Teraźniejsza Prawda nr 303 – 1979 – str. 24
QUASI-WYBRANI
(ciąg dalszy z nr 302 TP 1979,14)
(29) Suach (miejsce nizinne, depresja) stanowi typ niewybranych, najniższej klasy jaka będzie rozwinięta w czasie działania Nowego Przymierza. Ci niewybrani, to „córki” z Joela 2:28 i Izaj. 60:4, to niewierzący poganie i ci Żydzi, którzy porzucili obietnice Przymierza. Niewybrani poganie są także pokazani u Ezech. 16:60, 61 jako wchodzący w Nowe Przymierze. Tutaj także są nazwani ,,córkami”, ponieważ jako nawróceni będą symbolicznymi córkami cielesnego Izraela (Ter. Pr. ‘60, str. 105, 7 dowód).
(30) Jak zdumiewającym jest dla naszego rozumowania wyjaśnienie, że sześciu synów Ketury tak trafnie i tak zupełnie wyobraża sześć klas, że obejmuje tych wszystkich, którzy będą rozwinięci przez Nowe Przymierze, od klasy najwyższej do najniższej: (1) 70 najwybitniejszych Godnych, (2) Godnych jako klasę, podzieloną na Starożytnych i Młodocianych Godnych a także na trzy poddziały Młodocianych Godnych, (3) Poświęconych Obozowców Epifanii, (4) quasi-wybranych z cielesnego Izraela podzielonych na pięć grup, (5) lojalnych próbnie usprawiedliwionych pogan i ostatecznie (6) niewybranych. Pomimo ataków błądzicieli ta cudowna Prawda ostoi się (P ‘58,3-8; ’73,25-27).
(31) W 21 paragrafie już zauważyliśmy, że trzech potomków Ketury wymienionych w księdze Izaj. 60:6 występuje za wszystkich pozostałych. Tak więc Saba (Starożytni Godni) w tym tekście przedstawia także Młodocianych Godnych (tak jak podobnie obie klasy Seby i Saby z Ps. 72:10 w wierszu 15 występują tylko w Sabie – E 17, 317,318) a Midyjan, a nawet Hefa, przez skojarzenie obejmuje wszystkich pozostałych restytucjonistów (Ter. Pr. ‘62,70, kol. 1) „tych wierzących Izraelitów, którzy obecnie znajdują się w ciemności, lecz będą zwycięzcami w Tysiącleciu” (E 6,717) oraz ostatecznie lojalnych próbnie usprawiedliwionych pogan i niewybranych (przedstawionych oddzielnie w Jesboku i Suachu), albowiem, aby uzyskać życie pod zwierzchnictwem Nowego Przymierza (które będzie zawarte z Izraelem – Jer. 31:31-33) muszą oni przez wiarę w Chrystusa jako Zbawiciela i przez poświęcenie stać się „prawdziwymi Izraelitami”. Kiedy już to przez wszystkich posłusznych z rodzaju ludzkiego zostanie spełnione, to „obietnice uczynione
kol. 2
względem Żydów będą się także stosować do pogan” (Ter. Pr. ‘63, str. 14, kol. 1 i str. 15, kol. 1). Jako członkowie klasy „owiec” z rodzaju ludzkiego będą oni „królami ziemi”, którzy swoją chwałę wprowadzą do Nowego Jeruzalemu (Mat. 25:34; Obj. 21:24; A 345; P ‘78,47). Oddajemy wszelką chwałę Bogu, tęsknimy i modlimy się o ten czas, gdy wszystkie dzieci antytypowej Ketury w poświęceniu oddadzą Chrystusowi cześć łącznie z służbą odpowiednią dla nich jako istot Boskich (złoto) z wybornymi ludzkimi władzami (kadzidło) „a chwały PAŃSKIE opowiadać będą”. (Więcej, na temat porządku według pierwszeństwa itd. w doprowadzaniu różnych klas Tysiąclecia pod władzę Nowego Przymierza, zobacz P ‘73,25-30; ‘78,45, 46).
GERSON I ELIEZER
(32) 2Moj. 2:22; 4:24-26; 1Kron. 23:15. Te teksty wymieniają dwóch synów Mojżesza, Gersona i Eliezera, stanowiących tutaj typ odpowiednio klasy wierniejszych i mniej wiernych próbnie usprawiedliwionych w czasach ruchu Millera. Z powodu przesiewań, w konsekwencji jednak dotknięci plagą błędu, członkowie klasy Gersona byli zachęcani do poświęcenia, którego typem było ich obrzezanie. W ten sposób stali się prospektywnymi członkami Ciała. Eliezer stanowi typ próbnie usprawiedliwionych, włączając tych, którzy będą quasi-wybranymi, mniej wiernych, którzy się nie poświęcili, ale pozostali w Babilonie (Ter. Pr. ‘36, str. 53, § 5 i 6).
PODRZĘDNI KSIĄŻĘTA TYSIĄCLECIA
(33) W zastosowaniu tysiącletnim obóz przedstawia „stan świata doznającego restytucji” (P ‘40,14; Ter. Pr. ‘56, str. 11, kol. 1, 7 wiersz od dołu). Obóz ten będzie podzielony na dwanaście pokoleń restytucyjnych – „Tysiącletniego Izraela Bożego” (zobacz np. E 17, 360-363). Widocznie „książętami” tych dwunastu pokoleń będą Godni, ponieważ wówczas (Izaj. 32:1) „książęta w sądzie panować będą” – „tymi książętami są Starożytni i Młodociani Godni” (E 17,111, 329) – i (Ps. 45:17) „Miasto ojców twych będziesz miał synów twych, których postanowisz książętami po wszystkiej ziemi”. „Starożytni Godni będą