Teraźniejsza Prawda nr 96 – 1938 – str. 80
Jak ta sprawa jest zharmonizowana w figurze? W pozafigurze? Dlaczego Aaaron i Mojżesz są połączeni w tych ofiarach? Jakie trzy fakty są udowodnione przez te zastanowienia?
(53) Co nie mamy rozumieć, że jest zobrazowane w ofiarowaniu ofiary za grzech w w. 12? Dlaczego nie? Jak Chrystusowe ofiarowanie Samego Siebie stoi chronologicznie względem wierzenia żałującego grzesznika? Co więc jest zobrazowane przez Mojżeszowe i Aaaronowe ofiarowanie ofiary za grzech Bogu w w. 12? Jakie czyny nie są zobrazowane przez nie? Jakie są zobrazowane przez nie? Co udowodnią ten pogląd? Co to umożliwia nam widzieć? Jaki był pogląd naszego Pastora początkowo w Parousji odnośnie tego, kiedy okup był zapłacony i kiedy pojednanie z Bogiem było dokonane? Jaki jest jego późniejszy całkowity pogląd względem dotyczących spraw? Jakie ustępy dowodzą, że ten późniejszy pogląd jest właściwy? Co ta figura czyni z tymczasowem usprawiedliwieniem? Co powinniśmy myśleć i czynić odnośnie tej typologii?
(54) Jakie cztery klasy udowodniają tymczasowe usprawiedliwienie? Którzy to są tymczasowo usprawiedliwieni? Komu zasługa Chrystusowa nie mogła być aktualnie przypisana? Dlaczego? Kto więc był tymczasowo usprawiedliwiony? Kto jeszcze musi przeto mieć usprawiedliwienie? Jak list do Rzym. 4:3-9 udowodnia tę naukę? Jaka jest różnica pomiędzy tymczasowem, a ożywionem usprawiedliwieniem? Przeczytaj i wykaż jak zacytowane ustępy udowodniają ożywione usprawiedliwienie? Przeczytaj i udowodnij to z zacytowanych ustępów, omawiających wierzenie weń. Przeczytaj i udowodnij z zacytowanych ustępów, omawiających uwierzenie nań, że Biblia omawia tymczasowe usprawiedliwienie.
(55) Gdzie te usprawiedliwienia są dokonane? Do którego z tych odnosi się tekst Do Żyd. 9:24? Dlaczego? Co on uczy, chociaż nie bezpośrednio? Jak teksty Do Rzym. 3:25, 22 dowodzą, że tymczasowe usprawiedliwienie odbywa się w niebie także? Gdzie obydwa się odbywają? Według tekstu Do Żyd. 1:3, jakie przyczytanie było uczynione, gdy Chrystus wstąpił do nieba? Kogo to się nie tyczyło? Kiedy indywidualne przypisywania były uczynione? Jakie dwojakie one były? Której jest podobna różnica tutaj uczyniona? Przez co ta druga różnica jest udowodniona? Kiedy jeszcze poczytanie, lub aktualne przypisywania są czynione jednostkom? Czego w. 12 uczy odnośnie tego przedmiotu?
(56) Jak Chrystus dokonał tych przypisywań? Jaką przygotowawczą pracę On wykonał? Jaka jest usprawiedliwiająca wiara? Co Jezus czyni, skoro taka wiara jest osiągnięta? Co Bóg wtedy czyni? Dlaczego ktoś jest tylko tymczasowo usprawiedliwiony? Pod jakiemi jeszcze warunkami Jezus tylko poczytalnie przypisuje Swoją zasługę? Co Bóg wtedy czyni? Czem te rzeczy czynią Boga i Chrystusa, co do tymczasowego usprawiedliwienia?
(57) Jak nasz Pan aktualnie przypisywał Swoją zasługę? Jakie usprawiedliwienie to sprawuje? Jakie są Jezusowe czyny w ożywianiu czyjegoś usprawiedliwienia? Jakie są Boskie czyny w ożywieniu czyjegoś usprawiedliwienia? Co ożywienie usprawiedliwienia uskutecznia? Co wynika z tego, co się tyczy śmierci Adamowej? Co staje się z grzechami popełnionemi później, za które się żałowało? Dlaczego w Chrystusowych i Boskich dotyczących czynności? Czemu to zapobiega i co z tego wynika? Dlaczego w. 12 nie odnosi sie do ożywionego usprawiedliwienia? Dlaczego ono było w krótkości tu omawiane?
