Teraźniejsza Prawda nr 109-110 – 1947 – str. 9

Żydzi z Tesaloniki dowiedzieli się, że misjonarze byli w Berei, i zaraz zaczęli burzyć lud. Misjonarze zdecydowali się, że był to znak, ażeby się posunęli dalej. Zastanówmy się jakie korzyści byśmy mieli postępując w podobny sposób. Bądźmy baczni poznać kierownictwo Boskiej opatrzności, i, chociaż nie uciekając przed prześladowaniem w zwykłym znaczeniu, bądźmy gotowi posunąć się dalej, kiedy prześladowanie jest nieuniknione i kiedy jest nam wskazane od Pana, że mamy dzieło na innym polu pracy. „Kiedy was prześladują w jednym mieście, uciekajcie do drugiego”. I tak będąc prześladowany, św. Paweł udał się do Aten, gdzie Syla i Tymoteusz, przybyli nieco później.

      Słowo Pańskie jest nie tylko potrzebne jako drogowskaz do poznania Jego, lecz jest także potrzebne i cenne po znalezieniu Pana i przyjęciu jako członków Jego rodziny, będąc spłodzeni z Ducha Świętego. Dalej, jest koniecznym coś więcej niż znanie Pisma i cenienie jego nauk. Musimy Jego prawdy przyjąć do serc naszych. Są niektóre rzeczy, które są podstawami Boskiego Prawa i jego reguł dotyczących nas, które nie mogą być zrozumiane z początku – Wytrwanie
kol. 2
w badaniu Prawdy dzień po dniu i zastanawianie się nad Prawem Boskim dzień i noc, rozwijamy się i poznajemy wielkie zasady Prawdy – Sprawiedliwości, Miłości i Mądrości – które są podstawami Boskiego Rządu. W proporcji osiągnięcia tej postawy serca i umysłu, my poznajemy Pana nie tylko w znaczeniu ocenienia Jego chwalebnego charakteru, lecz także umożliwia nam używać te rzeczy w codziennym życiu    w naszych czynach, słowach i myślach. Ktokolwiek nie osiągnie ocenienie z serca Boskich urządzeń, ten napewno zgrzeszy przeciwko Panu, i niedoskonale dotrzyma Przymierze poświęcenia. Ci, którzy to czynią nie dostąpią najwyższej nagrody,? nawet może się zdarzyć, że nie będą godni życia wiecznego na żadnym poziomie. Badajmy więc Pisma codziennie, nie tylko ażeby otrzymać intelektualne ocenienie Boskiego charakteru, lecz także zastanawiajmy się nad tymi wiecznymi prawdziwościami w sercach naszych. Obznajamiajmy się z tymi punktami Boskiego Rządu. Wchodźmy w coraz to większą sympatię z nimi, i w jak największą harmonię z naszym Stworzycielem i Jego urządzeniami, jak najlepiej umiemy!

kol. 1

NIEWOLA I WYZWOLENIE IZRAELA

2Moj. 1:6 – 7:13; 10:24 – 15:21; P 1933, 4. (Ciąg dalszy).

      Wiersz 29-ty z dwunastego rozdziału Drugiej Księgi Mojżesza podaje, że Pan postanowił użyć ostatniej presji przeciw Faraonowi w celu wyswobodzenia Izraela z niewoli, przez zesłanie dziesiątej plagi na każdy dom egipski, przez którą byliby pozabijani pierworodni z ludzi i bydła. Pan okazał wielką cierpliwość przeciw temu podstępnemu królowi, cierpliwość w usiłowaniach dokonania Swego celu, a z powodu opozycji okazał surowość, aby cel ten osiągnąć. Ażeby właściwie ocenić znaczenie dziesiątej plagi dla Egipcjan, musimy wziąć pod uwagę, że pierworodny u narodów wschodnich ma większe znaczenie, aniżeli wszyscy inni członkowie rodziny razem wzięci. Zniszczenie pierworodnego było zatem najsroższym ciosem dla rodziny. Dlatego dziesiąta plaga była okropniejszą dla Egipcjan, aniżeli dziewięć poprzednich plag razem wziętych. Dziesiąta plaga w figurze rozpoczęła się punktualnie o północy. Noc pozafiguralna rozpoczęła się w tym wypadku w jesieni 1874, a skończy się w jesieni 1954 i obejmuje Parousję i Epifanię. Wojna okopowa rozpoczęła się 21 września 1914 r., i od czasu wojny w okopach rozpoczęło się osłabianie narodów, tak iż w końcu staną się zupełnie bezsilnymi, by wytrzymać ciosy Armagedonu gdy on nadejdzie. Gniew czyli wielki ucisk rozpoczął się zatem 21 września 1914, tj. pierwszego dnia siódmego miesiąca według rachuby Żydowskiej i przypadł akurat w połowie osiemdziesięcioletniej nocy, t j. 40 lat od jej rozpoczęcia, i 40 lat od jej zakończenia. W przepowiedziany czas nastąpiło tedy zabijanie pierworodnych pozafiguralnego Egiptu od człowieka aż do bydlęcia. Pozafigury egipskich pierworodnych z ludzi i bydła były już wytłumaczone, mianowicie, że pierwsi reprezentują nowe stworzenia, a drudzy człowieczeństwo członków klasy wtórej śmierci, z których żaden nie pozostanie żywym, ani w nowym stworzeniu, ani w człowieczeństwie po przeminionym gniewie, tak jak żaden w figurze nie był zachowany w owa noc („Pan zabijał wszystkie pierworodztwa w ziemi egipskiej… i wszelkie pierworodne z bydląt.” – w. 29).

