Teraźniejsza Prawda nr 310 – 1980 – str. 48

Jaka jest czwarta klasa? W jakich gałęziach pokazana? Jaka jest piąta klasa? W jakich gałęziach pokazana? Z jakimi materiałami można porównać?

      (151) Co stwierdza 1Moj. 2:10-14? Jak te rzeki się nazywały? Czego Bóg dokonał w antytypie? Jaka jest rola tych klas? Jaka w tym życiu i jaka w Tysiącleciu? Jaka jest pierwsza wybrana klasa? Jak przedstawiona w typie? Co ta klasa robiła? W jakim zakresie? Przez co w typie jest pokazany zasięg jej pracy? Go obejmujący? Jak to określa typ? Jak potwierdza 2 Piotra 1:4? Co określa stosowna prawda? Jak to przedstawia typ? Jakie teksty to potwierdzają? Jakie nauki mieszczą się w tej prawdzie? Jak to określa typ? A jak potwierdza E 11? Co nastąpi w Tysiącleciu? Jak to potwierdzają teksty? Jaka jest druga wybrana klasa? Jak pokazana w typie? Co członkowie tej klasy zanieśli do wielu? W jakim stanie znajdowały się niektóre, otrzymujące Prawdę jednostki? Jak to pokazuje typ? Co przez tą klasę zostanie dokonane w Tysiącleciu? Jak to potwierdzają teksty? Jaka jest trzecia wybrana klasa? Jak pokazana w tym typie? Co ta klasa od początku wydała? Jak to potwierdza Żyd. 11-12:1? Co uczynią wobec wielu w Tysiącleciu? Kogo ich praca obejmie? Jaki jest typ? Jaka jest czwarta wybrana klasa? Jak pokazana w tym typie? Czym ta klasa usługuje obecnie i w Tysiącleciu? Co Bóg w ten sposób dokonuje?

      (152) Jaki tekst będziemy teraz rozważać? Co opisuje Ps. 72? Co zakłada? Ile gór jest w Jerozolimie? Co one przedstawiają? Jako co? Ile jest pagórków w Jerozolimie? Jakie klasy one wg. kolejności przedstawiają? Jakie władze Królestwa? Kto zamieszkiwał pagórek Ofel? Jak to potwierdza Nehemiasz? Co można powiedzieć o ludzie Bożym Wieku Ewangelii? Jak będzie postępował lud Boży Wieku Tysiąclecia? Jak to potwierdza tekst?

      (153) Co tu jest wyraźnie odróżnione? Co brat Johnson mówi o „nizinnym odcinku” Jerozolimy? Gdzie o tym mówi? Co według niego oznacza dolina? A co dwie góry ze swymi pagórkami? Co przedstawiają wyższe części doliny? Co przedstawiają niższe? Co wydaje się być myślą Ps. 72:3? Co pokazuje w. 7?

      (154) Co Izaj. 49:8-12 przedstawia? Czym są góry z w. 11? Jakie są nazwy tych wzniesień? Co każde z nich przedstawia? Jaka klasa jest oddzielna i różna od ww.? Jak to potwierdzają teksty biblijne? Kogo obejmuje symboliczny „lud'”? Jak to potwierdza w. 9?

      (155) Co błędnie wnioskowali wodzowie „Św.J” i inni? Dlaczego? W czym występuje podobieństwo językowe? Co pokazują zacytowane teksty biblijne?

