Teraźniejsza Prawda nr 304 – 1979 – str. 35

lojalni próbnie usprawiedliwieni Żydzi Wieku Ewangelii.

      (d) Ci Żydzi, którzy po 16 września 1954 roku, lecz przed narodowym nawróceniem Izraela uwierzyli w obietnice Abrahamowe i Przymierze Mojżeszowe i pozostali im wierni aż do śmierci przed nawróceniem Izraela, to jest lojalni wierzący w Przymierze Żydzi z okresu Bazylei przed restytucją.

      (e) Ci Żydzi, którzy po 16 września 1954 roku, lecz przed czasem nawrócenia Izraela przyjęli Jezusa za swego Mesjasza i jako niepoświęceni wierzący pozostają lojalni okupowi i praktykowaniu sprawiedliwości, to jest lojalni próbnie usprawiedliwieni Żydzi sprzed restytucyjnego okresu Bazylei.

      (f) „Nawrócony cielesny Izrael” (Ter. Pr. ’73, str. 67, par. 4) — narodowe „nawrócenie Izraela do Jezusa jako Mesjasza” będzie miało miejsce „w związku z uciskiem Jakuba i tuż przy jego końcu” (Ter. Pr. ’30, str. 47, pyt. dot. 3Mojż. 12).

      (g) Ci Żydzi, którzy się poświęcili i pozostają w tym wierni po 16 września 1954 roku, lecz przed otwarciem gościńca świątobliwości i przywilejów restytucyjnych, to jest, lojalni poświęceni Żydzi sprzed restytucyjnego okresu Bazylei.

      (72) W ten sposób wierzący Żydzi, „Izrael według ciała”, którzy będą należeli do quasi—wybranych obozu tysiącletniego mogą, z punktu widzenia czasu ich rozwoju, być widziani jako składający się z siedmiu różnych i oddzielnych grup. Poganie, którzy znajdą się między quasi—wybranymi z obozu tysiącletniego mogą, z punktu widzenia czasu ich rozwoju, być rozróżnieni w trzech grupach:

      (h) Ci „poganie, którzy [podczas Wieku Ewangelii, przed jesienią 1954 roku, gdy Bazyleja zaczęła zachodzić w jej pierwszym początkowym zazębianiu się] przyjęli Jezusa za swego Zbawiciela, lecz się nie poświęcili, ale pozostali wiernymi okupowi i sprawiedliwości”, to jest próbnie usprawiedliwieni lojalni poganie z Wieku Ewangelii.

      (i) Ci poganie, którzy po 16 września 1954 roku, lecz przed otwarciem gościńca świątobliwości i jego przywilejów restytucyjnych, przyjmują Jezusa za swego Zbawiciela i jako niepoświęceni wierzący pozostają lojalni okupowi i praktykowaniu sprawiedliwości, to jest lojalni próbnie usprawiedliwieni poganie sprzed restytucyjnego okresu Bazylei.

      (j) Ci poganie, którzy się poświęcają i są w tym wierni po 16 września 1954 roku, lecz przed otwarciem gościńca świątobliwości i przywilejów restytucyjnych, to jest lojalni poświęceni poganie sprzed restytucyjnego okresu Bazylei.

      (73) Tak więc „synowie [quasi—wybrani] następnego wieku”, wszyscy, którzy jako tacy rozwinęli się w „okresach przed Tysiącleciem [w znaczeniu Królestwa w jego okresie restytucji, Tysiącletnim Pośredniczącym Królestwie, bo gdy brat Johnson pisał te słowa w P ’26, 118 byliśmy już w Tysiącleciu, w jego początkach od 1874 roku]” mogą być rozpatrywani, jak to stwierdzono powyżej, jako składający się
kol. 2
z tych dziesięciu oddzielnych grup. Można rozpoznać, że ci sprzed restytucyjnego okresu Bazylei poświęceni Żydzi i poganie wymienieni pod punktami (g) i (j) stanowią klasę znaną już jako Poświęceni Obozowcy Epifanii, ostatnia klasa poświęcających się przed otwarciem gościńca świątobliwości. Będzie to najwyższa klasa spośród restytucjonistów. Sławimy Boga za obfitość cennej Prawdy pochodzącej z Jego Słowa, którą On objawił przez Jezusa obecnego w czasie Swego Wtórego Adwentu (Łuk. 12:37; Obj. 3:20), łącznie z prawdą o quasi—wybranych. Niech Pan błogosławi nasze studia o tej Prawdzie dla wzrostu wszystkich nas w wiedzy i w łasce oraz w celu użycia jej w Jego służbie! P ’78, 50.

