Teraźniejsza Prawda nr 103 – 1946 – str. 20
Rotherham i Young tłumaczą je? Jak to słowo jest biblijnie użyte w 1Moj. 1:21? Podaj niektóre ilustracje tych biblijnych taninimów? Jak racjonalisci zapatrywali się na nich? Jak biblijne odnoszenia się od nich zostały usprawiedliwione? Jak się nazywa i jak dugi jest największy potwór dotąd znaleziony? Co zdaje się być właściwym oddaniem 2Moj. 7:9, 10, 12? Jak inne napotkane słowa tanin są w Biblii przetłumaczone? Jak one są zastosowane? Kto szczególnie jest przez słowo tanin oznaczony w Starym Testamencie? Co jeszcze jest tam tak oznaczone? Co Ks. Objawienia mówi o tym? Dlaczego słowo tanin w 2Moj. 7:9, 10, 12, prawdopodobnie odnosi się do krokodyla? Dlaczego on byłby najskuteczniejszy w uczynieniu wrażenia na Faraona?
(20) Co rozkaz w. 8 i 9 przedstawiał? Co pozafigura Aaronowego przemienienia laski w tanina wymagała, żeby Kościół uczynił? Jakie wyjaśnienie dal Kościołowi odnośnie dozwolenia złego? Jak ten rozkaz był wypełniony pozafiguralnie? Prywatnie, pomiędzy braćmi? Co przedstawia rozkaz Faraona do jego mędr-ców, magików i czarowników? Co jest zobrazowane przez Jannesa i Jambresa rzucenie lasek? Przez Aaronowego tanina połykającego ich taninimy? Jaki był skutek tej całej sceny na Faraona i Szatana? Jaki fakt z doświadczenia jest udowodniony przez ten skutek? Co Bóg uczynił w figurze i w pozafigurze odnośnie tego skutku?
(21) Kto nie podaje, a kto podaje imiona i narodowość tych dwóch magików Faraonowych? Co nasuwa ich narodowość? Co słowa Jannes i Jambres znaczą? Co ten opis o Jannesie i Jambresie udowadnia odnośnie czasów pozafigury? Kogo przedstawia Jannes? Jambres? Jakie dwa zastosowania dal nasz Pastor odnośnie tych dwóch magików? Jakiego zastosowania on nie uczynił? Dlaczego nie? Kto je dał? Jak? Jakie jeszcze dwie podwójne figury daja takie same ogólne zjawisko? Kogo Nadab przedstawia? Abiu? Uderzenie skały dwa razy przez Mojżesza i Aarona? Jak dotyczące pozafigury Mojżesza i Aarona równają się z pozafigurami Jannesa i Jambresa? Jak one równają się z pozafigurami Nadaba i Abiu?
(c.d.n.)
ZAWIADOMIENIE
Obchodzenie Pamiątki śmierci naszego Pana przypada tego roku (1946), 14-go kwietnia, po godzinie 6-tej wieczorem. Te datę uzasadnia się na następującym obliczeniu: Wiosenne porównanie w Jerozolimie, przypada tego roku 21-go marca, o godzinie 7:53 rano. Nów księżyca najbliższy tej daty, wschodzi w Jerozolimie 2-go kwietnia, o godzinie 6:57 rano. Przeto 1-szy dzień miesiąca Nisan, zaczyna się 1-go kwietnia, o godz. 6-tej wieczorem, a 14-ty Nisan zaczyna się 14-go kwietnia, o godz. 6-tej wieczorem (według czasu słonecznego, a nie czasu oszczędzania światła) i jest data na obchodzenie Wieczerzy pamiątkowej. Niech Bóg błogosławi wszystek lud Swój w przygotowaniu się, w uczestniczeniu i po uczestniczeniu w tejże Pamiątce.
ODPOWIEDŹ NA NADESŁANE ZAPYTANIE
Pytanie: Jeżeli śmierć Adamowa jest przekreślona w czasie gdy się poświęcają Młodociani święci, a ponieważj mogą umrzeć z Chrystusem, więc dlaczego umierają?
Odpowiedź: To pytanie jest oparte na błędnym zrozumieniu rodzaju usprawiedliwienia jakiem się cieszą Młodociani Święci. Ktokolwiek w teraźniejszym czasie szczerze wyrabia w sobie „pokutę ku Bogu i wiarę w Pana naszego Jezusa Chrystusa” dostępuje tymczasowego usprawiedliwienia i to przed poświęceniem samego siebie Bogu, a gdy staje się Lewitą Wieku Ewangelii wchodzi Bramą na Dziedziniec. Takie byłoby zatem doświadczenie tego, ,kto później przez poświęcenie staje się Młodocianym Świętym, jakie dawniej bywało tych, którzy się później poświęcili i stawali Kapłanami. Dlatego ten, kto stanie się jednym z klasy Młodocianych Świętych otrzymuje tymczasowe usprawiedliwienie, przed poświęceniem. Tymczasowe usprawiedliwienie nie znaczy aktualne przekreślenie wyroku Adamowego; ponieważ zasługa Chrystusowa nie jest przypisywana temu, co posiada tymczasowe usprawiedliwienie. To tylko oznacza, że podczas gdy Pan, nie przekreśla mu aktualnie wyroku Adamowego, to jednak traktuje go odtąd tak jakby ów wyrok był przekreślony i tak jakby zasługa Chrystusowa była mu przypisana. Wobec tego taki człowiek jest tylko w sposób przypisany tymczasowy, nie aktualny i wieczny, uwolniony od wyroku Adamowego. Ani nawet po jego poświęceniu nie następuje aktualne przekreślenie i Owego wyroku, co się jedynie zdarzało, gdy było przypisywane na korzyść tych, którzy mieli być spłodzeni z ducha; raczej po jego poświęceniu, tymczasowe usprawiedliwienie trwa w dalszym ciągu i jest zapieczętowane czyli potwierdzone – mu tak jak było w wypadku Abrahama, (Rzym. 4:11). A więc tak jak byli Starożytni Święci tak są Młodociani Święci aktualnie pod wyrokiem Adamowym, lecz tak jak Bóg traktował pierwszych tak traktuje i drugich, tj. tak jakoby nie byli pod owym wyrokiem) a gdy pozostaną wiernymi aż do śmierci, to umrą w łasce Boskiej bez względu, że wyrok Adamowy nad nimi spoczywa (Żyd. 11:39). Wobec tego, że wyrok Adamowy ciąży nad nimi dlatego umierają; lecz ich śmierć jest przyjemną u Boga tak jak była Starożytnych świętych. (Żyd. 11:4-6, 13,16). Dzieje się to dlatego, że przez wiarę trwają w tymczasowym usprawiedliwieniu tak jak trwali Starożytni Święci. Chociaż ich śmierć nie jest śmiercią ofiarniczą w tym samem znaczeniu co śmierć klasy Chrystusowej, oni są aktualnie wiernymi aż do śmierci, tak jak byli ich godni poprzednicy Starożytni Święci; i dla tejże przyczyny tak jak Starożytni świeci tak i oni otrzymają pod Nowem Przymierzem aktualne przekreślenie ich grzechów i natychmiast po obudzeniu ze śmierci ludzką doskonałość, a również dostąpią chwalebnego zaszczytu i służby książąt i Lewitów Tysiąclecia. Niech zatem radują się i chwalą Boga za taką błogosławioną nadzieję! l my radujemy się z nimi z tak chwalebnego widoku. P 1923, 13