Teraźniejsza Prawda nr 130 – 1950 – str. 45

jako usta Chrystusowe do świata. Ta myśl zawiera się w siedmiu listach Objawienia do siedmiu kościołów, pisanych dla aniołów tych siedmiu kościołów (Obj. roz. II i III). Ta myśl jest także pokazana w tym, że siedem gwiazd było w prawej ręce Pańskiej (Obj. 1:1, 20) i w tym, że Acholiab był specjalnym i jedynym pomocnikiem Besaleela (2Moj. 31:2, 6). To jest główna myśl, chociaż nie w wyłącznym znaczeniu, podana w wyrażeniu prorocy w Liście do Efez. 2:20; 3:5; 4:11.

PYTANIA BERIAŃSKIE

      (17) Co Bóg wykazuje w wierszach 6-8? Co wykazuje wiersz 6? Gdy Bóg miał to wykazać, co wpierw wymagał od Marii i Aarona? Dlaczego? Jak to było pokazane w pozafigurze? Co Bóg wymagał od pozafiguralnej Marii i Aarona w tej sprawie? W jaki sposób On to uczynił? Jakiego rodzaju przywileje mieli zwykli prorocy w Izraelu według wiersza 6? Czym jest prorocze widzenie? Jaki jest najlepiej znany przykład widzenia w Biblii?

(18) Czym jest sen proroczy? Jaki jest dobrze znany przykład takiego snu? Czy jest różnica pomiędzy widzeniami a snami w pozafigurze? Jaki cytat to wykazuje? Jaka zachodzi różnica pomiędzy pewną figurą na Starożytnych i młodocianych świętych? Z punktu Tysiąclecia kogo przedstawiają Kaatyci? Gersonici? Z punktu Tysiąclecia, co przedstawiają sprzęty przenoszone przez Kaatów? Co przedstawiają części Przybytku jakie przenosili Gersonici? Jak na ogół różniły się rzeczy przenoszone przez Kaatów od rzeczy przenoszonych przez Gersonitów? Co mamy przez to rozumieć w pozafigurze? W ogólnym znaczenii jak można wytłumaczyć tę pozafigurę? Jaką siłę mają różniące się słowa Joela 2:28? Jak inaczej można wytłumaczyć myśl głębszych i mniej głębokich prawd, która zawiera się w słowach widzenie i sen?

(19) Co nie jest podane przez tę różnicę akuratnie? Jaka jest pierwsza przyczyna, która to dowodzi? Jaka jest druga przyczyna? Czym są te widzenia i sny? Jak one istnieją w Biblii? Jaką księgą czynią one Biblię? Co Bóg obiecuje w wierszu 6 generalnym starszym, którzy nie są członkami gwiazd? Które to są z tych mniej głębokich pozafiguralnych widzeń i snów? Które są z nich głębsze? Co nasz Pan obiecuje w tym przedmiocie w Ew. Mat. 13:52? Co Pan obiecał generalnym starszym, włączając i sług, którzy nie są członkami gwiazd i niektórym miejscowym starszym? Kiedy wypełniła się ta obietnica w ogólnym znaczeniu? W poszczególnym znaczenie? Gdzie zapisano wiele takich wypełnień?

(20) Co nie mamy rozumieć z specjalnej obietnicy zanotowanej w wier. 6? Co nie mamy zrozumieć przez pominięcie tej myśli w wier. 7, 8? Jaki pierwszy fakt tego dowodzi? Jaki drugi fakt? Jaki trzeci fakt? Jaka istnieje różnica pomiędzy przywilejami członków gwiazd a przywilejami sług, którzy nie są członkami gwiazd odnośnie służenia jako narzędzia mówcze? Jaki czwarty fakt dowodzi to? Dlaczego on to dowodzi? Jaki jest obowiązek sług, którzy nie są członkami gwiazd względem członków gwiazd co się tyczy nowych prawd, który jest piątym dowodem?  Dlaczego oni mają to czynić?

