Teraźniejsza Prawda nr 125 – 1949 – str. 40
”Śpiewajcie Panu,” wyobraża jak wierni synowie Chrystusa wołać będą na zbawione klasy duchowe, ażeby dalej prowadziły śpiew. Trzeba tu jeszcze nadmienić, iż Maria użyła tych samych słów, jakie użył Mojżesz i mężczyźni Izraelscy przy rozpoczęciu ich pieśni, a to przedstawia, że to będzie ta sama pieśń Alleluja zaintonowana w niebie, która będzie nieco później śpiewana na ziemi. Chociaż nie podano ponownie tej całej pieśni w zapiskach figuralnych, to jednak możemy być pewni, że cała ta pieśń była śpiewana przez Marię i niewiasty przy akompaniamencie tamburyn i tańca) i jak dowiedzieliśmy się, iż tak będzie w pozafigurze. My, którzy już naprzód wiemy o chwalebnym triumfie Jehowy nad grzechem, błędem i ich wynikami, śpiewajmy w przewidywaniu: „Śpiewajcie Panu, albowiem możnie wywyższeń jest; konia i jezdnego jego wrzucił do morza!” Chwalcie Pana! Alleluja! Pan, Bóg Wszechmocny, króluje!
kol. 2
I królować będzie wiecznie! Amen! Niech się tak stanie! Amen! Niech się tak stanie!
(21) Z tą czternasta częścią, przychodzimy do końca naszego artykułu Niewola i Wyzwolenie Izraela. Wszyscy nasi czytelnicy, którzy uważnie badali ten przedmiot, zgodzą się, iż jest on jednym z najważniejszych przedmiotów w Biblii. Te części tego przedmiotu, które zostały opuszczone, ufamy, że wyłożymy je, gdy będziemy wyjaśniali 16 rozdział Objawienia. Niektórzy z nas mieli dość duży przywilej brania udziału w tych częściach tej pozafigury — Niewoli i Wyzwolenia Izraela — jakie dotąd wypełniły się. Ufajmy, iż będziemy brali udział w dalszym wypełnianiu się tej pozafigury. Badanie tego przedmiotu wielce wzbogaciło w łasce, znajomości i owocności tych, którzy wiernie starali się wyrozumieć ten przedmiot. Niechaj Pan udziela Swego błogosławieństwa tym wszystkim drogim braciom i siostrom, którzy będą czytali lub studiowali ten artykuł.
PYTANIA BEREAŃSKIE
(1) Co jest przedstawione w 2Moj. 15:1-21? Gdzie jeszcze znajdujemy podobną pieśń? Jakie są główne różnice pomiędzy tymi dwiema pieśniami? Co potrzeba wziąć pod uwagę, ażeby dopomogło nam do właściwego zrozumienia tej pieśni?.. Kto jest wychwalany w 2Moj. 15:1-21 w figurze i pozafigurze? Jaki jest charakter tej pieśni?
(2) Jak Mojżesz śpiewał tę pieśń? Kogo on w tym wyobraża? Komu ta pieśń śpiewana będzie? Kogo wyobrażają tu synowie Izraelscy? Dlaczego te cztery, a prawdopodobnie pięć zbawionych klas duchowych, są tu przedstawione przez synów Izraelskich? Jakie są dwa prawdopodobne powody, że pokutujący aniołowie są zaliczeni pomiędzy pozafiguralnych synów Izraelskich? Kiedy ci aniołowie byli na próbie pokuty? Jaką ta próba nie była do obecnego czasu? Kiedy oni będą wystawieni na próbę życia? Kto nie będzie wystawiony na próbę Życia? Dlaczego nie? Gdzie i z kim będą niepokutujący aniołowie podczas całego Tysiąclecia?
