Teraźniejsza Prawda nr 97 – 1938 – str. 94
Biblii, dali im lepszą ideę o niektórych przedmiotach biblijnych, z odpowiednim lepszym usposobieniem serca. Hebronici, zwłaszcza przez ich historie biblijne, życiorysy, geografie i starożytności, pomogli im do danej wiedzy i usposobienia serca. Eliasafaniccy Husyjelici przez swoje doktrynalne nauki, i Misaeliccy Husyjelici przez swoje etyczne nauki, przyczynili się wielce ku tym zamiarom. Szczególnie pomocni przeciw rozmaitym formom niewiary, a sprzyjające wierzeniu w Biblię, „od okładki do okładki”, jak to niektórzy z Obozu się wyrazili, byli Setryccy Husyjelici, przez swoje ataki na niedowiarskie teorie, przez swoje dowody o prawdziwości Biblii i przez ich obrony jej przeciw niedowiarskim atakom. Rozumie się, pozafiguralni Mahaliccy Meraryci, przez swoją redaktorską pracę, i pozafiguralni Muzyccy Meraryci, przez swoją pracę wydawania drukiem powyżej wymienionych dzieł pozafiguralnych Gersonitów i Kaatów, także pomogli w tym zakresie pracy pojednania, czyli oczyszczenia Obozu Wieku Ewangelii.
LEWICI ZAPOBIEGAWCAMI PLAG
LUB SPROWADZICIELAMI
(91) Cel uczynienia takiego pojednania jest podany w w. 19, jak następuje: „aby nie przyszło na syny Izraelskie karanie (plaga), gdy synowie Izraelscy przystępują do świątnicy”. W figurze odnosi się to do literalnej plagi, lub nieszczęścia, i to zdanie było zgodne z Pańskimi zarządzeniami przymierza z Izraelem: dać im materialne błogosławieństwa i bronić ich przed materialnymi złami, jeżeliby byli posłuszni swym obowiązkom przymierza, a sprowadzić na nich i nie bronić ich przed materialnymi złami, jeżeliby byli nieposłuszni. Lewici wiernie wykonując swoją część danej pracy pojednania odnośnie Izraela, byli skuteczni w utrzymaniu ich w stanie, w którym plagi im nie dokuczały, natomiast ich niewierne wykonywanie swej części w takiej pracy pojednania spowodowało gwałcenie obowiązków przymierza przez Izraela, stając się mniej więcej niezadowoleni z Boga i Jego sposobów, po czym przychodziły różne literalne plagi na nich. Tym sposobem czasy dobrobytu Izraela odznaczały się wiernością Lewitów w swej pracy, co można ogólnie zauważyć z czasów panowania Dawida, Salomona, Hezekiasza i Jehosafata, natomiast ich niewierność w niej można dobrze zauważyć między innymi sposobami w tej wielkiej pladze, jaka przyszła na Izraela w łączności z bun tym Korego i jego roty z 250 wodzów Lewickich, którzy zapewne byli poparci i zachęceni w tym przez mniej wpływowych Lewitów z pomiędzy nich.
BEREAŃSKIE PYTANIA DO POWYŻSZEGO
(64) Jak mieli Meraryci W. Ewangelii służyć kapłaństwu? Ilu sposobami oni służyli mu? Jakie to były? Jakie trzy rzeczy stawienie ich przed kapłaństwo obejmowało? Jak mieli Kaaci W. Ewangelii służyć kapłaństwu? Ilu sposobami? Które to były? Jakie trzy rzeczy stawienie ich przed kapłaństwo obejmowało? Jednym słowem, co stawienie Lewitów przed Aarona i jego synów reprezentowało?
(65) Jakie to byty akty, przez które to było czynione? Jakie czyny zwykle składały się na postawienie tych Gersonitów, którzy stali się kaznodziejami, ewangelistami i misjonarzami, przed Aarona i synów jego? Jak Semeici różnili się w tym od Lobnitów? Jakim sposobem ci Lobnici byli tak postawieni, którzy byli nadzorcami i nauczycielami Szkółek niedzielnych, świeckimi pracownikami, ewangelistami i katechistami? Jak to było uczynione odnośnie nieurzędowych świeckich pracowników wśród pozafiguralnych Lobnitów i Semeitów? Jak Meraryci Wieku Ewangelii byli wzięci na swój urząd w swych dwóch klasach? Jak te cztery klasy Kaatów Wieku Ewangelii byli wprowadzeni na swój urząd? Dlaczego tak?
(66) Co było ostatnim figuralnym aktem w oczyszczaniu i poświęcaniu Lewitów? Co ten akt uczynił z nimi względem Boga? Co to reprezentuje? Na co Lewici W. Ewangelii nie byli poświęceni, a na co byli? Jak ten akt był wykonany o ile się tyczy naszego wzroku? Jak dowiedzieliśmy się o nim? Co jeszcze wchodzi w skład obracania Lewitów W. Ewang.? Co to znaczy? Jakimi dwiema sposobami to mogło być właściwie uczynione? Jakie jeszcze dwie rzeczy zawierało to obracanie? Co to obejmuje względem poprzedniego znaczenia? Co Lewita, któryby się cofnął, uczyniłby ze swoim poświęceniem? Czego zsumowaniem jest w. 14? Wskutek tego, jak go traktujemy?
(67) Co badaliśmy dotąd w tym artykule? Czym były te wiersze (6-14)? Co przeważnie zawiera się w w. 16-26? Jaki skutek to będzie miało na nasze badanie drugiej potowy 4 Ks. Moj. 8? Nad jakimi pozafigurami zastanowimy się teraz?
