Teraźniejsza Prawda nr 12 – 1924 – str. 74

wiele lat stoi między pisarzami Nominalnego Kościoła. Niech nasi czytelnicy również pamiętają o tym, że wydawcy Zwiastuna odrzucili znalezienie błędu naszego brata Russella a przyjęli błąd nominalnego kościoła i pogańskich pisarzy.

      Drugi (przypuszczający) biblijny argument, którego wydawcy Zwiastuna używają, aby udowodnić, że nasz Pastor uczynił pomyłkę, że wziął Nabuchodonozora 19 rok za czas, i odkorowanie Sedekiasza i spustoszenie ziemi jak wypadki pokazujące początek Czasów Pogan, i chcąc udowodnić, że mają rację w przyjmowaniu Nominalnego Kościoła i pogańskich chronologii jako dające Nabuchodonozora pierwszy rok za czas, a poddanie się Joakima przez siedem lat przed jego zdetronizowaniem jako wypadek, jako początek Czasów Pogan, i twierdzą, że to znajduje się w Jer. 27:1-11; Dan. 1:1, 2; 2Król. 24:1; 2Kron. 36:3-6. W krótkości ich argument jest następujący: Podług Jer. 27:1-11 na początku panowania Joakima, którego panowanie rozpoczęło się 22 lat przed obaleniem Sedekiasza. Jehowa dał rozkaz, że wszystkie narody muszą być poddane Babilonowi przez siedemdziesiąt lat. (Wiersz 7, porównaj Jer. 25:11, 12; 29:10). Lecz oni mówią, że ten rozkaz został wprowadzony w czyn w trzecim roku Joakima, gdy został poddany Nabuchodonozorowi w jego pierwszym roku. Na dowód podawają oni Dan. 1:1, 2; 2Król. 24:1. Stąd też twierdzą, że pierwszy rok Nabuchodonozora pokazuje początek Babilońskiego Uniwersalnego Cesarstwa i Czasów Pogan, 19 lat przed zdetronizowaniem Sedekiasza.

      Do tego argumentu dajemy następującą odpowiedź: Ten rozkaz (Jer. 27:1-11) był dany, nie na początku, a potem w czyn wprowadzony w trzecim roku panowania Joakima, lecz był dany w czwartym i w czyn wprowadzony w jedenastym roku panowania Sedekiasza, a to było w 19 roku panowania Nabuchodonozora. Na dowód, że nasza odpowiedź jest prawdziwą, dajemy następujące przyczyny:

      (1) Jest to po części widocznym z faktu, że ten rozkaz był dany od Boga przez Jeremiasza do ambasadorów różnych krajów (Jer. 27:2, 3) którym nie król Joakim, ale król Sedekiasz pozwolił iść do ich panujących. Stąd rozkaz był dany po Joakima jedenastu latach panowania, a Joakima panowanie trzech miesięcy i dziesięć dni przeszły; stąd nie rychlej jak w ósmym roku Nabuchodonozora – 2Król. 24:12.

      (2) To również jest po części widocznym z faktu, że w tym samym czasie w którym rozkaz był uczyniony i dany ambasadorom na dworze Sedekiasza, był również udzielony Sedekiaszowi (Jer. 27:12-15) i kapłanom i ludowi – wiersz 16.

      (3) Dalej jest po części widocznym z faktu, że przed daniem tego rozkazu Nabuchodonozor w jego ósmym roku (2Król. 24:12-16; 2Kron. 36:9, 10) już zabrał drugą część świętych naczyń – za dni Joakima – gdy rozkaz groził, że jeżeli Sedekiasz i lud nie będą mu poddani, pozostałe święte naczynia miały tedy być również zabrane i trzymane w Babilonie z tymi co tam przedtem zostały zabrane, aż Izrael powróci z niewoli Jer. 27:16-22.

      (4) To jest jasno udowodnione przez podanie Jer. 28:1, że to było uczynione w tym samym roku, w którym rozkaz został uczyniony, to jest w czwartym roku Sedekiasza,
kol. 2
że Jeremiasza proroctwu odnośnie tej sprawy w Jer. 27:1-22 sprzeciwiał się fałszywy prorok Hananijasz – Jer. 28:1-4.

