Teraźniejsza Prawda nr 119-120 – 1948 – str. 51

771
Karol Wielki rozwodzi się z córka Dezyderiusza i zostaje jedynym królem frankońskim po śmierci Karlomana.
19/VI – 1917
Po przesłuchaniu Johnsona, komitet Zarządu postanawia nie przyznać mu pełnego uznania brytyjskiego autorytetu i przyjmuje kompromisowy raport, w celu uzyskania jednomyślności Zarządu.
772
Karol Wielki prowadzi nieprzychylną rozmowę z Dezyderiuszem w sprawie poróżnienia się z jego córką, a swoja małżonką, którą mu odesłał, i w sprawie dwóch, synów Karlomana, którym nie pozwolił panować w miejsce ich zmarłego ojca. Karol Wielki omawia sprawę uczynienia papieża swoim poddanym.
20/VI – 1917
Cały Zarząd omawia kompromisowy raport czterech swoich członków odnośnie czynności brytyjskich Johnsona i przyjmuje mniej sprzyjającą rezolucję przedstawioną przez Rutherforda, który za powód przytacza Johnsonowe pretensje do brytyjskiego autorytetu i chęć rozdzielenia Zarządu. Czterej członkowie przedstawiają rezolucję, ażeby znieść władzę Rutherforda jako wykonawcy i zarządcy.
773
Karol Wielki rozpoczyna wojnę z Dezyderiuszem i jego sprzymierzeńcami.
21/VI – 1917
Na podstawie kompromisowej rezolucji Zarządu są czynione starania, ażeby Johnsona i Hoskinsa wysłać z Betel w podróż pielgrzymską, a tym sposobem ażeby go pokonać i sprzyjającą mu większość Zarządu.
774
Karol Wielki zwycięża Longobardów, bierze Dezyderiusza do niewoli do Francji i czyni papieża swoim wasalem nad egzarchatem Rawenny. Syn Dezyderiusza, Adalgizus, przez całe swoje życie usiłuje odzyskać utracone królestwo Longobardów, lecz nadaremno, gdyż zostaje wypędzony z Włoch na zawsze.
22/VI – 1917
Kompromis Zarządu przeważa przeciw Johnsonowi, który otrzymuje rozkaz od Rutherforda do opuszczenia Betel; Johnson apeluje do Zarządu przeciw poddaniu się rozkazowi. Rutherford w obawie by sprawy nie wnosić przed Zarząd pozostawia ją w zawieszeniu. Johnson robi bezowocne starania do 15 lipca o ponowne uzyskanie stanowiska wykonawczego w rozmowie z Rutherfordem, z czterema członkami Zarządu i na koniec z A.N. Piersonem, którego pozyskuje na swoją stronę, że zgadza się na rozpatrzenie jego czynności brytyjskich.
799
Klaudiusz z Turynu przybywa do Karola Wielkiego. Stronnictwo wśród szlachty rzymskiej o mało nie zamordowało papieża Leona III podczas rozruchów w Rzymie, za jego bezprawne przywłaszczenie sobie władzy, który udaje się do Karola z prośbą o pomoc; Karol, stając w jego obronie, udaje się do Rzymu, gdzie wydaje sąd nad wrogami papieża. Początek papieskiego Tysiąclecia.
17/VII – 1917
Johnson po swoim powrocie do Betel z Nowej Anglii po odwiedzeniu Margesona i Piersona, schodzi się z czterema członkami Zarządu. Rutherford czyni wielki zamęt z powodu swego odczytania o usunięciu czterech opozycyjnych członków Zarządu, a postawieniu na ich miejsce czterech nowych, za co jest silnie strofowany przez czterech wydalonych członków, Johnsona i Mc Geego. Rutherford ucieka się do swego nowego zarządu o pomoc i odtąd rozpoczyna się Małe Tysiąclecie papieskie.

kol. 2

800
Papież Leon III, koronując Karola Wielkiego cesarzem Świętego Państwa Rzymskiego, poddaje mu się przez to jako wasal i zatrzymuje rządy w krajach papieskich pod Karolem.
18/VII – 1917
Rutherford poddaje się pod kierownictwo Zarządu, uznając go jako najwyższą władzę w sprawach Towarzystwa, a w ten sposób zyskuje uznanie jako wykonawca i zarządca Towarzystwa.

      Potrzeba tu zaznaczyć, ze czasami stary zarząd, a czasami nowy występuje we władzy kierowniczej w małej miniaturze od 17-go lipca 1917, do około 1-go grudnia 1917 i jest przyrównany do cesarza Świętego Państwa Rzymskiego.

802
Dekrety papieża Hadriana I najpierw posłane Karolowi W. do zatwierdzenia, są przyjęte na sejmie w Akwizgranie (Aixla-Chapelle) dla całego cesarstwa.
19/VII – 1917
Okólnik Rutherforda (załączony później w jego gazetce Przesiewania Żniwa) zostaje zatwierdzony przez jego nie prawny Zarząd i rozesłany do wszystkich zborów.
809
Sobór w Akwizgranie dodaje do wyznania wiary zdanie, że Duch św. pochodzi od Syna tak samo jak i od Ojca i że jest im równy. Klaudiusz z Turynu jest po raz pierwszy prześladowany za swą gorliwość w sprzeciwianiu się oddawania czci posągom i obrazom.
27/VII – 1917
J.F. Rutherford, prezes Towarzystwa Kazalnicy Ludowej, chce na zebraniu TKL zdobyć jeszcze kontrolę nad dwoma korporacjami, tj. nad Towarzystwem Strażnicy Biblii i Broszur i nad Międzynarodowym Stowarzyszeniem Studentów Biblijnych, domagając się, by czterech dyrektorów przyjęło jego zarząd lub miało z nim wojnę; (postępowanie jego opiera się na tej myśli, że TKL zawiera się w egzystencji tych drugich dwu korporacji i że działa ono jako ich pełnomocnik. Rutherford atakuje Johnsona fizycznie i wyrzuca go z Betel za atakowanie jego fałszywej świątobliwości.
811 Tak zwane Izydorowe dekretalie (nie pseudoizydorskie dekrety) są po raz pierwszy rozesłane.

29/VII – 1917
Gazetka p.t. Przesiewania Żniwa jest na rozkaz Rutherforda rozesłana po raz pierwszy w Bostonie przez W.F. Hudgingsa.

813 Klaudiusz, główny mąż Kościoła w Sardziech, który następnego roku został wysłany przez cesarza Ludwika do Turynu, rozpoczyna walkę na tle czczenia obrazów i o uczynkach zasługi nauczanych przez papieża. Klaudiusz prowadzi tę czynność w dalszym ciągu, dając objaśnienia treści wielu ksiąg biblijnych, a także zajmuje się sporami aż do końca swego życia, który nastąpił w 839 r. 31/VII – 1917
Na zebraniu Towarzystwa Kazalnicy Ludowej, na którym I.F. Hoskins i R.H. Hirsh zostali wyrzuceni jako dyrektorzy i członkowie tegoż towarzystwa, Johnson daje surową naganę Rutherfordowi za jego liczne kłamstwa i inne złości przedstawione w jego Przesiewaniach Żniwa, z których wszystkie były służbą obrazom rzekomo Świętych i ich czynom pełnym zasługi. Johnson prowadzi tę pracę do 26 sierpnia, kończąc w tym dniu pisanie Przeglądu Przesiewań Żniwa.

poprzednia stronanastępna strona