Teraźniejsza Prawda nr 304 – 1979 – str. 37

„książąt” jako głowy tych pokoleń? Jakie dwa teksty Pisma Świętego szczególnie podkreślają tę myśl? W jakim charakterze Godni wystąpią wobec świata?

      (34) Czy głową każdego pokolenia będzie jeden lub więcej Godnych? Jaka analogia Wieku Ewangelii podtrzymuje tę myśl? Czy byli jacyś pomocniczy książęta lub kapitanowie stanowiący podwładnych w stosunku do książąt będących głowami pokoleń? Opisz ich. Jaki z tego wypływa wniosek w antytypie? Jakie urzędowe funkcje będą piastować ci podrzędni książęta i kapitanowie w odniesieniu do Godnych? W odniesieniu do nie wybranych?

      (35) Kogo przedstawia 4Moj. 1:49-54; 3:6-9? Jaki typ stanowią? W jakim układzie? Różnym od jakiego zastosowania? Do jakiej klasy będą należeli? Co muszą udowodnić? Jak są zobrazowani w zacytowanym tekście?

      (36) Jaki tekst Pisma Świętego będziemy studiować obecnie? Kogo symbolizuje Elimelech? Noemi? Mahalon i Chelijon? Ruta i Orfa? Czego typem jest śmierć Mahalona i Chelijona w ziemi Moabskiej? Pozostanie Orfy w kraju Moabskim? Co uczyniło wielu próbnie usprawiedliwionych wodzów? Do jakiej więc należą klasy? Co zrobili ci, których typem była Ruta?

      (37) Co opisują teksty: 1Król. 10:1-13; 2Kron. 9:1-12? Czego typ stanowi Królowa z Saby? Gdzie są podane szczegóły? Jak ich przedstawia? Co przedstawia jej orszak? Kto znajduje się w jej orszaku?

      (38) Kogo omawiają zacytowane teksty Pisma Świętego? Co robili Netynejczycy? Jakie jest stanowisko tych Netynejczyków, którzy wyszli z niewoli babilońskiej? Z jakich trzech klas składają się po 1954 roku? Którzy z nich są quasi-wybranymi?

      (39) Czego dokonali Poświęceni Obozowcy Epifanii w większej mierze niż inni obozowcy? Jak to jest udowodnione? Szczególnie którzy? Komu oni pomagali? W jakiej służbie? Z jakiej klasy pochodzą lojalne jednostki? Kogo łączy najbliższy, najbardziej błogosławiony i życzliwy związek? Gdzie są podane szczegóły?

      (40) Co opisuje Ps. 72? Jaki związek ma z tym opisem Jerozolima? Ile jest gór i pagórków w Jerozolimie? Co przedstawiają góry? Co pagórki? A co Ofel?

      (41) Od jakich klas są tutaj jasno odróżnione wyższe ziemskie klasy? Jak br. Johnson analizuje „odcinki doliny” Jerozolimy? Co on stwierdza? Co zdaje się być myślą Ps, 72: ? Co pokazuje w. 7?

      (42) Jaki tekst będziemy teraz rozważać? Kogo w Biblii przedstawiają panny? Jak to jest dowiedzione? Ile klas po 1954 r. dopełnia jeszcze swoje poświęcenie? Jakie to są klasy? Jak to zdaje się być przedstawione? Co w związku z tym można powiedzieć o Wielkiej Kompanii? Przez kogo reprezentowanej w 60 poddziałach? O Młodocianych Godnych? Przez kogo reprezentowanych w swych 80 poddziałach? O Poświęconych Obozowcach Epifanii? Jak przedstawionych? Nie pozostających w jakich związkach? Jak jest inaczej zobrazowane ich stanowisko? W stosunku do kogo ich stanowisko jest niższe? Kogo w związku z tym przedstawiają lewici na Dziedzińcu? Co oznacza wyrażenie „bez liczby” dla tych klas? Gdzie są podane szczegóły?

      (43) Jakie dwa zastosowania mają „pustynia” i „miejsce leśne” z Iz. 35? Co symbolizują „wody” i „potoki”? Co „miejsce suche”? W jaki sposób rozraduje się symboliczna pustynia? Do czego aluzją jest „chwała Libanu”? Kogo przedstawia góra Karmel? Kogo równina Saronu? Co z nimi się stanie? Wyjaśnij paralelizm hebrajski występujący w 2 wierszu.

      (44) Jak 1Tym. 2:4 i Jer. 31:34 rzucają światło na symboliczną wodę udzieloną symbolicznej pustyni? Przez kogo głównie chwała Buskiego Królestwa i jego sprawiedliwość będzie objawiona? Przez kogo podrzędnie? Co udowadniają zacytowane ustępy? Porównawczo co przedstawia wyniesienie góry Karmel ponad równiną Saronu? Jak to jest dowiedzione?

      (45) Między innymi, jakie dwie klasy są symbolizowane oddzielnie w Iz. 41:19? Ile jest zbawionych klas rodzaju ludzkiego? Jak są symbolizowane? Co dowodzi,, że Iz. 4:19 i jego kontekst ma Tysiącletnie zastosowanie? Co przedstawiają drzewa cedrowe, akacjowe i mirtowe z Iz. 4:19? W jakiej skali? Co przedstawiają drzewa oliwne, jedliny i sosnowe? W jakiej skali? Czego dokonają te klasy po uzyskaniu swoich stanowisk Tysiącletnich? Gdzie są podane szczegóły?