PYTANIA BEREAŃSKIE

(do artykułu pt. Quasi—Wybrani)

      (1) Podaj trzy powody (ponownego wydania artykułu o quasi-wybranych. Gdzie on się ukazał po raz pierwszy w języku polskim (w Present Truth (pierwszy raz ukazał się w nr 416 a następnie w 428)? Ażeby ten przedmiot lepiej zrozumieć, jakie fazy ważne rzeczy powinniśmy pojąć na podstawie Pisma Świętego, rozumu i faktów? O jakiej czwartej rzeczy też powinniśmy pamiętać? Gdzie są podane dowody, że październik 1954 roku jest datą zaznaczoną w Biblii? Co się wówczas zakończyło? Z kogo składa się obóz epifaniczny? W jakich dwóch okresach wykonano dużo pracy w kierunku rozwoju obozu epifanicznego? W związku z tym, co rozpoczęło się od października 1954 roku?

      (2) Jaka jest najwyższa klasa wśród quasi-wybranych? Gdzie ta klasa była przedstawiona? Do jakiej daty w naszym zrozumieniu zupełna liczba wybranych miała być uzupełniona w swym członkostwie? Jakiego aspektu to nie dotyczy? Jakim nie jest a jakim jest stanowisko tych, którzy poświęcają się od tego czasu? Jaka klasa obecnie coraz bardziej wysuwa się na czoło? Szczególnie, jaka jej grupa? Dlaczego badanie przez nas tego przedmiotu jest na czasie i korzystne?

      (3) Jak powinniśmy określać pojęcia biblijne oraz klasy ludu Bożego? Czy to zawsze jest możliwe? Podaj przykłady. Jak jest nazwana klasa quasi-wybranych w odniesieniu do Tysiąclecia? Gdzie np. tę nazwę można znaleźć? Wymień dwie inne klasy określane tym terminem. Podaj dowody. Jak możemy używać terminu „synowie” w zastosowaniu do różnych klas tak nazywanych w Biblii i jasno je odróżniać? Jaki sposób jest najlepszy? Dlaczego? Czyj przykład w tym naśladujemy?

      (4) Jakie jest znaczenie łacińskiego przedrostka quasi? „W odniesieniu do kogo używamy określenia quasi-wybrani w najszerszym znaczeniu? W ogólnym znaczeniu i do kogo? Na ile grup są quasi-wybrani podzieleni?

      (5) Z kogo składa się pierwsza z tych trzech ogólnych grup quasi-wybranych? Jaką korzyść osiągnęła ta grupa?

      (6) Z kogo składa się druga ogólna grupa quasi-wybranych? Jaki posiada rodzaj usprawiedliwienia? Jakie towarzyszą temu błogosławieństwa? Do czego był przeznaczony? Co jest „tą łaską, w której stoimy” (Rzym 5:2)? Jakie korzyści otrzymali próbnie usprawiedliwieni, którzy się nie poświęcili? Dlaczego uważamy ich, jako prawie wybranych? W jakim sensie otrzymali oni łaskę Bożą nadaremno (2Kor. 6:1)? Jaką jednak korzyść będą miały takie jednostki w czasach restytucji ponad resztą rodzaju ludzkiego?

      (7) Kto stanowi trzecią ogólną grupę quasi-wybranych? Kiedy ci się poświęcają? Dlaczego nie należą do wybranych? Co musza osiągnąć w tym życiu w porównaniu z dwiema pierwszymi grupami quasi-wybranych?

      (8) Do czego te trzy ogólne grupy „synów” (Joela 2:28) restytucyjnych są szczególnie przygotowywane?

poprzednia stronanastępna strona