Teraźniejsza Prawda nr 121-122 – 1949 – str. 13

1854
Papież Pius IX ogłasza naukę o niepokalanym poczęciu Marii.
6/VI – 1920
Rutherford zapewnia, że 1-szy tom drukowany w formie Strażnicy i w papierowej oprawie, nigdy nie był pod zakazem rządowym.
1869
Rozpoczęcie soboru watykańskiego. Br. Russell rozpoczyna szukanie prawdziwej religii.
21/VI – 1920
Zwolennicy Towarzystwa zaczynają z wielkim rozmachem pracę publiczną. Szósty rozdział z księgi Sędziów staje się jaśniejszy Johnsonowi.
1870
Sobór watykański ogłasza o nieograniczonej władzy i nieomylności papieża. Brat Russell otrzymuje nieco jaśniejsze poglądy względem prawdziwej religii.
22/VI – 1920
Członkowie Towarzystwa, podczas wielkiej pracy publicznej kładą wielki nacisk w nauczaniu o kontrolerskiej pracy Rutherforda i o nauce i praktyce przewodu. Johnson otrzymuje jaśniejsze wyrozumienie szóstego rozdziału Sędziów.
1871
Brat Russell otrzymuje światło względem nauk: Trójca, nieśmiertelność i wieczne męki.
23/VI – 1920
Rozdziały 6 do 8 z księgi Sędziów stają się jaśniejsze Johnsonowi odnośnie trójcy, nieśmiertelności i wiecznych mąk.
1872
Br. Russell zaczyna dobrze pojmować nauki o okupie i restytucji.
24/VI – 1920
Z opisu podanego w księdze Sędziów, w rozdziałach 6 do 8, Johnson lepiej wyrozumiewa okup i restytucję.
1874
Powrót naszego Pana. Brat Russell wyrozumiewa, że wtóre przyjście naszego Pana ma być niewidzialne.
26/VI – 1920
Przygotowania do pracy publicznej dalej postępują. Johnson otrzymuje z drukarni odbitkę specjalnego pisma Nr. 1 do poprawy. Zarząd Opery Metropolitan pisze list w sprawie porozumienia się co do wykładu naznaczonego na dzień 18 lipca, o którym zawiadomienie jest napisane do Nru 2.
1876
Brat Russell i Barbour wyrozumiewają różne prawdy odnoszące się do Wtórego przyjścia naszego Pana i przygotowania są czynione do pracy żniwiarskiej; napisanie pierwszej części broszurki Trzy Światy jest załączone do tych przygotowań.
28/VI (Wieczór 27-go) – 1920
Br. Jolly raportuje o stanie przygotowania audytorium na publiczne zebranie, na 18 lipca. Zgromadzenie filadelfijskie za doradą Johnsona wybiera S. Calhouna zarządcą ochotników, a S. Bowkera pomocnikiem w tej pracy. Johnson rozpoczyna pisanie artykułu o Epifanii do pierwszego numeru Zwiastuna (Herald).
1877
Broszura Trzy Światy jest ukończona. Północny okrzyk ”Otóż Oblubieniec” rozlega się.
29/VI – 1920
Ukończenie pisania artykułu o Epifanii do nru 1 Zwiastuna. Wynajęcie sali w operze Metropolitan na wykład publiczny, mający się odbyć w dniu 18 lipca. Johnson zamawia rozrzutki, ogłaszające zebranie i otrzymuje z drukarni resztę odbitek dzieła ”Żywot – Śmierć – Życie Przyszłe.”

kol. 2

1878
Barbour (współpracownik br. Russella) odrzuca okup i rozpoczyna pierwsze przesiewanie żniwa.
30/VI – 1920
Sara Chapman z Jersey City, N.J., porzuca ruch Epifanii i jest powodem rozdziału zgromadzenia w Jersey City.
1879
Początek wydawania Watch Tower (Strażnicy). Br. Russell wyrozumiewa dwie ofiary za grzech i dwa zbawienia pokazane w figurach Przybytku.
1/VII – 1920
Do artykułu o Epifanii w Zwiastunie Nr. 1, Johnson dodaje paragrafy o Paruzji, kończy korektę do dzieła ”Żywot – Śmierć- Życie Przyszłe” i wyrozumiewa różnicę pomiędzy ofiarą Wielkiej Kompanii a ofiarą Młodocianych Świętych.
1880
Brat Russell pisze pierwszy raz w Strażnicy o dwóch ofiarach i o dwóch zbawieniach.
2/VII – 1920
Do artykułu o Epifanii, który ma się ukazać w Zwiastunie Nr. 1, Johnson dodaje dwa paragrafy o Bazylei (Królestwie), tłumacząc w nich wysokie powołanie i restytucję.
1881
Pokarm dla Myślących Chrześcijan i Cienie Przybytku wychodzą z druku i są rozesłane. Paton (współpracownik br. Russella) stawia opozycję Prawdzie Żniwa i jej pracy.
3/VII – 1920
Praca ciągnie się dalej nad Zwiastunem Nr. 1. Specjalne egzemplarze Nr 20 Teraź. Prawdy (angielskiej) są rozesłane do wszystkich członków Zarządu Towarzystwa. Hirsh wypowiada swoją opozycję przeciwko Johnsonowi w Jersey City.
1882-1886
Brat Russell powoli pisze 1. tom Wykładów Pisma Św.” wydając go w 1886 i w tymże roku rozpoczyna pisanie 2 tomu.
4/VII-8/VII – 1920
Johnson pracuje stopniowo nad pierwszym numerem Zwiastuna, kończąc go 8 lipca; plakaty ogłaszające zebranie publiczne zaczynają być rozdawane w tym dniu; Johnson rozpoczyna pisanie artykułu pt. Analiza Shearno-Crawfordyzmu do Nru. 20 Ter. Prawdy (ang.), w którym są przedstawione wydarzenia w londyńskim Betel.
1887-1889
Brat Russell pisze w dalszym ciągu 2. tom, który wychodzi z druku w 1889 r., i rozpoczyna pisanie 3. tomu.
9/VII-11/VII – 1920
Johnson pracuje w dalszym ciągu nad literaturą i przygotowaniami do pracy publicznej aż do 11 lipca, tj. do dnia wyjazdu do Jersey City; w tymże dniu kończy również szkic artykułu Analiza Shearno-Crawfordyzmu.
1890-1891
Brat Russell kończy pisanie 3. tomu i wydaje go drukiem: rozpoczyna pisanie 4. tomu.
12/VII-13/VII – 1920
Johnson pracuje nad wydaniem broszur o Piekle i Spirytyzmie, nad poprawianiem próbek drukarskich do Nru. 1 Zwiastuna, który ma być użyty do pracy publicznej, zanosi próbki do drukarni, zajmuje się pracą przygotowawczą do publicznego zebrania. robi przegląd i powiększa artykuł Analiza Shearno-Crawfordyzmu, którego ciąg dalszy ma się ukazać w Ter. Prawdzie w Nr 19 i pisze artykuł o Złym Słudze do Nr 21.

poprzednia stronanastępna strona