(21) Jakie mamy dowody w Strażnicy na tym punkcie? Jakie były inne wypadki? Co podamy na tym miejscu? Jakie mniemanie, lecz nie prawdziwe wyjątki co się tyczy tej reguły okazały się względem tego przywileju, i że ten przywilej był na pozór ograniczony do generalnych starszych? Co wypełnione fakta, zdaje się, że dowodzą o nauczonych w Piśmie w Ew. Mat. 13:52, odnośnie myśli, że większość z nich nigdy nie wybiła się nad miejscowych starszych? Jak ta obietnica wypełniła się względem Brata Bartona w łączności z Izaj. 18:1, 2, 7? W jakich dwóch miejscach można znaleźć tę myśl? Co było wykazane w tym artykule? Jakie było pozafiguralne znaczenie tego co on widział i napisał? W jakiej mowie jest podany cytat z Izaj. 18:1, 2, 7? Jakie zagadnienie rozwiązał Brat Barton, jako pozafiguralny sen? Gdzie opublikowano ten po-zafiguralny sen?  Co Brat Barton w nim wykazał?

(22) Jak się nazywali dwaj bracia, którzy mieli takie pozafiguralne widzenia i sny? Przy jakiej okazji? Jak to podziałało na Brata Russella? Kto głównie zbadał ten błąd na podstawie chronologii podanej w tomie II, i kto mu w tym pomagał? Co z tego wynikło w pierwszej mierze? W drugiej? Jak są te fakta wyobrażone w 2 Sam. 21:15-17? Co oni zrozu-mieli z tego badania? Gdzie opublikowano ich wywody? Gdzie były podawane poprzednio artykuły o tym przedmiocie? Jaki dział miał w tym Brat Morton Edgar, w porównaniu ze swym bratem? Co dowodzą te fakta? Jak mamy zapatrywać się na ich dzieło pt. Przejścia Wielkiej Piramidy? Jaki błąd odrzucił Brat Morton Edgar, podany w drugim wydaniu drugiego tomu? Jak wkradł się ten błąd do tego drugiego wyda-nia? Z jakim ograniczeniem trzyma się prezes Towarzystwa nauki o tym, że miliony z obecnie żyjących nigdy nie umrą? Z kogo składają się obecnie jego miliony? O istnieniu jakiej duchowej klasy on zaprzecza? Jaką nadzieję daje on swym milionom, tj. Wielkiej Kompanii?

(23) Jakie następnie pozafiguralne widzenie miał Brat Bundy? Co z tym widzeniem nie było uczynione? Według jego poglądu,  co  przedstawia niewiasta tej przypowieści? Co przedstawia dziesięć groszy? Co się nie stało, a eo się stało z dziewięcioma groszami? Co się stało z dziesiątym groszem? Co przedstawia dom niewiasty? Jej zamiatanie domu? Jej szukanie za zgubionym groszem? Co to przedstawia, że go znalazła? Jej radość? To, że zaprasza przyjaciółki i sąsiadki by się z nią radowali z powodu odnalezienia go? Co zawiera w sobie myśl o restytucji odnośnie klasy restytucyjnej? Jak to jest pokazane w przypowieści? Jakie debaty miały miejsce 19 kwietnia, 1909 r.? W jakich okolicznościach? Jakie części snu były zrozumiane przez innego brata 20 czerwca, 1909 r.? Jaka część tegoż snu została zrozumiana w czerwcu, 1914 r.? W 1917 r.? Komu dane było w 1915 r. wyrozumienie grosza w jego podwójnym rozdaniu? Komu było, a komu nie było dane jasne wyrozumienie długości dnia i godzin danej przypowieści? Co br. Russell uczynił z wyrozumieniem tej przypowieści? Co dał Pan temu samemu bratu w roku następnym odnośnie pozafiguralnego snu? Na jakim cytacie był ten sen oparty? Co było uczynione z tą sprawą, a zwłaszcza z piątym przesianiem? Gdzie i kiedy ogłoszono to drukiem? Jaka zawiła myśl została zrozumiana przez tego samego brata? Kto ją poparł?