      (2) Zauważmy teraz zmianę w wyrażeniu, podającym najwyższą i najniższa różnice klasową tych, których pierworodni mieli być Dobitymi w wypełnieniu, jak podane w wierszu 29, od wspomnianej w przepowiedni podanej w 2Moj. 11:5. Krańcami
kol. 2
klasowymi wspomnianymi w przepowiedni jest – od pierworodnego Faraonowego, który miał siedzieć na stolicy jego, aż do pierworodnego niewolnicy, która jest przy żarnach, tj. pierworodny króla i pierworodny najniższego rzędu niewolnicy; lecz w wypełnieniu  różnica jest między pierworodnym króla, a pierworodnym więźnia, który był w więzieniu (12:29). Czy jest tu sprzeczność? Napewno, nie. Dlaczego zatem zachodzi zmiana w wyrażeniu? Pozafigura wymaga tego. Jak już zauważyliśmy przy badaniu pozafigury z 2Moj. 11:5, że nasz Pan wypowiedział straszne groźby (w 2Moj. 11:4-8) przez pozafiguralnego Aarona, od późna 1913 r. do jesieni 1916; z tego powodu dał tylko taką przepowiednie jaką Kościół wtedy rozumiał. Wtedy nie rozumieliśmy, że podczas ucisku przeżyjemy dwa małe Wieki Ewangelii i że małe Imperium Szatana, czyli mały pozafiguralny Egipt, będzie wystawiony w tym czasie, gdy lud Boży będzie w niewoli, a z której mają być wyzwoleni przez małą dziesiątą plagę po wylaniu dziewięciu innych małych plag. Przeto pomiędzy rokiem 1913 a 1916 nie mogliśmy dać żadnej przepowiedni odnośnie pierworodnych małego Imperium Szatana, cierpiących pod małą dziesiątą plaga (która jest częścią wielkiej dziesiątej plagi), a która obejmuje pierworodnych małego Egiptu. Więc gdy podawaliśmy przepowiednie o dziesiątej pladze, od czasu na krótko przed rokiem 1914, do jesieni 1916. to przepowiadaliśmy, że dziesiąta plaga będzie obejmowała wszystkich pierworodnych we wszystkich częściach społeczeństwa, tak pomiędzy krańcami jak i w krańcowościach tegoż, co jest objęte w wyrażeniu, od pierworodnego Faraonowego do pierworodnego niewolnicy, która jest przy żarnach.

      (3) Lecz w opisie figuralnego wypełnienia dziesiątej plagi. Bóg podał ten opis, aby był figurą. jak Jego lud będzie świadkiem zniszczenia pierworodnych pozafiguralnego Egiptu; i lud Boży przychodzi coraz więcej do zrozumienia, że pomiędzy pierworodnymi pozafiguralnego Egiptu są załączeni i pierworodni małego Imperium Szatana, pozafiguralnego małego Egiptu, który od roku 1917 działa coraz, więcej wśród ludu Bożego w Prawdzie podbijając ich stopniowo w niewolę. Wyrażenie, „pierworodny więźnia, który był w więzieniu”, odnosi się do pierworodnych małego Egiptu. Zobaczymy jak to może być i jak to można zrozumieć.

poprzednia stronanastępna strona