Teraźniejsza Prawda nr 94 – 1938 – str. 45

odcięci? Jak długo? Z kim oni mogli mieć społeczność? Przez co czyści Izraelici byli ostrzegani przeciwko nim? Jakie są pozafigury tych rzeczy? Gdzie mieli iść trędowaci? Co jest pozafigurą tego? Dlaczego oni mają tam iść? Jakiej zachęty nie powinno się dawać Wielkiemu Gronu? Pomiędzy kim oni nie mają przebywać? Dopóki co się nie stanie? Za co powinniśmy dziękować Bogu, jaką mieć nadzieję i o co się modlić? Co kapłani uczynią, gdy to przyjdzie? Ze względu na ten widok, co kapłani teraz uczynią?

      (29) O czem było nasze poprzednie badanie 3 Moj. 13; 14? O jakich jeszcze trądach jest mowa w tych rozdziałach? Na co jest poświęcone obecne badanie? Dlaczego? W jakim porządku one będą badane? Co pominiemy w tem badaniu? Dlaczego? Dlaczego oczyszczenie trędowatych jest podane pomiędzy przedstawieniem piątej i szóstej formy trądu? Czem zaczniemy nasze obecne badanie?

      (30) Jakie trzy rzeczy są biblijnie przedstawione przez szaty? Jak zacytowane ustępy udowodniają każde z tych znaczeń? Dlaczego 3Moj. 13:47-58 nie używa słowa: szata w pierwszych dwóch znaczeniach? W jakiem znaczeniu rozumiemy, że to słowo jest użyte w tym ustępie? Co reprezentowałaby trędowata szata? Jak istnieje ta forma nieczystości Wielkiego Grona? Jakie jeszcze ustępy Pisma Św. to dowodzą? Kto jest dobitnym przykładem na dowód tego? W jakich czterech rzeczach objawiło się jego chwytanie władzy? Co te czyny dowodzą? Co słowa Janowe znaczą w obejściu się z nim? W jaki sposób 1Piotra 5:3, 4 dowodzi to samo? Ostrzegania Naszego Pana w Obj. 2:6, 15? Zdanie Ap. Pawła w 1Kor. 9:27? Co możemy wnioskować z naszego badania tych ustępów.

      (31) O ilorakich szatach jest mowa w w. 47, 48? Z czym one się równają? Jaki zarzut na pierwszą myśl możnaby uczynić przeciwko temu twierdzeniu? Co usuwa ten zarzut? Z czego mógł być baranek wielkanocny wzięty? Jak ta odpowiedź się słyszy takiemu, który jest przyzwyczajony tylko do angielskiego i polskiego języka? Co usuwa tę trudność, pomimo poszczególnych właściwości tych dwóch języków? Z czego mogła być uprzedzona opona pomiędzy oponą lnianą, a oponą ze skór baranich? Jaki wniosek przeto można wyciągnąć zgodnie z symbolami biblijnemi odnośnie trojakiego materiału w naszym tekstcie? Dlaczego w 3 Moj. 13 nie ma mowy o żadnym materiale, któryby się równał oponie ze skór baranich na czerwono farbowanych? Jak my rozumiemy względem lnianej szaty? Wełnianej szaty? Skórzanej szaty? Z czem te względy mają łączność? Co lniane szaty reprezentują? Wełniane? Skórzane? Osnowa? Wątek?

      (32) Co trąd w szacie reprezentuje? Które dwie klasy mają te władze? Do kogo się odnosi i co reprezentuje trąd w szacie? Jeżeli w lnianej szacie, co on reprezentuje? Pod jakiemi dwoma względami? Jeżeli w wełnianej, co trąd reprezentuje? Pod jakiemi dwoma względami? Jeżeli w skórze, lub w rzeczach z skóry, co on reprezentuje? Pod jakiemi dwoma względami? Co więc jest zobrazowane w w. 47, 48? Co jeszcze w w. 48?