      (5) Jest to zupełnie jasnym, ponieważ najlepszy MSS (rękopis) Jer. 27:1 czyta się następująco: „Na początku panowania Sedekiasza”, nie Joakima. Na dowód tego prosimy zajrzeć wzmiankę Rotherham’a na ten wiersz, który daje poprawkę według autorytetu Dr. Ginsberg’a, dobrze uczonego nauczyciela hebrajskiego języka, który wypełnił pracę Hebrajskiego Starego Testamentu, co uczynił Dr. Tischendorf i inni pracę nad greckimi wierszami Nowego Testamentu i złączył, i opublikował różne pisma z oryginału. Prosimy zauważyć również wzmiankę w Amer. Rev. Vers. (Amerykańskie poprawne tłumaczenie) tego wierszu. Że czytanie „Sedekiasz” jest właściwym, można to zauważyć z całego rozdziału, szczególnie w wierszach 3, 12, 19, 20 i bez kwestii jest to dowiedzione przez Jer. 28:1. gdzie podaje, że całe poselstwo z Jer. 27 było dane w czwartym roku Sedekiasza, określając ten rok jako „na początku” jego panowania. Dlatego nie tylko że Jer. 27:1-11; Dan. 1:1, 2; 2Król. 24:1; 2Kron. 36:6; Jer. 25:11, 12; 29:10 wcale nie dowodzą, że Czasy Pogan zaczęły się w trzecim roku Nabuchodonozora; lecz przeciwnie zbijają to i dowodzą, że nie rozpoczęły się jeszcze w czwartym roku Sedekiasza. Ponieważ przedtem miecz Nabuchodonozora został dwa razy użyty przeciw Izraelowi; te ustępy w dalszym ciągu dowodzą, że ten rozkaz uczyniony w trzynastym roku Nabuchodonozora odnośnie do przychodzącego wypadku nie skutkował, aż przy trzecim uderzeniu miecza, przy końcu panowania Sedekiasza. Dlatego te ustępy dowodzą, że Czasy Pogan zaczęły się w 19 roku Nabuchodonozora panowania nad Babilonem, co było w pierwszym jego roku panowania nad światem i rok przed jego snem o metalicznym posagu (obrazie).

      Zapytujemy się teraz wydawców Zwiastuna, dlaczego podawają takie ustępy Pisma Św. na ich teorie, które jednak zbijają ich poglądy? Jak mogli oni być tak nieostrożnymi i nie zauważyć podań Jer. 27:3, 12, 16-22; Jer. 28:1 dowodząc, że tu odnosi się do Sedekiasza? Te podania uczyniły by ostrożnych myślicieli zastanawiającymi się i pytającymi względem tych rzeczy, czy by czasem coś niewłaściwego mogło być znalezione względem czytania „Joakim” w Jer. 27:1. Dlatego, że Azazel wpłynął na nich i napełnił ich teoriami Nominalnego Kościoła i pogańskich pisarzy, nie mogli oni zauważyć wyroków Bożych i dostali się w takie wielkie przestępstwa, z których mogli być wybawieni, jeżeli okazaliby właściwą pokorę ku naukom „Onego Sługi”. Zamiast tego, upijając się coraz więcej winem Babilońskim, ofiarowali oni obcy ogień przed Panem! – 3Moj. 10:1, 9.

      Postępując za pisarzami Nominalnego Kościoła, wydawcy Zwiastuna twierdzą, jako trzeci ich dowód, że poddaństwo Joakima zaczęło się (nie w trzecim roku, jak oni twierdzą, ale) w jego czwartym roku (Jer. 25:1; 2Król. 24:1) dowodzi, że od tego czasu Izrael był poddany panowaniu Pogan i dlatego Czasy Pogan wtenczas się rozpoczęły. Do zrównania podawają oni odkorowanie Joakima i postanowienie na jego miejsce Sedekiasza przez Nabuchodonozora. Na to podajemy niektóre odpowiedzi:

      (1) Pokrewieństwa Nabuchodonozora do Joakima

poprzednia strona – następna strona