(58) Jakie dwie rzeczy rozkazuje w. 12 uczynić Mojżeszowi? Co jego uczynienie pierwszej z tych reprezentuje? Ogólnie, co jego uczynienie drugiej z nich reprezentuje? Co w paragrafie (53) widzieliśmy, że nie było, a co było, zobrazowane w Mojżeszowem ofiarowaniu ofiary za grzech? Co jego ofiarowanie ofiary całopalonej nie reprezentuje? Dlaczego nie? Co reprezentują te akty Boskie? Co musi być zobrazowane w Mojżeszowem ofiarowaniu ofiary całopalenia? Dlaczego tak? Co następuje z tego powodu? Co udowodnią ten wynik? Jakie czynności Jezusowe są pozafigurami Mojżeszowego ofiarowania ofiary całopalnej? Ilu sposobami on to czyni? Jaki jest pierwszy z tych? Jakiemi naukami On dokonuje pierwszego z tych dwóch? Jaki jest drugi z tych? Jak On osięgnął przez niego skutek zamierzony? Jak więc można zsumować Jego pracę w tem? Co On przez to dokonał?
(59) Co my, jako ofiarowani wierzący, możemy świadczyć odnośnie tego przedmiotu? Przez kogo i co Jezus nam głosił dotyczącemi naukami? Co możemy sobie przypomnieć o tem? Jak my myślimy o nich? Jakie skutki z nich przypominamy sobie? Co jeszcze w tej łączności możemy sobie przypomnieć? Jaką formę wzięły te opatrzności? Kto był czynny w nich wszystkich? Dlaczego tak? Jaką figurę On tym sposobem wypełnił? Za kogo jeszcze On uczynił te same rzeczy?
(60) Co ostatnie zdanie w. 12 naucza? Co to reprezentuje? Kto jest dokonawcą pojednania? Jak to jest udowodnione przez zacytowane ustępy? Kto jest źródłem pojednania? Jak to jest udowodnione zacytowanemi ustępami? Co słowo pojednanie nasuwa na myśl? Co ono znaczy? W obecnym wypadku, co to są za partje, które są w niezgodzie? Jakim sposobem oni są w niezgodzie? Jako źródło pojednania, jakich siedmiu rzeczy Ojciec podjął? Jaką pracę wykonuje część (1), (2) i (3) w dziele pojednania? Jakim sposobem część (4) i (7) jest połączona z pojednaniem? Jaką część ma punkt (2) w pojednaniu? Które części to wykazują?
(61) Jak śmierć Chrystusowa jest spokrewniona z pojednaniem? Jak zacytowane ustępy udowodniają to? Co On uczynił z siedmioma częściami pracy pojednania? W których z nich biernie? Czynnie? Czem on był we wszystkich siedmiu z nich? Kto pomagał w tem? Czem były osoby działające jako takie, między dwoma klasami ludu Bożego? Jaki dział w pracy pojednania według w. 12 miało ofiarowanie ofiary za grzech? Jaki dział ofiarowanie cielca ofiary całopalenia miało według w. 12? Która część w. 12 wykazuje to figuralnie? Co nasze badanie w. 12 uczyniło? Co ten wiersz czyni z rozkazami 4 Moj. 8:6-12?
(62) Co w. 13 podaje? Ile było tych zleceń? Które było pierwsze? Drugie? Co wyrażenie, stać przed kimś, gdy użyte o urzędniku, znaczy? Jak zacytowane ustępy udowodniają to? Co pierwsze zlecenie znaczy? Co drugie znaczy? Dlaczego nie ma wzmianki, żeby Lewity postawić przed Izraela? Jak ich służba względem Izraelitów stała w pokrewieństwie do ich służby Bogu i kapłaństwu Aaronowemu? Co skończenie oczyszczania i poświęcenia Lewitów ukończyło? Co potem oni mieli prawo czynić? Według w. 14, co dokonało odłączenia Lewitów od Izraelitów i uczyniło ich Lewitami Pańskiemi?
(63) Kogo Aaron, jego synowie i Mojżesz reprezentują w w. 13? Co reprezentuje Mojżeszowe postawienie Lewitów przed Aarona i jego synów? Dlaczego urząd Lewitów Wieku Ewangelii był utworzony? Jak mieli Gersonici Wieku Ewangelii służyć kapłaństwu? W iloraki sposób oni służyli mu? Które to były? Jakie trzy rzeczy obejmowało umieszczenie ich przed kapłaństwo?
