Teraźniejsza Prawda nr 103 – 1946 – str. 19
(8) Co znaczy ta różnica pozafiguralnie? W kim odbijało się usposobienie naszego Pana? Co było pozafigurą mowy przed Jehową? Na jakiej zasadzie? Zwłaszcza do kogo? Dlaczego, jeżeli pozafiguralny Izrael nie usłuchał, powinniśmy się spodziewać, ze szatan usłucha? Co znaczyło mówienie Mojżeszowe, ze on jest nieobrzezanych warg? Jakie ambasadorstwo Mojżesz miał do wykonania względem Faraona? Co te rzeczy przedstawiają? Jaki był skutek usiłowań, o ile się tyczy moralnego przekonywania? Co musiało być dodane w figurze i w pozafigurze, żeby zapewnić uwolnienie? Co pozafiguralnie obejmuje podwójna forma hebrajskiego słowa wargi? Jak są spokrewnione w. 10-12 i 29 i 30? Dlaczego jest to powtórzenie? Jak ma być uważany ustęp 2Moj. 6:14-27? Co to daje nam możność zauważenia? Z czym ma być połączona 2Moj. 6:10-13, 28-30?
(9) Co przedstawia Boskie danie rozkazu Mojżeszowi i Aaronowi odnośnie Izraela i Faraona, aby wywiedli Izraela? Kiedy ten rozkaz był dany? Co Jezus uczynił przez onego Sługę, jako przygotowanie do wypełnienia tego rozkazu? Kiedy one były przygotowane, wydrukowane i gotowe do rozpowszechnienia? Czem było rozpowszechnienie pierwszej broszurki podczas Żniwa? Jaki porządek i plan był użyty w rozpowszechnianiu ich? Dlaczego nie inny, a dlaczego ten porządek? Jak te dwa dzieła byly spokrewnione z rozkazem Jehowy w w. 13? Gdzie jest podana figura na pierwsze z tych dzieł? Co jest odłożone do zastanowienia się nad 2Moj. 7:8-13? Dlaczego rodowody 2Moj. 6:13-27 są umieszczone nawiasowo pomiędzy rozkazami i ich wykonaniem odnośnych instrukcji? Co wyjaśnia, a co nie wyjaśnia umieszczenie rodowodów?
(10) Co pomoże nam zrozumieć kiedy pozafigury tych rodowodów przypadają? Co bylo uczynione na tym punkcie poprzednio? Gdzie w tej części jest to specjalnie podane, jako świadectwo odnośnie tego punktu? Jak ta cześć to przedstawia? Zacytuj i wytłumacz w. 26, 27 na tym punkcie? Jak ich wyrażenia stoją w porównaniu z Mojżeszem i Aaronem w innych częściach ich 40-letniego doświadczenia od opuszczenia Egiptu do wejścia do ziemi chananejskiej Dlaczego te dotyczące, wyraźnie i ograniczające wyrażenia są tu umieszczone? Co one udowadniają o pozafigurach tych dotyczących figur? Co ten fakt umożliwia nam czynić? Jakie drugie zastosowanie nie jest przez to wykluczone? Dlaczego nie? Gdzie i jak to drugie zastosowanie było uczynione? Do czego powyższe uwagi przygotowują nas?
(11) Jaki fakt trzeba najpierw zauważyć w tym rodowodzie? Ile pokoleń Izraela jest tu omawianych w tym rodowodzie? Jaka druga uderzająca rzecz podaje ten rodowód? Jaki jest, a jaki nie jest charakter tych opuszczeń? Dlaczego tylko te rodowody są podane, które są w w. 14-25? Które pokolenia są najpierw podane w tych rodowodach? W jaki sposób? Kto jest tu przedstawiony przez Rubena? Symeona? Dlaczego tak twierdzimy?
(12) Co epifaniczni Meraryci uczynili dla epifanicznego Obozu? Kiedy oni więcej uczynią? Po jakiem doświadczeniu? Jaka figura to pokazuje? Jak? Czem staną się i co uczynią epifaniczni Gersonici po ich oczyszczeniu? Jak dzielimy epifanicznych Lewitów Rubenowych i Symeonowych? Dla celów epifanicznych, kogo przedstawia Henoch, czyli Enoch? Falu? Herson? Charmi? Gdzie i między kim są epifaniczni Gerisonici czynni? Czego oni jeszcze nie czynią? Dla celów epifanicznych, kogo Jamuel przedstawia? Jamin, Ahod? Jachyn? Sochar? Saul? Co to możliwie przedstawia, ze Saul był synem niewiasty Chananejskiej?
(13) Którego pokolenia rodowód jest nastepnie podany? Dlaczego nasze określenie tych Lewitów będzie krótkie? Kogo przedstawiają epifaniczni Gersonici? Meraryci? Kaatyci? Gdzie oni, jak również te trzy grupy Lewitów innych okresów, są określani? Kogo Lewi przedstawia? Jak się nazywają dwie grupy epifanicznych Gersonitów? Kto ich przedstawia? Kogo przedstawiają i Amramici? Izaaryci? Hebronici? Husyjelici? Kogo przedstawia Kaat? Meraryci Mahelego? Meraryci Muzego? Która grupa z ostatnio wymienionych jest teraz najczynniejsza? Co oni mają i kontrolują?
