Teraźniejsza Prawda nr 118 – 1948 – str. 35

ROZDZIAŁ I
OKRESY EPIFANICZNE

      Równoległości Bocznych Dni. Miniaturowe Wieki Ewangelii – Mały, średni i Wielki. Małe Miniaturowe Tysiąclecie. Osiem Małych Cudownych Dni. Osiem Wielkich Cudownych Dni. Dni Oczekiwania Za Ofiarą Chlebów Na Obracanie. Równoległość Paruzji i Epifanii.

ROZDZIAŁ II
KRÓTSZE PRZEPOWIEDNIE

      Jeden i Dwaj z Piątej Księgi Moj. 32:30. Anioł z Obj. 19:9, 10; 22:10, 11. Osiem Książąt z Micheasza 5:5. Medad, Jonatan, Eleazar, Jedajasz, Jakub, Aaron, Itamar, Zachariasz.

ROZDZIAŁ III
NEHEMIASZ – FIGURA I MAŁA POZAFIGURA

      Wielka Pozafigura. Żal Nad Zniszczeniem Jeruzalemu. Zlecenie Nehemiaszowe. Inspekcja. Budowa Muru. Opozycja. Opresja. Intrygi. Dozorowanie Pracy. Różne Kazania. Doświadczenia i Usługi w Przybytku. Doświadczenia i Wydarzenia w Betel.

ROZDZIAŁ IV
ZOROBABEL I EZDRASZ – FIGURA I MAŁA POZAFIGURA

Zlecenie. Sześćdziesiąt Grup Wielkiej Kompanii. Ołtarz i Fundament. Powstrzymanie Budowy. Wznowienie i Dokończenie Budowy. Obsługi świątyni. Zlecenie Ezdraszowe. Jego Współpodróżnicy i Podróż… Jego Stanowisko i Działalność Względem Grzeszących.

ROZDZIAŁ V
MARDOCHEUSZ I ESTERA – FIGURA I POZAFIGURA

Dwie Publiczne Uczty. Dwa Powołania. Niegodziwy Plan. Zapobiegawcze Wysiłki. Dwie Prywatne Uczty. Obalenie Konspiracji. Ostateczna Walka. Po Walce.

ROZDZIAŁ VI
MAŁE RÓWNOLEGŁOŚCI KRÓLÓW JUDY I IZRAELA

Uwagi Ogólne. Wcześniejsi Królowie Izraela. Wcześniejsi Królowie Judy. Późniejsi Królowie Judy. Ostatni Królowie Izraela. Ostatni Królowie Judy. Mały Jeremiasz.

ROZDZIAŁ VII
SĘDZIOWIE WIELCY I MALI

      Uwagi Ogólne. Otonijel. Aod. Samgar. Debora i Barak. Gedeon. Abimelech. Jefte. Samson. Michas. Lewici i Danici.

ROZDZIAŁ VIII
IJOB – FIGURA I FOZAFIGURA

      Preludium. Dwanaście Mów Jobowyh. Trzy Mowy Elifasowe. Trzy Mowy Bildadowe. Dwie Mowy Sofarowe. Mowa Elihu. Trzy Mowy Jehowy. Epilog.

ROZDZIAŁ IX
JÓZEF – FIGURA I NAJMNIEJSZA POZAFIGURA

Uwaga Wstępna. Józefowe Upokorzenie. Józefowe Wywyższenie Przed Głodem. Józefowe Postępowanie ze Swoimi Braćmi i Ojcem w Czasie Głodu. Józefowe Ostateczne Postępowanie ze Swoim Ojcem, Włącznie z Ojcowskim Pożegnaniem Swoich Synów. Ostatnie Sceny.

ROZDZIAŁ X
MYŚLI NA ZAKOŃCZENIE

Uwagi Ogólne o Innych Figurach. Właściwy Pogląd z Grzesznych Uczynków Przeszłości. Napomnienia Na Przyszłość. Chwalebny Widok.

SKRÓCENIA

STB&B – Strażnica Towarzystwo Biblii i Broszur – Watch Tower Bibie and Tract Society.
MSSB – Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Biblijnych – International Bibie Student Association.
TKL – Towarzystwo Kazalnicy Ludowej – Peoples Pulpit Ass’n.
PBI – Pasterski Biblijny Instytutu – Pastorał Bibie Institute.
BBI – Berianski Biblijny Instytut (w Australii) – Berean Bibie Institute.
KSB – Komitet Studentów Biblijnych (w Brytanii; – Bibie Students Committee.
A.H.M. – A. H. McMillan
A.I.R. – A. I. Bitchie
H.C.R. – H. C. Rockwell
H.J.S. – H. J. Shearn
I.F.H. – I. F. Hoskins
I.I.M. – I. I. Margeson
J. – Johnson
J.F.R. – J. F. Rutherford
J.H. – J. Hemery
R.H.H. – R. H. Hirsh
W. C. – W. Crawford
W.E.V. – W. E. Van Amburgh

ROZDZIAŁ I

OKRESY EPIFANICZNE

      Równoległość Rocznych Dni. Miniaturowe Wlekł Ewangelii – Mały, Średni ł Wielki. Małe Miniaturowe Tysiąclecie. Osiem Małych Cudownych Dni. Osiem Wielkich Cudownych Dni. Dni Oczekiwania za Ofiarą Chlebów na Obracanie. Równoległość Farousji i Epifanii.