(Ciąg dalszy nastąpi)
DLA OGÓLNEJ WIADOMOŚCI
Z woli Pańskiej odbędzie się polska i angielska konwencja w Chicago, Ill., 21-go do 23-go października włącznie, w Hotelu Maryland, 900 Rush St., róg Delaware Place. Wszelkie komunikacje odnośnie konwencji prosimy adresować do Adama J. Rykały, 1344 N. Damen Ave., Chicago, III. Mamy nadzieję widzieć się z dużo polskimi braćmi na tej konwencji.
Od 16-go października do 7-go listopada jest okres pamiątki ostatniego wyjazdu naszego Pastora z Betel do dnia jego pochowania. W tym okresie robimy co rok specjalne wysiłki w pozafiguralnej Wtórej Walce Gedeona. Mamy nadzieję, że zbory urządzą na specjalne wykłady i uczynią specjalne wysiłki z naszzmi broszurkami i gazetkami. Wykłady w tym okresie szczególnie niech będą odnośnie Nieprzytomności umarłych i przeciw nauce o Wiecznych mękach. W tym celu pielgrzymi mogą usłużyć, jeśli zbory napiszą, że chcą ażeby im pielgrzym usłużył (w Polsce), do br. W. Stachowiaka, ul. Kolejowa 44, Poznań. Od niego można również nabyć naszych broszurek „Co Będzie Po śmierci” i gazetek. Ufamy, że nasi drodzy Bracia, postarają się dać dobre świadectwo przeciw tym dwom (królom) błędom nominalnego kościoła w okresie powyżej wymienionym. Niechaj Pan pobłogosławi Drogich w tej łączności!
KOSZTOWNA KREW
Kosztowna dla nas święta Krew,
Co płynie z Pańskich ran;
Oczyszcza z grzechu, gasi gniew,
Zwycięża śmierci stan.
TERAŹNIEJSZA PRAWDA I ZWIASTUN CHRYSTUSOWEJ EPIFANII Będąc wolne od sekt, partii i organizacji i wyznań ludzkich, ale przywiązane do Boga tak jak wyrozumiewa Jego Słowo, to pismo jest wydawane w obronie Prawdy Paruzyjnej udzielonej od Pana przez „onego Sługę”, jako podstawowej dla wszelkiego dalszego rozwijania się prawdy; w obronie zarządzeń czarteru i testamentu, danych od Pana przez „onego Sługę” jako obowiązujące, korporacje i stowarzyszenia kontrolujące między ludem w Prawdzie, i w celu przedstawienia i obrony rozwijającej się Prawdy epifanicznej, jako pokarmu na czas słuszny dla ludu Pańskiego z wszystkich klas i grup, tak jak Panu podoba się jej udzielać. Dla bezpieczeństwa zasyłać należy pieniądze w Stanach Zjednoczonych przekazami Ekspres Kompanii, bankowymi, pocztowymi, czekiem lub listem poleconym. Przy żądaniu zmiany adresu prosimy nadesłać tak stary jak i nowy adres. To bardzo ważne oszczędzając nam dużo czasu i niepotrzebnej korespondencji. Prosimy podawać zawsze całkowity adres u góry każdego listu. Kopia „Teraźniejszej Prawdy” będzie wysyłana darmo proszącym o takową dla siebie dla siebie lub kogo innego, jeżeli adres będzie nam przesłany. Teraźniejsza Prawda jest wysyłana także ubogim Pańskim na tych samych warunkach jak za czasów naszego Pastora. Potwierdzenie odbioru odnowień lub prenumerat jest czynione przez podanie daty na owijce następnego numeru, kiedy się prenumerata kończy. Prosimy w pisaniu listów do nas o podanie całości dotyczących spraw w każdym liście, a nie polegajcie ma tym, że będziemy pamiętali szczegóły, przeważnie zamówienia z poprzednich listów. Roczna prenumerata $1,00 (5zł); pojedyncze kopie 20c (85 gr). Finansowe sprawy w Polsce mogą być załatwione z naszym przedstawicielem, W. Stachowiakiem, ul. Kolejowa 44, Poznań, lub przez naszych Pielgrzymów. |