Teraźniejsza Prawda nr 123-124 – 1949 – str. 32
porządek tracenia niegodnych życia? Jaka to będzie scena dla grzeszników? A jaka dla sprawiedliwych? Co przedstawia potopienie Egipcjan w pośród morza?
(10) Co jest pozafigurą na wrócenie się wód? Na wody pokrywające wozy? Na wozy, które już się więcej nie okazały? Na wody pokrywające wojsko Faraonowe? Na żołnierzy, z których żaden nie wrócił? Na wody pokrywające jezdnych i że żaden z nich nie powrócił? Że ani jeden z Egipcjan, który wszedł w morze nie uniknął śmierci?
(11) Dlaczego musi być dane wyjaśnienie na określenie nasze, że Morze Czerwone przedstawia wtóra śmierć? Do kogo tylko stosuje się to określenie? Dlaczego jest właściwym nazywanie pozafiguralnego Morza Czerwonego wtóra śmiercią? Pomimo jakiego faktu? Jakie dwa symboliczne wyrażenia są jednoznaczne w tej łączności? Gdzie Pismo św. wspomina o jeziorze ognia? Kiedy może być ściśle nazwane wtóra śmiercią? W związku z kim i z czym nie może być biblijnie nazwane wtóra śmiercią? Jaka uwaga i dlaczego jest prawdziwa odnośnie wszystkich cytat biblijnych, w których znajdują się wyrażenia „jezioro ognia”? Dlaczego jest nazwane wtóra śmiercią odnośnie wszystkich ostatecznie niepoprawnych grzeszników z rodzaju ludzkiego? Jakie osoby i rzeczy będą wrzucone do jeziora ognia, pomimo że nigdy nie były pod drugim wyrokiem śmierci? Jak Pismo św. traktuje ten fakt? Lecz pomimo tego dlaczego to jezioro można nazywać wtóra śmiercią? Na co jednak należy pamiętać? Jak te rzeczy podtrzymują nasze nazywanie pozafiguralnego Morza Czerwonego wtóra śmiercią? Jakie określenie pasuje w każdym wypadku jeziorowi ognia i pozafiguralnemu Morzu Czerwonemu?
(12) Co przedstawiają Izraelici idący po wynurzonej z wody rafie? Ich zwyciężenie pokuszenia nakłaniającego do poddania się Egipcjanom? Ich przechodzenie przez morze po suszy? Ich przechodzenie morza suchą nogą po suchej skale? Dwojakie znaczenie wód, że były im jako mur po obu stronach? Boskie osłonięcie i wybawienie Izraela?
(13) W których wierszach są pokazane Boskie okieślone sposoby wybawienia narodu izraelskiego? Które to są te różne określone sposoby? Co one przedstawiają? Jaki był wynik w figurze i pozafigurze przez ich użycie? Co przedstawia, że Izraelici widzieli pomarłych Egipcjan na brzegu morskim?
(14) Co przedstawia, że Izraelici widzieli wielką moc Bożą okazaną nad Egipcjanami w celu uwolnienia ich narodu? Że bali się Boga? Że wierzyli Bogu? Że wierzyli Mojżeszowi słudze Bożemu? Co ukończyliśmy z 14 rozdziału 2Księgi Mojżeszowej? Co pozostaje jeszcze do badania w tym przedmiocie? (Dokończenie nastąpi).
***
Pytanie: Do jakiego „dnia” odnosi się 2Tes. 1:7-10 i jakie to dwie klasy mają być zniszczone, o których jest tam powiedziane: „tym, którzy Boga nie znają” i „tym, którzy nie są posłuszni Ewangelii Pana naszego Jezusa Chrystusa”?
