Teraźniejsza Prawda nr 292 – 1977 – str. 43

Specjalnym Boskim Przedstawicielem w dziełach Boga. Doktryna ta podana przez Apostoła Jana była podstawą ruchu Maluczkiego Stadka, który głównie przez Orygenesa został przemieniony w Kościół Greckokatolicki. (5) Jedyny Kościół powszechny jest szafarzem Boskiej Prawdy chroniącym ją przed błędem i usługującym nią tym, którzy ją przyjmują. Doktrynę tę Ireneusz użył za podstawę ruchu Maluczkiego Stadka, który głównie przez Augustyna został przemieniony w Kościół Rzymskokatolicki. (6) Kościół w ciele podlega władzy cywilnej. Doktrynę tę Tomasz Cranmer użył za podstawę ruchu Maluczkiego Stadka, który głównie przez królową Elżbietę został przemieniony w Kościół Episkopalny. (7) Usprawiedliwienie jest z łaski Bożej jedynie przez wiarę w zasługę Chrystusa. Doktrynę tę Marcin Luter użył za podstawę ruchu Maluczkiego Stadka, który głównie przez Jana Stałego, elektora saskiego, został przemieniony w Kościół Luterański. (8) Każdy zbór jest pod Chrystusem panią swoich własnych spraw, niezależnym od wszelkiej zewnętrznej kontroli religijnej, lecz złączony w siedmiorakim związku jedności chrześcijańskiej z innymi chrześcijańskimi zborami i jednostkami. Doktrynę tę Robert Browne użył za podstawę ruchu Maluczkiego Stadka, który głównie przez Henryka Barrowsa został przemieniony w Kościół Kongregacjonalny. (9) Prawdziwą religią jest najwyższa miłość do Boga i równa do bliźniego. Doktrynę tę Jerzy Fox użył za podstawę ruchu Maluczkiego Stadka, który głównie przez Williama Penna został przemieniony w Kościół Kwakrów lub Przyjaciół. (10) Lud Boży stanowią jedynie ci, którzy są usprawiedliwieni i poświęceni. Doktrynę tę Baltazar Hubmaier użył za podstawę ruchu Maluczkiego Stadka, który głównie przez Menno Simonisa został przemieniony w Kościół Baptystów. (11) Bezinteresowna miłość jako ośrodek uświęcenia jest Boskim ideałem dla ludu Pana. Doktrynę tę Jan Wesley użył za podstawę ruchu Maluczkiego Stadka, który głównie przez dr Tomasza Coke’a został przemieniony w Kościół Metodystyczny. (12) Jedyny Bóg jest miłością. Doktrynę tę Michał Servet użył za podstawę ruchu Maluczkiego Stadka przemienionego głównie przez Fausta Socyna w Kościół Unitariański.

      (3) Powyżej przedstawiliśmy w streszczeniu dwanaście szafarskich doktryn dwunastu denominacji wraz z nazwiskami dwunastu głównych braci Maluczkiego Stadka, którzy je użyli do zapoczątkowania ruchów Maluczkiego Stadka, a także nazwiska dwunastu głównych
kol. 2
utracjuszy koron spośród dwunastu antytypowych książąt. Jeśli w odpowiednich ruchach Maluczkiego Stadka pracowało więcej braci, aniżeli jeden, to i więcej, aniżeli jeden utracjusz korony stanowił pozaobraz każdego takiego antytypowego księcia. W każdym ruchu Maluczkiego Stadka wszyscy ci bracia byli antytypowym ołtarzem (w. 84). Gdy oni wiernie służyli w odpowiednim ruchu oraz w czasie jego trwania, to osiągali ukończenie swego pomazania (onegoż dnia, gdy pomazan jest). Dary poświęcenia dwunastu mis (w. 84) przedstawiają dwanaście zestawów nauk naprawiających złe postępowanie i zalecających naprawianie złego postępowania. One stanowiły wielki zbiór nauk naprawiających, odnoszących się ogólnie do każdej prawie dziedziny złego postępowania. Dary poświęcenia dwunastu czasz (w. 84) przedstawiają dwanaście zestawów nauk zbijających wszelkie ataki kierowane przeciwko odpowiedniej szafarskiej doktrynie, stanowiących wielki zbiór nauk zbijających, pokrywających się w całości z każdym prawie zarysem opozycji przeciwko odpowiedniej szafarskiej doktrynie. Dary poświęcenia dwunastu łyżek (w. 84) przedstawiają dwanaście zestawów nauk etycznych rozwijających cechy charakteru wskazywane przez odpowiednią szafarską doktrynę i urastających do wielkiego zbioru nauk etycznych, dotyczących każdej prawie fazy budowy charakteru.

      (4) Wiersz 13 i inne odpowiednie wiersze w 4Moj. 7 wskazują, że misy i czasze były ze srebra, a wiersz 14 i odpowiednie wiersze tegoż rozdziału wskazują, że łyżki wszystkich książąt były ze złota. Już dawno dowiedzieliśmy się, że w symbolach biblijnych srebro przedstawia Prawdę, a złoto to, co jest Boskie. Dlatego myślą w odniesieniu do mis i czasz jest, że prawda znamionowała naprawianie złych cech i postępowania oraz zbijanie błędów powstałych na skutek nauk antytypowych książąt w ich odpowiednich poglądach. Natomiast myślą odnoszącą się do złotej łyżki jest, że etyczne nauki antytypowych książąt były Boskie w takim zakresie, w jakim pochodziły od Boga, w jakim zaprawiały do rozwijania Boskiego charakteru, w jakim zmierzały do chwały, czci i nieśmiertelności oraz uwypuklały Boską chwałę. Waga tych trzech naczyń – misy 130, czaszy 70 i łyżki 10 sykli świątnicy – wynosiła razem 210 sykli. Zauważmy, że waga każdego naczynia w syklach wynosiła w każdej denominacji dziesięć lub jej wielokrotność – 130, 70, 10. To symbolizuje fakt, stanowiły one ofiarę tych, którzy

poprzednia stronanastępna strona