Teraźniejsza Prawda nr 294 – 1977 – str. 77

sprawiedliwości, miłości i mocy, w harmonii z rozumem, w harmonii z kontekstem, w harmonii z innymi ustępami Pisma Świętego przytaczającymi słowa sheol (w Starym Testamencie) i hades (w Nowym Testamencie) oraz w harmonii z Boskim planem zbawienia danym za pośrednictwem Jego świętego Słowa, to przekonywające, uspakajające, piękne i wspaniałe są słowa pocieszenia naszego Pana w tym tekście!

      Nasz Pan Jezus na podstawie prawa kupna otrzymał „klucze piekła i śmierci” (Obj. 1:18). Bóg Go pomazał, „aby zwiastował pojmanym wyzwolenie [w stanie śmierci wszyscy są niewolnikami], a więźniom otworzenie ciemnicy [wielkiego więzienia śmierci]” (Izaj. 61:1). Wkrótce Królestwo Boże, o które wciąż się modlimy, będzie zaprowadzone w celu błogosławienia całej ludzkości. Wówczas bramy piekła będą odemknięte i szeroko otwarte przez Chrystusa a wszyscy zmarli w Adamie wyjdą z niego (Jan 5:28, 29).

      Po porównaniu Izraela z Sodomą i Samarią
kol. 2
i po oświadczeniu, że najbardziej godnym potępienia jest Izrael (Ezech. 16:48-54), Bóg mówi: „Przywrócęli zaż więźniów ich, to jest, więźniów Sodomy i córek jej, i więźniów Samarii i córek jej: tedyć też przywiodę pojmanych więźniów twoich w pośrodku ich”. W wierszu 55 jest to nazwane „wróceniem się do pierwszego stanu swego” odrestaurowaniem, „restytucją” (Dz. 3:21). Wówczas Jezus „pociągnie wszystkich” do Siebie (Jan 12:32). Wtedy w imieniu Jezusa wszelkie kolano będzie się skłaniało i każdy język będzie „wyznawał, że Jezus Chrystus jest Panem ku chwale Boga Ojca” (Filip. 2:8-11). Wówczas „odkupieni Pańscy nawrócą się [powrócą z piekła i ze śmierci adamowej oraz ze wszystkich jej skutków] i przyjdą na Syjon z śpiewaniem, a wesele wieczne będzie na głowie ich; radość i wesele otrzymają a żałość i smutek uciecze” (Izaj. 35:10; Obj. 21:1-5; 22:1-3). Alleluja! Co za wspaniała perspektywa wkrótce się spełni!
(BS’75, 21)

MOJŻESZ I AARON WIEKU EWANGELII
JAKO ODBIORCA I DAWCA PRAWDY

Pytania bereańskie do artykułu pn. jw. w Ter. Pr. Nr 292 i Nr 293

      (1) Jakie sprawy są przedstawione między opisami o ofiarach książąt i o poświęceniu lewitów? O czym mówi 4Mojż. 7:89? Jak różnił się sposób podawania objawień Mojżeszowi od podawanych najwyższym kapłanom i prorokom? Co według tego Bóg z Mojżeszem prowadzili? Co pojawiało się w ich rozmowach? Jaki ma charakter 4Mojż.7:89? Między innymi rzeczami w jaki sposób Mojżesz symbolizuje Chrystusa? Jak Go symbolizuje w 4Mojż. 7:89?

      (2) Kogo symbolizuje Mojżesz w świątnicy najświętszej? Co symbolizuje jego staranie się o zdobycie tam pewnych informacji? Jaki jest stosunek naszego Pana do Boskich nauk i zadań? Co jest symbolizowane przez Mojżesza mającego w każdej potrzebie prawo wstępu do świątnicy najświętszej w swoim urzędzie? Co jest symbolizowane przez udzielanie Mojżeszowi zawsze odpowiedzi przez Boga? Co jest symbolizowane w udzielaniu zawsze przez Mojżesza potrzebnych odpowiedzi na czasie? Jaki rodzaj innych odpowiedzi Mojżesz czasem otrzymywał? Czego to jest typem? Jaki rodzaj działania Chrystusa będzie w pełni znany wiernym okresu Epifanii? Czego nauczył nas ten opis odnośnie Źródła wszystkich dzieł i nauk naszego Pana?

      (3) Skąd pochodził Głos, który przemawiał do Mojżesza? Co symbolizuje ubłagalnia? Jakie dwie rzeczy tego dowodzą? Co symbolizują dwaj cherubini? Jakie dwie rzeczy tego dowodzą? Co oznacza słowo chwała w odniesieniu do Boga? Jakie teksty Pisma Świętego to potwierdzają? Jak one podają ten dowód? Jak na podstawie Pisma Świętego możemy dowieść, że to słowo oznacza charakter podobny do Boskiego w nas? Jaki wniosek wypływa z tych myśli, dotyczący znaczenia wyrażenia: cherubini chwały? Co ten dowód przypieczętowuje?

      (4) Jakie cztery rzeczy znajdowały się ponad skrzynią arki? Co to było Szekinach? Gdzie tego słowa się nie znajdzie? Co ono oznacza? Jaki ono miało związek z Bogiem? Jak tego dowodzi Pismo Święte? Co błędnie przypuszczano, że ono przedstawia? Co dowodzi, że ono reprezentuje Boga? W jakim znaczeniu ono nie było Bogiem? W jakim sensie ono było Bogiem? Jaki przypadek jest do pewnego stopnia równoległy z tym? Jak jest mądrość reprezentowana w łączności z wierzchem arki? Jak Bóg w Swych głównych przymiotach jest reprezentowany ponad skrzynią arki? Co ta skrzynia symbolizuje? Skąd Głos pochodził? Jak to jest dowiedzione? Co jeszcze .symbolizuje mądrość?

      (5) Jaki jest charakter symbolizmu 4Mojż. 7:89? Jakie trzy rzeczy są przez niego reprezentowane w odniesieniu do Boga? Jakie dwie rzeczy dotyczące naszego Pana on symbolizuje? Co on symbolizuje w zakresie Ich stosunku do Planu, jego zarządzeń i dzieł? Czemu on zaprzecza odnośnie Ojca i Syna? Na jaką zaletę naszego Pana on wskazuje? Jaki stopień zaszczytu proponuje dla Niego?

poprzednia stronanastępna strona