(14) Kogo nie przedstawia Amram w w. 20? Dlaczego nie? Kto był, a kto nie był na czele Amramitów? Kogo Amram przedstawia w w. 20? W jakiej czynności i z jakiej przyczyny? Co znaczy Jochabeda i kogo przedstawia? Jakie przekłady Biblii i w jaki sposób podają te cześć 20-go wiersza, inaczej jak w polskiej Biblii? Co z tego wynika, że jest inaczej podane? Jaki byłby dowód na to? Co byłoby gdyby Amram pogwałcił to prawo? Czyje imię jest opuszczone w tym rodowodzie? Jaki rękopis i jakie przekłady wymieniają Marię w tym wierszu? Kogo w tej łączności mogłaby przedstawiać? Na jakie trzy podziały sformowali sie pozafiguralni Izaaryci? Co jest figura na to? Jakie podziały sformowali Sturgeonici? Co jest figurą na to? Jak ta rzecz była z tymi, co nigdy nie byli zwolennikami Menta Sturgeona?
(15) Co znaczy Aaron i kogo przedstawia? Co znaczy Elizabeta i kogo przedstawia? Kogo przedstawia jej syn Nadab? Dlaczego? Abiu? Dlaczego? Eleazar? Dlaczego? Jakie usługi i władze miały jego pozafigury? Itamar? Jego władze i usługi? Jak się nazywają trzej synowie Korego, co oznaczają, i kogo przedstawiają? W jakiej łączności Eleazar przedstawia naszego Pastora? Jak jego syn Fineas przedstawia naszego Pastora? Jak on się wyrobił w pozafiguralnego Finesa? Co Fineas znaczy? Jak to imię pasowało naszemu Pastorowi pozafiguralnie? Co nie jest wiadome o żonie Eleazara? Co możliwie to przedstawia? Co jest streszczeniem 2Moj. 6:14-25?
(16) Co uczyniliśmy dostatecznie z w. 26-30? Przy jakiej okazji? Dokąd ukończyliśmy nasze badanie i do czego teraz przystępujemy? Co uczynimy z częścią od 2 Mojżesz 7:14-10:24? Dlaczego tak? Dlaczego będziemy tu omawiali dziesiątą plagę? Co jednak powinno się powiedzieć o pierwszej pladze? Jak ona się różni od trzeciego znaku? Dlaczego uwaga powinna nam być zwrócona na to? Jakie inne odrębne czyny, chociaż bardzo podobne sobie, nie powinniśmy utożsamiać? Dlaczego nie? Dlaczego powyższe uwagi są uczynione? Jeżeli się ich nie trzyma w umyśle, jaka sprzeczność wyłoniłaby się pomiędzy dwiema myślami naszego Pastora? Jak w liczbowym porządku te trzy biady i te siedem ostatnich plag Objawienia nie stoją odnośnie dziesięciu plag egipskich?
(17) Co Bóg czyni w 2Moj. 7:1-7? Czego to jest obrazem? Co dotąd nie było udzielone Mojżeszowi? W porównaniu, jaka była dotąd jego władza? Co to znaczy, ze on był uczyniony za boga Faraonowi? Jak to poskutkowało na władzę Aarona? Dlaczego tak? Co władza Mojżeszowa, słabsza od Faraonowej, przedstawia? Jaka władza, w figurze i pozafigurze, była poprzednio używana? Jak to poskutkowało na Faraona i Szatana? Od kiedy w pazafigurze Bóg zmienił ten stan? Co ta zmiana znaczyła w Boskim użyciu Jezusa? Kiedy Jezus otrzymał to powiększenie władzy? Jak on się zachował względem niej przez czas około roku? Kiedy Bóg zaczął czynić napomknięcia odnośnie tego? Które wyrażenie podaje to napomkniecie? Co nasz Pan zaczął we wrześniu, 1881 r.? Co znaczyło rozkazanie, ze Mojżesz ma oznajmić wszystko, co Bóg mu powiedział? Co Aaron miał wtedy uczynić? Jaki był a jaki nie był charakter, tego, co Aaron miał mówić do Faraona? Co było pozafigurą rozkazania danego Mojżeszowi? Pozafigura znaczenia tego rozkazania odnośnie Aarona? Pozafigura rozkazania Aaronowego, nie prośby, danej Faranowi? Co było pozafiguralnym zadaniem?
(18) Jakie zapewnienie dal Bóg w tej łączności Mojżeszowi? Jakim sposobem Bóg zatwardził serce Faraonowe? Jaki był wynik dla Boga z takiego zatwardzenia? Co jest pozafigurami tych trzech rzeczy? Co Jehowa powiedział Mojżeszowi odnośnie Swego postąpienia względem nieposłuszeństwa Faraonowego? Co to przedstawiało? Co Jehowa powiedział Mojżeszowi, że będzie skutkiem tych sadów na Egipt? Co jest pozafigurą tego? Co przedstawia Mojżeszowe i Aaronowe czynienie tego co Bóg im rozkazał? Ile braci finansowało tę pracę? W jakiej proporcji? Co jej mniejszy dawca odczuł i co uczynił, gdy się dowiedział o sumie, ofiarowanej przez większego dawcę? Jaka praca towarzyszyła publicznemu rozdawaniu broszurki: Pokarm Dla Myślących Chrześcijan? Jak ta praca była wykonywana prywatnie pomiędzy braćmi? Co to przedstawia, ze Mojżesz miał 80 lat, a Aaron 83, gdy oni użyli władzy nad Faraonem?
(19) Jakie rozkazanie daje Bóg Mojżeszowi i Aaronowi w w. 8 i 9? Jakie hebrajskie słowo jest, a jakie nie jest użyte na nazwanie tego, w co się obróciła laska Aaronowa, gdy była rzucona przed Faraona? Co nachash znaczy i w jakich pokrewnych ustępach jest to słowo użyte? Jak taninim (liczba mnoga słowa tanin) jest błędnie oddane w 1Moj. 1:21? Jak