Teraźniejsza Prawda nr 309 – 1980 – str. 31

Co się z tym ruchem stało? Kogo przedstawiają mądre panny? A kogo głupie?

      (105) Co przedstawiają lampy? Jaki tekst to udowadnia? Kto posiadał Biblię? Co olej przedstawia? Jakie teksty to udowadniają? Co przedstawiają naczynia? Jak to potwierdza tekst? Co nie powodowało różnicy między mądrymi a głupimi pannami? Dlaczego nie? Co powodowało różnicę między nimi? Z jakim faktem ta różnica jest zgodna?

      (106) Czego Pan nie zrobił w 1844 r.? Co wówczas zrobili niektórzy chrześcijanie? Co pokazuje w. 5? Jak zareagowały panny? Co w. 6 pokazuje? Co Autor wyjaśnia w związku z słowem „idzie” w 6 w.? Kiedy rozpoczął się okrzyk? O północy, jakiej nocy? Co wówczas powszechnie źle rozumiano? Co od tego czasu chrześcijanie rozpoznawali? Do czego doprowadziło studiowanie Biblii? Jak to potwierdza wiersz 7?

      (107) Co pokazują wiersze 8 i 9? Co się stało w przypadku głupich panien? Co w przypadku mądrych panien? Czego pragnęli ci, którzy nie rozumieli? Czego jednak nie można przekazywać? Jak musi być zdobyty? Jak potwierdza w. 9? W jakim przypadku mądre postąpiłyby źle? Jaki byłby skutek? Co symbolizuje uczta weselna? Bez czego nie będzie można wejść do Królestwa?

      (108) Na co wskazuje wiersz 6? Na co wiersz 10? Co tu drzwi przedstawiają? Jak to udowadnia tekst? Kiedy drzwi zostały zamknięte? Co się wtedy rozpoczęło? Kiedy niektórzy usiłowali podjąć tę pracę? Gdzie są odpowiednie dowody? O czym Pan mówił głupim pannom? Gzie to jest pokazane?

      (109) Jaki ustęp biblijny jest nieco podobny do historii o głupich pannach? Z czym Oblubieniec zwraca się do głupich panien? Jak to udowadnia Pnp. 5:1? Co one zrobiły? Jak to potwierdzają teksty? Jakiej udzieliły odpowiedzi? Co potem stwierdziły? Dlaczego? Jak potwierdzają teksty? Kim są symboliczni stróżowie? Jak traktowali „głupie panny”? Kiedy je źle traktowali? Jak potwierdza 7 wiersz? Jak one postępowały wobec Jezusa? Co proklamowały? Szczególnie wobec kogo? Jak potwierdza ją teksty i E 11? Kto jeszcze przechodził podobne doświadczenia?

      (110) Co jest przedstawione w Pieśni Salomonowej 6:7? Jakie to są klasy? Przez kogo przedstawione? W jakim związku pozostaje z antytypowym Salomonem Wielka Kompania? Jako następna klasa, po kim? Jak Wielka Kompania w 60 poddziałach jest w typie przedstawiona? Jaka klasa jest następna w bliskości? Jak przedstawiona? Jaka klasa występuje, jako trzecia? Przez kogo przedstawiona? Jak jest inaczej zobrazowane ich stanowisko? W kontraście, do kogo? Co można powiedzieć o tych trzech klasach? Gdzie są podane szczegóły?

      (111) Jaki inny jeszcze typ biblijny mówi o grupach Wielkiej Kompanii w Prawdzie? Co stwierdza 2Król. 2:9, 10? Jakie jest to tłumaczenie? Z jakiego faktu wynika nieścisłość? Ile razy występuje w Biblii wyrażenie pe shenayim, oprócz 2 Król. 2:9? W jakich ustępach Biblii? Jak jest przetłumaczony w Proroctwie Zach. 13:8? Co oznaczają te dwie części? Jak to potwierdza Komentarz?

