Teraźniejsza Prawda nr 119-120 – 1948 – str. 56

1046
Henryk III na Synodzie w Sutri usuwa za złe postępowanie trzech papieży, którzy naraz panowali: Benedykta IX, Sylwestra III i Grzegorza VI. Chrześcijanie zachęcają chrześcijańskich wodzów hiszpańskich do atakowania Maurów w Hiszpanii. Od tego czasu papieże prowadzą coraz pomyślniejszą walkę przeciw cesarzowi.
21/III – 1918
Komitet przygania Rutherfordowi za jego trojakie prezesostwo, a mianowicie, iż jest prezesem Towarzystwa Strażnicy Biblii i Broszur (TSB&B), prezesem Międzynarodowego Stowarzyszenia Studentów Biblijnych (MSSB) i prezesem Towarzystwa Kazalnicy Ludowej (TKL). Towarzystwo wydaje rozporządzenie, ażeby kolporterzy pracowali z sześcioma tomami. Od tej daty McGee wzmacnia swój wpływ nad Komitetem.
1048
Biskup Wazo z Leodium, Belgii, jedyny przeciwnik wymuszania wiary przy pomocy tortur, umiera.
23/III – 1918
Nikt więcej nie protestuje przeciw zjednywaniu opozycyjnych prozelitów, po Rutherfordowym zganieniu Johnsona (na konwencji Towarzystwa w Brooklynie, jaka odbyła się w dniach 23-26 marca).
1049
Berenger z Tours, Francji, gwiezdny członek Kościoła z okresu Tyjatyra dokonuje pierwszych ataków na błąd o przeistoczeniu chleba i wina w ciało i krew Chrystusa Pana podczas konsekracji. Papież Leon IV zatwierdza pseudoizydorskie dekretalie.
24/III – 1918
Johnson w swym wykładzie o Eliaszu i Elizeuszu w Jersey City atakuje pretensje zwolenników Towarzystwa, że oni są pozaobrazowym Eliaszem. Rutherford na konwencji w Brooklynie jako domniemany szafarz uprawnia przez argumentację tłumaczenie Przypowieści o Groszu, jakie podał Clayton Woodworth.
1050
Lanfranc (pierwszy arcybiskup Canterbury i założyciel kościoła rzymskiego w Anglii) potępia Berengera z Tours za wygłaszanie kazań i pisanie przeciw nauce o przeistoczeniu.
25/III – 1918
Kilku członków Komitetu, gdy dowiedziało się, że Johnson dał w Jersey City wykład o Eliaszu i Elizeuszu wbrew rezolucji Komitetu z dnia 24 lutego (wieczór 23-go) krytykuje go, lecz Hirsh staje w jego obronie.
1053
Ostatni spór pomiędzy Kościołami rzymskim i greckim wybucha.
28/III – 1918
Ostatni spór pomiędzy zwolennikami Komitetu a zwolennikami M. Sturgeona wybucha.
1054
Ostatni rozłam w Kościołach rzymskim i greckim zostaje dokonany. Hildebrand (późniejszy papież Grzegorz VII) sądzi Berengera na synodzie w Tours; wyrok jest kompromisowy.
29/III – 1918
Ostatni rozłam pomiędzy poplecznikami Komitetu a Sturgeonem rozpoczyna się. Ze względu na fakt, że wykład Johnsona o Eliaszu i Elizeuszu dany w Jersey City dał dobre rezultaty i że Johnson nie chciał się poddać pod ograniczającą rezolucję, ponieważ nie była zgodną z Pismem Św., dlatego sprawa wykładu jego została przyjęta kompromisowo.
1060
Roger I, wódz Normanów (nazwa germanskich mieszkańców Skandynawii) – rozpoczyna walkę z Saracenami w Sycylii.
4/IV – 1918
Rutherford w sposób prawny rozpoczyna chłostać urzędników rządowych w Wiadomościach Królestwa w Nrze 2.

kol. 2

1063
Berenger ponawia spór we Francji przeciw nauce o przeistoczeniu.
7/IV – 1918
Johnson ponawia atak na naukę, że zwolennicy Towarzystwa są pozaobrazowym Eliaszem podczas swego wykładu o Eliaszu i Elizeuszu w Newark, N.J.
1066
Wilhelm Zdobywca wyrusza na Anglię i zdobywa ją.
10/IV – 1918
Arbitralne metody są wprowadzone do pracy pielgrzymskiej w Pasterskiej Biblijnej Instytucji.
1070
Berenger protestuje przeciw nakładaniu na niego kagańca przy krytykowaniu błędu o przeistoczeniu.
15/IV – 1918
Na zebraniu Komitetu Johnson protestuje przeciw rezolucji, zabraniającej nauczania nowych typów, symbolów, itd.
1072
Normanowie pobijają muzułmanów i zdobywają Palermo w Sycylii.
16/IV – 1918
W Wiadomościach Królestwa w Nrze 3 jest umieszczona krytyka urzędników rządowych na przedmiot poboru.
1073
rzegorz VII zostaje papieżem i panuje do 1085 r., wprowadzając papieską wszechwładzę nad władcami świeckimi, hierarchią i klerem. Papież ten rozpoczyna nową papieską politykę rządzenia.
17/IV – 1918
McGee posuwa się naprzód w dominowaniu nad Komitetem i nad jego głównymi zwolennikami, w czym mu się znacznie powodzi aż do 29/IV. W tym czasie nosi się z myślą wprowadzenia korporacji do Komitetu.
1079
Spór z Berengerem kończy się, a z zakończonym sporem prawowierni tolerują go w odpoczynku i zaciszu. Narodziny Piotra Abelarda, członka gwiezdnego, który nie wierzy w nauki rzymskiego Kościoła.
23/IV – 1918
W Providence, R.I., Johnson wygłasza owocne kazania o figurach, symbolach, itd.; spór o ten rodzaj kazań kończy się, a nastaje pokój. Odtąd Johnson wchodzi w sceptyczną opozycję względem zła, jakie wprowadza McGee.
1085
Normanowie pobijają Saracenów i zdobywają Syrakuzy we Włoszech. Hiszpanie podbijają Maurów w Toledo. Grzegorz VII, jeden z trzech największych papieży, umiera na wygnaniu, po wprowadzeniu nowych papieskich teorii autokratycznych. Wiktor III wybrany papieżem rozpoczyna swoje panowanie w następnym roku.
29/IV – 1918
Rutherford zgodnie z przepisami prawa atakuje w Louisville, Ky., sposób zapatrywania rządu; obstaje również za prawem kolporterów wbrew zapatrywaniom rządowym. W czasie, gdy Rutherford jest przezwyciężany w argumentach, McGee na zebraniu Komitetu przedstawia rezolucję, ażeby usunąć zabraniającą uchwałę, która zostaje przeprowadzona przez głosy 5 do 2, Hoskins i Wright głosują przeciw rezolucji. McGee podaje wniosek, ażeby R.G. Jolly, pomimo przeciwnego przekonania przygotował zbiór artykułów, przez który można by wysunąć jego myśl o wprowadzeniu korporacji.

poprzednia stronanastępna strona