Teraźniejsza Prawda nr 115-116 – 1948 – str. 15

Dokąd udali się stamtąd?  Jakie są dwa opuszczenia pozafiguralnego Egiptu? Jak one się różnią? Kiedy drugie wychodzenie nastąpiło w Brytanii a kiedy w Ameryce? Co znaczy słowo Rameses? Co ono przedstawia? Co przedstawia ich zgromadzenie się w Ęameses? Skąd pozafiguralni Izraelici zgromadzili się w pozafiguralnym Rameses? Szczególnie co jest zobrazowane przez podróż Izraela do Rameses? Za co posłużył figuralny i pozafiguralny Rameses?

      (2) Go znaczy słowo Suchot? Co ono przedstawia? Kiedy zaczęła się podróż m pozafiguralinego Rameses do pozafiguralnego Suchotu? Kiedy ta podróż skończyła się dla tylnej straży? Jakie dwa znaczne wypadki oznaczają te dwa krańcowe miejsca? Kiedy tylna straż doszła do pozafiguralnego Rameses? Co jest zobrazowane przez podróż do Rameses? Do Suchotu. Co jesi pozafiguralnym pobytem w Rameaes? w i Suchoeie? Jakie szczególne próby są połączone z każdym pozafiguralnym miejscem? Jak długo musi trwać pazafiguralne opuszczenie Suchotu? Jaki wypadek nie nastąpi dopóki pozafiguralny Suchot nie będzie zupełnie opuszczony? Którego dnia zaczęto go opuszczać? Gdzie ni© Jest, a gdzie jest dane określanie podróży zi Suohotu do Btamu? Co ta podróż przedstawia. Co znaczy stówo Etam? W Jaki sposób to znaczenie daje myśl, ze pozafiguralny Etam będzie osiągnięty do czasu walki Armageddouu? Co JLtam przedstawia? Co przedstawia pobyt w Etamie? Jak długo lud Boży pozostanie; w poaafiguralnym Etamie? Co jest zobrazowane w tym, że i tam znajdował się na granicy puszczy? Co ta puszcza przedstawia? Podróż przez ula? Co przedstawia przyjście Izraela do Morza Czerwonego?

      (3) Co jest zobrazowane przeiz wielka liczbę dorosłych mężów izraelskich? Dzieci izraelskich? Kto był ludem łospoli-tym? Kogo oni przedstawiają? Co przedstawiają 'trzody i bydło izraelskie? Co trzody i bydło ludu pospolitego? Jaka jeat różnica pomiędzy mieszanym ludem, a ich bydłem? Co jest zobrazowane przez wielka liczbę uwolnionych B Egiptu TT skończonym obrazie? Co przedstawia upieczenie placków przasnych ł ciasta zarobionego w Egipcie? Co jest zobrazowane przez to, że placki 'były niekwaszone? Z jakiego powodu przyszły na Izraelitów te powyższe sceny? Co one przedstawiają? Jaki byłby skutek gdyby nas dobrze traktowano? Co jest aobrązowane przez to, óe Izraelici nie przygotowali żywności do podróży?

      Odtąd rozpoczynają się pytania do artykułu w niniejszym wydaniu.

      (4) Czy zdanie w wier. 40 jest sprzeczne z tym, co pisze Ap. Paweł do Gal. 3:17? Jak wykonało się izraelskie zamieszkiwanie w pierwszej części tych 430 lat? Jak w drugiej? Co jest pozafigura czterech set trzydziestu lat Izraelowego zamieszkiwania? Kiedy Abraham wszedł do ziemi? Po której dacie pozafiguralne zamieszkiwanie skończy się? Z jakim wypadkiem? Co na ogół te 430 lat zamieszkiwania, przedstawiają? Według wierszu 41, czym było wyjście izraelskie z ziemi? Kiedy Izrael popakował swoje rzeczy w przygotowaniu do wyjścia? Kiedy zaczęli oni podróżować? Kiedy niewolno im było opuszczać domów? Jak jest liczone zaczęcie ich pakowania i czego jest przyczyną? Co jest zobrazowanie przez to że wszystkie wojska Pańskie opuściły Egipt onegoż dnia.

