Teraźniejsza Prawda nr 96 – 1938 – str. 66
OCZYSZCZENIE I POŚWIĘCENIE
LEWITÓW WIEKU EWANGELII
(4 Moj. 8 – 15 – 26; P ’31 69 – 76, 85 – 90; ciąg dalszy)
OPRÓCZ tego, nasza uwaga jest także zwrócona na cielca ofiary całopalenia w w. 8. Nie mamy rozumieć, iż ten drugi cielec jest ofiarą na jeszcze jedną ofiarę, którą nasz Pan miał uczynić z Siebie osobiście. On uczynił jedną i tylko jedną i tylko jedną ofiarę z Siebie osobiście (Żyd. 6: 2-7; 10: 14; Rzym. 6: 8, 9) i ona nie potrzebuje powtarzania, tak jak ta z figuralnego cielca. Jeżeli więc ofiara całopalenia nie figuruje drugiej ofiary, którą nasz Pan miał złożyć, co ona reprezentuje? Odpowiadamy, ona reprezentuje Boskie zamanifestowane przyjęcie ofiary naszego Pana (T 81, par. 4, 82, par. 1; 90, par. 3). Jak my wiemy, że ofiara całopalenia reprezentuje Boskie objawione przyjęcie ofiary, której ona była ofiarą całopalenia? Odpowiadamy, że było to tylko z ofiarami całopalenia, że Bóg połączył specjalny znak przyjęcia, co można widzieć z Abrahamowego ofiarowania Izaaka, jako ofiarę całopalenia, co było objawione, jako przyjęte, przez danie przymierza pod przysięgą (1 Moj. 22: 2, 7, 8, 13, 16 – 18), z ofiary całopalenia Aarona (3 Moj. 9: 23, 24), Dawida (1 Kron. 21: 26, 27) Salomona (2 Kron. 7: 1 – 3) i Eliasza (1 Król 18: 36 – 39). Że te były przyjęte, było objawione przez ogień.
(22) W pozafigurze Bóg objawia Swoje przyjęcie ofiary w rozmaite sposoby dla różnych klas, np., w Tysiącleciu On objawi Swoje przyjęcie ofiary Chrystusa za Świat przez błogosławieństwa restytucyjne wtedy istniejące. Podczas Wieku Ew. On objawia Swoje przyjęcie ofiary naszego Pana za Kościół przez zlanie na Kościół Swego Ducha Św., Prawdę i przywileje służenia jej i cierpienia dla Prawdy. Do żadnego z tych objawień Boskiego przyjęcia ofiary Chrystusa nie odnosi się w. 8; ponieważ ofiara całopalenia, o której tam jest mowa, odnosi się do tymczasowo usprawiedliwionych, tj., do Lewitów wieku Ewang. A jak Bóg objawił Swoje przyjęcia ofiary Chrystusowej za tych? Jeżeli możemy odpowiedzieć na to pytanie właściwie; to będziemy przygotowani lepiej zrozumieć stanowisko ofiary całopalenia podanej w w. 8. Bóg objawił Swoje przyjęcie ofiary Chrystusa za tymczasowo usprawiedliwionych: wpierw przez przebaczenie im ich grzechów tymczasowo; drugie, przez przypisanie im sprawiedliwości Chrystusowej tymczasowo; trzecie, przez przyjęcie ich w przyjacielstwo z Sobą; czwarte, przez przygotowanie
kol. 2
ich do służby lewickiej podczas W. Ewang.; piąte, przez danie im sposobności wzrastania w wiedzy lewickiej, charakterze i służbie; szóste, przez posunięcie ich naprzód ku poświęceniu; i siódme, przez zaproszenie ich do poświęcenia. Ostatnie trzy objawienia nie były rzeczywiście przygotowaniami do urzędu Lewickiego, lecz jako przygotowania do kapłaństwa, ofiarowane tymczasowym Lewitom, którzy byli wierni w ich tymczasowym usprawiedliwieniu. Z faktów, przygotowujących do usprawiedliwienia w tej sprawie, wnioskujemy, że cielec ofiary całopalenia tyczył się szczególnie pierwszych trzech powyżej wymienionych manifestacji Boskiego przyjęcia ofiary Chrystusa odnośnie usprawiedliwionych z wiary.
(23) Lecz akuratna rola, jaką te dwa cielce odgrywają w pozafigurze w. 8, nie może być zrozumiana, dopóki nie zrozumiemy pozafigury ofiary średniej. W Cieniach Przybytku str. 111, par. 2, mamy podane znaczenie ofiary śniednej. Tam nasz Pastor mówi, że ona reprezentuje chwałę i cześć ofiarowaną Jehowie. Gdy mówimy o chwaleniu Boga, to mamy na myśli mówienie i czynienie tego. co odbija sławę, zaszczyt na Niego w Jego osobie, charakterze, planie i dziełach, tak jak, np., chwalilibyśmy p. Edisona, gdy mówilibyśmy o nim rzeczy, które odbijają zaszczyt na niego w jego dziełach wynalazku. My czcimy Boga, nie tylko, jak wielu myśli, wyłącznie przez modlitwę i pieśni, lecz także czynimy to przez służenie Jemu i Jego sprawie całym sercem. Że taka służba również jest oddawaniem czci, jest widoczne z paralelizmu Mat. 4: 10; i z tego, co Szatan chciał, aby nasz Pan uczynił jemu, tj., zupełnie poddał się Szatanowi w służbie. Następujące ustępy dowodzą, że czcić także znaczy służyć: Psalm 45:11; Mat. 15:9; Dz.Ap. 18: 13; 24:14; Żyd. 1:6; Obj. 11:1; 14:9, 11; 16:2; 20:4. Jak więc pozafiguralna ofiara śniedna jest ofiarowana? Przez służenie sprawie Bożej wiernym głoszeniem Jego Prawdy, która odzwierciedla sławę na Jego osobę, charakter, Słowo i dzieła. Więc ofiara ta śniedna jest ofiarowana przez usługiwanie Prawdą Pańską we właściwym duchu. To jest przedstawione w ofierze śniednej składającej się z mąki pszennej, reprezentującej pokarm duchowy, zagniecionej z oliwą, reprezentującej ducha wyrozumienia. Więc ofiara śniedna pokazuje, jak ta