Teraźniejsza Prawda nr 126 – 1949 – str. 59
prześladowania i przesiewania pomiędzy ludem Prawdy były brane jako dowody, że sfera Prawdy i jej Duch. była krainą symbolicznego głodu.
(30) Drugie fałszerstwo jakie oni przedstawiali przeciwko sferze Prawdy i jej Duchowi było, że wszystkie formy grzechu, błędu, samolubstwa i światowości były silniejsze, większe i odważniejsze, aniżeli wierny lud Boży, (a lud wszystek… jest ludem wysokiego wzrostu). To fałszerstwo było oparte na ich błędzie o zupełnym ludzkim skażeniu. Żadna z tych. form zła nie była taką, jak podawano, pomimo, że niektóre były silne, wielkie i śmiałe, niektóre okazały się słabe, małe i delikatne w różnym stopniu. Że fakty były fałszywie przedstawiane w tym przedmiocie, to można widzieć z tego, że wielu było zwycięzców w Paruzji, będącej znamienną częścią Wieku Ewangelicznego, w której odbywało się pozafiguralne podbijanie Chanaanu przez Jozuego. Trzecie fałszerstwo podane w figurze było, że syny Enakowe (w. 33) byli z tego samego rodzaju olbrzymów co potomstwo upadłych aniołów (1Moj. 6:4), to znaczy, że byli potomkami pochodzącymi od tych olbrzymów (nefilimów). Słowo nefilim znaczy istota upadła i znajduje się tylko w 1Moj. 6:4 i 4Moj. 13:33,34, i w obu miejscach jest przetłumaczone olbrzymy. Inne słowa hebrajskie są również przetłumaczone na olbrzymy, lecz nie odnoszą się do potomstwa aniołów i córek ludzkich, które jedynie jest pod (nazwa nefilim. Z powodu, że ci olbrzymowie, którzy zostali zniszczeni w potopie wyobrażają rozmaite kombinacje rządów, kapitału, kościoła i pracy,
kol. 2
uciskających lud (D 451:1; 458:2; 465:2), ten fałsz zdaje się stać w związku z fałszem, że diabeł, świat i ciało są mniej więcej równoznaczne z tymi kombinacjami. Wtedy wielce przesadzili moc tych trzech (diabła, świata i ciała) i słabość ludu Bożego (i zdaliśmy się sobie przy nich jako szarańcza, takimiż zdaliśmy się i onym). Raczej powinni byli powiedzieć, że przez łaskę Boską, pomoc Chrystusową i dary Ducha świętego my jesteśmy silni, a oni słabi, my wielcy, a oni mali i takimiż zdaliśmy się tak w ich jak i w naszym widzeniu. A że nie mówili tak, ale przeciwnie, dlatego zelżyli sferę Prawdy i jej Ducha. My, którzyśmy żyli w Parousii i mieli udział w przywilejach Prawdy, wiemy, że nasi przeciwnicy z kościoła nominalnego z pomiędzy nowych stworzeń fałszywie przedstawiali i przesadzali (warunki. Pomiędzy takich fałszerzy mogą być zaliczeni; Moorehead, Eaton, White, Blackstone, Biederwolf, Torrey, Grey, Sunday, Gaeblein, Haldeman, Hillis i wielu innych z Parousii. Faktycznie wszyscy członkowie dziesięciu pozafiguralnych szpiegów byli mniej więcej winnymi fałszywego przedstawienia i przesadzenia rzeczy; a ich niecny postępek i jego następstwa powinny być dla nas przestrogą przed takowymi osobami jak również przed ich pobratymcami, obecnie nieczystymi Lewitami Epifanii; albowiem ich wielkie fałszywe przedstawienia i przesadzania wypowiadane przeciwko Prawdzie Epifanii, jej pracy i jej pracownikom są podobne do wypowiadań pozafiguralnych dziesięciu szpiegów.
PYTANIA BERIAŃSKIE
(1) Jakie części Biblii będziemy studiowali w tym artykule? O czym one traktują? W jakich względach? Jakie było jedno z pozafig. zastosowań tego wydarzenia jakie podał nasz Pastor? Jakie było jego drugie zastosowanie? Na jakim piśmie oparł on drugie zastosowanie? Jak można przeciwstawić te dwie pozafigury ze żniwa Żydowskiego? Jakie rozważanie biblijne dozwala na takie przeciwstawienie pozafigur w Żniwie Ewangelicznym? Jaki jest łącznik w podwójnym zastosowaniu Żniwa żydowskiego? Co Pan wybierał z każdego z dwunastu pokoleń? Kim stawali się usprawiedliwieni i nieusprawiedliwieni uczestnicy? W co zostali pogrążeni przedstawiciele tych klas z biegiem Wieku Ewangelii?
(2) Jak moglibyśmy zbudować większą pozafigurę na Żniwo Żydowskie? Kiedy podróżowanie do pozafig. Chanaanu miało swój początek? Co jest pozafigura Chanaanu? Kogo Pan wybrał z tych dwunastu pozafig. pokoleń? Kiedy? Do jakiej klasy oni należeli? Jacy członkowie Malucz. Stadka byli wybrani na szpiegów? Jak to dowodzi wyjątek z Mat. 13:52? Co oni mieli czynić z rozkazu Jezusowego? Co wyobrażają 40 dni szpiegowania? Co nie należy rozumieć odnośnie zdawania raportu z tych 40 dni? Dlaczego nie? Jak mamy to rozumieć? Do czego możemy to przyrównać? Co fakty ze Żniwa Żydowskiego dowodzą względem tego punktu? Jaki przykład dowodzi tego?
