Teraźniejsza Prawda nr 291 – 1977 – str. 30

Co uczynił w ich obronie? Co zaraz potem nastąpiło? Opisz jego dalszą działalność. Gdzie jeszcze byli baptyscy sekciarze? Co w odniesieniu do tego symbolizowało domaganie się przez Rachelę usprawiedliwienia?

      (13) Co nie jest baptyską szafarską doktryną? Co nią jest? Jaka jest jej cecha charakterystyczna? Dlaczego? Jak baptyści później patrzyli na tę doktrynę w związku z zanurzeniem? Dlaczego jasno nie rozumieli pełnej Prawdy na ten temat? Jaki jest odpowiednio ich stosunek do Prawdy na ten temat w porównaniu z innymi denominacjami? Jaką korzyść to dawało ich utracjuszom koron?

      (14) Co ofiarował Achyjezer? Co przedstawia jego misa? Z jakiego punktu widzenia? Co więcej oznacza nawrócenie, niż ich doktryna na ten temat zawiera? Co ograniczało zasięg jego misy, czaszy i łyżki? Co jego misa naprawiała? Jak rozległe były te naprawiania? Jak można porównać ich rozległość z naprawianiem antytypowego Abidana? Do opuszczenia czego w tym artykule skłaniają nas rozważania? Do czego ograniczymy nasze rozważania w odniesieniu do misy antytypowego Achyjezera?

      (15) Co jest rozumiane przez ofiarowanie przez niego swojej misy? Jakie zło kleru, wypływające z doktryny o boskim prawie kleru, on naprawił? Jakie zło wynikłe z panowania królów, a wypływające z doktryny o boskim prawie królów, on naprawiał? Jakie zło urzędników i arystokratów, wypływające z doktryny o boskim prawie arystokracji i szlachty, on naprawiał? Co było doktrynalnym źródłem tego zła? Do czego to zło doprowadziło fanatycznych i niepoświęconych pasożytów wśród wczesnych anabaptystów?

      (16) Jakie inne kierunki zła on naprawiał? Z jakiego punktu widzenia? Jak to czynił w odniesieniu do pychy? Do miłości w zakresie ludzkiego uznania? Wygody? Życia? Kłótliwości? Mściwości? Hipokryzji? Pożądliwości? Luksusu? Społecznych stosunków?

      (17) Co jest rozumiane przez ofiarowanie przez niego jego czaszy? Z jakich dwóch punktów widzenia on, tak jak inni książęta Wieku Ewangelii, zbijał błąd? Komu i dlaczego sprzeciwiał się antytypowy Achyjezer? Jakich argumentów używał przeciwko nim? Jakimi tekstami Pisma Świętego dokonywał swego zbijania? Co było słuszne a co nie było w jego stanowisku dotyczącym usprawiedliwienia tylko z wiary? Kto podobnie argumentował w odnośnej sprawie?

      (18) Jak on zbił argument, że wszyscy członkowie kościołów państwowych byli tym samym chrześcijanami? Jak argument, że chrzest niemowląt czynił ochrzczonego poddanym przymierzu Abrahamowemu? Jak on przedstawił swój punkt widzenia dotyczący nawrócenia stanowiącego śmierć, pogrzeb i zmartwychwstanie symbolizowane w zanurzeniu, przeciwko tym, którzy kropili lub polewali? Jak on zbił niestosowność użycia fizycznej siły jako środka do zmuszenia przyjęcia lub odrzucenia pewnych wierzeń religijnych? Jak on zbił twierdzenie, że chrzest oczyszcza od oryginalnego grzechu i powoduje wiarę w niemowlętach? Które główne teksty Pisma Świętego były w związku z tym użyte? Jak on zbił cały system oparty na sakramentach tych czterech denominacji? Jaki powinien być nasz sąd w związku z wynikiem jego działalności zbijającej?

