Teraźniejsza Prawda nr 8 – 1924 – str. 10

w którym miały drzwi do wejścia żniwiarskiego zgromadzenia i spładzania się skończyć. A Brat Mc Millan w jego mowie po południu 26 marca 1918 na Brooklyńskiej konwencji (Z ’18, 111, kol. 2, par. 5) dał myśl, jako dowód Pisma Św., że podczas 14 Nisan 1918 drzwi się zamkną! A więc piramida, Boska „Biblia w Kamieniu”, symbolizowała akuratny dzień i godzinę, od której słoneczny dzień miał się rozpocząć, w którym według zapatrywań wielkiego grona drzwi do spładzania z ducha miały się zamknąć.

      Jaki jest wynik z tego? Szczególnie dwie rzeczy: (1) że Nisan 14, 1918 jest sfałszowaną datą członków wielkiego grona na zamknięcie drzwi żniwa i spładzania, i (2) że Teraźniejsza Prawda i Zwiastun Chrystusowej Epifanii właściwie przetłumaczyła Boską myśl o Eliaszu i Elizeuszu (P ’18, 1-17; P ’19, 82-100; 171-177; 210, 211 w polskiej Teraźniejszej Prawdzie numerze 1). Wezwania, Przesiewania i Bronie ku zabijaniu (Ter. Prawda ze stycznia 1923). Kościół kompletnie zorganizowany (Ter. Praw. z Mar. 1923). Towarzystwo jako przewód (Ter. Pr. marzec 1923). Czas Żęcia (Ter. Prawd. maj 1923). Epifania (Ter. Praw. lipiec 1923). Wyznawanie grzechów nad kozłem Azazela (P ’20, 6-10). Kto by mógł rozumniej dopytać się z piramidy mocniejszego potwierdzenia od powyższego. „Od Pana się to stało, a jest dziwne w oczach naszych!” – Psalm 118:23.

PAŃSKIE DZIEŁA SĄ DZIWNE W OCZACH NASZYCH

      Nasza ostatnia służba w Towarzystwie była połączona z przeznaczoną posługą pielgrzymską w Passaic, N.J. 24 czerw. 1917 po południu i wieczorem. Po południu daliśmy Publiczny Wykład na temat „Obalenie Królestwa Szatana”, który był głównym tematem od jesieni 1914 do 1916 i którego używaliśmy w naszej pracy łącznie z pierwszym rozdzieleniem Jordanu. Wieczorem przemawialiśmy do braci na temat: „Uwielbienie Kościoła”, wykład, który pierwszy raz był dany przez nas 18 czerwca 1916 w New York Temple, jako trzeci z czterech różnych serii wykładów. Dwa tygodnie przedtem brat Russell otworzył serie z wykładem o usprawiedliwieniu; tydzień przedtem brat Rockwell następował po bratu Russellu z drugim wykładem serii i poświęceniu, gdy tydzień potem za nami przemawiał brat Mc Millan zakończając serie wykładem o Restytucji. Zauważcie proszę datę naszej służby w Passaic 24 czerw, po południu i wieczorem, której sprawozdanie wypełniliśmy i wręczyliśmy departamentowi pielgrzymów 26 czerwca, co było nasza ostatnią pracą pod Towarzystwem. Gdy nieprzejednająco 23 czerwca zostaliśmy wypędzeni przez brata Rutherforda, departament pielgrzymów został przez niego poinformowany odwołać nasze przeznaczenia po 24 czerwcu. I dlatego nasze odcięcie od służby było ukompletowane 26 czerwca po południu, gdy skończyliśmy i oddaliśmy departamentowi pielgrzymów nasz raport naszych odwiedzin w Passaic. Naczelny departamentu pielgrzymów brat Hooper, powiedział nam, że nie ma dla nas więcej przeznaczeń. Począwszy 27 czerwca od godz. 8 rano po pierwszy raz różni członkowie pozafiguralnego Elizeusza zaczęli na zawsze oddzielnie pracować od pozafiguralnego Eliasza w jego pierwszym przedstawicielskim członku; i w tym dniu klasa Elizeusza wychodziła na jaw, odłączona od pierwszego członka
kol. 2
pozafiguralnego Eliasza, którego służbę w jego pierwszym przedstawicielskim członku odrzucili, tak jak wykazuje piramida dzień przed 27 czerwcem. Później innym z opozycji zabroniono służby. Faktycznie czterech wyrzuconych dyrektorów i brat Sturgeon w Temple brali udział w brata Russella pamiętnej rocznicy 31 października 1917, zarządzone pod kierownictwem Towarzystwa; i byliśmy obecni, lecz zostaliśmy zignorowani, choć stojąc byliśmy gotowi do oświadczenia się; takie same upokorzenie otrzymaliśmy od brata Van Amburgh`a dwa razy na konwencji w Boston, 4 i 5 sierpnia 1917, a także od brata pielgrzyma Barker’a.