(68) Co pierwsze zdanie w. 15 pokazuje? Jak było z pozafigurą tego? Za czym Lewici W. Ewang. musieli czekać zanim mogli zacząć służyć? Jako co oni służyli? Przez co jest to zobrazowane? Co może się zdawać z pierwszego spojrzenia na znaczenie drugiej i trzeciej części zdania w. 15? Jakie trzy zastanowienia nasuwają jeszcze jedną myśl? Do jakiego oczyszczenia i obracania odnoszą się te dwie części zdania w w. 15? Co jest ich pozafigurami?
(69) Co nie mamy rozumieć, że było charakterem oczyszczenia poprzedzającego poświęcenie Lewitów W. Ewang.? Jakie rozumowanie to dowodzi? W jakich dwóch formach objawiło się to oczyszczenie? Czego nie dokonało ich aktualne oczyszczenie? Czego ono dokonało? Co towarzyszyło mu? Jakich grzechów uczyniło to ich winnymi? Z czego trzeba było ich oczyścić? Kto im dopomógł w tym? Jak długo on to czynił? Jakimi dwiema rzeczami można to udowodnić? Co nasze doświadczenie mówi o tym? Czego pozafiguralnym wypełnieniem była dotycząca praca naszego Pana? Jak On wykonał tę pracę? Co On przez to uczynił i dokonał? Jaki byłby wynik, gdyby On tak nie był uczynił? Jaki był ostateczny wynik z tych Jego działalności? To powinno nas pobudzić do uczynienia czego? Komu? Pod jakimi względami?
(70) Co znaczył rozkaz Mojżeszowi, żeby obracał Lewity? Co inaczej byłoby się stało? Na co to było figurą? Odnośnie pozafiguralnych Gersonitów? Merarytów? Kaatów? Co jeszcze nasz Pan uczynił im? Jak długo On tego nie uczynił? Co jeszcze On im pomógł uczynić? Z jakich dwóch sposobów dowodzenia wiemy to? Jak Jezus postąpił względem ostatniego zlecenia w. 16?
(71) Na czym jest uzasadnione tłumaczenie Rotherhama w. 16? Jak on go odda? W figurze, ile klas osób stanowiło pierworodnych i pokolenie Lewiego? Pozafiguralnych pierworodnych i pokolenie Lewiego? Jak te dwie klasy figuralne NIE były użyte? Jak one były użyte? Co się okazuje z figuralnych pierworodnych o pozafiguralnych pierworodnych? Co okazuje się z figuralnego pokolenia Lewiego o pozafiguralnym pokoleniu Lewiego? Jak inne urzędy są wskazane w pozafigurze przez figury? Z punktu zapatrywania się na skończony obraz, na ile klas można podzielić pierworodnych W. Ewang.? Które to są? Ile klas pierworodnych znajduje się w obydwóch? Które to są? Co znaczy tymczasowo pierworodny? W każdej klasie? Co znaczy ostateczny pierworodny? Jak Młodociani Św. mają być uważani z tego punktu teraz? Starożytni i Młodociani w następnym Wieku? Kiedy oni będą ostatecznymi Lewitami? Kiedy oni przychodzą w istnienie. Dlaczego koniecznym jest trzymać te odróżnienia w umyśle?
(72) Jakiem wyrażeniem jest, „oddani, oddani?” Jakie jest drugie podobne temu? Dlaczego takie wyrażenia są używane? Zamiast kogo byli Lewici obrani? Gdzie jest o tym podane i wytłumaczone? Jaka poprawka powinna tu być uczyniona? Co powinno być powiedziane o Rotherhamowem oddaniu pewnych części w. 16? Dlaczego ono tu jest lepsze niż tłumaczenie powszechne, A. V.? Jak jego notatki oddają to? Jego tekst? Dlaczego ta zmiana?
(73) Co jest nauczane przez nacisk dany w tym wierszu? Jakie są wszystkie sposoby dania nacisku na tę myśl w tym wierszu? Co to znaczy w pozafigurze? Co ten nacisk zawiera względem pozafigury? Co wierność Lewitów W. Ewang. sprawiłaby im? Wierność Kapłanów? Co niewierność Lewitów W. Ewang. sprawiłaby dla Kapłanów?
(74) Co w. 17 wyjaśnia? W jakiej łączności to się stało? Wytłumacz dotyczące figuralne wypadki. Co reprezentował dom każdego Izraelity? Drzwi? Naprożek i podwoje? Baranek? Krew? Pokropienie nią? Pozostawania w domu pod protekcją krwi? Jak to się tyczyło tymczasowych pierworodnych? Ostatecznych pierworodnych? Co się stało ostatecznie z tymczasowymi pierworodnymi? Co pierworodni z ludzi Izraela w skończonym obrazie reprezentują? Z bydła? Pierworodni z ludzi Egiptu? Z bydła? Przez co pierworodni byli ocaleni? Co ta krew uczyniła z nich? Jaki był skutek tego względem Boga? Kiedy? Jak Bóg mógł słusznie zamienić pierworodnych na Lewitów?
(75) Jakie jest literalne oddanie pierwszej części w. 19? Do czego służy słowo „dane”? Komu byli Lewici dani na ziemi? Do jakiej pracy? Jaką dwojaką pozafiguralną pracę wykonali Lewici W. Ewang.? W jakich stanowiskach? Która z tych dwóch była przeważnie służbą Lewitów? Jak ta podwójna praca jest na