      (156) Co w łączności z kontekstem pokazuje Izaj. 60:17? Na co wskazuje w. 17? Który wiersz podobnie je wymienia? Jaka jest pierwsza wybrana klasa? Co otrzymali od Boga w miejsce ziemskiej natury? Jak ją przedstawia w. 17? Co potwierdzają zacytowane teksty? Jaka jest druga wybrana klasa? Jaką naturę otrzymali w miejsce usprawiedliwionej ludzkiej natury? Jak ta duchowa jest przedstawiona w w. 17? Na co wskazuje żelazo? A na co srebro? Jak to potwierdzają teksty biblijne? Do czego są przyrównani? Z czym porównani? Jaka jest trzecia wybrana klasa? Jaką naturę otrzymają w zamian za niedoskonałą ludzką? Przez co przedstawianą? Na co wskazuje drzewo? Co zacytowane teksty potwierdzają? Jaka jest czwarta wybrana klasa? Jaką ta klasa otrzyma naturę w zamian za niedoskonałą ludzką? Jak w w. 17 jest przedstawiona ludzka natura tej klasy? Co przestawiają kamienie? Co przedstawia żelazo? Co M.G. otrzymają? Do czego są przyrównani? Z czym porównani?

      (157) Co można powiedzieć o stosunku Boga do Jego poświęconego ludu? Jak się zachowa klasa restytucyjna pod jurysdykcją czterech wybranych klas? Kiedy to nastąpi? Jak to jest pokazane we figurze? Jak potwierdzają teksty Izaj. i Mich? Jak będzie się czuła ludzkość pod zwierzchnictwem wybranych? Dlaczego?

      (158) Co podają Przyp. 30:24-28? Jakie klasy? Jak te klasy są przedstawione w Ter. Pr. ’46, str. 76, kol. 1, par. 2? Jak to potwierdza w. 24? Co Ter. Pr. stwierdza na ten temat? Kto jest ilustracją Wielkiej Kompanii? Jak to potwierdza w. 28?

      (159) Czyje czynności są zobrazowane w 2Moj. 24:1- 11? Przez kogo te klasy są przedstawione w typie? Co przedstawiają typy tych klas wchodzące na górę, w. 9? Co każda z tych klas będzie miała? Co jest jednym z tych przywilejów? Jak to określa typ w w. 10 i 11? O jakim wzroku ta jest mowa? Kto w Tysiącleciu będzie miał taki wzrok? O jaki wzrok tu chodzi? Dlaczego? Co podaje E 11?

      (160) Gdzie jest zapisana wizja przemienienia? Co trzy wybrane klasy ujrzą oczami zrozumienia? Kiedy? Łącznie z czym? Kto przedstawił Stary a kto Nowy Testament? Co pokazuje Mat. 17:11? Kogo przedstawia Piotr? Kogo Jakub? Kogo Jan? Jak te cztery klasy są zobrazowane w Królestwie? Jakimi obserwatorami będą te trzy grupy?

      (161) Co podaje 1Moj. 28:12, 13? Co to przedstawia? Co stworzy Chrystus i Kościół w wyniku okupowej ofiary Jezusa? Przez jaki typ ta komunikacja jest przedstawiona? Jakie to potwierdzają teksty i D? Kto ostatecznie będzie stanowił ten system komunikacyjny? W jakim typie to jest pokazane? Jaka powinna być nasza reakcja?

      (162) Co pokazuje 4Moj. 32 i Joz. 1:12-15? Gdzie ta księga jest wyjaśniona? Co przedstawia dziedziniec 2? pokolenia po wschodniej stronie Jordanu? Co przedstawia zbliżenie się przez nich do Chanaanu? A co posiadanie przez nich „bydła bardzo wiele”?

      (163) Jak typ stanowią 9? pokolenia ze swym dziedzictwem po zachodniej stronie Jordanu? Kogo obejmują? W jakim typie pokazani? Co należało do zadań 9? pokolenia? Przed czym? Czego to jest typem?

      (164) Co jest przedstawione w 2Moj. 15:1-21? Kiedy ten hymn się rozpocznie? Jaki typ stanowi Mojżesz? Jaki synowie Izraela? Ile klas duchowych weźmie udział w tym hymnie?

      (165) Ile klas ziemskich weźmie udział w tym hymnie? Kogo przedstawia Maria? Kogo pozostałe niewiasty? Jaki jest związek tych niewiast w hymnie Alleluja? Gdzie podano szczegóły?

poprzednia stronanastępna strona