Teraźniejsza Prawda nr 104 – 1946 – str. 31
Russell dał br. Driscoll? Dlaczego tak postąpił? Jakie ostatnie wypadki dopełniły wyrozumienia na większość rzeczy z Obj. 17:9-11? Co ten fakt dowodzi względem br. Russella?
(3) W jakich książkach i piśmie objawiono wiele na Obj. 17? Dlaczego reszta nie była jeszcze jasną? Gdzie możemy znaleźć zsumowanie większości jego myśli na ten rozdział? Co uczyniło niejasnym wiele punktów Obj. 17? W czem było to uczynione? Jaką jest jedna z tych niejasności? Jak wyjaśnił br. Russell aniołów, którzy wydali siedem ostatnich plag? Jak wyjaśnia 7-my tom anioła z Obj. 17:1? Co wyobraża siedem czasz w Obj. 16; 17? Jakie pozafigury czasz, kubków, mis i łyżek nie mogły być rozumiane za czasów br. Russell`a? Kiedy i przez jakie ustępy stało się to jasnem? Co wyobraża siedem aniołów wylewających siedem czasz? Kogo nie wyobraża, a kogo wyobraża anioł z Obj. 17:1?
(4) Do czego nie ogranicza się ta definicja? Co włącza w siebie? Jaka ilustracja dowodzi tego? Gdzie będzie ten przykład wyjaśniony? Przez kogo zostanie więcej wyjaśniony? Długość tej godziny ma być ogłoszona jako co? Co było powodem do pisania tego artykułu? Jakim w innym razie byłby nasz postępek w tej sprawie. Jak pokrywa tom 3-ci bestie z Obj. 12, 13 i 17? Co daje nam rysunek str. 135?
(5) Jakie jeszcze inne zastanowienie musi być zatrzymane w umyśle abyśmy mogli jasno zrozumieć ten przedmiot? Co wyobrażają w ogólności bestia Danielowa i trzy bestie z Objawienia? Jaka jest różnica w ich rogach? Jak różnią się bestie z Obj. roz. 12, 13, i 17 w ich głowach? Co wyobrażają dziesięć rogów Daniela w ogólności? Co wyobrażają dziesięć rogów trzech bestii w Objawieniu? Jaki jest na to dowód? Jak się nazywają te dziesięć grup narodów językowych? Ile jest ich więcej? Co jest kluczem do tego punktu? Jaka jest nazwa jedenastu rogów Daniela?
(6) Dlaczego jest różnica pomiędzy siedmioma głowami bestii w Obj. 12 i 13, a u bestji z Obj. 17? Kiedy zaczął być Kościół rzym. kat. popierany przez Państwo Rzymskie? Jaka zmiana od dawniejszych czasów nastąpiła? Jaka jest różnica między pierwszą głową bestii z Obj. roz. 12 i 13, a pierwszą głową bestii z Obj. 17? Jak się nazywają pięć głów bestii z Obj. 17? Czem jest siódma głowa bestii z Obj. roz. 12 13, a szósta głowa bestii z Obj. 17? Jaka jest jeszcze inna różnica pomiędzy bestią Daniela, a bestiami z Objawienia?
(7) Od jakiego czasu musiała siódma głowa bestii z Obj. 17 mieć swój początek? Co jest siódmą głową bestii z Obj. 17? Co jest jej ósmą głową? Co to dowodzi względem siódmej głowy? W jaki sposób Państwo Włoskie Faszystów jako siódma głowa różni się od szóstej głowy – Włoskiego Królestwa Domu Sabaudzkiego? Co z tego wynika? Jaki jest punkt widzenia bestii z Obj. roz. 12 i 13, różniący się od punktu widzenia na bestię z Obj. 17? Jaki jest wynik ostatniego punktu widzenia?
(8) Jakie jest pierwsze przeciwne wyrażenie, jakie potrzeba zauważyć aby można jasno widzieć bestie z Objawienia? Jakie nazwy są dane cywilnej i papieskiej władzy w tej księdze? Gdzie się znajduje to przeciwieństwo? Która głowa z Obj. 12 i 13, a która głowa z Obj. 17 wyobraża papiestwo? Jak można to harmonizować, że papiestwo jest bestią, a jednak stanowi także niektóre głowy bestii? Jaki punkt przeciwnych wyrażeń musi być zapamiętany? Jaka jest różnica pomiędzy Kościołem rzym. kat., a papiestwem? Jak jest pokazana ta różnica w Obj. 17?
(9) W jakie dwojakie sposoby są siedem głów w Obj. 17 określone? Jak są słowa królowie i góry użyte w proroctwie i symbolu? Kiedy zaczął wyjawiać itd. pozafig. anioł Obj. 17? Czego dowodzi Obj. 17:8? Jakie wyrażenie do bestii było użyte przez tego anioła, stosownie od 539-1870? Stosując to od 1870 aż do teraźniejszego czasu, jakie wyrażenie stosuje się do niej obecnie? Co znaczy wystąpienie z przepaści? Ile razy wyszła? Jaki będzie jej koniec?
(10) Co mówił pozafig. anioł o pięciu głowach Obj. 17? Co o szóstej? Co mówił w tym czasie o siódmej? Jakie dwie rzeczy o niej nie rozumieli? Co wiedzieli o długości jej egzystencji? Jeżeli nie będzie tak długo egzystować, to co nie przyjdzie, a co przyjdzie? Jakie dwa błędy uczynili? Gdzie nie jest ten błąd pokazany? Po jakim wypadku czyni anioł pierwszą wzmiankę o ósmym królu? Czego to dowodzi? Co wypełnienie uzdolniło nas uczynić? Na jakiej podstawie wiedzieliśmy, że ósmy miał przyjść? Czego jeszcze dowodzi oświadczenie anioła dane Janowi względem ósmego króla?
