Teraźniejsza Prawda nr 311 – 1980 – str. 60
ile o tym wiemy, nie są przedstawieni przez świątnicę przybytku lub w Piramidzie. Ale oni są pokazani jako prospektywni członkowie Ciała. Natomiast w żadnym sensie nie są przedstawieni jako przechodzący z świątnicy do świątnicy najświętszej lub symbolizowani jako przechodzący z przedpokoju przez drugie niskie przejście do pokoju króla. W odniesieniu do nich i do antytypowej świątnicy czytamy:
„Wielka Kompania nie przejdzie poza zasłonę, gdyż wyrażenie »przejść poza zasłonę« daje do zrozumienia, że jednostka, którą się tak określa jest częścią Najwyższego Kapłana świata a przez śmierć opuszcza stan antytypowej świątnicy, to jest stan spłodzenia z Ducha i wchodzi do stanu antytypowej świątnicy najświętszej, to jest do stanu narodzenia z Ducha na Boskim poziomie. Stąd Wielka Kompania, jako taka, ma swoje miejsce na dziedzińcu i wcale nie przebywa w świątnicy, chociaż jednostki tej klasy, kiedy były jeszcze częściami Najwyższego Kapłana świata, znajdowały się w świątnicy, jednakże jako członkowie Wielkiej Kompanii nie mogą przejść z dziedzińca do świątnicy najświętszej. Pamiętajmy, że to wyrażenie „przejść poza zasłonę” można użyć tylko na określenie tych, którzy pozostaną członkami Najwyższego Kapłana świata aż do końca” (Ter. Pr. ’25, str. 93, kol. 1, pyt. 2 i ’28, str. 32, kol. 2).
W odniesieniu do Wielkiej Kompanii i przedpokoju Piramidy czytamy:
„Przedpokój, jak już wykazaliśmy, pokazuje doświadczenia Kościoła w szkole Chrystusowej, które są potrzebne zanim ktokolwiek mógłby przejść, mocą pierwszego zmartwychwstania, do Boskiej doskonałości przedstawionej przez pokój króla. Przez to przypuszczamy, że cała klasa Wielkiej Kompanii wchodzi do tego przedpokoju, lub szkoły, lecz tylko »wierni aż do śmierci« przechodzą … do pokoju króla” (Z 5060, par. 3—5; Książka Pytań, str.704, 705).
SZCZEGÓLNE ZNACZENIE CHRONOLOGICZNE
Podczas gdy grubość drugiej zasłony w przybytku była niewielka, to długość drugiego niskiego przejścia, prowadzącego z przedpokoju do pokoju króla, była znaczna. Jak zobaczymy, to przejście, zwłaszcza jego początek, długość i koniec, wydaje się mieć szczególne znaczenie. Diagram zamieszczony w drugim tomie Great Pyramid Passages, na stronie 76 podaje długość mierzoną bez ¾ cala stopnia, tuż przy wejściu do pokoju króla, czyli długość drugiego niskiego przejścia mierzonego wzdłuż sufitu, wynoszącą 100,844 cali piramidalnych (330,042 minus 229,198 wynosi 100,844 cali. Natomiast w tomie pierwszym cytowanego dzieła, na stronie 291 i 303, par. 492 jest podana dokładniejsza cyfra, czyli 100,8434 cala piramidalnego).
Przed kilku laty pewien brat w Prawdzie, który nas tutaj odwiedził podczas konwencji, zwrócił uwagę na długość drugiego niskiego
kol. 2
przejścia jako posiadającą specjalne znaczenie dla obecnego czasu. Wierzymy, że tak, ale poniekąd inne niżeli on wówczas się spodziewał. Jak zaznaczono w Ter. Pr. ’61, str. 77, par. 4 „proroctwa i typy nie są zwykle zrozumiane przed ich wypełnieniem” (porównaj str. 81, od wiersza 5 i ’62, str. 15, par. 42 itd.). Potwierdzenia Piramidy podobnie nie są jasno zrozumiane przed ujawnieniem się wydarzeń, które mają być potwierdzone. W przedpokoju są zobrazowane wydarzenia, mające miejsce między spłodzonymi z Ducha a w pokoju króla między narodzonymi z Ducha. Wydarzenia światowe nie są pokazane w tych częściach Piramidy, ale raczej w przejściu dolnym (zstępującym) i pokoju podziemnym (P '25,188—192).
Wydaje się, że chronologicznie, jako powiązane z sobą punkty czasowe, oba końce drugiego niskiego przejścia Piramidy (tak jak jego długość) mają szczególne znaczenie jako punkty chronologiczne, zaznaczające czas dwu ważnych i potężnych, dzieł zmartwychwstania dokonanych przez naszego zmartwychwstałego Pana. To należy uznać jako dodatkowe do ogólnego symbolicznego znaczenia tutaj już opisanego i różne od niego.
ZNAMIENNOŚĆ CZASU POKAZANEGO
W POCZĄTKU DRUGIEGO NISKIEGO PRZEJŚCIA
Rozważywszy wpierw szczególne znaczenie chronologicznego punktu czasowego i wybitnego wydarzenia zaznaczonego przez wejście do drugiego niskiego przejścia na samym końcu południowej ściany przedpokoju, my uznajemy, że to jest czas rozpoczęcia przez naszego Pana Jego dzieła zmartwychwstania, wzbudzenie śpiących świętych wiosną 1878 roku. Czytamy: „Myślimy, że właściwym jest spodziewać się, iż data ich zmartwychwstania, gdy oni zasłużyli na doprowadzenie ich przed oblicze ich »Prekursora«, powinna być pokazana przez sam koniec południowej ściany tego przedpokoju” (Great Pyramid Passages, tom 2, str. 83, par. 184 i 259, par. 685).
Dokładną datą rozpoczęcia wzbudzania przez naszego Pana śpiących świętych był 16 Nisan 1878 roku (E 9,369; E 14,486), dwa dni po 14 Nisan 1878 roku, dacie Pamiątki w 1878 roku. Nów najbliższy wiosennego porównania w 1878 roku przypadał w Jerozolimie 2 Kwietnia o godzinie 23.35. Dlatego 1 Nisan przypadał 2 Kwietnia, od godziny 18.00 do 3 kwietnia godziny 18.00. Dzień 14 Nisan trwał więc od godziny 18.00, 15 kwietnia, do godziny 18.00, 16 kwietnia, a 16 Nisan trwał od godziny 18.00, 17 kwietnia, do godziny 18.00, 18 kwietnia. Dlatego wzbudzenie przez naszego Pana śpiących świętych rozpoczęło się rano 18 kwietnia 1878 roku, na jakiś czas przed godziną 6.00 czasu Jerozolimskiego.
Oczywiście moglibyśmy przypuszczać, że długość drugiego niskiego przejścia, z jej początkiem od południowej ściany przedpokoju, zaznaczająca 18 kwietnia 1878 roku, czas