasz Pan nie dał odpowiedzi słowami, lecz przez niezakładanie publicznych zebrań z nowymi poglądami myśli, po ukończeniu tych rzeczy jakie są zobrazowane przez resztę tego samego spotkania się z Faraonem, a która to reszta tegoż spotkania jest podaną w 2Moj. 11:4-8. W krótkości chcemy jeszcze nadmienić, że to co Mojżesz powiedział w 2Moj. 11:4-8 jest dalszym ciągiem rozmowy z Faraonem, zaczętej w 2Moj. 10:24, podczas gdy 2Moj. 11:1-3 jest nawiasowym powtórzeniem poprzednich uwag i przedstawia naganę, jaką Pan dał przeciw królestwu Szatana, trwającą’ do roku 1916. Nie było zatem żadnego nowego publicznego poselstwa, t. zn. któreby zawierało nowe nauki nie dane publiczności aktualnie” lub pośrednio przed listopadem 1916, bo bez względu jak wiele głoszono przeciw królestwu Szatana, to takie głoszenie było częścią poselstwa Jezusowego do pozaobrazowego Faraona. Literatura pozafiguralnej Wtórej , Walki Gedeona, Strofowanie Janowe, i .List .Eliasza, składa się z nauk często wyraźnie wygłoszonych lub danych w połączeniu z innymi do roku 1916. To dowodzi, że wiele nauk zawartych w siódmym tomie, propaganda o milionach i reszta „nowych poglądów” danych publiczności przez ruchy Lewitów, zwłaszcza przez Towarzystwo, nie jest więcej częścią poselstwa pozafiguralnego Mojżesza. Te rzeczy wcale nie są poselstwem Jehowy do publiczności, lecz szatańskim. Sfałszowaniem naukami azazelowymi Małego Babilonu. Rozumie się, iż to co oni teraz dają publiczności, z tego co było dane do listopada 1916, jest poselstwem Jehowy do publiczności. W świetle tego, jak wiele niebiańskiej mądrości zawiera się w zdaniu naszego Pastora, gdy powiedział, że Towarzystwo ma tylko to wydawać dla publiczności, co on napisał! I jak wiele błędu dostało się do publiczności z powodu, iż Towarzystwo nie usłuchało tej mądrej rady. Lewici mogli uniknąć wiele zła, gdyby się byli trzymali tego, co było zaznaczone w testamencie wiernego sługi.

PYTANIA BERIAŃSKIE

      (1) Co było mówione odnośnie 2Moj. 7:14-10:23? Co jest określone w tym ustępie? Dlaczego zastanowienie nad nimi jest tu opuszczone? Kiedy to będzie uczynione? Co jest pierwszym powodem, że będziemy zastanawiali się tutaj nad dziesiątą plagą? Co jest drugim powodem? Jaka właściwość odnośnie wykonania trzeciej biady znajduje się w Ks. Objawienia? Od czego wypadki następujące po dziewiątej pladze zaczynają się?

      (2) Która z plag Objawienia równa się dziewiątej pladze egipskiej? Co jest dowodem tego? Jaką różnicę w porządku znajdujemy w plagach egipskich i w plagach i biadach Objawienia? Co decyduje porządek plag w Objawieniu? Co w 2 Ks. Moj.? Daj przykład udowadniający to. Jaka pomyłka pod tym względem jest podana w 7-ym Tomie? Co w niektórych wypadkach jest tam opuszczone?

      (3) Jakie doświadczenie pokazuje dlaczego jest różnica w czasie porządkowym niektórych z dziesięciu plag egipskich, a siedmiu ostatnich plag Obj. rozdziału 16? Jaka była nauka z tego doświadczenia? Jaki pogląd onego Sługi powstrzymał go od wyraźnego publicznego atakowania doktryn o trójcy i nieśmiertelności duszy? W którym roku nastąpiła zmiana w głoszeniu o nieśmiertelności duszy? Zmiana o trójcy? W jakim miesięczniku i w których artykułach były te przedmioty jaśniej przedstawione publiczności? Jak te fakty wyjaśniają różnicę w czasie porządkowym plag z punktu 2 Ks. Moj. i Objawienia?

      (4) Jaki był skutek od naporu pierwszych dziewięciu plag na Faraona? Co to przedstawia? Kiedy pozafigura się zaczęła? Co stanowiło kompromis w figurze i pozafigurze? Co było pierwszą złą charakterystyką kompromisu? Dlaczego? Dlaczego to także było niesprawiedliwe? Co w rzeczywistości ten kompromis ofiarował? Jakiej lekcji możemy nauczyć się z tej oferty odnośnie wszystkiego co Szatan ofiaruje? Kto nie miał, a kto miał prawo w tej sprawię, odnośnie której kompromis był ofiarowany?

      (5) Co nie przedstawiały rozmowy pomiędzy Faraonem i Mojżeszem? Jak te rozmowy się wypełniły pozafiguralnie? Co, w streszczeniu, było pozafiguralną dziewiąta plagą? Kiedy ona zaczęła działać? Przez krzewienie jakich dwóch nauk ona działała? Jak Szatan odpowiedział na tę pozafiguralną dziewiątą plagę? Jakie warunki on sprowadził, które były nieprzyjazne poświęceniu? Czemu to sprzyjało? Jakie klasy przychodzące do Prawdy w tym czasie były powodem zabiegów Szatana, by umożliwić kompromis w poświęceniu? Co zaczęło się szerzyć w owym czasie? Jakie jeszcze warunki on wytworzył, żeby umożliwić kompromis w poświęceniu?

      (6) Jaki jest jeden z ulubionych sposobów Szatana, aby osiągnąć swoje cele? W jakiej instytucji Szatana można to zauważyć? Jak władza papieska wzrastała? Jaka jest specjalna charakterystyka nowoczesnej dyplomacji? Kto wprowadził targowanie i frymarczenie? Jaki był zwyczaj starożytnych państw względem pobytu ambasadorów na dworze innych państw? Jaki zwyczaj papiestwo wprowadziło w tej sprawie? Dlaczego? Jaki jest główny cel wysyłania nuncjuszy do różnych krajów W jaki sposób papiestwo stara się zagrabić wszystką władze? Jaką sztukę papiestwo wynalazło i zaszczepiło w świecie? Co ono przez nią wyrobiło? Które proroctwo papiestwo po części wypełniło?

      (7) Co Mojżesz uczynił z propozycją Faraonową? Co to przedstawiało? Co Mojżesz w swej odmownej stanowczości przedstawiał? Jaki był wynik starcia się przebiegłości Szatana z przebiegłością naszego Pana w tej sprawie? Dlaczego nasz Pan odrzucił ofertę Szatana? Jaka charakterystyka odpowiedzi Mojżeszowej wzrastała w sile, gdy dawał swoją odpowiedź? Jak to było pokazane? Co to przedstawia? Dlaczego Izrael chciał zabrać swoją trzodę? Co się zawierało w tem, że Szatan chciał pozafiguralną trzodę dla siebie zachować? Dlaczego Izrael chciał bydło? Co się zawierało w tym, że Szatan chciał pozafiguralne bydło dla siebie zachować? Jaki był pierwszy wynik przystania na wymagania

poprzednia stronanastępna strona