(11) Co jest podane w Obj. 17:11 o bestii, która była, a nie jest, a miała być? Jaki dowód, że greckie słowo na króla, a nie na bestię, ani na głowę, ma być dołączone do greckiego słowa ósmy? Jakie jest właściwe tłumaczenie Obj. 17:11? Co dowodzi, że ósmy król jest jednym z siedmiu? Jaki będzie tego koniec?
(12) Jaka jest różnica czasu między dwoma zdaniami 12 wierszu? Co otrzymują, dziesięć królestw? Co znaczy, a co nie znaczy greckie słowo excusia? Jakie słowo greckie znaczy moc? Co jest potrzebne królom, z punktu widzenia papieskiego, aby mogli panować z „Boskiego prawa”? Jak długo będą z takim autorytetem panować? Jakie dawniejsze oświadczenie jest tutaj powtarzane? Dlaczego jest tutaj powtarzane? Dlaczego jest ten artykuł pisany?
(13) Jak nie należy rozumieć godzinę w w. 12? Dlaczego nie? Co dowodzi, iż jest symboliczną? W ilu znaczeniach jest słowo „godzina” użyte symbolicznie w Biblii? Jakie one są? Dlaczego żadna z nich, oprócz Mat. 20:1-16 nie stosuje się tutaj? Jak długą była?
(14) Z czem zaczyna się ta godzina? Kiedy odbyło się podpisanie tych dokumentów? Co znaczyła ta ugoda? Co znaczyło uznanie Faszystów przez papiestwo względem jego panowania? Co zapoczątkowało to uznanie? Gdzie zacznie się Armagedon? Jaki jest dowód na to? Jak długo będzie trwać to panowanie? Jakim okresem czasu byłby podług tego koniec godziny? Jak mówimy o tem i dlaczego?
(15) Jak spokrewnione są wiersze 13, 14, 16 i 17 z wierszem 12 w czasie ich wypełnienia? Co to znaczy, że tu o tem mówimy? Jaką jedną radę (wolę) będą miały te dziesięć rogów? W jaki dwojaki sposób może to być uczynione? Jaki jest stopień władzy i autorytetu, którego dziesięć rogów dadzą bestii? Co to będzie? Czego będzie to częścią? Co zdaje się do tego doprowadzić?
(16) Co te dziesięć rogów uczynią według wiersza 14? Jakie dwie rzeczy wypełnia nasz Pan w sprawach światowych ? Co uczynią dziesięć rogów w ich walce z Barankiem w tych dwóch punktach? Jakimi środkami? Jaki postęp uczynią w tych rzeczach? Kto będzie zwycięzcą? Kto będzie mu w tem towarzyszyć? W jakie dwa sposoby objawi się ich zwycięstwo? Jak będzie się wydawać zwycięstwo tych na ziemi?
(17) Dlaczego pozostał wiersz 15 nie wyjaśniony? Jakie dwojakie znaczenie zawiera się w słowie nienawidzieć wszetecznicę? Co powinno nas zadowolić na tym punkcie? Jak dziesięć rogów uczynią wszetecznicę „spustoszoną”? Jak uczynią ją nagą? Jak będą jeść jej ciało? Jak doszczętnie spalą ją ogniem? Kiedy wypełni się to ostatnie zło nad wszetecznicą? Przez jaką postać dziesięciu rogów? Jaki dowód na to?
(18) Co pokazuje wiersz 17 w pierwszej części? Jak jest to gdzie indziej obrazowo podane? Na co zgodzą się te dziesięć rogów? Co znaczy oddanie ich królestw bestii? Dlaczego Bóg tem pokieruje? Jaki będzie z tego wynik? Dlaczego chybi w zamierzonych wynikach? Jaki będzie rzeczywisty wynik? Kto doprowadzi do tego? Do jakiego celu będą zmierzały zamiary Boże?
kol. 1
NIEWOLA I WYZWOLENIE IZRAELA
(2 Moj. 1:6; 10:24 – 15:21, P 1932, 142) Ciąg Dalszy
Przypominamy, iż było mówione, że nie będziemy omawiali w tym artykule ustępów z 2Księgi Mojżeszowej od 7:14 do 10:23, w których zawiera się historia o pierwszych dziewięciu plagach, ponieważ wierzymy, iż jest wolą Bożą, ażebyśmy pozostawili zastanawianie się nad tymi ustępami, aż przyjdziemy do omawiania pierwszych dwóch biad i siedem ostatnich plag z Objawienia, i dopiero wtedy będziemy’ je badali jako należące do tego samego przedmiotu. Mamy jednak zamiar omówić dziesiątą plagę, a to z dwóch przyczyn: (1) nasz Pastor dał nam znaczną ilość wyjaśnień o dziesiątej pladze, czego jednak nie uczynił
kol. 2
z pierwszymi dziewięcioma i z tymi równającymi się im z Księgi Objawienia; i (2) chociaż Księga Objawienia ogłasza trzecią biadę, która jest tym samym co dziesiąta plaga, jako przychodząca krótko po zakończeniu się drugiej biady (Obj. 11:14), to jednak nie podaje wyraźnego określenia jej nazwą, jak tylko podaje wypadki jakie ją sprowadzają, bez nazwania ich trzecią biada; i odnośnie tej części Księgi Objawienia nasz Pastor dał nam wiele myśli. Te zastanowienie pobudzają nas do pominięcia, w obecnym artykule, badanie nad wyjątkami z 2Moj. 7:14 do 10:23, a rozpoczęcia dalszego badania o niewoli i wyzwoleniu Izraela,