(3) Czego uczy nas cytat z listu do Efez. 1:10? Co z tego wyjątku Pisma św. wypływa dla pokutujących upadłych aniołów podczas Tysiąclecia? Podczas Małego Okresu? Jaki fakt dowodzi, że ostateczna próba pokutujących aniołów odbędzie się w Małym Okresie? Jakie dwie rzeczy Szatan i niepoprawni aniołowie będą starali się zastosować względem pokutujących aniołów? Jaki będzie prawdopodobny charakter ich pracy, jaka spełniać będą w Tysiącleciu i w Małym Okresie? Pod jakie pięć punktów próby będą podlegali ci aniołowie? Czy Biblia informuje nas o wyniku próby względem tych trzech klas? Dlaczego wszyscy z tych trzech klas wyjdą prawdopodobnie z próby zwycięsko? Czy jest absolutna gwarancja ich powodzenia w próbie? Dlaczego nie? Kiedy otrzymamy więcej znajomości w tej sprawie? Dokąd będzie pełna znajomość prawdopodobnie zakryta przed nami – i dlaczego?
(4) Jaką nie będzie ta pozafiguralna pieśń z 2Moj. 15:1-21? Czym ta pieśń będzie? Czemu jednak nie możemy zaprzeczyć? Według czyjego przykładu? Jaką była pieśń z 2Moj. 15:1-21? Jaką będzie pozafigura tej pieśni? W jakich różnych formach będą te obchody pomiędzy klasą restytucyjną podejmowane? Te wszystkie wspólne zebrania będą przedmiotem czego?.. I pozafigura czego? W czym jest pokazany serdeczny i duchowy sposób wypowiadania tych deklaracyj w figurze i pozafigurze?
(5) Jakiej osoby i liczby użyli śpiewacy do swojej pieśni? Co to pokazuje? Jak jest pokazana osobista decyzja do wzięcia udziału w pieśni? W czym jest wykazana najwznioślejsza, ze wszystkich chwalb Jehowy? Co znaczą słowa „śpiewać będę Panu w figurze i pozafigurze? Jaki będzie dla Boga wyniki Jego planu? Jaki jest powód obu pieśni? Jaki będzie charakter wojny Małego Okresu? Jak Bóg z tej wojny wyjdzie? Dlaczego? Czym jest ten pierwszy wiersz względem wszystkich następnych wierszy tej pieśni?
(6) Dlaczego Jezus i Kościół będą mogli powiedzieć: „Moc moja Pan”? Czyja jest w tym moc wybawcza? Co również uznają inne wybawione klasy duchowe? Co wszystkie klasy na poziomie duchowym będą mogły powiedzieć? Dlaczego? Od jakiego wyrazu jest wyraz Jah skrótem? Ile fazy zdarza się wyraz Jah, a ile razy Jahweh w Biblii hebrajskiej? Kto z pięciu zbawionych klas duchowych będzie mógł powiedzieć: Jehowa stał się mi zbawieniem? Dlaczego? Kto będzie mógł powiedzieć: ten jest Bogiem moim? Dlaczego? Jak brzmi błędnie przetłumaczone zdanie w 2 wierszu, a jaki jest jego właściwy przekład? Co znaczy chwalić Boga? Do kogo odnosi się wyrażanie „Bóg ojca mego? Dlaczego? Co niektórzy mogliby z tego wnosić? Dlaczego takie rozumowanie nie byłoby właściwe? Jakie przykłady mogą być podane za ilustrację tej zasady? co nie należy rozumieć przez wywyższanie Boga. a co należy rozumieć? Jak to można uczynić? Jak będą się powiększały Boskie objawienia i dzieła po Tysiącleciu?
(7) Co nie należy rozumieć przez hebrajski zwyczaj wyrażenia: Pan [Jahweh], mąż waleczny? Co to wyraźnie znaczy? W jakich wojnach Bóg nie bierze udziału? A w jakich bierze udział? Jaka nie jest, a jaka jest broń Boża? Według Boskiego wzoru kto jeszcze prowadzi wojnę? Jakie były i jakie będą wszystkie wojny Jehowy? Do czego odnosi się imię Boże Jahweh w wyrażeniu: „Pan [Jahweh] imię Jego? Jakie czyny będą wymagały obu gatunków Boskich przymiotów? Dlaczego tak jest? Co jeszcze podtrzymuje tę odpowiedź? Co dwa zdania z wiersza 4 w częściach i w całości oznaczają?
