Teraźniejsza Prawda nr 121-122 – 1949 – str. 12

1791
Wesley umiera po zaapelowaniu do swoich zwolenników, aby stali przeciwko wszelkim skłonnościom klerykalistycznym. Papież zaczyna opierać się zasadom francuskiej republiki i nawołuje do społeczności narodów pod wpływem papieskim.
4/IV – 1920
W wykładzie z listu do Żydów 3:12-14 Johnson zaapelował po raz ostatni, ażeby Hirsh, Kittinger powstrzymali się od złych postępków, widząc ich knowania i wykonywania złych rzeczy.
1794
Maria Jones zaczyna oszczędzać pieniądze, ażeby kupić sobie Biblię.
7/IV – 1920
Siostra A.G. James pisze list do Johnsona, prosząc o angielską Ter. Prawdę i o pozwolenie poprawiania manuskryptów do powyższego pisma lub do innej pracy wydawniczej.
1795-1804
Rząd francuski słownie i czynnie atakuje teorie anty-republikańskie papieża, przez co papiestwo ponosi porażkę.
8/lV-17/IV – 1920
Johnson rozpoczyna studiowanie artykułu, jaki napisał Rutherford, pt. Mieszkajmy w Pokoju, i pisze odpowiedź, która obala Rutherfordowe papieskie teorie i praktyki.
1801
Barton Stone zaczyna głosić doktrynę, że Biblia jest wyznaniem wiary i środkiem jedności ludu Bożego.
14/IV – 1920
Johnson w artykule: ”Przegląd Artykułu Mieszkajmy w Zgodzie podaje myśl, że Prawda paruzyjna jest wiarą i środkiem jedności ludu Bożego.
1802
Pan Karol z Bela, Walii, opowiada przed towarzystwem traktatowym zdarzenie o Marii Jones i o jej odbywaniu dalekiej podróży boso w celu otrzymania Biblii, przy czym apeluje on do stowarzyszenia o wydanie więcej Biblii.
15/IV – 1920
Johnson opowiada R.G. Jollymu i innym o Siostrze James, która prosiła o przysłanie jej literatury epifanicznej i o jej chęci pracowania w przygotowywaniu literatury do druku.
1803
Ukazanie się gazetki nawołującej do założenia Towarzystwa Biblijnego, w której zawierało się opowiadanie o Marii Jones i o jej podróży za Biblią.
16/IV – 1920
Johnson pisze listy do przyjaciół, opisując w nich prośbę Siostry James.
1804
Sformowanie pierwszego Towarzystwa Biblijnego.
17/IV – 1920
Johnson pisze list do Siostry James względem jej przyjazdu do Filadelfii, Pa. i pomagania mu w pracy przy manuskryptach.
1805
Napoleon zadaje srogą klęskę klerowi za jego chęć zniweczenia jego rekomendacji dotyczących Francji.
18/IV – 1920
Johnson zadaje srogą klęskę Kittingerowi ze względu na zborowe przyjęcie jego 4-tej i 5-tej rezolucji.
1814
Papież Pius VII rozpoczyna wysyłanie serii pogróżek towarzystwom biblijnym, trwające wiele lat.
27/IV – 1920
Rutherford rozpoczyna wysyłanie serii pogróżek publikacjom przeciwnym Towarzystwu szczególnie pismu Present Truth (Ter. Praw. ang.). ta jego czynność trwała przez wiele dni.

kol. 2

1829
Wilhelm Miller otrzymuje światło odnośnie odnośnie chronologii biblijnej, a tym sposobem staje się pierwszą z ”panien przypowieści,” wychodzącą na spotkanie Oblubieńca.
12/V – 1920
Johnson spostrzega, że publiczna praca, do której przygotowania są czynione tego dnia, w którym Siostra James rozpoczyna pracowanie w Epifanicznym Domu Biblijnym, jest pracą Małego Miniaturowego Wieku Tysiąclecia.
1831
Wilhelm Miller wygłasza swój pierwszy wykład o chronologii biblijnej. Newman (któremu pomagali Keble i Froude) rozpoczyna w angielskim Kościele państwowym ruch powrotny w kierunku rzymsko-katolickim.
14/V – 1920
Johnson opowiada Beriańskiemu zgromadzeniu we Franklin o tym, co się dowiedział o ofiarowaniu pozaobrazowych chlebów na obracanie. W.M. Wisdom (przy pomocy drugich) rozpoczyna ruch powrotny w kierunku Towarzystwa przez połączenie się z nim.
1833
Wilhelm Miller wydaje broszurkę o 64 stronicach o Wtórym Przyjściu Chrystusa i Jego Królowaniu.
16/V – 1920
Johnson opowiada zborowi w Easton, Pa, o świtaniu małego Miniaturowego Tysiąclecia.
1834
Wilhelm Miller apeluje do kaznodziejów protestanckich i katolickich o współdziałanie w pracy Wtórego Przyjścia.
17/V – 1920
Johnson apeluje do wodzów Towarzystwa i PBI o współdziałanie z nim w wydawaniu odpowiedniej literatury do pracy publicznej.
1843
Pierwszy zawód Millera i jego zwolenników.
26/V – 1920
Zarząd Towarzystwa zawodzi Johnsona przez odmówienie drukowania literatury dla niego.
1844
Drugi zawód Millera i jego zwolenników.
27/V – 1920
Drugi zawód Johnsona z powodu zawiadomienia jakie dał Br. Jolly, że nie może znaleźć miejsca na wykład publiczny.
1846
Brat Miller łączy się ze starszym zgromadzenia, Buckleyem, z którym wyrusza w podróż głoszenia i nauczania. Sformowanie Związku Ewangelicznego.
29/V – 1920
Johnson zaprzyjaźnia C.J. Schmidta ze sobą w czasie swojej podróży kaznodziejskiej w Detroit, Mich. Przedstawiciele różnych grup „opozycji” zbierają się na konwencję PBI w Springfield. Mass.
1849
Wilhelm Miller umiera. Papież Pius IX wydaje encyklikę, w której zapytuje się episkopatu rzymskiego o opinię względem niepokalanego poczęcia Marii.
1/VI – 1920
Odpowiedź PBI na prośbę Johnsona odnośnie drukowania dla niego literatury potrzebnej do pracy publicznej, zawodzi go. Towarzystwo, podające w Biuletynie czerwcowym o ich wielkim ruchu publicznym, zapytuje się czy 1. tom paruzyjny drukowany w formie Strażnicy i w papierowej oprawie był kiedykolwiek pod zakazem rządowym.
1852
Narodzenie się Karola Taze Russella (pełne imię i nazwisko Brata Russella).
4/VI – 1920
Johnson pisze przedmowę do dzieła „Żywot Śmierć – Życie Przyszłe” i załącza dodatek do drugiego rozdziału w formie objaśnienia pt. Zapłata za Grzech, tym sposobem rozpoczyna nową fazę pracy publicznej.

poprzednia stronanastępna strona