(3) Co się stało po złożeniu pozafig. raportów? Jak raporty były podawane? Co się potemu stało? Jaki skutek to pociągnęło za sobą w Żniwie Żydowskim? Co przedstawia zachęcanie ludu przez Jozuego i Kaleba, ażeby wyruszyli przeciwko mieszkańcom Chanaanu? Kogo Izraelici reprezentują na owe Żniwo? Co przedstawia ich zniechęcenie? Szemranie? Bunt? Chęć ukamienowania Jozuego i Kaleba? Ukazanie Chwały Pańskiej? Jej skutek? Boska decyzja? Co przedstawiają Izraelskie usiłowania wejścia do ziemi przed zakończeniem się 40 lat? Jak nie były a jak były przedstawione powyższe rzeczy? Dlaczego podajemy szczegóły z tych dwóch rozdziałów (13 i 14). odnoszących się do pozafigur Żniwa Ewangelicznego?
(4) Jaka jest główna pozafigura 40-letniego podróżowania Izraela po puszczy? Drugorzędna pozafigura jego podróżowania? Drugorzędna pozafigura drugiego gatunku szpiegów? Ich raport? Ich szemranie? Ich drugie tułanie się po puszczy? Dlaczego nie będziemy dalej omawiali tej pozafigury w zastosowaniu do cielesnego Izraela? Dlaczego nie? Co upoważnia nas. aby drugie stosowanie pozafigury z tych dwóch rozdziałów (13 i 14) zastosowywać do duchownego Izraela ze żniwa Ewangelicznego? Co często było wspominane na lamach tego pisma? Co nie było podane na poparcie tej myśli? Na jakim wyjątku Pisma św. między innymi była ta myśl oparta? Jaka wyciągamy konkluzję oparta na tym zastosowaniu? Jakie jest rozumowanie, które do tego naprowadza? Jaka wypływa z tego konkluzja? Co znajdujemy w miniaturowym wieku Ewangelii?
(5) O czym musimy pamiętać podczas tego badania? Co przedstawia prośba ludu skierowana do Mojżesza by wysłał mężów do przeszpiegowania ziemi? Dlaczego podano pozafig. prośbę? Co poprzedzała pozafig. prośba? Co to wyobraże? Jaka była Boska i Jezusowa odpowiedź na prośbę? Co wyobraża Chanaan? Co wyobraża pierwotnie, a co drugorzędnie? Co to wyobraża, że ziemia Chananejska była obsadzona mieszkańcami i miastami wrogimi Izraelitom? Co wypływa z tego? Jak to jest przedstawione? Co przedstawiało Mojżeszowe wysianie dwunastu szpiegów? Co wyobraża rozkaz wyrażony w sposób literalny: „poślij męże,” w. 3?
(6) Co reprezentuje wybór po Jednym mężu z każdego pokolenia? Co to przedstawia, że nie wszyscy Izraelici, ale tylko dwanaście jednostek jako książęta z dwunastu pokoleń zostało przyjętych na szpiegów? Co to wyobraża, że dziesięciu z nich fałszywe podało zeznanie o ziemi i pomarło od plagi? Co to dowodzi? Co dalej potwierdza tę myśl? Dlaczego? Jaki wniosek możemy wyciągnąć z tych faktów? Co zaszło natychmiast po zdaniu raportu? Jaka zaszła zmiana odnośnie Jozuego, Kaleba i dziesięciu szpiegów?
(7) Co to wyobraża, że Mojżesz wysłał dwunastu szpiegów „z rozkazu Pańskiego”? Co Jest ta częścią Biblii? Jak to było oznajmione naszemu Panu? Jak mógł być ten rozkaz dodatkowo wykonany? Co wyobraża iż szpiedzy zostali wysłani z Kades Barny, z puszczy Faran? Jak Jeszcze jest nazwaną Kades Barna? Dlaczego? Co to dowodzi? Co to znaczy w pozafigurze iż w figurze znajdowało się powtórzenie o szpiegach, że byli wodzami? Co to wyobraża, że nie ma wzmianki o szpiegach, iżby pochodzili z pokolenia Lewiego lub z domu Aaronowego? Jakie jest zsumowanie nauki tego paragrafu? Do czego przyszli niektórzy członkowie dwunastu pozafig. szpiegów? Gdzie drudzy pozostali?
(8) Co jest właściwym by uczynić w tym miejscu? Co należy rozumieć pod wyrażeniem sfera prawdy i jej duch? Gdzie i pod jaką figurą były główne formy tej wiedzy przedstawione? Jaka jest różnica między pozafiguralnymi szpiegami, a pozafiguralnymi Kaatami i ich wglądania do takiej wiedzy? Dlaczego ta różnica? Co było podane przez pomyłkę w TP. w Nr 34? Co może posłużyć do skorektowania tej pomyłki? Kto jeszcze pisał dzieła naukowe w zakresie biblijnym? Wymień niektórych z nich. Co prawie wszyscy wodzowie Maluczkiego Stadka czynili w tym względzie? Wymień niektórych z nich i jakiej pracy oni dokonali? Co nie należy mniemać, że tylko Kaatyci z Wieku Ewangelicznego wyłącznie czynili? Która klasa dokonała najlepszej pracy w tych czterest kierunkach wchodzących w zakres dzieł biblijnych? Kto np. był tym co dokonał najlepszej pracy?
(9) Co dowodzi, że Paruzja była czasem największych badań i najobfitszych rezultatów odnośnie sfery Prawdy i Ducha jej? W jakich trzech sposobach to się okazało? W ilu i w jakich gałęziach wiedzy biblijnej oni pracowali? Co np. zostało wyprodukowane w tym okresie? W czem się różnią recenzje Starego Testamentu Ginsberga i Kittela? Co wyszło w Paruzji? Wymień autorów pięciu recenzji greckiego Nowego Testamentu? Jak długo Westcott i Hort pracowali nad swą recenzją? Jak