      (19) Co należy zrozumieć przez ofiarowanie jego łyżki? Co logicznie zawiera w sobie jego szafarska doktryna? Jak szeroki był zakres jego instrukcji w sprawiedliwości? Jakimi sposobami on tego dokonał? Do uprawiania jakich łask on zachęcał? Jaki one miały związek z różnymi formami grzechu, błędu, samolubstwa i światowości? Jak on z konieczności zachęcał do tych cnót w sposób negatywny? Jak do nich zachęcał pozytywnie? Jaki to miało skutek, którego nie spodziewano się w związku z jego poglądem na usprawiedliwienie z samej wiary?

      (20) Z jakiego jeszcze innego punktu widzenia on ofiarował swoją łyżkę? Jak to wpłynęło na tolerancję? Religijną wolność? Ducha ewangelicznego? Jaki znany autor i jaka książka to wykazuje? Jak ona zachęciła zagraniczną pracę misyjną? Jakim powinien być nasz sąd w odniesieniu do łyżki antytypowego Achyjezera?

      (21) Słuszność jakich dwóch rzeczy jest wykazana przez powyższe dociekania? Co jest uwidocznione w prześladowaniu baptystów i unitario-uniwersalistów przez pozostałych osiem denominacji? Co to studiowanie dalej potwierdza? Do czego to powinno nas pobudzić?

      (22) Podaj pokrewieństwo Asera. Jakie dwa znaczenia ma słowo Aser? Dlaczego Lija dała mu to imię? Co on przedstawia? Jakie cechy charakterystyczne miała antytypowa matka i na co kładła nacisk? Jak oni w porównaniu z innymi podkreślali radość i szczęście? Do jakiego stopnia kładli na nie nacisk? W jaki sposób typowe i antytypowe pokolenie otrzymało swoją nazwę?

      (23) Jakiego rodzaju doświadczeń pewnych innych sekt oni nie przeżywali? Jedynie jaki stopień przykrości musieli doznać? Dlaczego? Co to oznaczało dla wodzów? Jaki rodzaj przykrości oni doznali? W odróżnieniu od innych, czego oni zupełnie nie doznali? Podaj ilustrację pokazującą opozycję tłumu i jej wynik.

      (24) Kto był księciem Asera? Co oznacza Pagijel? Dlaczego to imię było nadane w antytypie? O jakim rodzaju doświadczeń antytypowego Pagijela opowiada się szeroko wśród metodystów? Jak świat nazwałby te doświadczenia? Jak je nazwali pobożni metodyści? Do jakich skrajności, w odniesieniu do Boskiej interwencji, oni się często dopuszczali? Od kogo nauczyli się tych metod? Co imię Ochran oznacza? Jak jego znaczenie stosuje się w antytypie?

      (25) Jaki duch przepełnia Kościół Metodystyczny? W czym się przejawił? Co to oznacza w odniesieniu do jego księcia? Jak długo od rozpoczęcia swego ruchu Wesley żył i pracował? Jaki wpływ to miało na aktywność księcia metodyzmu? W którym roku i jaki akt zapoczątkował sekciarstwo w ruchu Wesleya? Opisz ten akt. Jak długo Wesley kierował swoim ruchem? Wymień siedmiu głównych członków antytypowego Pagijela. Jakie były zakresy działania pierwszych trzech? Jaki charakter miał przed 1784 rokiem ruch Wesleya? Co się z nim stało po tym roku? Pomimo jakich okoliczności? Kiedy stał się sektą? Co kontrola Wesleya spowodowała w porównaniu z innymi ruchami Maluczkiego Stadka? Co ustępstwa Wesleya oznaczają?

      (26) Dlaczego szafarska doktryna Kościoła Metodystycznego nie została uznana przez wielu jej studentów? Jaka podobna sytuacja panuje wśród prezbiterian, episkopalian i baptystów? Jakie dwie doktryny są błędnie przedstawiane jako specjalne nauki

poprzednia stronanastępna strona