Teraźniejsza Prawda nr 94 – 1938 – str. 44
tylko dokonane jako rewolucjonizm przeciw Boskim figuralnym zarządzeniom. Stronnicze usposobienie ku temu domowi było okazane, w tym, który wszedł do niego, gdy on był zamknięty. Taki przestępca miał być nieczystym aż do wieczora. Jako wejście w taki dom reprezentuje jego towarzyszenie z taką sektą i znaczy, iż ten, co tak czyni w pozafigurze jest rewolucjonistycznego usposobienia; a ten rewolucjonizm składa się ze stronniczego popierania tej sekty. Takie poparcie czyni daną osobę nieczystą; ponieważ uczynkami sekciarstwa są: gniew, spory, zazdrość, uprzedzenie, stronniczość, nienawiść, prześladowanie i fałszywe przedstawianie wiernych, popieranie niektórych złych, a odrzucanie niektórych dobrych rzeczy z Prawdy i jej zarządzeń. Kiedyś ci przyjaciele poznają te zła jako popełnione przez nich, lecz kapłaństwo już je poznaje. Ta nieczystość mniej więcej pozostanie w nich do końca Epifanii (aż do wieczora). Nie mamy myśleć, że oczyszczenie tych będzie natychmiastowe. O ile się tyczy oczyszczenia, którego dostępują przez krew Barankową (Obj. 7:14, to będzie natychmiastowe, lecz o ile się tyczy oczyszczenia, jakie otrzymają przez wodę Słowa (4Moj. 8:7), to jest sprawa stopniowa, skończona z końcem Epifanii (wieczora).
(55) W. 47 mówi nam o kalających skutkach spania i jedzenia w domu zarażonym trądem. W symbolach biblijnych łóżko reprezentuje czyjąś wiarę, wyznanie. (Psalm 4:4; 36:4; 41:3; 63:6; Izaj. 28:20.) Spać w symbolicznym łóżku znaczyłoby znaleźć odpoczynek w swej wierze, lub wyznaniu. Spać w trędowatym domu przeto znaczyłoby czuć się swobodnie, odpoczywać w wierzeniach sekty Wielkiego Grona. To znaczyłoby, że dana osoba jest zadowolona z fałszywych nauk i złych praktyk tej nieczystej sekty Wielkiego Grona. Naturalnie takie postępowanie splamiłoby jego zalety (szaty), kalać je niecnotami i błędami tej sekty. To wymagałoby, dla ich oczyszczenia, aby się obmyć w wodzie Słowa, jak również w krwi Barankowej. Jeść w symbolach biblijnych znaczy przyswajać sobie rzeczy, które są symbolicznie jedzone. (Psalm 22: 26, 29; 78: 24, 25; Pieśni.Sal. 4:16; 5:1; Izaj. 3:10; 4:1; 7:15; 30:24; 55:1, 2; 61:6; 65:4, 13.) Jeść w domu zarażonym trądem przeto reprezentuje przyjmować fałszywe nauki i złe zarządzenia nieczystej sekty Wielkiego Grona jako swe własne. Takie wierzenie i praktykowanie z konieczności czyni nieczystym takiego symbolicznego jadacza. Jego zalety serca i umysłu stają się nieczystymi, jego doktryny stają się nieczystymi i jego usługi stają się nieczystymi. On staje się nieczystym i to okaże się przez jego usiłowanie, aby ograniczyć postęp Prawdy, a poprzeć sprawy błędu. Przeto jego szaty we wszystkich trzech znaczeniach tego słowa stają się splamione i. ażeby stał się nieczystym, on musi dobrze wyprać te plamy brudu na swych szatach, aż one staną się czystymi.
(56) Od w. 39-47 są podane rzeczy, połączone z trądem jadowitym w domu. W. 48 pokazuje, co ma być uczynione z domem nie zarażonym trądem jadowitym. Przyjście kapłana do domu (w w. 48) było po wyjęciu zarażonych kamieni, oskrobaniu ścian, wprawieniu nowych kamieni w ściany na miejsce wyjętych i potynkowaniu innym wapnem. To reprezentuje, że potem, gdy sekta Wielkiego Grona została pozbawiona wodzów zagrabiających władzę i panujących i stronniczego poparcia takowych i dostała lepszych wodzów i właściwe nauki i zarządzenia, to egzaminujący kapłan ma zwrócić na nią swą uwagę w celu egzaminowania. Jeżeli figuralny kapłan znalazł, że ten trąd nie rozszerzył się w domu, to on miał ogłosić go czystym, co przedstawia, że jeżeli po wprawieniu innych kamieni i potynkowaniu wapnem badanie wykaże,
kol. 2
że nie tylko nie było tam powiększenia się stronniczego poparcia zagrabiania władzy, lecz usunięcie złego nastąpiło i prawdziwa reformacja, On, Jezus, ma osądzić sektę Wielkiego Grona za czystą; ponieważ ona została uleczona od swej zarazy pozafiguralnego trądu tyczącego się chwytania władzy i panowania w fałszywych naukach i błędnych zarządzeniach. Większa część reszty tego rozdziału (w. 49-53) omawia ceremonie oczyszczenia w wypadku, gdy dom został oczyszczony. Ponieważ ta ceremonia jest nieco spokrewniona z pierwszą częścią oczyszczenia osoby trędowatej (w. 1-7), przeto egzaminujemy te wiersze razem w jeszcze jednej części obecnego artykułu. Tak zakończyliśmy nasze badanie sześciu form trądu jako figurujące sześć form nieczystości Wielkiego Grona; i w tym badaniu znaleźliśmy bardzo ładne określenie figuralnego i pozafiguralnego trądu, i przecudne od Boga natchnione określenie i uznanie epifanicznej kapłańskiej pracy. „Ach święci Pańscy, niezłomny grunt macie dla wiary waszej w danym Bożym Słowie!”