      Niektórzy mogliby dać zarzut i myśleć, czy jest rozumną rzeczą, aby można w piramidzie zobaczyć powyższe doświadczenia. Przynajmniej z trzech powodów możemy odpowiedzieć, że tak: (1) Sama Biblia w wielu miejscach odnosi się do tych wypadków, dlaczego więc świadectwo Kamienia nie miałoby się także do nich odnosić? (2) Ponieważ Biblia porównuje mniej ważne wypadki z piramidy, dlaczego nie miałaby porównać ważniejsze wypadki? (3) Połączone doświadczenie z rozdzieleniem pozafiguralnego Eliasza i Elizeusza było z najważniejszych wypadków, i było największym doświadczeniem jakiegokolwiek okresu z jednej generacji pośród poświęconych. Dlaczego nie miało by to być symbolizowane, jeżeli mniejsze doświadczenia są w piramidzie symbolizowane?

      Lecz niektórzy mogli by nam zarzucić: „bracie Johnson to pycha, myśleć, ażeby Pan miał ciebie użyć jako przedstawiciela klasy Eliasza w symbolizowanych wypadkach piramidy!” Odpowiadamy: upewniamy was, drodzy bracia, słowami jednego, który mówił o sobie, jako najmniejszym i największym z Apostołów: „z łaski Bożej jestem tym, czym jest”. Umiłowani bracia, tego nie jesteśmy godni; ponieważ czujemy się tak. Jedynie łaska Boża, którą otrzymaliśmy w naszych młodych latach naszego poświęcenia mając 14 lat, przez wierne i niesamolubne używanie wszystkiego na chwałę Bożą i błogosławieństwo jego ludu, która w nas silnie pałała! Ufamy z całego serca, że szata Chrystusowa pokrywała nasze nieuniknione wady, a łaska Jego usuwała inne nasze wady. Z głębokości serca naszego wychodzi uczucie słodkiego śpiewaka Izraela: „Nie nam, Panie! nie nam, ale imieniowi Twojemu daj chwałę dla miłosierdzia Twego, i dla prawdy Twojej”! (Psalm 115:1) Niech nie będzie zazdrością dla kogoś myśleć, że to jest pycha, jeżeli inny ktoś oświadcza Pańską myśl o sobie, jak Bóg z łaski Swojej mu odmierzył, jeżeli dla interesów prawdy potrzeba uczynić takie oświadczenie? (Rzym 12:3). Bracia, czy nie dozwolimy, aby prawda nas uświęcała? i czy nie mamy radować się z łask Bożych, jeżeli my lub inni je otrzymują?

      Brata Rutherforda nieobecność od Betel przez 4 dni jego podróży, jak powyżej nadmieniliśmy, powstrzymała nas od otrzymania przed 28 czerwcem kopii szczegółów decyzji zarządu odnośnie naszej pracy Brytyjskiej. W jaki sposób przyszła kopia do naszych rąk i jakie uczyniła wrażenie, podajemy poniżej i uważamy, że Kościół powinien wiedzieć o tym. 21 czerwca podczas naszej pierwszej rozmowy odnośnie proponowanej podróży pielgrzymskiej, brat Rutherford powiedział nam, jaką rezolucję uczynił zarząd dzień przedtem, odnośnie naszej

poprzednia stronanastępna strona