Teraźniejsza Prawda nr 94 – 1938 – str. 46

aby zmienić porządek badania tych dwóch części 3Moj. 14? Gdzie rzeczywiście badaliśmy figurę i pozafigurę w. 33? Czego tu więc nie potrzeba czynić? Do czego nie stosują się, a do czego stosują się instrukcje w. 33-53? Dlaczego to było uczynione? Co Bóg zamierzył względem domów zarażonych trądem? Co więc domy zarażone trądem reprezentują? Co one reprezentują odnośnie tych sekt? Na co pod tym względem często zwracano uwagę na tych kolumnach? Dlaczego?

      (46) Co chcemy tutaj uczynić odnośnie szóstej formy trądu z literalnych ustępów? Jak ostatnia część Psalm 107:11 to udowodnia? Jakie jest zarządzenie Boskie względem jedności Kościoła? Jak zacytowane ustępy to udowodniają? Co jest przeciwne tej jedności? Jak zacytowane ustępy to udowodniają? Jakie wnioski przeto wyciągamy? Jak Paweł w liście do Rzym. 11:4, 5 zastosowywa 1Król. 19:18? Jaki wątek to nam daje odnośnie pozafiguralnych 7000 w Epifanii? Co reprezentuje oddawanie czci Baalowi? Jak to jest wyjaśnione? Co to dowodzi odnośnie chwytania władzy wśród ludu Bożego? Co całowanie Baala reprezentuje? Jakie fakty wyjaśniają to?

      (47) Kto całuje Baala z prawdziwego ludu Bożego? Czem oni są zarażeni? Co nasuwa tę myśl? Co Dz. 20:30 mówi odnośnie stronniczego popierania wodzów przywłaszczających sobie władzę? Na co wystarczają tu przytoczone ustępy? Co więc rozumiemy, iż taki dom reprezentuje? Że był zarażony trądem? Dlaczego sekciarstwo jest wielkim grzechem? Jak ono się obchodzi z Prawdą, jej zarządzeniami i jej duchem? Co w rzeczywistości choć nie słownie jest godłem sekciarza? Jaki jest skutek postępowania według takiego godła? Jaki mamy przykład takiego sekciarstwa między ludem Bożym? Jak ono się równa z sekciarstwem najprzesadniejszych rzym. kat.? W jakim znaczeniu można mówić, że Bóg zsyła pozafiguralny trąd w taką sektę?

      (48) W figurze co właściciel zarażonego domu miał uczynić? Kogo on reprezentuje? Dlaczego? Kto jest pozafiguralnym kapłanem w takim wypadku? W jaki sposób partyjni wodzowie przychodzą do niego, narzekając odnośnie zarażonego stanu ich domów? W jaki sposób J. P. R. i jego poddani wodzowie tego nie uczynili? Dlaczego nie? Jak oni to uczynili? Co dowodzi, że jest prawdą? Jakie są niektóre szczegóły tego? Jakim sposobem ich zwolennicy mówią amen na ich uczynkowe mowy? Przez kogo podobne rzeczy są mówione uczynkami?

      (49) Kto jest egzaminującym kapłanem dla sekty Wielkiego Grona? Dlaczego? Kto więc był egzaminującym figuralnym kapłanem? Co jest dowodem tego? Jaki fakt dowodzi, że Jezus był tym egzaminującym kapłanem? Dlaczego miejscowy zbór nie może być takim egzaminującym kapłanem? Jakie dwa argumenty dowodzą, że Jezus jest tym egzaminującym kapłanem? Jak on to czyni? Przed jakim okresem nie było żadnych sekt Wielkiego Grona? Co wynika z tego odnośnie przedmiotu, który badamy? Co zgadza się z tem? Co reprezentuje rozkaz, aby wypróżnić dom? Dlaczego ten rozkaz był dany w figurze i pozafigurze? Co reprezentuje egzaminowanie domu przez kapłana po wypróżnieniu go, odrębnie do rzeczy niesionych? Co to znaczy w pozafigurze? Jak Lewici odnoszą się względem tego zarysu TERAŹNIEJSZEJ PRAWDY? Przeciwnie, co stanowi większość materiału, ukazującego się w TERAŹNIEJSZEJ PRAWDZIE? Dokąd przyznajemy ten zarzut za słuszny? Dlaczego ten zarzut jest niesłuszny? Co dowodzi, że Pan chce, ażeby taką krytykę czynić? Co za niepotrzebną pracę krytykujące artykuły opuszczają? Co znaczy opuszczenie wzmianki o dobrych punktach w sektach W. Grona? Co Bóg chce, ażeby było uczynione w tej egzaminacji? Co przyczynia się do myślenia Lewitów, że TERAŹNIEJSZA PRAWDA jest oddana tylko krytykowaniu? Co reprezentuje wejście kapłana w ów dom?

      (50) Co określa wiersz 37? Co to reprezentuje? Co ściany reprezentują? Co ściany trędowatego domu reprezentują? Do czego te wklęsłe pręgi były podobne? Co one reprezentują? Co zielony i czerwony kolor reprezentuje? Dlaczego te pozafiguralne zła są obecne w nieoczyszczonych sektach W. Grona? Co przeważnie jest zobrazowane przez te zielone i czerwone pręgi? Co jest zobrazowane przez to, że były głębsze niż powierzchnia ściany? Przez wyjście kapłana z domu? Przez jego zamknięcie domu? Co stanowi to ograniczenie? Co reprezentuje zamknięcie na siedem dni?

