Teraźniejsza Prawda nr 95 – 1938 – str. 64
Co reprezentuje być w obecności ich? Dotknięcie się ich? Popiół z czerwonej jałowicy? Woda bieżąca? Co to ilustruje? Co reprezentuje zmieszanie popiołu z wodą? Naczynie, które je zawierało, gdy zastosowane do powyższego przykładu? Do czego jeszcze te definicje się stosują? z czego w grzechu takie nauki oczyszczają? Z czego zawarte w grzechu nie one, lecz coś innego oczyszcza?
(7) Do czego te zastosowania przygotowują nas? Co rozkaz Boski do Mojżesza odnośnie pokropienia Lewitów reprezentuje? Ile form prawd obejmuje pozafiguralne kropienie? Jakie to są? Ile jest gatunków tych figuralnych prawd? Które to są? Co każda z nich obejmuje? Jakie są niektóre przykłady tych dostarczających takich prawd? Ilorakie są pozafiguralne prawdy? Które to są? Co każda z nich obejmuje? Do czegoby te dwojakie służyły w pozafigurze? Co kropienie reprezentuje? Na co nasz Pan dał baczenie pod tym względem podczas całego W. Ewang.? Dlaczego?
(8) Jakie powieści zgodnie z tym były powiedziane przewidzianym usprawiedliwionym z wiary? Co było udzielane w łączności z nimi? Daj kilka ilustracyj tego. Gdzie te rzeczy były nauczane przewidzianym usprawiedliwionym z wiary? Jakie narzędzia nasz Pan użył do wykonania tej pracy? Jaki był rezultat tego? Ku jakim trzem celom te instrukcje służyły? Do czego te trzy cele służyły? Co wynikło z tego? Jaką ogólną pracę kropienie krzewiło? Dlaczego? Wymień części, stanowiące żal za grzechy? Jaka jest funkcja upamiętania się?
(9) Jakiem wyrażeniem w. 7 jest drugi oczyszczający proces podany? Jakie jest literalne oddanie tej części w. 7? Co brzytwa reprezentuje? W jakich dwóch znaczeniach obejmuje brzytwa Prawo Zakonu? Udowodnij to. Ile form miało Prawo Zakonu? Co jego inna forma będzie miała? Jaka jest biblijna funkcja Prawa? Udowodnij Pismem Św. Co Zakon najpierw czyni, ażeby tego dokonać? Co on potem czyni, ażeby tego dokonać? Jakiemi dwoma sposobami on dokonuje pierwszego z tych? Drugiego z tych? Co, oprócz objawionego Prawa Zakonu pomaga w sprawieniu tej wiedzy i przekonania? Co więc Prawo Zakonu czyni z rzetelnymi sercami?
(10) Co jeszcze Zakon czyni? Co on w tem czyni odpowiednim sercom? Co to najpierw wzbudza w ich sercach? Dlaczego? Co on następnie wzbudza w nich? Jakie dwie rzeczy on sprawuje w nich, jako skutek powyższych dokonań? Jaki jest skutek tego? Co to w nich wzbudza? Co Zakon potem czyni? Dlaczego? Co on nie może dać człowiekowi? Co musi to uczynić? Co przeto jest granicą Zak. w procesie przyprow. ludzi do Chrystusa?
(11) Co nie jest udziałem pozafiguralnego Mojżesza z brzytwą? Co On czyni z nią? Jakie są Jego dwojakie narzędzia? Które kapłańskie narzędzia były tak użyte? Które narzędzia z Lewitów były tak użyte? Co za nieżywotne czynniki były tak użyte? ¦Jakie książki szczególnie pomogły w tym? Do którch dwojakich deneminacyj należeli ci poszczególni Lewici? Wymień kilka przykładów z każdej z tych dwojakich denominacyj? Jakim zwykle sposobem obrządkowe denominacje podały brzytwę? Nieobrządkowe? Jaki wniosek nie powinien być wyciągnięty z tych faktów? Kto uczyni właściwy użytek z jednego lub drugiego z tych sposobów? Pod jak. inn. okoliczn. niektórzy otrzymali brzytwę?
