Teraźniejsza Prawda nr 112 – 1947 – str. 45

figurze i pozafigurze ? Co znaczy że Gedeon i Fara sami dokonali obserwacji? Co jest wyobrażone przez najwięcej oddaloną część obozu madiańskiego ?

      (31) Co przedstawia wyrażenie, że ciemiężycieli było „przemnóstwo i wielbłądów ich nie było liczby”?

      (32) Co jest wyobrażone przez sen Madianity i przez jego przyjaciela, który wytłumaczył sen? Co jest pozafigurą snu, tłumaczenia, a szczególnie chleb jęczmienny?

      (33) Jakie wrażenie uczynił sen i jego tłumaczenie na Gedeona i jego trzystu, a jakie na Madianitów? Na co było to figurą?

      (34) Jaką wiarę i odwagę okazali owi 300? Czyją odwagę nawet przewyższyli? Podaj dowody. Co okazało się z tego dla sprawy Pańskiej? Co przedstawia podzielenie trzystu Gedeona trzy hufce? Co jest przedstawione przez trąby, przez trzymanie ich w rękach, przez dzbany, przez to że były próżne, przez pochodnię, przez ich światło i przez to, że Gedeon stał się wzorem do naśladowania?

      (35) Przez jakie wypadki i czynniki Pan upoważnił nas byśmy tak czynili jak On czynił? Co jest pozafigurą, że naprzód Gedeon zatrąbił w trąbę, a po nim zatrąbił pierwszy hufiec który z nim był? Co wyobraża okrzyk wojenny w jego dwóch częściach? Jak moglibyśmy zanalizować zarysy pozafiguralnego okrzyku wojennego? Kiedy otrzymaliśmy instrukcję ażeby dać te części okrzyku wojennego?

      (36) Kiedy się zaczął atak w figurze i pozafigurze? Jakie są fakty dowodzą tego w pozafigurze? Jakiej sposobności udzieliła wojna światowa dla pozaobrazowych trzystu aby mogli dokonać ataku? Jak zaczął Pan atak? Jak szli za Nim ochotnicy do ataku? Co było główną literaturą używaną za pozaobrazowe trąbienie w trąby?

      (37) Jaka następna grupa weszła do pozaobrazowej walki? Jakie przedmioty używała ta grupa do pozafiguralnego trąbienia? Którzy z nich pozostali między tym hufcem pozafiguralnych 300?

      (38) Która grupa była ostatnią co weszła do pozafiguralnej walki? Co używała ta grupa do pozafiguralnego trąbienia w ich trąby? Którzy z nich są jedynie przedstawieni w trzecim hufcu pozafiguralnych 300?

      (39) Co przedstawia stłuczenie dzbanów? Jak to oddziałało na wiernych w pozafigurze? Co przedstawiało trzymanie pochodni w lewej, a trąby w prawej ręce? Co zdaje się dowodzić to odróżnienie?

      (40) Co to przedstawia, że każdy z trzystu stał na swoim miejscu koło obozu? W pośród jakich trudności stali? Jakim był wynik?

      (41) Jakie trzy rzeczy są przedstawione przez lecące i krzyczące wojsko madiańskie? Dlaczego każda z tych trzech rzeczy uczynioną była w pozafigurze?

      (42) Dlaczego jest aż trzy razy podane, że Bóg obrócił Madianitów jednych przeciw drugim? Jaki był wynik tej walki w pozafigurze? Co przedstawia uciekanie Madianitów z doliny Jezreel?

      (43) Co uczy ostatnie zdanie Sędz. 7:22, gdy jest właściwie przetłumaczone? Co to wyobraża. Jaki równoległy typ wyobraża to samo? Jaka klasa była wyobrażona przez Madianitów, którzy uciekali do Sererat i Betsety? Dlaczego? Jałta klasa była wyobrażona przez Madianitów, którzy uciekali do Abelmehola i Tabbat? Dlaczego?