(8) Odczytaj i wyjaśnij wiersz 5? Na widok zniszczenia zastępów i wodzów Szatana, do czego zostanie pobudzonych pięć klas duchowych? Co ich doprowadzi do wyrażenia się według 6 wiersza? Kto jest nieprzyjacielem wspomnianym w tym wierszu? Jaki będzie skutek jego śmiałości? Jak Bóg tego. nie dokona, a jak dokona? Na czyją niekorzyść a na czyją Korzyść? Zacytuj i wytłumacz pierwsze zdanie 7 wierszu? Co znaczy Boski majestat i z czego wypływa? W tych przymiotach kogo Bóg przewyższa? Co Boskie przymioty uczynią ze swymi oponentami przy końcu Małego Okresu?
(9) Co musi być ostatecznie uczynione z Boskimi oponentami? Jakie jest biblijne znaczenie gniewu Bożego? Co znaczy że Bóg puścił gniew Swój? Co jest następstwem karania? Jaka figura jest podana za ilustrację tego karania w 7 wierszu? Jak figura ścierni ilustruje to? Co jest symbolicznie podane w 8 wierszu? Co wiatr w wyrażeniu „tchnienie nozdrzy” pokazuje w figurze i pozafig.? Jak jest podane ostatnie zdanie w 8 wierszu w tłumaczeniu polskim i angielskim? jak należy rozumieć to przenośne wyrażenie? Jaka jest w tym myśl w pozafigurze?
(10) Czyje czynności są podane w 9 wierszy? Jak jest podane ostatnie zdanie tego wiersza w lepszych przekładach angielskich? Kto jest tym nieprzyjacielem, wypowiadającym te chełpliwe zdania? W jaki sposób on je wypowiada? Co znaczą następujące wyrażenia: będę gonił ? „dogonię”? „będę dzielił łupy”? „nasyci się ich dusza moja”? „posiędzie je znowu ręka moja.” Jak Bóg sprzeciwi się tym pysznym zamiarom według 10 wiersza? Zacytuj i wytłumacz każde zdanie z tego wiersza? Jakie wyrażenie 10 wiersza pokazuje wielką moc i szybkie wykonanie narzędzi i procesów wtórej śmierci?
(11) Kto zwraca się do Boga w 11 wierszu? Zacytuj i wyjaśnij każde zdanie z tego wiersza? Co to jest prawica Boża w w. 12? Co znaczy wyciągnięcie prawicy Bożej? W jakim znaczeniu wyraz „ziemia” jest w tej figurze użyty? Co znaczy w pozafigurze „pożarła je ziemia? Co to rozważanie dowodzi?
(12) Do czego odnosi się wiersz 13? Jakie jest pierwsze zdanie 13 wiersza? Kiedy wybraną część Wieku Ewangelii Bóg wyprowadza? Kiedy niewybraną i wybraną część Tysiąclecia Bóg wyprowadzi? Jak Bóg to uczyni? Z czego i do czego On ich wyprowadzi? I przez co? Co będzie tymi dwoma mieszkaniami dla wybranych i nie-wybranych klas zbawionych? Jaki będzie charakter tych mieszkań? Do kogo zwraca się pieśń w 14 wierszu? Do kogo odnosi się wyraz narody (w. 14)? Co należy rozumieć przez słowa „usłyszą” i „zadrżą”? Kto są pozafiguralni obywatele Filistyńscy? Jak znaczenia biblijne to wykazują? Co znaczy, iż boleść ich obejmie? Dlaczego to będzie?
(13) Kogo przedstawiają książęta Edomscy? Dlaczego polękają się? Kogo przedstawiają mocarze Moabscy? Dlaczego strach ich zdejmie? Co znaczy, że struchleją wszyscy obywatele chananejscy? W jaki sposób jest pokazany znaczeniowy nacisk ich przerażenia? Co pokazuje ta kombinacja tych dwóch wyrazów? Dlaczego ich przerażenie będzie słuszne? Co znaczy wyrażenie „od wielkości ramienia Twego” w. 16? W jakich dwu kierunkach zostanie to ramię użyte? Jak ono dotknie