(12) Jak te narzędzia podały tę brzytwę przewidzianym usprawiedliwionym z wiary? Co to znaczy? Z czem oni zostali zapoznani w ten sposób? Co to im objawiło? Co było lustrem w tej czyności? Jakie dwie formy grzeszności im to objawiło? Co oni przez to widzieli? Kilku słowami, co to im dało? Co oni przez to ogłosili im? W czem niektórzy powiększyli karę za grzech? Z jakim skutkiem dla wielu? Co nasz Pan uczynił odnośnie tego błędu? Jakie dalsze skutki sprawiło podanie brzytwy? Więc jaki skutek był podania brzytwy? Jaki stan serca sprawiły te rzeczy?
(13) Czego te czynniki nie uczyniły? Kto to uczynił? Co musiało być uczynione przed ogoleniem? Co znaczy widzenie pozafiguralnej brzytwy? Co wyciągnięcie symbolicznej ręki i przyjęcie brzytwy reprezentuje? Co jeszcze przyjęcie jej reprezentowało? Co, ostatecznie to reprezentowało? Co włosy przedstawiają? Jak to jest udowodnione? Czem w tej łączności są grzechy? Co musi być uczynione z takiemi władzami? Co pod tym względem czyni skrucha? Jakim sposobem grzesznik odcina od siebie takie władze? Co golenie reprezentuje? Co jest przynależną częścią skruchy? Co reprezentuje wyrażenie, „wszystko ciało swoje”? Jaka kombinacja sprawuje skruchę? Jakie są składniki skruchy? Ile z tych części skruchy są dokonane przez pozafiguralne wody oczyszczenia i brzytwę?
(14) Przez co sprawuje się tą ostatnią część skruchy? Co szaty reprezentują? Na co szczególnie są naturalne i symboliczne szaty noszone? Daj dowód na te ostatnie? Wytłumacz myśli Św. Piotra w tej figurze? Św. Pawła? Co jest brudem i plamami na tych szatach? Udowodnij to. Jakimi jesteśmy, gdy te są usunięte z naszych symbolicznych szat? Wytłumacz dotyczące ustępy. Jakiemi były symboliczne szaty naszego Pana? Udowodnij to Pismem Św. Co jest symboliczną wodą na oczyszczenie symbolicznych szat? Daj dowód, że to jest biblijnem. Co te figury umożliwiają nas zrozumieć? Co jest zobrazowane w upraniu szat Lewitów? Jakie ślady mieli przewidziani Lewici W. Ewang.? Czem oni byli skażeni? Czem one muszą być usunięte? Jak to jest dokonane? Jakie części Słowa są zwykle użyte w tem? Co to znaczy? Co jest dokonane przez właściwe upranie tych symbolicznych szat?
(15) Z jakich dwóch figuralnych punktów zapatrywania jest żal za grzechy przedstawiony? Które greckie słowo znaczy skrucha, czyli żal, a które żałować? Jakie są ich literalne znaczenia? Co one literalnie znaczą? Co ta umysłowa zmiana znaczy? Ta moralna zmiana? Ta religijna zmiana? Co ona obejmuje w sobie? Dlaczego? Czem jest prawdziwy żal przepełniony? Jak Pismo Św. nazywa taki smutek?
(16) Wymień co stanowi żal za grzech? Daj dowód Pisma Św. na każde. Które to rzeczy stanowią żal, co się tyczy sprawiedliwości? Daj dowód Pisma Św. na każdą. Jakie są dwa zarysy żalu za grzechy? Z ilu części składa się jego zarys grzechu? Jego zarys sprawiedliwości? Z jakich dwóch źródeł wiemy to? Jak to jest spokrewnione z usprawiedliwieniem? Co musi być dodane do niego, żeby dostąpić usprawiedliwienia?
(17) Daj analizę ustępów Pisma Św., w których czasownik metanoein, żałować, znajdujemy. Daj analizę ustępów, w których rzeczownik metanoia, żal, się trafia.
(18) Co omawialiśmy dotąd z 4 Moj. 8? Co te trzy wiersze nam wykazały? Jaka specjalna praca była w nich określona? Przez co dotyczące osoby były przygotowane do żalu za grzechy? Ile procesów pokazuje w. 7 odnośnie przyprowadzenia grzeszników do upamiętania się? Które to są? Przez współdziałanie których dwojakich czynności skrucha sprawuje się do skończenia? Co jeszcze jest konieczne do sprawienia skruchy? Jakie osoby są potrzebne, aby te trzy procesy w. 7 sprawiły skruchę? Dlaczego powinniśmy się spodziewać, że te procesy wystarczą dla ich celu? Co możemy powiedzieć odnośnie wszystkich Jego dzieł?
