Teraźniejsza Prawda nr 121-122 – 1949 – str. 13
1854 Papież Pius IX ogłasza naukę o niepokalanym poczęciu Marii. |
6/VI – 1920 Rutherford zapewnia, że 1-szy tom drukowany w formie Strażnicy i w papierowej oprawie, nigdy nie był pod zakazem rządowym. |
1869 Rozpoczęcie soboru watykańskiego. Br. Russell rozpoczyna szukanie prawdziwej religii. |
21/VI – 1920 Zwolennicy Towarzystwa zaczynają z wielkim rozmachem pracę publiczną. Szósty rozdział z księgi Sędziów staje się jaśniejszy Johnsonowi. |
1870 Sobór watykański ogłasza o nieograniczonej władzy i nieomylności papieża. Brat Russell otrzymuje nieco jaśniejsze poglądy względem prawdziwej religii. |
22/VI – 1920 Członkowie Towarzystwa, podczas wielkiej pracy publicznej kładą wielki nacisk w nauczaniu o kontrolerskiej pracy Rutherforda i o nauce i praktyce przewodu. Johnson otrzymuje jaśniejsze wyrozumienie szóstego rozdziału Sędziów. |
1871 Brat Russell otrzymuje światło względem nauk: Trójca, nieśmiertelność i wieczne męki. |
23/VI – 1920 Rozdziały 6 do 8 z księgi Sędziów stają się jaśniejsze Johnsonowi odnośnie trójcy, nieśmiertelności i wiecznych mąk. |
1872 Br. Russell zaczyna dobrze pojmować nauki o okupie i restytucji. |
24/VI – 1920 Z opisu podanego w księdze Sędziów, w rozdziałach 6 do 8, Johnson lepiej wyrozumiewa okup i restytucję. |
1874 Powrót naszego Pana. Brat Russell wyrozumiewa, że wtóre przyjście naszego Pana ma być niewidzialne. |
26/VI – 1920 Przygotowania do pracy publicznej dalej postępują. Johnson otrzymuje z drukarni odbitkę specjalnego pisma Nr. 1 do poprawy. Zarząd Opery Metropolitan pisze list w sprawie porozumienia się co do wykładu naznaczonego na dzień 18 lipca, o którym zawiadomienie jest napisane do Nru 2. |
1876 Brat Russell i Barbour wyrozumiewają różne prawdy odnoszące się do Wtórego przyjścia naszego Pana i przygotowania są czynione do pracy żniwiarskiej; napisanie pierwszej części broszurki Trzy Światy jest załączone do tych przygotowań. |
28/VI (Wieczór 27-go) – 1920 Br. Jolly raportuje o stanie przygotowania audytorium na publiczne zebranie, na 18 lipca. Zgromadzenie filadelfijskie za doradą Johnsona wybiera S. Calhouna zarządcą ochotników, a S. Bowkera pomocnikiem w tej pracy. Johnson rozpoczyna pisanie artykułu o Epifanii do pierwszego numeru Zwiastuna (Herald). |
1877 Broszura Trzy Światy jest ukończona. Północny okrzyk ”Otóż Oblubieniec” rozlega się. |
29/VI – 1920 Ukończenie pisania artykułu o Epifanii do nru 1 Zwiastuna. Wynajęcie sali w operze Metropolitan na wykład publiczny, mający się odbyć w dniu 18 lipca. Johnson zamawia rozrzutki, ogłaszające zebranie i otrzymuje z drukarni resztę odbitek dzieła ”Żywot – Śmierć – Życie Przyszłe.” |
kol. 2
1878 Barbour (współpracownik br. Russella) odrzuca okup i rozpoczyna pierwsze przesiewanie żniwa. |
30/VI – 1920 Sara Chapman z Jersey City, N.J., porzuca ruch Epifanii i jest powodem rozdziału zgromadzenia w Jersey City. |
1879 Początek wydawania Watch Tower (Strażnicy). Br. Russell wyrozumiewa dwie ofiary za grzech i dwa zbawienia pokazane w figurach Przybytku. |
1/VII – 1920 Do artykułu o Epifanii w Zwiastunie Nr. 1, Johnson dodaje paragrafy o Paruzji, kończy korektę do dzieła ”Żywot – Śmierć- Życie Przyszłe” i wyrozumiewa różnicę pomiędzy ofiarą Wielkiej Kompanii a ofiarą Młodocianych Świętych. |
1880 Brat Russell pisze pierwszy raz w Strażnicy o dwóch ofiarach i o dwóch zbawieniach. |
2/VII – 1920 Do artykułu o Epifanii, który ma się ukazać w Zwiastunie Nr. 1, Johnson dodaje dwa paragrafy o Bazylei (Królestwie), tłumacząc w nich wysokie powołanie i restytucję. |
1881 Pokarm dla Myślących Chrześcijan i Cienie Przybytku wychodzą z druku i są rozesłane. Paton (współpracownik br. Russella) stawia opozycję Prawdzie Żniwa i jej pracy. |
3/VII – 1920 Praca ciągnie się dalej nad Zwiastunem Nr. 1. Specjalne egzemplarze Nr 20 Teraź. Prawdy (angielskiej) są rozesłane do wszystkich członków Zarządu Towarzystwa. Hirsh wypowiada swoją opozycję przeciwko Johnsonowi w Jersey City. |
1882-1886 Brat Russell powoli pisze 1. tom Wykładów Pisma Św.” wydając go w 1886 i w tymże roku rozpoczyna pisanie 2 tomu. |
4/VII-8/VII – 1920 Johnson pracuje stopniowo nad pierwszym numerem Zwiastuna, kończąc go 8 lipca; plakaty ogłaszające zebranie publiczne zaczynają być rozdawane w tym dniu; Johnson rozpoczyna pisanie artykułu pt. Analiza Shearno-Crawfordyzmu do Nru. 20 Ter. Prawdy (ang.), w którym są przedstawione wydarzenia w londyńskim Betel. |
1887-1889 Brat Russell pisze w dalszym ciągu 2. tom, który wychodzi z druku w 1889 r., i rozpoczyna pisanie 3. tomu. |
9/VII-11/VII – 1920 Johnson pracuje w dalszym ciągu nad literaturą i przygotowaniami do pracy publicznej aż do 11 lipca, tj. do dnia wyjazdu do Jersey City; w tymże dniu kończy również szkic artykułu Analiza Shearno-Crawfordyzmu. |
1890-1891 Brat Russell kończy pisanie 3. tomu i wydaje go drukiem: rozpoczyna pisanie 4. tomu. |
12/VII-13/VII – 1920 Johnson pracuje nad wydaniem broszur o Piekle i Spirytyzmie, nad poprawianiem próbek drukarskich do Nru. 1 Zwiastuna, który ma być użyty do pracy publicznej, zanosi próbki do drukarni, zajmuje się pracą przygotowawczą do publicznego zebrania. robi przegląd i powiększa artykuł Analiza Shearno-Crawfordyzmu, którego ciąg dalszy ma się ukazać w Ter. Prawdzie w Nr 19 i pisze artykuł o Złym Słudze do Nr 21. |