Teraźniejsza Prawda nr 109-110 – 1947 – str. 14
Kiedy była jego północ? Jaki wypadek zaznaczył północ? Co Bóg zaczął czynić w pozafiguralną północ? Co przedstawiali egipscy pierworodni z ludzi i bydła? Kiedy więcej nie będzie żadnej z pozafigur? Jak to było figuralnie pokazane?
(2) Jaka jest zmiana w wyrażeniu podającym najwyższą i najniższą różnicę klasową w społeczeństwie egipskiem w 2 Moj. 11:5 ; 12:29? Co jest głównym punktem w figuralnym kontraście? Czy tu jest sprzeczność? Dlaczego w 2 Moj. 11:5 przepowiednia była dana odmiennymi słowami od słów w wypełnieniu? Czego w czasie pozafiguralnej przepowiedni nie rozumieliśmy na ten przedmiot, a teraz rozumiemy? Co ten brak wyrozumienia nie pozwolił nam podać? Przeto jaką tylko przepowiednię odnośnie pierworodnych mogliśmy wtedy podać?
(3) Przy podawaniu figuralnego wypełnienia, jak Bóg podał ten opis? Do jakiego wyrozumienia lud Boży przychodzi coraz więcej, podczas zadawania pozafiguralnej dziesiątej plagi? Do kogo odnosi się wyrażenie, „pierworodny więźnia, który był w więzieniu”? Jak jest przedstawione Wielkie Grono między innymi symbolami biblijnymi? Jak to pokazuje Ps. 107:10, 14, 16? Ps. 79:11? Ps. 102:20, połączony z w. 21. 22?. Do Żyd. 2:15? Ps. 69:33?
(4) Do kogo odnosi się więzień w w. 29? Jak długo egzystowali utracjusze koron? Od jakiego czasu rozpoczyna się egzystencja klasy Wielkiego Grona? Od jakiego czasu egzystuje klasa więźnia? Do kogo odnosi się wyrażenie „pierworodny więźnia”? Jak oni są przedstawieni przez Abiju? Odczytać notatkę, w której brat Russell wyraził swe myśli względem Abiju, podaną u dołu w niniejszym wydaniu. Jak są niektórzy z nich przedstawieni przez Jambresa? Jak szósty mąż z bronią ku zabijaniu przedstawia niektórych z nich? Jak przytoczone dowody udowodniają te pozafiguralne znacznie? Jakimi pierworodnymi oni są? Z jakimi pierworodnymi oni poginą? Jako pozafigura, dlaczego oni giną? Kiedy wszyscy pozostający przesiewacze z nowych stworzeń zginą wtórą śmiercią? Pod jaką figurą oni są przedstawieni? Dlaczego oni są w tym strasznym stanie? Jak to powinno na nas oddziałać? Co to znaczy palić obcy ogień przed Panem? Jaki będzie wynik uporczywego palenia obcego ognia przed Panem? Dlaczego? Jak Św. Paweł w liście Do Żyd. 10:31 charakteryzuje wynik takiego postępowania? Czego powinniśmy się nauczyć od napomnienia danego Aaronowi, Eleazarowi i Itamarowi w 3 Moj. 10:6, 7?
(5) Jaki jest dowód, że Faraon, jego urzędnicy i inni Egipcjanie udali się na spoczynek przed północą 14-go Nisan, 1615 r. przed Chr.? Do czego oni powstawali ? Co ich powstawanie, po pierwsze, przedstawia? Co po drugie? Co było częściowem wypełnieniem się wielkiego krzyku, który zaczął się już wypełniać? Jaką ilustracje możemy przytoczyć odnośnie powyższej myśli? Kto się jeszcze z tego smucił i dlaczego ich smutek powiększy się? Jaki jeszcze inny przykład może posłużyć za ilustrację wielkiego smutku? Kto jeszcze jest ilustracją takiego smucenia się i lamentów? Co jest powodem zabijania coraz większej liczby tych osób? Te wszystkie wypadki komu sprawiają smutek? Co widzimy dotąd pod względem dziesiątej plagi?