(19) Jakie jest ograniczenie skruchy, co do oczyszczenia? Z czego ona nie może oczyścić? Co jedynie może to uczynić? Gdybyśmy nie postąpili dalej jak tylko żałowali za grzechy, czybyśmy oczyścili się dostatecznie? Co nie może sprawić zupełnego oczyszczenia nas? Dlaczego nie? Jak daleko Zakon może sprawić oczyszczenie? Co nam pomaga w tym bezradnym stanie? Co łaska i miłosierdzie dostarczyło? Czego Zakon nie ofiaruje nam? Co on nie może sprawić w nas? Dlaczego nie? Co może i dokonuje tego? Gdzie w 4 Moj. 8 jest jej możność dana nam pod uwagę? Gdzie zarys Zakonu Słowa Bożego jest czynny, według w. 7? Na co Bóg ma je głoszone i stosowane? Jakiej następnej rzeczy mamy się spodziewać głoszonej i stosowanej? Gdzie to jest uczynione? Jako co jest Ewangelia figuralnie nam dana pod uwagę w w. 8? Jakim sposobem ona jest podana w w. 8? Co koniecznem, by zrozumieć łączność między w. 7 a 8 i jak kazanie podane w w. 8?
(20) Ile figuralnych ofiar jest podanych w w. 8? Które to są? Gdzie pierwszy wymieniony cielec nie jest nazwany ofiarą całopalenia? Gdzie on jest nazwany? Jak to jest? Które ustępy dowodzą, że nasz Pan jest pozafiguralnym cielcem? Jak one to czynią? Jaki wniosek mamy wyciągnąć z tych dowodów? Pokaż, jak pewne inne ustępy potwierdzają ten dowód? Gdzie to było umiejętnie przedstawione? Jaki wniosek przeto możemy wyciągnąć z w. 8? Dlaczego powinniśmy z tej łączności pamiętać tę myśl?
(Ciąg dalszy nastąpi)
SPROSTOWANIE
Prosimy wpisać do Teraz. Prawdy, num. 91, str. 83, szpalta 1, par. 2 na miejsce 4-ej linii od dołu, następujące: „dziemy mieli trudność z powodu upadku i samo”.
TERAŹNIEJSZA PRAWDA I ZWIASTUN CHRYSTUSOWEJ EPIFANII Będąc wolne od sekt, partii i organizacji i wyznań ludzkich, ale przywiązane do Boga tak jak wyrozumiewa Jego Słowo, to pismo jest wydawane w obronie Prawdy Paruzyjnej udzielonej od Pana przez „onego Sługę”, jako podstawowej dla wszelkiego dalszego rozwijania się prawdy; w obronie zarządzeń czarteru i testamentu, danych od Pana przez „onego Sługę” jako obowiązujące, korporacje i stowarzyszenia kontrolujące między ludem w Prawdzie, i w celu przedstawienia i obrony rozwijającej się Prawdy epifanicznej, jako pokarmu na czas słuszny dla ludu Pańskiego z wszystkich klas i grup, tak jak Panu podoba się jej udzielać. Dla bezpieczeństwa zasyłać należy pieniądze w Stanach Zjednoczonych przekazami Ekspres Kompanii, bankowymi, pocztowymi, czekiem lub listem poleconym. Przy żądaniu zmiany adresu prosimy nadesłać tak stary jak i nowy adres. To bardzo ważne oszczędzając nam dużo czasu i niepotrzebnej korespondencji. Prosimy podawać zawsze całkowity adres u góry każdego listu. Kopia „Teraźniejszej Prawdy” będzie wysyłana darmo proszącym o takową dla siebie dla siebie lub kogo innego, jeżeli adres będzie nam przesłany. Teraźniejsza Prawda jest wysyłana także ubogim Pańskim na tych samych warunkach jak za czasów naszego Pastora. Potwierdzenie odbioru odnowień lub prenumerat jest czynione przez podanie daty na owijce następnego numeru, kiedy się prenumerata kończy. Prosimy w pisaniu listów do nas o podanie całości dotyczących spraw w każdym liście, a nie polegajcie ma tym, że będziemy pamiętali szczegóły, przeważnie zamówienia z poprzednich listów. Roczna prenumerata $1,00 (5zł); pojedyncze kopie 20c (85 gr). Finansowe sprawy w Polsce mogą być załatwione z naszym przedstawicielem, W. Stachowiakiem, ul. Kolejowa 44, Poznań, lub przez naszych Pielgrzymów. |