      (46) Co Neh. 8:15 wymienia? Co to przedstawia? W czym? Wymień je. Gdzie są podane szczegóły? Jakie występują różnice pomiędzy tym układem a przedstawionym w Iz. 41:19?

      (47) Co będziemy studiować następnie? Gdzie ten tekst jest wyjaśniony szczegółowo? Co zdaje się być wymienione w tym tekście? Wymień je. Podaj typ w odniesieniu do każdego przypadku. Którzy przedstawiają quasi-wybranych? O jakim pasterzu mówią wiersze 15-17? Do kogo, wierzymy, ten tekst się stosuje? W jakim procesie jego działalności? Z jakim rezultatem? Jakie cztery rzeczy zaniedbał? Jak to jest potwierdzone?

      (48) Co rozważymy obecnie?

      (49) Czego typ występuje w 2Moj. 15:1-2? Kiedy rozpoczętego? Kogo tu symbolizuje Mojżesz? Kogo synowie Izraelscy? Ile klas duchowych bierze udział w tym chórze?

      (50) Ile klas ziemskich bierze udział w tym chórze? Kogo symbolizuje Maria? Kogo pozostałe niewiasty? Określ quasi – wybranych i nie wybranych. Jakie jest pokrewieństwo w chórze Alleluja? Gdzie są podane szczegóły? Kogo symbolizuje Aaron na Tysiąclecie i Mały Okres? Jako Kto? Kogo Maria przemawiająca jako siostra Aarona?

      (51) Co br. Johnson wykazał w E 4, str. 450 i 451? Jak to jest udowodnione? Dlaczego Starożytni Godni są wykluczani z tego obrazu? Dlaczego Młodociani Godni są symbolizowani przez połowę pokolenia Manasesa, której dziedzictwo leżało na wschód od Jordanu? Jakiego, jednak nie powinniśmy wyciągać wniosku w odniesieniu ido drugiej połowy pokolenia Manasesa? Co jest przedstawione przez drugą połowę pokolenia Manasesa łącznie z dziewięcioma pokoleniami, które miały swoje dziedzictwo po zachodniej stronie Jordanu? Jak liczba dziesięć potwierdza ten wniosek?

      (52) Co br. Johnson później pisał na temat połowy pokolenia Manasesa ze swym dziedzictwem na Wschód od Jordanu? Gdzie to dziedzictwo było usytuowane? Jak to jest udowodnione? Na co w ten sposób zwrócił uwagę? W jakim innym obrazie występuje to samo? Jakie ziemie były dane w dziedzictwo pokoleniom Rubena i Gada? Co one przedstawiają?

      (53) Czego typem jest [połowa pokolenia Manasesa, ta która otrzymała dziedzictwo po zachodniej stronie Jordanu? Jakie są cztery powody takiego wniosku? Na co ten typ wskazuje w odniesieniu do pozycji Poświęconych Obozowców Epifanii wobec pozostałych restytucjonistów?

      (54) Co opisuje 4Moj. 26:30-34 i Jozue 17:2-6? Jako różnego od czego? Co obejmowało to dziedzictwo? Co zdaje się przedstawiać mąż Galaad? Gdzie to jest pokazane? Co przedstawia jego sześciu synów? W związku z czym? Zgodnie z czym?

      (55) Kto znajdował się wśród członków rodziny Galaada? Gdzie są wymienieni? Co czyni wielu próbnie usprawiedliwionych? Czego nie czyni? Co jednak liczni czynią? I tak stają się członkami jakiej klasy? Ci, którzy .ostatecznie są symbolizowani przez córki Salfaada jakich mają pięć znaków rozpoznawczych? Dlaczego nie są wybitnymi wodzami? Jak to jest udowodnione? Co jeszcze możnaby powiedzieć o tych antytypowych córkach ze wszystkich krajów w skończonym obrazie? Odpowiednio do czego stopniowanych? W jakiej skali? Od czego począwszy? Na czym skończywszy? Jakie są imiona tych córek i ich znaczenie? Co ci wszyscy obozowcy powinni czynić? Co uzyskać? Jak takich traktuje Jehowa?

      (56) Jaki inny obraz jest pomocny w zrozumieniu naszego przedmiotu? Jak on się różni od tego w 4Moj. 32? Jaka jest różnica w dziedzictwie wybranych w odróżnieniu od restytucjonistów w każdym przypadku? Ile jest klas pierworodnych Tysiąclecia? Wymień je. Jakie są ich typy w każdym przypadku? Jaką ostatecznie otrzymają naturę? Jak to jest pokazane w 4Moj. 18:20, 23, 24? Kogo przedstawiają Izraelici? Co oni otrzymają? Jak to jest pokazane? Czego typem jest rozmieszczenie kapłanów i lewitów (4Moj. 3:23, 29, 35, 38) jako oddzielnych i różnych od Izraelitów? W której z tych grup można znaleźć quasi-wybranych? Co więc tu mamy?

poprzednia stronanastępna strona