(6) Co było tylko początkiem? Dlaczego ta plaga była mniej znaczna niż ona jeszcze będzie? Co uczyni ją więcej znaczną? Dlaczego? Jak to jest pokazane w księdze Jer. 25:31-38? Co według tego stanie się wszystkim nowym stworzeniom będącym pasterzami przedniejszymi z trzody, którzy są egipskimi pierworodnymi? Jak Iz. 65:11-15 udowodnią to o pierworodnych pozafiguralnego Egiptu ? Jak obraz Jehu wykazuje tę myśl w łączności z Jezabelą? Jak to jest pokazane w 2 Król. 9:30-37? W obj. 11:9-11? Co jeszcze pokazuje ten ostatni ustęp? Jaki jeszcze inny przykład mamy w 2 Król. rozdziale 10-tym? Kiedy większość pierworodnych pozafiguralnego Egiptu będzie zniszczona? Dlaczego? Które dwa ustępy Pisma Św. udowodniają, że pozafiguralny żal będzie wielki? W których trzech zakresach ten smutek będzie po całym świecie? Jak to jest udowodnione w figurze?
(7) Co wiersz 31 pokazuje? Jakim był Faraon w czasie sprzeciwiania się wyzwoleniu Izraela? Jaki musi być wynik sprzeciwiania się rozkazom i celom Jehowy? Co jest właściwym postąpieniem względem woli Jehowy? Kto się dowiedział, że sprzeciwianie się woli Bożej musi zostać pokonane? Jakimi charakterystykami i czynami odznaczało się poddanie Faraona? Na co on się zgodził? Co jest pozafigurą poddania się Faraona? Co to spowoduje? Na co on zezwoli? Co jest pozafigurą Faraonowego proszenia ich, żeby opuścili Egipt? Gdzie i kiedy miało to swój początek? Za jakie czyny ludu Bożego? Kiedy wypędzanie zaczęło się w Ameryce? Kogo ono dotknęło? W czym ono trwało dalej? Kiedy wypędzanie dojdzie do najwyższego szczytu? Jakie wypadki powodują wypędzanie? Co wkrótce jeszcze więcej spowoduje je?
(8) Jaki będzie w rzeczywistości skutek takiego prześladowania i wygnania? Czego pozafigurą są te czyny? Dlaczego wygnanie ich będzie błogosławieństwem dla Szatana? Czego możemy spodziewać się w przyszłości, ze względu na srogość i prześladowania podczas wojny? Które wiersze nasuwają to? Co nasuwa się pozafiguralnie w w. 33? Gdzie i kiedy to okazało się wpierw? Później? W łącznością z jaką pracą? Czego możemy się wkrótce spodziewać? Wśród jakiego jeszcze ludu w Prawdzie to się działo? Przez co to jest zobrazowane? Jaki to będzie miało skutek na ich publiczną pracę? Kiedy nastąpi najwyższy szczyt tego prześladowania i wypędzania? Dlaczego? Które wyrażenia w w. 33 nasuwają to? Co nie mamy czynić z powodu tego? Dlaczego? Co to reprezentuje, że Egipcjanie mówili: „Pomrzemy wszyscy”? Dlaczego oni obawiają i się tego?
(9) Co w w. 34 pokazuje? Na co oni nie mieli czasu? Co Izraelici uczynili, według w 34? Co dopomoże do zrozumienia pozafigury? Ile mamy wyjść z pozafiguralnego Egiptu? Co jest wyjściem? Jak to mamy pokazane w liście do Kol. 1:13? Jaka figura obejmuje pierwsze wyjście? Jakie jest drugie wyjście? Co lud Boży czyni według wier. 34 w obydwóch wyzwoleniach? Co ciasto przedstawia? Niecki? Zagniatanie ciasta w nieckach? Owinięcie ciasta w nieckach w szaty Izraelitów? Niesienie ciasta na ramionach? W jakich doświadczeniach lud Boży wypełnił te pozafigury?