(24) Co podaliśmy w paragrafach 21-23? Z kim innym Pan obchodził się w ten sposób, chociaż nie podaliśmy wszystkich przykładów? Co możnaby jeszcze przytoczyć? Kiedy oni je otrzymali? Jak się nazywał pierwszy z nich? Na jakiej podstawie Pisma św. miał sposobność wyrozumienia pozafiguralnego snu? Co on wyrozumiał? Jak on sobie postąpił z poza-figuralnym snem? Gdzie i kiedy opublikowano jego myśli? Kiedy było mu dane wyrozumienie tego poza figuralnego snu? Jak się nazywał drugi brat, który w podobnych okolicznościach miał pozafiguralne widzenia i sny? Z jakiej części Pisma św. otrzymał wyrozumienie? Jaka myśl jego była najważniejsza? Co on uczynił z tą myślą? Co brat Russell nie uczynił? Kto wyraził zgodę z tym poglądem w prywatnej rozmowie z autorem? W jakich zarysach siedem czasz nie przedstawia siedem tomów? Co one przedstawiają? W czym miały dane tomy Boskie poparcie? Jak dane myśli odnoszą się do tomu VII? W czym ten tom nie ma Boskiego poparcia? Jakie zagadnienie z Obj. 20:10; 14:10, 11 dał Pan jemu zrozumieć? Kto go w tym poparł? Kto podał tę myśl i gdzie? Jakie widzenie było dane jednemu z wybitnych starszych o Elijaszu?

(25) Co nasuwa się naszej uwadze, gdy patrzymy wstecz na zbadaną część rozdziału z 4 Moj. 12:1-6? Co dowodzi wyjątek z listu do Żyd. 3:1-6, w porównaniu z 4 Moj. 12:7 odnośnie Mojżesza w tym rozdziale? Co znaczy Apostoł naszego wyznania? Jakie rzeczy skłaniają nas do uważania Marii, że jest figurą na niektórych wybitnych członków Wielkiej Kompanii? Aarona, jako figurę na niektórych członków Małego Stadka? Zeforę, jako figurę na niektórych członków Małego Stadka, mniej więcej mało znanych? Czy fakta dowodzą, że Pan był krytykowany, jak to mamy podane w w. 1, 2? W jakiej działalności w w. 2?

(26) Co fakty dowodzą względem działalności Jehowy odnośnie dwu rodzajów pychy? Przytocz fakty odnośnie pokory Jezusa względem Boga? Jaki fakt dowodzi, że Bóg wezwał troje pozafigur publicznie? Dlaczego? Jakie fakty dowodzą, że pozafigury z w. 5 są takie jak podaliśmy powyżej? Jaka prawda miała być z zezwolenia Bożego głoszona odnośnie przywilei generalnych nauczycieli, którzy nie byli członkami gwiazd i niektórych miejscowych starszych? Jakie dwa fakty dowodzą to, że podczas Paruzji i Epifanii Pan dawał nowe nauki takim generalnym nauczycielom i miejscowym starszym? Jakie wnioski nasuwają się z pozafigur przedstawionych w 4 Moj. w roz. 12, które dotąd zbadaliśmy? Jaki będzie dalszy wynik z badanym rozdziałem?

(27) Co Bóg zakreślił w w. 6? Co Bóg nie uczyni poza tymi granicami? W czym Bóg nie ograniczył Mojżesza, według w. 7? Co nie mamy rozumieć przez w. 7? Co on znaczy? W jakich innych sposobach objawił się Bóg Mojżeszowi? Co to znaczy z punktu pozafigury? Co to nie znaczy z punktu pozafigury? Kim jest Jezus w ostatniej analizie? Co ten fakt dowodzi i przeciwstawienie pomiędzy w. 6 a w. 7? Jaki fakt tyczący się Św. Pawła i naszego Pastora, dowodzi tej prawdy odnoszącej się do widzeń i snów?  Jakie słowa dowodzą tego?

(28) W jakim pokrewieństwie jest nasz Pan wyobrażony w 4 Moj. w roz. 12? Przez kogo On działa? Jakie znaczenie nadaje to słowom, „który we wszystkim domu moim najwierniejszy jest,” które inaczej nie miałyby? Pod jakimi okolicznościami nie miałyby te słowa tego znaczenia? W jakim sensie jest On włączony w tych słowach? Co daje do zrozumienia punkt zapatrywania tego rozdziału odnośnie Jego wierności w pokrewieństwie do członków gwiazd? Dlaczego? Jaka jest

poprzednia stronanastępna strona