      (33) Co jest określone w w. 49? Co byłoby znakiem trądu w szacie? Ile form pozafiguralnego trądu reprezentuje zielony i czerwony kolor? Co każdy z nich reprezentuje? Co wodzowie mają? Miejscowi starsi? Starsi Powszechni? Jaki przywilej oni mają? Co Szatan stara się im czynić? Co jemu udało się uczynić wielu? Do kogo Szatan szczególnie celuje? Dlaczego? Co nasz Pastor mówił odnośnie upadku wodzów? Co w każdym wypadku jest prawdą odnośnie wodzów W. Grona? Co jest dowodem tego, co on mówił? Co oni wszyscy chcą? Co więc Szatan czyni z nimi?

      (34) Co powinno się zauważyć odnośnie słów, szata, itd. w w. 49? Co będzie dobrze tu zauważyć? O J.F.R.? O kim możnaby to samo powiedzieć? Jakiem okazało się być ich postępowanie? W zamian czego oni potracili przywileje służby w Wysokiem powołaniu? Co jest właściwym osądzeniem ich postępowania? Co Bóg uczynił im jako zapłatę? Co znajduje się na ich szatach? Co jest napisane na nich? Czyje jeszcze symboliczne szaty są symbolicznie zielone i czerwone?

      (35) Co wypełniło się względem tych? Jak to jest uczynione z powszechnymi starszymi przywłaszczającymi sobie władze i panującymi? Podaj kilka ilustracyj takowych z czasów apostolskich. Kiedy ta działalność jest szczególnie na czasie? Z kim? Przez kogo w Kościele powszechnym? W kościołach miejscowych? Odkąd poświęcono wiele czasu na tę pracę? W czem przeważnie? Co się stało z badaniami, dokonanemi zanim to czasopismo zaczęło wychodzić? Dlaczego to musiało być uczynione publicznie? Dlaczego i o co oskarżają Redaktora? Z jakiego jeszcze powodu to musi być uczynione publicznie? Jakie postąpienie musi być najlepsze? Jak ono ewentualnie będzie uważane? Co jeszcze znaczy wyrażenie, „będzie ukazana kapłanowi”?

      (36) O czem mówi w. 50? Co się nie stało przy pierwszem zbadaniu szaty zarażonej trądem? Dlaczego to było uczynione? Przez kogo badanie musi być dokonane? Co robi tę różnicę w tem? Dlaczego nie powinno się wzbraniać tego obowiązku? Jak on musi być wykonany? Jaką radę nasz Pastor dał odnośnie obchodzenia się ze starszymi miejscowymi i powszechnymi, którzy przywłaszczają sobie władzę? Czego powinno się unikać? Czego wymaga taka sprawa? Dlaczego? Dlaczego powinno się unikać zawczesnego wyroku? Jaki byłby skutek tego? Co powinno być uczynione, jeżeli są powody na podejrzliwość, że przywłaszczenie władzy i panowanie istnieje?

      (37) Co przedstawia czekanie kapłana do dnia siódmego i potem oglądanie szaty? Dlaczego drugie badanie ma być uczynione? Co miało być uczynione, jeżeli zaraza szerzyła się w szacie? Jaka jest pozafigurą tego? Jakiemi trzema sposobami może się ta uzurpacja objawić? W jaki sposób pokazuje to postępowanie J. P. R. w r. 1917? Pod jakiemi względami? Jakich form mogło nabrać to symboliczne szerzenie?

      (38) Jak ta plaga jest nazwana figuralnie? Dlaczego taka nazwa? Jak ona określa dotyczący stan umysłowy? Jak szczegóły frasowania się J. F. R.’a ilustrują to do czasu jego wtórego wybrania na prezesa w r.1918? Odtąd do czasu wyboru urzędników Towarzystwa i zarządu na 3 lata i 10 miesięcy, itd.? Jak wyrażenie frasowanie określa jego względne czyny? Czyje wypadki zdradzają tego samego ducha frasowania się? Co musi być uczynione we wszystkich takich wypadkach przez egzaminującego kapłana?

