Teraźniejsza Prawda nr 304 – 1979 – str. 34

QUASI-WYBRANI
(Ciąg dalszy z nr 303 TP 1979,32)
Z tego względu, chociaż poświęceni, muszą być zobrazowani w następnym stanowisku w stosunku do przybytku, to jest w obozie. My wiemy, że Obóz Epifaniczny „będzie się składał z lojalnych usprawiedliwionych i nawróconych lojalnych Żydów” (E 10,672 i 661 porównaj z innymi odnośnikami podanymi wyżej), to znaczy z jednostek quasi-wybranych. (3) Tymczasowe usprawiedliwienie będzie w dalszym ciągu czynne „aż do rozpoczęcia restytucji” (E 4, 346, par. 1). Skoro takie usprawiedliwienie jest udzielane wierzącym w celu poświęcenia się (A, str. 278, par. 2; E, str. 145; F, str. 136, 137), to bez wątpienia, tak długo, jak ono działa, istnieją tacy i będą istnieli w stanie próbnego usprawiedliwienia, którzy poświęcą się zanim rozpocznie się restytucja.
DZIESIĘĆ GRUP QUASI-WYBRANYCH
(71) Quasi-wybrani („synowie” z Joela 2:28; Izaj. 60:4) razem z pozostałym rodzajem ludzkim przeżywającym restytucję („córki”), będą stanowili tysiącletni obóz – „stan świata doznawającego restytucji” (P ’40, str. 14, wiersz 5), „bardziej lub mniej pragnącego harmonii z Bogiem, lecz jeszcze nie usprawiedliwionego przez uczynki” (E 6, str. 195; Cienie Przybytku, str. 15, par. 3). Mówiąc ogólnie niepoświęceni quasi-wybrani są podzieleni jak następuje: „Praktykujący i wierzący w Przymierze Abrahamowe i Mojżeszowe Żydzi, którzy nie byli godnymi, by stać się członkami jednej z czterech wybranych klas, i niepoświęceni,
kol. 2
lecz wierzący w okup i praktykujący sprawiedliwość usprawiedliwieni z wiary, jedni i drudzy z klas quasi-wybranych”, przedstawionych przez zwierzęta czyste sprowadzone do arki Noego (P ’44, str. 28, kol. 1 i 2). Jednakże te dwie ogólne klasy mogą być podzielone na różne grupy i jeśli włączymy quasi-wybranych rozwiniętych teraz we wstępnym początku Bazylei przed otwarciem gościńca świątobliwości, to będzie dziesięć oddzielnych grup. Brat Johnson wymienia pewne podziały, np. w E 12, str. 519 (cytowane poniżej). Wymieniamy tych dziesięć jak następuje:
(a) „Ci Izraelici, którzy w Wieku Żydowskim nie byli dostatecznie wiernymi, by zostać Starożytnymi Godnymi … ale trzymali się obietnic Abrahamowych i trwali w Przymierzu Mojżeszowym”, to jest, lojalni wierzący w Przymierze Żydzi z Wieku Żydowskiego.
(b) „Ci Izraelici, którzy w … Wieku Ewangelii [przed 16 września 1954 roku] nie byli na tyle wiernymi, by zostać naśladowcami Jezusa, lecz jeszcze trzymali się wiary w obietnice Abrahamowe i trwali w Przymierzu Mojżeszowym”, to jest, lojalni wierzący w Przymierze Żydzi z Wieku Ewangelii.
(c) Ci „Żydzi … którzy [podczas Wieku Ewangelii, przed jesienią 1954 roku, gdy rozpoczęło się zachodzenie Bazylei w jej pierwszym początkowym zazębianiu się] przyjęli Jezusa jako Zbawiciela, lecz się nie poświęcili, ale pozostali wiernymi okupowi i sprawiedliwości”, to jest,