Teraźniejsza Prawda nr 115-116 – 1948 – str. 16
Co się stało jeżeli pierworodny osioł nie był wykupiony? Co to przedstawia? Co by to przedstawiało, że Izraelita nie życzy sobie zachować życia pierworodnego osła? Kogożby to przedstawiało? Co przedstawia nie wykupiony osioł?
(14) W jakim znaczeniu użyliśmy słowa odkupić w poprzednim paragrafie? I dlatego jakie słowo było użyte? Gdyby było podane słowo odkupić, to jak należałoby je tłumaczyć? A jak musiałoby być tłumaczone nie zastąpienie osła barankiem? Dlaczego nie podaliśmy tego, jako pozafiguralną naukę wierszu 13-go? Jak pozafigura pierworodnego Izraelity udowodnia tę odpowiedź? Jakiego znaczenia nie ma, a jakie ma myśl słowa okupić lub wykupić?
(15) Jaka odpowiedź miała być dana synowi izraelskiemu, dopytującemu się o wyjaśnienie względem pierworodnych, po wprowadzeniu do ziemi chananejskiej? Z ilu części składała się odpowiedź? Co było pierwszą częścią i jej pozafiguralna ważnością? Co było drugą częścią i jej pozafiguralna ważnością? Co to są „naczelniki”? Jakim jest wyrażenie „i za naczelniki”? Co one symbolizowały? Jak zacytowane ustępy to udowadniają? Co to wyrażenie znaczy w figurze? Co przedstawiają, dopytywania się synów o znaczeniu obrządku pierworodnych w ziemi chananejskiej i pierwsza na nich odpowiedź? Druga na nich odpowiedź?
(16) Ile razy mamy zwróconą uwagę na moc Bożą, w tym rozdziale? Co to pokazuje pozafiguralnie? Co było powodem śmierci figuralnych i pozafoguralnych pierworodnych Egiptu? Co było okazją dania tej ustawy do użytku w ziemi chananejskiej? Co jest pozafigurą tej ustawy?
(17) O czym było omawiane w 2Księdze Moj. w raz. 12 do 13:16 i czym przeplatane? Gdzie była przerwana historia wyzwolenia, gdzie będzie podjęta i gdzie się skończy? Na co zwraca naszą uwagę wiersz 17? Co pobudziło Boga do takiego postąpienia sobie z Izraelem? W czym okazywało się Boskie miłosierdzie? Jak poskutkowało czterdziestoletnie doświadczenie Izralitów na puszczy? Jakie pozafiguralne znaczenie mają te rzeczy? Jak to jest pokazanie w l do Kor. 10:13? Jak to jest widoczne z obecnych doświadczeń? Jakiego charakteru były doświadczenia naszych braci, szczególnie od 69 r. do 1799? Przez jakie doświadczenia, więcej ograniczone chociaż podobne, my teraz przechodzimy? Co jest tym, co wywiera dobry skutek na charakter naszej podróży? Jak Izraelici wychodzili z Egiptu? Co znaczą słowa hebrajskie chamushim i chameshim? Jaka jest łączność pomiędzy pierwszym a drugim słowem? Co ta łączność nasuwa odnośnie szyku bojowego Izraela? Na co to jest figurą?
(18) Dlaczego Mojżesz wziął ze sobą kości Józefowe? W ilu i w jakich figuralnych znaczeniach. Józef jest użyty? Które z tych znaczeń należą do obrazu Wieku Ewangelii? Co kości przedstawiają? Jaka równoległa figura nasuwa te myśl? Co kości Józefowe reprezentują na Wiek Ewangelii? Gdzie ta historia znajduje się? Czy ta historia było już w całości wyjaśniona Kościołowi? Jeżeli nie, to kiedy będzie? Co przedstawia Józefowie przepowiadanie wyswobodzenia Izraela z Egiptu? Co powinniśmy uczynić z kośćmi pozafiguralnego Józefa i dlaczego?
(19) Jak Bóg, mówiąc ogólnikowo, szedł przed Izraelem podczas ich podroży po puszczy? Jak Bóg to czynił, mówiąc w szczegółowym znaczeniu? Kto był jego przedstawicielem w tym dziele? Co to przedstawia? Czy Logos był widzialny czy niewidzialny? Co jest tego pozafigurą? Co oba słupy w ogólności przedstawiają? Co przedstawia słup obłoku? Co przedstawia słup ognia? Jak te myśli nasuwa Psalm 91:5, 6? Ile symbolicznych dni i symbolicznych nocy ma pozafig. Izrael i jak się nazywają? Co przeważnie przyświecało i przyświeca w tych pozafiguralnych dniach i nocach na podobieństwo literalnych dni i nocy Izraela? Jak długo te słupy towarzyszyły i towarzyszyć będą Izraelowi Bożemu w figurze i pozafigurze? Kiedy będzie podane szczegółowe wyjaśnienie o tych dwóch słupach?
(Ciąg dalszy nastąpi)
BĄDŹ PRZY MNIE PANIE! |
Nr. 334 w śpiewniku epifanicznym (ang.) Tłumaczył C. J. Schmidt) |
Nadeszła noc, bądź przy mnie Panie mój, Przemija prędko życie nasze stad, W każdej godzinie blisko przy mnie stój, Nie boję się niczego w świecie tym, Bądź przy mnie aż się zamkną oczy me, |
ZAWIADOMIENIE
Data Wieczerzy Wielkanocnej przypada tego roku (1948) 23 marca po godzinie 6 wieczorem. Te datę opieramy na następującym obliczeniu: Wiosenne porównanie w Jeruzalemie odbędzie się tego roku 20 marca, o godzinie 7:18 wieczorem. To jest jedną godzinę i 18 minut po zaczęciu się 21 marca, według tego jak Bóg liczy zaczynanie się dni. Nów księżyca najbliższy tego porównania zacznie wschodzić w Jeruzalemie 10 marca, o godzinie 11:36 wieczorem, co według rachuby Bożej jest 11 marca. Przeto pierwszy dzień miesiąca Nisan zaczyna się 10 marca, o godzinie 6 wieczorem; a 14-ty dzień miesiąca Nisan zaczyna się 23 marca, o godzinie 6 wieczorem. Jeżeliby ktoś z braci nie mógł obchodzie Wieczerzy Pańskiej w tę datę, to może to uczynić 30 dni później, tj. 22 kwietnia po godzinie 6 wieczorem.
Sprostowanie: W ostatnim wydaniu Ter. Prawdy (wrzesień-listopad 1947) zakradł się błąd drukarski w artykule Eleazar żniwa Wieku Ewangelii na str. 59, gdzie zaraz na początku artykułu w pierwszej linii jest podane: Znowu przybliża się rocznica śmierci naszego Pana, zamiast, Znowu przybliża się rocznica śmierci naszego Pastora. (poprawiono)