      (39) Co w. 52 mówi odnośnie takiej szaty? Bez względu na co? Co to figuruje? Przez kogo to bywa wykonane odnośnie starszych powszechnych, przywłaszczających sobie władzę? Czyje postępowanie to pokazuje? Jak Jezus to czyni w Epifanii? W jaki sposób te władze urzędowe są utracone? Jaki akt ilustruje ten fakt? Co takie odprawienie nie znaczy? Jaki przykład to pokazuje? W jaki sposób on przywłaszczał sobie władze? Dlaczego to miałoby być przypłacone jego członkostwem w Kościele? Do kogo jeszcze stosuje się ta zasada? Jak stosuje się ta zasada do miejscowego starszego, lub diakona przywłaszczającego sobie władzę? Co staje się zborowi, który stronniczo popiera starszego, lub diakona w przywłaszczaniu sobie władzy? Jakie porównanie to pokazuje? Jaką figurę wypełnia takie odcięcie?

      (40) Jaka jest różnica pomiędzy sprawą przedstawioną w w. 47-52, a tą w w. 53-58? Co miało być uczynione, jeżeli po drugiem zbadaniu kapłan nie był pewny względem figuralnej szaty? Co to reprezentuje? Jakiego charakteru są dane uzurpacje? Co miało być uczynione po upraniu? Co to znaczy? Jak to musi być uczynione odnośnie powszechnego starszego? Odnośnie miejscowego starszego? W jaki sposób ma się ich ograniczyć czasami? Pod jakiemi warunkami? Dlaczego? Jak to może być uczynione względem miejscowego starszego?

      (41) Jaki zarys zarażonej szaty jest opisany w w. 55? Co miało być uczynione z taką szatą? Dlaczego? Jak taki trąd jest nazwany? Bez względu na co? Po czem winowajca miał być zegzaminowany? Co to reprezentuje, że kolory się nie zmieniły? Co ma być uczynione takim, gdy zostaną objawieni? Jeżeli winowajca jest starszym powszechnym, kto go odprawi i od czego? Przez kogo on to objawi? Określ szatę z zarazą wewnętrzną? Bez względu na co? Co te wyrażenia „na zwierzchniej” bądź „na spodniej” znaczą? Co reprezentuje zaraza (jadowotość) wewnętrzna? Co dowodzi jej dalsze istnienie w sercu? Bez względu na co? Jak br. Shearn okazał tę zasadę? Z jakim rezultatem?

      42) Jaki zarys otrędowaciałej szaty jest omawiany w w. 56? Co miało być uczynione ze sczerniają częścią szaty? Co to reprezentuje? Co winowajca uczynił częściowo? Co reprezentuje wydarcie sczerniałej części z szaty? Podaj ilustrację odnośnie tej zasady względem pielgrzyma. Względem miejscowego starszego.

      (43) Jaki zarys trędowatej szaty jest omawiany w w. 57? Co to reprezentuje? Dlaczego takie zarządzenie jest konieczne? Jak w figurze taka plaga jest nazwana? Co ona reprezentuje? Co to pokazuje pod względem tej wady? Co to ponadto dowodzi względem niej? Co trzeba było w takim wypadku uczynić? Jak to jest uczynione w wypadku ze starszym powszechnym? Co objawienie jego członkostwa w Wielkim Gronie dowodzi? Jak to jest czynione w sprawie miejscowego starszego?

      (44) Co nam podaje w. 58? Co to wskazywałoby odnośnie tego trądu? Pod jakim warunkiem ona mogła znowu być używana? Jakie wypadki ten zarys trędowatej szaty reprezentuje? Co oni najpierw uczynili? Jaki skutek miało na nich omycie Słowem? Jakie przeważnie były ich zawinienia? Co więc nie powinno było być utracone w takim wypadku? Co drugie upranie reprezentuje? Co w. 59 czyni?

      (45) Co teraz będziemy badali? Co uczynimy względem porządku w 3Moj. 14? Dlaczego? Dlaczego nasz Pan wpierw podał proces oczyszczania, w w. 1-32? Dlaczego znów było zadecydowane

poprzednia strona – następna strona