      (Dokończenie nastąpi)

kol. 1

WYKŁADY Z RYSUNKU
PLANU WIEKÓW

(Dokończenie)

      Trzeba zauważyć, że nie jest napisane, iż Jezus zawiąże rany wszystkich ludzi, ale tylko tych, którzy są „skruszonego serca.” Nie ma maści, jak tylko na „skruszone serca.” A co znaczy „otworzenie ciemnicy?” Czy On miał na myśli otworzenie drzwi więzień palestyńskich i uwolnienie wszystkich więźniów? Możemy być pewni, iż to nie odnosi się do literalnych więzień ani więźniów. ale do tego wielkiego więzienia śmierci i do więźniów nadziei, których ten wielki nieprzyjaciel szatan tam związał. Oni są „więźniami nadziei”, ponieważ Chrystus odkupił ich. Pod panowaniem szatana świat wstępował do śmierci; lecz na to się objawił Syn Boży „Aby zniszczył śmierć i tego, który ma władzę śmierci, to jest diabła.” (Żyd. 2:14; 1Jan 3:8; Oze. 13:14). Ci „więźniowie nadziei.”, jacy są w grobach, powstaną, aby mieć sposobność przyjścia do doskonałości i otrzymania żywota wiecznego, które będzie możliwe pod Tysiącletnim panowaniem Chrystusa.

      Innym razem wytłumaczymy co Szatan ma do czynienia z grzechem i śmiercią. Teraz tylko chcę nadmienić, że gdy Pan nasz powie niewolnikom Szatana „Okażcie się,” to om powstaną i okażą się by mogli otrzymać błogosławieństwo podczas Jego tysiącletniego panowania czyli podczas ich dnia sądnego – Izajasz 49:9. Ten dzień sądny nie będzie dniem o 24-ch godzinach, ale będzie trwał tysiąc lat, podczas którego „wszystkie narody ziemi będą błogosławione” zupełną znajomością i sądzone według swego postępowania.

      Lecz, ktoś mógłby dać pytanie: Czy te rzeczy nie są za dobre by w nie wierzyć? wcale nie. Tylko, że ludzie byli tak długo błędnie nauczani, że gdy się im głosi o miłości, o sprawiedliwości, o mądrości i o mocy Bożej. to się im zdaje, jakoby się mówiło n nieznanym Bogu. Albowiem „bóg świata tego oślepił zmysły” wszystkich (2 Kor. 4:4), tak, iż nawet chrześcijanie, mając przez te wszystkie lata zasłonę na oczach swoich, zdaje im się, że Bóg jest niesprawiedliwy – ponieważ nie mogą zrozumieć Jego chwalebnego planu. Fałszywe nauki pogrążyły wielu w niedowiarstwo, a innym zniszczyły życie duchowe. Lecz teraz Bóg podnosi zasłonę, dozwalając na wprowadzenie światła. Teraz nadszedł czas, o którym jest napisane, „Mądrzy zrozumieją”; „Poprowadzi cichych w sądzie, a nauczy pokornych drogi swojej’ ; „Już wielki czas, by się ze snu zbudzić”; „Z poranku [poranku zmartwychwstania – poranku Tysiąclecia] bywa wesele”; „Wznijdzie słońce sprawiedliwości” a zdrowie będzie na skrzydłach jego.” (Dan. 12:10; Psalm 25:9; 30:6; Rzym. 13:11; Mal. 4:2).

      Jaszcze jeden punkt. Napewno wielu chciałoby wiedzieć, czy możemy znaleźć dowód w Piśmie świętym, że ludzie, którzy żyli we wieku Ewangelii lub we wieku Żydowskim (Wskaż) lub jeszcze dalej, we wieku Patriarchów (wskaż), powrócą do życia, a szczególnie ludzie, którzy byli bardzo złymi. 'Ażeby mię kto:źle nie zrozumiał, chcę tu wytłumaczyć, że my nie głosimy o drugiej sposobności, lecz chcemy znaleźć klasę ludzi, która nie miała sposobności, będąc w nieświadomości o Bogu; klasę, która nigdy nie
kol. 2
znała Boga, a zatem nie mogła Go odrzucić; ponieważ wierzymy, że ci, którzy znali Boga, a potem byli Mu rozmyślnie nieposłuszni, poniosą karę wiecznego ziszczenia bez żadnej dodatkowej sposobności.