      (5) Na co zwraca uwagę w. 42? Co to literalnie oznacza? Jak długo ta noc była obchodzona? Przez kogo szczególnie? Jak rabini przekręcili to obchodzenie? Co czynią ich tradycje? Jak się nazywają te dwie pozafiguralne noce? Jak one się równają z figuralną nocą? Jak długo będą ona obchodzone? Przez kogo? Jako co? Ku czyjej chwale była pozafiguralna noc i będą pozafiguralne noce obchodzone? W jakich dwóch sferach i przez jakie dwie klasy będą pozafiguralne noce obchodzone? Kto dał figuralny rozkaz na obchodzenie święta przejścia? Kto dał pozafiguralny rozkaz? Jaka jest ogólna ustawa i gdzie jest podana odnośnie tych, którzy nie mają brać udziału w corocznym Jedzeniu baranka? Jakie słowa hebrajskie są użyte na ich wymienienie? Jakie jest prawdziwe znaczenie tych słów hebrajskich? Komu było zabronione spożywanie z corocznego baranka? Kto według w. 47 może spożywać z niego? Jakie dwie klasy, według w 46, nie miały spożywać z niego? Jakie słowo hebrajskie jest użyte w miejscu przychodzeń (w. 45) i co ono właściwie oznacza? Jakie trzy klasy mogły spożywać z corocznego baranka, według w. 44, 48 i 49? Jakie słowo hebrajskie jest użyte w miejscu przychodzeń (w. 48 i 49) i co ono właściwie oznacza?

      (6) Jaki jest podany opis w figurze w wier. 48 odnośnie nie uczestniczących osób w spożywaniu baranka? Co stało im na przeszkodzie? Co obrzezka przedstawia? Gdzie to jest przedstawione w Nowym Testamencie i w jaki sposób? Na jakie trzy klasy są obrzezani podzieleni według wierszów 44, 48, 49? Kogo przedstawia kupiony sługa? Kogo przedstawia obrzezany przechodzień (ger)? Kogo przedstawiają urodzeni w ziemi? Jakie zastosowanie z 4 Ks. Mojżeszowej 8:5-2.2 udowadnia to o pierwszej klasie? W jakim znaczeniu mamy pozafiguralnle rozumieć wyrażenie, „sługę za pieniądze kupionego”? Jak to udowodniaja zacytowane ustępy Pisma św.? Z ilu klas składali się obcokrajowcy czyli cudzoziemcy? Jak oni są określeni w w. 48? Którzy są pozafigurami tych dwóch klas? Pod jakimi symbolami są te klasy przedstawione na rysunku Planu Wieków? Jakie trzy klasy mają być wyłączone od udziału w Wieczerzy Pańskiej? Jaką myśl to obejmuje? W jaki sposób jest to objęte?

      (7) Gdzie każda rodzina izraelska, lub dwie małe rodziny miały spożywać baranka? Na co to jest figurą? Co było zabronione w tej łączności? Co przedstawia opuszczenie domu? Co jest przedstawione przez wyniesienie mięsa baranka z domu? Co przedstawia złamanie kości baranka? Jaka myśl nasuwa tę pozafigurę? Co znaczy w pozafigurze w. 47, że cały Izrael ma jeść z tego baranka? Go znaczy w pozafigurze, że obrzezany cudzoziemiec miał takie same wielkanocne przywileje, jak urodzeni w ziemi? Jak mamy rozumieć te równość tych przywilejów? Chociaż figura nie pokazuje różnicy, jednak w czym jest różnica? Dlaczego? Do czego wiersz 50 nie odnosi się? Do czego odnosi się? Do czego jego pozafigura nie odnosi się? Do czego odnosi się? W którym wierszu jest podana, ta sama myśl co w wierszu 51? Co te dwa wiersze podają? Co ukończyliśmy w naszym badaniu?

      (8) Co teraz zaczynamy badać? Co było czynione z wieloma rzeczami zawartymi w tym rozdziale? Jak postąpimy sobie z nimi? Co znaczy słowo poświęcić? Co przedstawia Boski rozkaz dany Mojżeszowi, żeby poświęcił pierworodnych? Jak w figurze pierworodni stali się Bożymi? Jak w pozafigurze? Ilu pierworodnych obejmuje ten rozkaz w figurze? Ilu w pozafigurze? Jak nasz Pan wypełnił pozafigurę Mojżeszowego poświecenia pierworodnych? Jaka potrójną pracę zawiera w sobie to wypełnienie? W jaki sposób On to wszystko uczynił? Co nie jest podane w wierszu 2?

