Teraźniejsza Prawda nr 96 – 1938 – str. 78
odnosi się pozafiguralnie? Do czego się odnosi ofiara całopalenia w. 8? Jak to jest uczynione odnośnie usprawiedliwionych podczas Wieku Ewangelii? W czym będzie pomocna, właściwa odpowiedź? Ilu sposobami Bóg objawił Swoje przyjęcie? Co było pierwszym z tych? Drugim? Trzecim? Czwartym? Piątym? Szóstym? Siódmym? Ku jakiemu końcowi ostatnie trzy nie służyły? Dla jakiego celu one służyły? Do jakiego celu pierwsze trzy z tych służyły? Jak my to wiemy?
(23) Ażeby zrozumieć akuratną rolę ofiary za grzech i ofiary całopalenia w. 8, co musi być zrozumiane? Gdzie znajdujemy znaczenie ofiary śniednej? Co tam mówi, że ona reprezentuje? Co chwalenie Jehowy znaczy? Jaki mamy przykład tego? Jakie dwa znaczenia ma słowo czcić? Które z tych jest zwykle nie uważane jako czczenie? Jakie słowa Chrystusa udowodniają jedno z tych znaczeń? Jakie inne ustępy dowodzą to samo? Jak każdy z nich to czyni? Jak więc pozafiguralna ofiara śniedna jest ofiarowana? Jak można to powiedzieć więcej w skróceniu? Jak figura nasuwa to znaczenie w pozafigurze? Jaki zarys pozafiguralnej ofiary jest nam dany pod uwagę przez ofiarę śniedną?
(24) Nad czem może być dobrze jeśli się tu zastanowimy? Dlaczego? Co nie jest reprezentowane przez każdą odmienną formę figuralnych ofiar? Co jest przez nie reprezentowane? Jakie pozafiguralne formy ofiary były w ofierze naszego Pana? Co to nie znaczy? Dlaczego nie? Ogólnie jak one są spokrewnione z Jego jedną ofiarą? Jaki zarys pokazuje nam Jego ofiara za grzech? Jego ofiara całopalenia? Jego ofiara śniedna? Jego ofiara pokoju? Jego ofiara dobrowolna? Jego ofiara dziękczynna? Jego ofiara chwały? Czyja jedna ofiara ma te same siedem faz? Przez co je poznajemy? W streszczeniu, co te fazy nie figurują, a co figurują? Z jakimi innymi pozafigurami mają łączność niektóre z nich?
(25) Do czego jesteśmy przygotowani przez powyższe wyjaśnienia? Co takie wyrozumienie nam przyniesie? Jaką pozafigurę nasuwa nam ofiara śniedna w. 8? Jakie ograniczenie do takiego ogłoszenia nasuwa nam łączność ofiary śniednej z ofiarą za grzech? Z ofiarą całopalenia? Jak Bóg objawia Swoje przyjęcie ofiary Chrystusa połączonej ze sceną spraw podanych w w. 8? Jakie kazanie jest symbolizowane w w. 8? Co pozafigura tym sposobem pokazuje? Co doświadczenia usprawiedliwionych mają do mówienia na ten widok wypadków? Doświadczenia poświęconych spoglądających wstecz? Co to czyni z naszem wytłumaczeniem w. 7 i 8? Co zacytowane ustępy czynią z tem?
(26) Dlaczego powinniśmy zbadać tę sprawę jeszcze lepiej? Co narzędzia Boskie uczyniły po wykonaniu pozafigur w. 7? Co takie kazanie najpierw przedstawiło? Przeczytaj i wytłumacz ustępy dowodzące to. Do jakiej wielkiej ofiary za świat miłość Boża pobudziła Go, według takiego kazania? Jaki fakt tyczący się charakteru Chrystusa takie kazanie ogłosiło? Przeczytaj i wytłumacz potwierdzające ustępy. Co odnośnie stosowności Chrystusa to kazanie przedstawiło? Przeczytaj i wytłumacz dotyczące ustępy. Jaki dotyczący fakt to kazanie przedstawiło? Przeczytaj i wyjaśnij ustępy dowodzące to. Co takie kazanie przedstawiło odnośnie skuteczności takiej ofiary za grzech? Udowodnij to każdym zacytowanym ustępem. Co względem takiego kazania pokazują fakty przed i po dniu Zesłania Ducha Św.?