      Cofnijmy się wstecz, aż znajdziemy zapiski o szczególnie złym narodzie; naród, który był zupełnie złym i który już dawno nie istnieje. Weźmy za przykład Sodomitów. Oni żyli w czasie powołania Abrahama. Gdy Lot, bratanek Abrahama, dowiedział się, że jego pasterze nic mogą się zgodzić z pasterzami Abrahamowymi, odłączył się od niego i zamieszkał pomiędzy ludem mieszkającym na równinie zwanym Sodomici. Ten lud był tak zły, n którym jest powiedziane, iż Lot, on sprawiedliwy, mieszkając między nimi, dzień po dniu duszę sprawiedliwą, uczynkami ich niezbożnymi, trapił; aż w końcu Bóg strapionego Lota rozpustnym ich obcowaniem wyrwał, a miasto ich zniszczył (2 Piotra 2:6-8). Jaki mamy dowód, że oni wszyscy zostali zniszczeni? Może kilku zdołało ujść śmierci, a później wybudowali miasto i lud powstał od’. tego imienia? Mamy własne słowa naszego Pana, który wspomina o tym w Ew. Łukasza 17:29 „Ale dnia tego, gdy wyszedł Lot z Sodomy, spadł jako deszcz ogień z siarką z nieba i wytracił wszystkie.” Ani jeden Sodomita nie pozostał żywym. Ale pomimo ich wielkiej bezbożności nie byli oni tak złymi jak ci, co żyli nieco później, a którzy grzeszyli przeciw zwiększonemu światłu. Bo gdy 'Pan nasz ogłaszał „biadę” na Kapernaum, Chorazyn i Betsaidę, tak powiedział: „Lżej będzie ziemi Sodomskiej w dzień sądny aniżeli tobie.” Dlaczego? Pan mówi dalej. `Bo gdyby się były w Sodomie te cuda działy,. które się działy w tobie, zostałaby była aż do dnia dzisiejszego.” (Mat. 11:23, 24).

      Pan mówi, że lżej będzie Sodomie w dzień sądny (w Tysiącleciu) aniżeli Izraelitom! To znaczy, że dzień sądny będzie znośny dla Izraela, ale znośniejszym będzie dla Sodomitów. ·Bo jeżeli mieszkańcy Sodomy byliby pokutowali, gdyby byli mieli światło, jakich Izrael miał, to pokazuje, że napewno wielu z nich pokutować będzie ze względu na światło dnia sądnego. Musimy pamiętać, że sądny dzień jest Wiekiem Tysiąclecia, podczas którego (jak wiemy) Chrystus będzie królował, a „wszystkie narody ziemi będą błogosławione” – nie tylko Izrael i Sodoma, ale wszystkie narody.

      Czy Pismo Święte mówi coś więcej odnośnie przyszłości Sodomy? Tak, Bóg mówi, że Sodomici będą stanowczo przywróceni do życia. Przytaczam oświadczenie proroka w tym względzie ażeby nie było pomyłki. w 16-tym rozdziale Ezechiela Bóg daje proroctwo o Swoim błogosławieństwie jakie spłynie na Izraela i mówi, że Izrael był oczywiście gorszym od otaczających go bałwochwalczych narodów. .

      [Odczytaj wiersze 48, 49, 50, wymieniając grzechy Sodomy i skomentuj].

      [Odczytaj wiersze 53, 54 i skomentuj – Bóg mówi, że Żydzi zdumieją się, gdy zobaczą mieszkańców Sodomy i Samarii w dzień sądny. Wskaż wiek Tysiąclecia na rysunku.

poprzednia stronanastępna strona