      (51) Co i sprezentuje wrócenie się kapłana po siedmiu dniach i egzaminowanie ścian domu? Jeżeli plaga rozszerzyła się w tych siedmiu dniach, co kapłan miał uczynić? Co szerzenie się zarazy przedstawia? Co reprezentują kamienie, miasto i nieczyste miejsce? Jak to się zgadza z biblijnym użytkiem? Co w takiej pozafigurze Arcykapłan czyni? Jakie fakty w sprawach Towarzystwa udowodniają to? Wśród jakich jeszcze sekt W. Grona to było uczynione w zasadzie? Co reprezentuje proch tego domu? Oskrobanie go i zebranie prochu? W jakich artykułach to było uczynione? Jakie są tytuły niektórych z tych? Co te przeglądy i egzaminacje uczyniły? Co reprezentuje wyniesienie prochu poza miasto na miejsce nieczyste?

      (52) Co reprezentuje wprawienie innych kamieni na miejsce wyjętych? Potynkowanie innym wapnem na miejsce tego, które było zeskrobane? W swoim czasie jak dalece to będzie uczynione? Co w. 43-45 pokazują? Co to reprezentuje? Co odnowienie się zarazy reprezentuje? Rozszerzenie się jej po domu? Kiedy tylko taka pozafigura mogła nastąpić? Co w. 45 pokazuje? Co reprezentuje rozwalanie domu? Jak to się staje? W jakich trzech wypadkach to się stało? W jakiem znaczeniu to także się stało Towarzystwu? Jak i kiedy?

      (53) Co to znaczy negatywnie i pozytywnie? Jaki skutek wynika z tego odnośnie pozafiguralnego Elizeusza. Odnośnie Towarzystwa jako korporacji w jej urzędnikach? Co się stało z pozafiguralnymi kamieniami Sturgenitów, Ritchieitów i Olsonitów? Jakie dwie rzeczy doprowadziły do odrzucenia Towarzystwa jako korporacji w jej urzędnikach? Co reprezentuje rozwalenie belków domu? Wapna? Podaj pewne ilustracje tych rzeczy? Jaką figurę Biblijną mamy odnośnie zniszczenia P. B. I. zorganizowanego według obecnego legalnego przywileju? Kiedy to ma nastąpić? Kto wykonuje tę pracę rozwalania? Co to reprezentuje? Co reprezentuje wyniesienie wszystkich materiałów domu przez kapłana poza miasto i wyrzucenie na miejsce nieczyste?

      (54) Co w. 46 mówi nam? Co zdradzało czyjeś wejście do zamkniętego zarażonego domu? Jak długo miał być nieczystym przestępca? Co reprezentuje wejście w taki dom? Jakie były pozafiguralne skutki? Dlaczego? Jaki jest kontrast względem czasu poznania się na tych złach? Jak długo ta nieczystość częściowo pozostanie? Jak długo weźmie oczyszczenie ich krwią Barankową? Oczyszczenie Słowem?

      (55) O czem mówi w. 47? Co łóżko symbolicznie reprezentuje? Jak zacytowane ustępy dowodzą to? Co przedstawia spanie w takiem łóżku? W trędowatym łóżku? Co to znaczy? Jaki skutek miałoby takie zadowolenie? Czegoby wymagało oczyszczenie się z tego? Jakie symboliczne znaczenie ma jedzenie w Biblii? Jak zacytowane ustępy dowodzą to? Co przedstawia jedzenie w trędowatym domu? Jakie skutki to będzie miało? Pod jakiemi względami? W czem to się okaże? Co staje się z jego szatami? Co on musi z nimi uczynić?

      (56) Jaki jest kontrast między myślami w. 39-47, a w. 48? Po czem miał kapłan przyjść do domu? Co to reprezentuje? Co figuralny kapłan miał czynić, jeżeli zauważył, że trąd się nie rozszerzył? Co to reprezentuje negatywnie i pozytywnie? Dlaczego? Co jest omawiane w w. 49-53? Jakie podobieństwo istnieje pomiędzy oczyszczeniem tych wierszy, a tem w w. 1-7? Co więc będzie uczynione z badaniem w. 49-53? Co kończymy teraz? Jakich dwóch rzeczy dowiedzieliśmy się w tem badaniu? Co możemy właściwie zawołać?

kol. 1

PARAGRAFY OPUSZCZONE Z ARTYKUŁU
O OŚMIU MAŁYCH CUDOWNYCH DNIACH

(z ang. P. ’22, str. 136.)

      Jakimś nie do wytłumaczenia sposobem dwa paragrafy zostały opuszczone z naszego artykułu o Ośmiu Małych Cudownych Dniach w Majowej Prawdzie T. 1930 r., tj. nr. 46. Te paragrafy powinny być umieszczone przed trzecim paragrafem w pierwszej szpalcie na str. 40. Uprzejmie prosimy naszych czytelników, aby naznaczyli sobie w nr. 46, na str. 40, w 1-szej szpalcie, tam gdzie trzeci paragraf się zaczyna, że przed tym
kol. 2
paragrafem poniżej podane figury miały być podane jako część tego artykułu, lecz były opuszczone:

      Nie uważamy, żeby to było wolą Bożą, abyśmy przedstawili szczegóły, tyczące się małego szóstego, siódmego i ósmego dnia, ponieważ szósty pozafiguralny dzień dopiero co się zaczął, trwając od lipca 1922 r. do lipca 1923 r. Wskutek tego czas tych dni jest prawie zupełnie w przyszłości; a będąc połączony z ciężkimi próbami, doświadczenia

poprzednia strona – następna strona