(27) Co nie jest włączone w powyżej podanym wyjaśnieniu ofiary za grzech? Dlaczego nie? W czym ona jest zobrazowana? Dlaczego tak? Iloraka ona jest i wymień je? Czyimi aktami wyłącznie one są? Dlaczego? Z jakich aktów składa się usprawiedliwienie? Jaki jest wynik Boskiego uczynienia tych dwóch rzeczy? Co nie mamy rozumieć, że przyniesienie ofiary za grzech w w 8 reprezentuje? Dlaczego nie? Co ono reprezentuje? Co to jeszcze dowodzi? Co przyniesienie ofiary całopalnej w. 8 nie reprezentuje? Co reprezentuje? Co musi poprzedzić głoszenie myśli o pozafiguralnej ofierze całopalenia w każdym indywidualnym wypadku? Dlaczego? Do czego więc w. 8 wyłącznie się odnosi? Do czego się nie odnosi? Jak to jest pokazane figuralnie?
(28) Jaki fakt i jaką naukę Pisma św. widzieliśmy powyżej? Co jeszcze daje się udowodnić takiemi samemi dowodami? Jaka mowa w. 8 dowodzi to figuralnie? Z czego składała się ofiara śniedna? Co mąka tej ofiary reprezentuje? Oliwa? Która jest pierwsza, a która druga Prawda podana w przedstawieniu pozafiguralnej ofiary całopalnej i śniednej? Jakie akty Boskie określają te dwie prawdy? Co te dwie rzeczy czynią dla grzesznika w stosunku do Prawa Bożego? Czemu to tak jest? Jak trzecia rzecz naturalnie wypływa z tych dwóch rzeczy? Co te trzy akty dowodzą odnośnie Boskiego usposobienia do ofiary Chrystusowej?
(29) Czego Biblia uczy względem dowodów Boskiego przebaczenia grzechów? Przeczytaj i pokaż to z zacytowanych ustępów. Jak głoszenie o przebaczeniu grzechów jest połączone z poselstwem Ewangelii? Które ustępy dowodzą to i jak? Kto najpierw głosił to poselstwo? Kto odtąd? Co nasze doświadczenia uczą nas odnośnie tego punktu? Jaki wniosek możemy wyciągnąć z tych zastanowień?
(30) Co dalej wiemy z tej łączności z Pisma św. i z doświadczeń? Czego Biblia uczy o tej dalszej rzeczy? Dlaczego musimy mieć sprawiedliwość Chrystusową przypisaną? Jaki fakt udowodnią to? Jakim sposobem jedynie możemy zadosyć uczynić wymaganiom Zakonu odnośnie posłuszeństwa? Jakie ustępy dają pierwszy dowód tego? Wykaż to w każdym ustępie? Które ustępy dają drugi dowód tego? Wykaż to w każdym ustępie. Jakim sposobem sprawiedliwość Chrystusowa nie mogłaby być uczyniona naszą natychmiastowo? A jakim natychmiastowo? Jakim sposobem ona będzie uczyniona czyjąś w Tysiącleciu? Jak to udowodnimy? Jakim sposobem ona staje się nasza w usprawiedliwieniu? Kto najpierw ją głosił żałującym? Kto odtąd? Jak my to wiemy? Jaki wniosek winniśmy wyciągnąć z tego?
(31) Co jest trzecim zarysem pozafiguralnej ofiary całopalenia połączonem z usprawiedliwieniem? Co było czynione z nim podczas całego W. Ewang.? Czem jest grzech względem Boga? Czem on czyni grzesznika względem Boga i Szatana? Jaki jest skutek tego względem Boga? Jak Bóg postępuje wskutek tego? Jakim staje się grzesznik względem Boga? Przeczytaj dane ustępy i udowodnij tę myśl. Co jest jedną z największych przykrości zgryzoty sumienia? Przeczytaj dane teksty i pokaż to z nich. Jaki jest jeden ze sposobów (trzeci), przez który Bóg pokazuje, że On przyjmuje ofiarę Chrystusową? Przeczytaj stosowne ustępy i pokaż tę myśl z nich. Kto najpierw to głosił? Które ustępy udowodniają to? Jak one to czynią? Przez kogo to było odtąd czynione? Co więcej to udowodnią? Co więc z powyższej dyskusji widzimy odnośnie tego punktu? Odnośnie wszystkich dotyczących punktów?