BEREAŃSKIE PYTANIA DO POWYŻSZEGO
(22) Co pokazuje w. 31, że ma być uczynione z podejrzanym? Co miało być uczynione, gdy czarne włosy były w tej zmazie? A co, jeżeli ich nie było i gdy zmaza nie była głębsza niż skóra? Co reprezentował brak czarnych włosów? Głębokość zmazy jak skóra? Zamknięcie na siedem dni? Obejrzenie dnia siódmego? Ogolenie wszystkiego oprócz zmazy? Co kapłan ma uczynić, jeżeli nie znajdzie żadnych niesprzyjających objawów w pozafigurze? Co to pokazuje odnośnie nieważnych pomyłek? Jakie są niektóre przykłady tego? Co wszyscy nienatchnieni kapłani uczynili? Co ma być uczynione z tym błędem?
(23) Z jakiego punktu widzenia jest ta sprawa przedstawiona w w. 35? Co to reprezentuje? Co ma być uczynione w figurze i w pozafigurze w takim wypadku? Cc jest obecne, zobrazowane przez rozszerzającą się zmazę? Co wtedy ma być uczynione? Bez czego? Co w. 37 uczy w figurze i pozafigurze? Przeciw czemu w. 38 i 39 ostrzega w figurze i pozafigurze? Co powoduje piegi? Co one reprezentują? Dlaczego? Jakie było doświadczenie prawie każdego z nas pod tym względem? Co dlatego nie powinno być czynione? Co zawierają w. 40, 41? Co reprezentuje łysina? Łysina przy czole? Co nie ma być uczynione takim w figurze i w pozafigurze? Jakie trzy fakty udowodniają to?
(24) Co w. 42-44 wskazują? Co reprezentowałaby taka blizna? Co to znaczyłoby? Co symbolizowałoby to znaczenie? Co nie znaczyłaby każda blizna na głowie? Jak każda sprawa była rozeznana? Co było wykluczone z powodu łysiny? Oprócz włosów pożółkłych, co samo przez się wystarczało jako dowód trądu? Co w pozafigurze? Jeżeli włosy były obecne, co dowodziłoby, że trąd jest obecny? Co kapłan musiałby uczynić, jeżeli trąd był obecny? Co to reprezentowało? Jeżeli nie było trądu, co kapłan miał uczynić? Co to reprezentuje?
(25) Co jest podane w w. 45, 46? Co miała osoba osądzona za trędowatą najpierw uczynić? Na jakim symbolizmie jest pozafigurze uzasadniona? Jaki on jest? Jak te dwie formy pozafigury są dokonane? Jak rozdarcie szat Elizeusza stosuje się tutaj? Co to podobieństwo dowodzi odnośnie pozafigury trędowatego? Co było drugą rzeczą, którą osądzony o trąd musiał uczynić? Na jakich symbolizmach jest pozafigura uzasadniona? Co jest pozafigurą?
(26) Na jakich symbolach jest pozafigura zakrycia górnej wargi uzasadniona? Jak przytoczone ustępy dowodzą to? Co zakryta warga reprezentuje? Co zakryta górna warga czyni dolnej wardze? Co jest pozafigurą tego? W jaki sposób obrazowa mowa zwykle wypełnia się w pozafigurze? A w jaki nie? Zgodnie z tem, jak możemy się spodziewać, że wołanie, Nieczysty, wypełni się w pozafigurze? Jak ono się wypełnia? Co w tej łączności Wielkie Grono nie mówi słowami? W jaki sposób ono mówi?
(27) Co jest pierwszą rzeczą, którą w. 46 mówi o trędowatym? Jak długo figuralny trąd trwał w trędowatym? Pozafiguralny trędowaty w grzechu? Samolubstwie, światowości, błędzie? Co Wielkie Grono będzie nadal czyniło, póki jest nieczyste? Co oni muszą uczynić kolejno, ażeby się oczyścić? O jakiej drugiej rzeczy mówi w. 46? Co ona reprezentuje? W jakich trzech czynnościach kapłani odmówią społeczności Wielkiemu Gronu? Dlaczego?
(28) Jaka jest ostatnia rzecz, o której mówi w. 43 o osobie osądzonej za trędowatą? Co to dowodzi o trędowatych podczas przebywania Izraela na puszczy? Podczas przebywania w ziemi chananejskiej? Do czego to jest aluzją? Od czego oni zostali