(10) Jakie fałszywe tłumaczenie w 35 mamy w polskiej, jak i w angielskiej Biblii? Jakie słowo hebrajskie jest użyte w miejscu „wypożyczali”? Co ono znaczy? Które angielskie przekłady Pisma Św. podają właściwie ten wiersz? Ile razy Bóg rozkazał prosić o naczynia złote, srebrne i szaty? Co można wnosić w niewłaściwego tłumaczenia podanego w tych dwóch miejscach względem Boga? Czego możemy być pewni? Jak się tę trudność usuwa? Co wyjaśni całą tę sprawę? Na jakim zwyczaju wschodnich krajów jest oparty rozkaz dany od Boga w 11:2 i 12:35, 36? Jaki przykład biblijny ilustruje ten zwyczaj? Do czego może ten zwyczaj doprowadzić w razie jego pogwałcenia? Kto zawsze wygrywa proces, jeźli może udowodnić, że był wiernym? Jak jest uważane odmówienie daru słudze ? Dlaczego Bóg kazał tak czynić Izraelitom? Jakie były charakterystyki tego rozkazu? Jaki zarzut przeciw moralnym naukom biblijnym ten zwyczaj usuwa?
(11) Nad czym będziemy się teraz zastanawiali? Jaką nie ma być pazafigura wierszy 35 i 36 i dlaczego? Co wiersze 35 i 36 pokazują w łączności z tymi drugiemi dwoma wyjątkami Pisma św. Co przedstawiają naczynia złote i srebrne? Jak to jest pokazane w l Kor. 3:12? Kiedy pozafiguralne złoto i srebro zostało wydobyte? W jaki sposób były wydobywane? Jakie główne prawdy były tym sposobem wydobyte? Jakiemi prawdami były niektóre z tych doktryn? Które prawdy są przykładem tego przeciwstawione przez Armijan i Kalwinów? Jak one były pozyskane i zharmonizowane? Które prawdy po części otrzymane od Uniwersalistów i Ewangelików są przykładem tego? Jak one były otrzymane i zharmonizowane? Jakie prawdy po części otrzymane od Unitarianów i Ortodoksów są przykładem tego? W krótkości, co można powiedzieć na tym punkcie o wielu innych naukach pozafiguralnych Egipcjan? W jakich kierunkach? Jak lud Boży dopominał się o te prawdy? Kiedy? Jaka inna figura jest przykładem tego? Na czym koncentruje się obecna figura i ta odnosząca się do prośby o pozafiguralne szaty? Jakie jest zwykle kierunek wypełnień figur biblijnych? Nadzwyczajny kierunek? Faktycznie, kiedy był początek pozafiguralnego dopominania się i otrzymania? Co jest pokazane pod tym względem w obecnej figurze?
(12) Co reprezentuje prośba o szaty? W jakich okolicznościach jest to zwykle czynione? Jak pozafiguralni Egipcjanie czuli się do pozafiguralnych Izraelitów i postępowali względem nich? W jakich stosunkach to się niekiedy dzieje? W jakich formach przychodzą sprzeciwiania od pozafiguralnych Egipcjan? Jak pozafiguralni Izraelici wyrazili swoje żądanie o symboliczne szaty? Co przedstawiają szaty? Jak to udowodniają zacytowane ustępy? Co pozafiguralni Izraelici pozyskali przez wierność i pilność wśród różnych krzywd? Co jest pozafigurą Izraelskiej prośby o szaty? Co jest pozafigurą otrzymania szat od Egipcjan, a co dania szat przez Egipcjan?
(13) Jaki pogląd na nasze doświadczenia odbierane od pozafiguralnych Egipcjan dopomoże nam do naszych pragnień pozyskania obrazowych korzyści z tych doświadczeń, jak również przechodzenia ich we właściwym Duchu? Od czego nas ten pogląd powstrzyma? A jak wyjdziemy z doświadczeń? Od czego nas powstrzyma powyższa uwaga? Czyjemu rozkazowi będziemy posłuszni, gdy tak czynić będziemy? Kiedy nasz Pan dał nam taki rozkaz? Gdzie znajdujemy taki rozkaz? Przez co otrzymaliśmy pozafiguralne złoto, srebro i szaty? W jakiej proporcji? W jakich dwóch okresach otrzymujemy je? W którym okresie więcej dostanie się nam? Dlaczego? Czego możemy się spodziewać w dalszym ciągu Epifanii? Co mamy wnioskować z tych faktów?
(14) Co było podane jako przepowiednia podczas omawiania 2 Moj. 11:3, i co z tego powodu nie będzie tutaj objaśniane? Jakie jest właściwe tłumaczenie drugiego zdania wier. 36? Jak figuralni Egipcjanie odnosili się względem izraelskiej prośby o dary? Dlaczego? Jaką charakterystyką