Odpowiedź: Dzień, o którym jest mowa w powyższym wyjątku Pisma św., jest Dniem Tysiąclecia, na początku którego symboliczny wiatr, trzęsienie ziemi i ogień zupełnie zniosą królestwo Szatana, nie pozostawiając z niego ani śladu. Apostoł, pisząc te słowa do całego Kościoła, podaje iż bracia powinni w spokoju ducha oczekiwać za tym dniem, podczas którego Pan nasz ukarze te dwie klasy, o których mowa. Tymi klasami są (1) ci z spłodzonych z ducha w nominalnym kościele, którzy grzesząc grzechem na śmierć nigdy nie przyszli do znajomości Prawdy, a przeto nigdy prawdziwie Boga nie znali („tym, którzy Boga nie znają”); (2) ci, z płodzonych z ducha w Prawdzie, którzy grzeszą grzechem na śmierć („tym, którzy nie są posłuszni Ewangelii Pana naszego,” t. j. nie są posłuszni Prawdzie, przez którą mogliby prawdziwie poznać Boga); (3) ci, którzy umrą w 100 latach w Tysiącleciu („tym, którzy Boga nie znają”); i (4) ci, którzy umrą przy końcu Tysiąclecia, jako symboliczne kozły („tym, którzy nie są posłuszni Ewangelii”). Ci pod punktem drugim są to członkowie wtórej śmierci, którzy niegdyś byli w Prawdzie, z których pierwszy jest Barbour, a następnie Paton, Von Zech, pani Russell i przesiewacze szemrzącej kontradykcji, począwszy z A. E. Williamsonem i jego żoną, a następnie przechodząc przez McPhail’ego i Henningesa, z których wszyscy byli częścią pozafiguralnego Jannesa (to imię znaczy „on zwodzi”). Wybitni buntownicy w Epifanii, którzy powstawali przeciwko Prawdzie i jej zarządzeniom danym od Pana, są częścią pozafiguralnego Jambresa (znaczy „on buntuje się”). Pomiędzy tych można zaliczyć takich jak np.: J. F. Rutherford, Hemery, Shearn, Crawford i S. A. Cater (jeżeli ten ostatni jest nowym stworzeniem to pójdzie na wtóra śmierć w Epifanii, ale jeśli Młodocianym świętym to niewątpliwie pójdzie na wtóra śmierć w następnym Wieku, albo w stu latach, albo jako jeden z tych, którzy nie dopełnili dni Tysiąclecia dobrem — Izaj. 65:20), A. H. McMillan, W. F. Hudgings i R. J. Martin, a także nasz dawny sekretarz i jego żona (którzy nie byli nowymi stworzeniami, ale Młodocianymi świętymi, pomimo 'tego są członkami szemrzącej kontradykcji w Epifanii i dlatego myślimy, że pójdą na wtóra śmierć w następnym Wieku, możebne przy końcu stu lat, albo jako jedni ze starców, którzy nie dopełnią dni Tysiąclecia dobrem, ale będą przez Szatana i jego nie pokutujących aniołów przyprowadzeni do grzechu przy końcu Tysiąclecia). Możnaby jeszcze inne osoby nadmienić, ale to wystarczy. P’49, 79.
ZAWIADOMIENIE
Prosimy braci w tych krajach, w których mamy przedstawicieli, ażeby wszelką korespondencję odnośnie datków, zamówień na literaturę i prenumeraty słali do swoich przedstawicieli. To obejmuje nie tylko tych, którzy mogą zapłacić za swoje zamówienia, ale także ubogich braci, którzy nie mogą zapłacić pełnej ceny, lub którzy wcale nie mogą tego uczynić. Jeżeli bracia mają pytanie, tyczące się Prawdy lub jej zarządzeń, niech najpierw pytają się swoich starszych i ewangelistów lub pielgrzymów, a potem swego przedstawiciela. Gdyby i przedstawiciel nie mógł rozwiązać danej trudności, wtedy on zwróci się do nas po informację. Nasi przedstawiciele są w ścisłej łączności z braćmi i są więcej zapoznani z ich potrzebami, a jeżeli bracia będą z nami współpracować w tej sprawie, to zaoszczędzi nam wiele drobiazgowej pracy w tym czasie. Czynimy w tym wypadku tak, jak Mojżesz czynił, który powiedział urzędnikom i sędziom, ażeby odnosili się do niego tylko w trudnych sprawach. (2 Mój. 18:25, 26).
LIST NADESŁANY
Drogi Bracie Johnson. Laska i pokój Boży niechaj pozostaje z Tobą! Piszę te kilka poniższych zdań, aby Cię zawiadomić, że cieszę się Prawdą Epifanii jaką Pan daje przez Ciebie. Dziękuję Ojcu Niebieskiemu, że dał mi poznać i zrozumieć obecną Prawdę i poprowadził mię przez te wszystkie przesiewania. Od czasu Brata Russella Pan błogosławił mię, a i teraz wzmacnia przez Prawdę Epifanii, która trzyma mię na wąskiej drodze. Szatan i jego słudzy starali się by mię wprowadzić w zamieszanie, ale przy pomocy Prawdy Epifanicznej poznaję, gdzie jest właściwa droga. Również widzę, że jesteś w rękach Pańskich jako posłannik Epifanii i jako sługa dla świętych obecnie pozostających na ziemi, bo gdybyś nim nie był, to nigdy byś nie mógł Wydobyć takich prawd i błogosławieństw z Pisma Świętego, jakich nikt z ludzi na ziemi wydobyć nie może. Ja się zawsze modlę do Ojca za Tobą, aby dał Ci zdrowie i siłę do ukończenia pracy epifanicznej i zakończenia podróży ziemskiej z resztą Świętych Epifanii i wierzę iż On to uczyni. Bo jeżeli Ojciec może zmarłych z grobu wyprowadzić, to dlaczegoż nie mógłby Ci dać zdrowia i siły do zakończenia pracy, jaką Ci powierzył. Pozostaję,
Twoim bratem w Chrystusie,
W. Stempień — Michigan.