      (112) Co można zauważyć w tłumaczeniu 5Moj. 2:9? Jakie jest to tłumaczenie? Dlaczego? Co zazwyczaj otrzymywał izraelski pierworodny? Jaki jest jeszcze inny przykład? Co miało miejsce w przypadku pierworodnego w Izraelu? Jakie więc jest znaczenie pe shenayim w 5Moj. 21:17? Co więc widzimy? Jakie ostatecznie jest znaczenie z 2Król. 2:9?

      (113) Jaki fakt jest na ogół znany? Gdzie to jest przedstawione? Co w związku z tym naucza właściwie przetłumaczony tekst 2Król. 2:9? O czym wielu także wie? Gdzie te nauki są przedstawione? Co nam daje wyjaśnienie brata Russella?

      (114) W czym Starożytni Godni osobiście nie brali udziału? Dlaczego nie? Jak więc możemy interpretować ten tekst w harmonii z Pismem Świętym? W czym jeszcze podobnie brali udział? Czego to jest typem? Czego możemy się spodziewać po powrocie St. G.? Co w związku z tym uznajemy? Gdzie są podane szczegóły?

      (115) Na co wskazuje Zach. 11:15, 16? W jakim typie lud Boży jest pokazany? Kto jest „głupim pasterzem”? Która jest pierwszą z czterech klas? Jaki jest jej typ (w ang. tekście: „odciętych”)? W jaki sposób „odciętych”? Która jest drugą z czterech klas? Jaki jest jej typ? Jak tę klasę J.F.R. traktował? Która jest trzecią klasą? Jaki jest jej typ? Jak ta klasa nie mogła postępować? Dlaczego nie? Jak J.F.R. tę klasę traktował? Która jest czwartą klasą? Jaki jest jej typ? Czemu Rutherford zaprzeczał? Czego nie mógł tym samym robić? Gdzie podano więcej na temat Zach. 11:15-17?

      (116) Co opisuje Księga Sędziów 7:24-8:3? Co zrobili mężowie z Neftali, Aser i Manases? Jaki tekst to potwierdza? Co wówczas wystosował Gedeon? Jak to potwierdza tekst? Jak zareagowali mężowie z Efraim? Co przynieśli do Gedeona? Dokąd? Jak to potwierdza tekst? Jak się zachowali mężowie z Efraim wobec Gedeona? Jaki tekst to potwierdza? Jak brzmiała taktowna odpowiedź Gedeona? Jak to potwierdzają teksty?

      (117) Co brat Russell wykazał w Z 4083, 5607? Co powiedział o innych niż Maluczkie Stadko? Kiedy ostatni członkowie Maluczkiego Stadka byli spłodzeni z Ducha? W czym uczestniczyli przed jesienią 1916 r.? Kiedy odbyła się pierwsza walka Gedeona? Co po tym zrobiły grupy lewitów Wielkiej Kompanii? Jaki jest na te grupy typ? Przeciwko komu oni walczyli? Jak potwierdza tekst i Ter. Pr.? Gdzie znajdowały się te trzy grupy? Kiedy inni jeszcze łączyli się w tej walce? Do czego Jezus w dalszym ciągu zapraszał? Co Jezus tym samym budował? Jaki jest typ na tę czwartą klasę? Jak to potwierdza Ter. Pr.? W czym dodatkowo Młodociani Godni mieli przywilej pomagać? Jaki jest typ Zeby i Salmana? Czy ta walka trwa jeszcze? Jak potwierdzają teksty?

      (118) O jakim Boskim poleceniu mówi 3Moj. 19:9, 10 i 23:22? Kogo przedstawia właściciel? Jaki tekst to potwierdza? Co przedstawia rozkaz, ażeby nie zbierać pokłosia? Kogo przedstawia „biedny”? Dlaczego? Kogo przedstawia „przychodzeń”? Dlaczego?

      (119) Jaki jest antytyp Boskiego polecenia dotyczącego pozostawiania pokłosia? Do jakiej pracy Bóg za pośrednictwem Jezusa zaangażował członków Maluczkiego Stadka? Przeciwko czemu pierwsza walka Gedeona była skierowana? Z czym jest synonimiczna i synchroniczna? W czym Maluczkie Stadko było wówczas zaangażowane? Co wówczas robili członkowie Wielkiej Kompanii i Młodocianych Godnych?

poprzednia stronanastępna strona