      Apostoł Paweł w 1Tym. 6:14, 15 wskazuje, że Epifania jako okres jest podzielona na różne mniejsze okresy, gdy mówi: „Abyś zachował to przykazanie, będąc bez zmazy, bez nagany aż do objawienia (Epifanii) Pana naszego Jezusa Chrystusa, które czasów (okresów) swoich okaże, On błogosławiony i sam możny Król królujacych i Pan panujących.” Że Epifania jest okresem czasu, jest jasne nie tylko z podanego powyżej cytatu Pisma św., zawierającego w sobie słowo „czasy” (okresy), lecz również jasno jest pokazane w 2 Tym. 4:1 – „Ja tedy oświadczam się przed Bogiem i Panem Jezusem Chrystusem, który ma sadzić żywych (upadłych aniołów i nowe stworzenie) i umarłych (upadły rodzaj Adama) w sławnym przyjściu (Epifanii) swoim i w królestwie (Bazylei).” Według tego wyjątku Pisma św. upadły rodzaj ludziki będzie sądzony podczas Tysiąclecia, Królestwa, a upadli aniołowie i nowe stworzenie podczas Epifanii. W czterech innych miejscach w Nowym Testamencie, gdzie słowo greckie „epifaneia” zdarza się, jest ono użyte, w znaczeniu czynności jasnego świecenia, tzn. objawienia osób, zasad i rzeczy przez jasne przyświecanie Prawdy. Taka czynność może mieć miejsce w każdym czasie, np. w żniwie Żydowskim (2Tym. 1:10), podczas Epifanii jako okresie (2 Tesal. 2:8), lub podczas całego okresu wtórej obecności Pańskiej tj. podczas Parousii, Epifanii i Bazylei (2Tym. 4:8; Tyt. 2:13). Pismo św. wskazuje, że co się tyczy świata, to Epifania dzieli się na cztery różne okresy: (1) Wojnę i jej następstwa; (2) Rewolucję, lub Armagedon i jej następstwa; (3) Anarchię i jej następstwa; (4) Ucisk Jakuba i jego następstwa. Lecz co się tyczy ludu Bożego, to Epifania dzieli się na dwa okresy: (1) Czas, w którym Kapłaństwo ma do czynienia z Kozłem Azazela, i (2) czas, w którym Kapłaństwo ma do czynienia w o czyszczeniu Lewitów. Z punktu zapatrywania na ich stosunek do ludu Bożego, traktować będziemy naprzód tylko te dwa okresy w tym rozdziale. Biblia i wypełnione fakty dowodzą, że w tym pierwszym okresie znajduje się co najmniej siedem mniejszych okresów, które mniej więcej zachodzą albo stykają się, według danej sprawy, jeden ż drugim.

      Pierwszy z tych okresów, nad którym możemy się zastanowić, może być dobrze nazwany równoległością rocznych dni. Autor zauważył ten okres gdy się zastanawiał nad pewnymi wypełnionymi faktami. Mając do czynienia z różnymi lewickimi wodzami, zauważył, że gdy jaki wódz lewicki w jednej z trzech grup Lewitów – pozafiguralnych Gersonitów, Merarytów i Kaatów – popełni jaki czyn rewolucyjny, to wódz lewicki z drugiej grupy lewickiej popełnił podobny czyn rewolucyjny akurat jeden rok co do dnia później. Np. gdy pewne czyny rewolucyjne popełnili H.J. Shearn i W. Crawford (wodzowie Lewitów Lobni – Gersonitów), akurat rok później J.F. Rutherford i J. Hemery (wodzowie Lewitów Maheli – Merarytów) popełnili podobne czyny rewolucyjne. Tedy akurat rok po popełnieniu przez tych ostatnich pewnych czynów rewolucyjnych, I. P. Hoskins i I. I. Margeson (wodzowie Lewitów Semei – Gersomitów) popełnili podobne czyny rewolucyjne. I tak samo rok później C.E. Heard i W.M. Wisdom (wodzowie Lewitów Muzy – Merarytów) popełnili podobne czyny rewolucyjne. Zauważmy, że pierwszego roku (w częściach 1915 i 1916), gdy wodzowie Lewitów Lobni Gersonitów popełnili rewolucyjne czyny, to akurat dwa lata później (w częściach roku 1917 i 1918) wodzowie Lewitów Semei – Gersonitów popełnili podobne czyny rewolucyjne.

poprzednia stronanastępna strona