      (9) Co wyobraża rozkaz Mojżeszowy dany Izraelitom, by pamiętali na dzień 14 Nisan, jako na dzień ich wyzwolenia? Jakie znaczenie ma to pamiętanie w pozafigurze? Jak Izraelici pamiętali na swoje figuralne wyswobodzenie, a jak my mamy pamiętać o naszym w pozafigurze? W jaki sposób ma się odbywać to nasze pozafiguralne pamiętanie? Co było dla Izraelitów i co jest dla nas, co zasługuje i jest godnym naszej pamięci? Podaj jeden sposób, w jaki Izraelici pamiętali na swoje figuralne wyzwolenie? Od czego mamy się powstrzymywać przy naszym obchodzeniu wyzwolenia? O czym wspomina wiersz 4? Do czego odnosi się ta figuralna wzmianka? Jaka jest rychlejsza, a jaka późniejsza nazwa na pierwszy miesiąc? Co te nazwy znaczą? Dlaczego pasują pierwszemu miesiącowi? Czy ta zmiana ma jakie figuralne znaczenie?

      (10) Dlaczego nie podajemy tu pozafigury wierszu 5? W jakim szczególe różni się wiersz 5 od 2 .Moj. 3:7? Jaka jest możliwość wymienienia tylko pięć z siedmiu narodów Chananejskich w wierszu 5? Co przedstawia rozkaz obchodzenia pamiątki Wielkanocy gdy będą w ziemi chananejskiej? Dlaczego opuszczamy wyjaśnienie wierszów 6 i 7? Jaka różnica zawiera się w tych wierszach odnośnie świąt i co to wyobraża? Co przedstawia pouczenie synów przez ojców izraelskich o znaczeniu obchodzenia Wielkanocy? Co nasuwa na myśl wiersz 8?

      (11) Co jest wyraźnie powiedziane w w. 9? Jaka symboliczna łączność pokazuje zdanie z w. 9? Co to udowadnia względem pozafigury? Co jest dowodem, że takie znaczenie mają słowa — „to jest ciało moje…. to jest krew moja….”? Jaka jeszcze inna myśl odnośnie corocznej Wielkanocy jest udowodniona przez w. 9? Jaka wypływa myśl z tego dowodu? Co jest dalszym dowodem, który pobija transubstancję, konsubstancje i inatrumentalizację, a podtrzymuje pogląd Prawdy? Co w w. 9 jest podane, co znajdujemy w wier. 16? Dlaczego są podane te powtarzania odnośnie figury i pozafigury? W wierszu 10 na co jest podana wyraźnie myśl, co do figury i pozafigury? Jaki mamy dowód, że robiono nacisk na tę myśl w pozafigurze?

      (12) O czym wiersze 11-16 traktują? Co uczynimy w w. 11? Jak różnią się myśli w w. 5 i 11? Jakie są podobieństwa i różnice w wierszach 2 i 12? Jakie wyszczególnienie podaje wiersz 12, które nie znajduje się w w. 2? Z czego poznajemy, że w. 12 nie jest sprzeczny z w. 2? Jaki rzeczownik na pierworodne jest podany w hebrajskim w w. 2 i jakiego jest rodzaju? W jaki sposób pozafigura pokazuje dlaczego tak jest? Dlaczego nie należy rozumieć, że to jest sprzeczność, pomimo faktu, że utracjusze koron, jako pierworodni są nazwani „córkami” i „służebnicami”? Z punktu zapatrywania na 2 do Kor. 6:18, kto jest tylko pierworodnym (odczytaj Rzym. 8:29)? A kto jest pierworodnym z punktu Listu do Żydów 12:23, i dlaczego? Kto będzie klasą pierworodnych w Planie Bożym? Jakie jeszcze dwie klasy będą pierworodnymi i kiedy? Którzy pozafiguralni pierworodni z pośród rodzaju ludzkiego będą najważniejszymi istotami? Jak pokrewna figura pierwiastków z listu Jakóba 1:18 potwierdza tę różnice odnośnie pierworodnych?

      (13) Co czyniono z pierworodnymi z czystego bydła? Co nie można było czynić z pierworodnym osłem i dlaczego? Jeżeli życie takiego osła miało być zachowane to co potrzeba było uczynić? Co taki okupiony osieł przedstawiał? Co przedstawiał baranek dany na zastępstwo? Go stało się z koroną utracjusza? Co zawiera się w wyrażeniu „pierworodne oślę odkupisz barankiem”? Kto ma, a kto nie ma uczestnictwa w ofierze za grzech?

poprzednia stronanastępna strona