(32) Na którą myśl powinniśmy znowu położyć nacisk odnośnie w. 8? Czego ona nie określa? Do jakich myśli ona się ogranicza? Gdzie działalność wiary jest podana z naciskiem w tym rozdziale? Jakiego przekonania doznają nasze serca i umysły przez nasze obecne badanie? Które zastanowienia sprawują to? Co to czyni z nauką naszego Pastora o tymczasowem usprawiedliwieniu? Do czego powinno posłużyć nam nasze ucztowanie na w. 5-8? Dlaczego tak wiele ustępów było cytowanych w tym artykule? Jak mamy się zapatrywać na usprawiedliwienie z wiary i dotyczące go prawdy względem prawd następujących po nim? Dlaczego Pismo św. kładzie taki wielki nacisk na nie?
(33) Czego spodziewalibyśmy się naturalnie z łączności myśli w. 8 i 12? Z jakich powodów to naturalne spodziewanie nie jest zadowolone? Jaka jest jedna z myśli wyciągniętych z w. 8-11? Co w. 9 szczególnie pokazuje? Jak to jest wykazane w pierwszem zdaniu w. 9? Udowodnij z zacytowanych ustępów, że prawdziwy Kościół jest pozafiguralną świątynią i Przybytkiem? Co w. 9 przedstawia fakt, że czynność z pozafiguralnymi Lewitami miała być publiczna? Czem więc Bogu upodobało się odznaczyć transakcje z Lewitami?
(34) Ile rzeczy czyniono Lewitom w figurze i pozafigurze tego rozdziału? Jak nie używamy i jak używamy słowa Lewici w tej łączności? Jakie trzy rzeczy musiały być dokonane, ażeby wykonać transakcję uczynienia poświęconego pokolenia z niekapłańskich potomków Lewiego? Jak te wszystkie trzy rzeczy musiały być uczynione? W jaki sposób figura wskazuje ten zarys tych trzech czynów? W jaki sposób pozafigury tych trzech czynów muszą być wykonane? Przed któremi dwiema klasami musiała figura i pozafigura być dokonana? W jakich kościołach te pozafigury były dokonane? Jak? Kto stanowił je? Jak długo to trwało przed prawdziwym Kościołem?
(35) Jakiemi dwiema przeważnie sposobami ćwiczenia byli grzesznicy, dający posłuch, pozyskani w obrządkowych kościołach? Jaki był wynik tego odnośnie uczących się katechizmu? Dlaczego tak było? Przez co to było uczynione więcej solenniej? Ile członków kościoła było obecnych podczas takiego nabożeństwa? Czego nie doświadczyli wszyscy, co byli bierzmowani? Którzy tylko z nich doświadczyli tego? Jak ci, co byli bierzmowani byli uważani? Przez które dwie klasy w zborach? Co oni podczas tego nabożeństwa publicznie wyznali? Kto tym sposobem rzeczywiście przyprowadził ich publicznie przed prawdziwy i nominalny Kościół? W jakich jeszcze kościołach to samo się działo w zasadzie? Z jaką różnicą? Jakie były główne formy przekonywania w takich kościołach? Jakie jeszcze rzeczy były używane w tych dwojakich kościołach? Które były przeważnie tam używane? W czem one się zgadzały i różniły względem metod ćwiczenia? Przez kogo kazanie było przeważnie dawane? Jak uczęszczano na takie kazania? Kto był publicznie widziany jako taki? Przez kogo? Co to dowodzi? Jakim sposobem byli ogłoszeni ci, co przyszli prywatnym sposobem do usprawiedliwienia? Co uczynimy odnośnie wyjaśnienia jawności czynów zobrazowanych w w. 11 i 13? Co trzeba nam tu tylko nadmienić?
(36) Ile ważnych rzeczy jest nam przedstawionych w w. 10? Która jest pierwszą z tych? Jak niektórzy błędnie rozumieją