Teraźniejsza Prawda nr 94 – 1938 – str. 43

artykule – tj., upływ dostatecznej ilości czasu, aby dozwolić na dalsze rozwinięcie się danej nieczystości, co jest rozumną rzeczą.

      (51) Kapłan wracając i egzaminując dom (w. 39) po siedmiu dniach reprezentuje naszego Pana zwracającego ponownie Swoją uwagę przez Swoje oko na dotyczącą sektę Wielkiego Grona i ponownie egzaminującego jej sekciarskie władze (ściany). W figurze, jeżeli zaraza, podczas tych siedmiu dni rozszerzyła się po ścianach (w. 39), to kapłan musiał rozkazać aby, wyłamać te kamienie, na których zaraza była i wyrzucić je precz za miasto na miejsce nieczyste. Rozszerzenie się zarazy reprezentuje powiększenie się przywłaszczania sobie władzy i panowania w nauczaniu i zarządzaniu. Gdy to się stanie, to pozafiguralny Arcykapłan przez Swoje oko, usta i rękę rozkazuje, aby te symboliczne kamienie – tj. wodzowie przywłaszczający władze i panujący (1Piotra 2:5)  były wyłączone i wyrzucone z pomiędzy ludu Pańskiego (miasta) jako źli (nieczyste miejsce). Kilka przykładów wyjaśni to. Gdy nieczystość Towarzystwa przez popieranie rewolucjonizmu J.F.R.’a w nauce i zarządzeniach stała się bardzo jawną, po poprzednich egzaminacjach, to nasz Pan przez TERAŹNIEJSZĄ PRAWDĘ posłał słowo do zarządu Towarzystwa, aby go pozbawił wszystkich jego urzędowych władz. Innymi razy On posłał im słowo, aby wyłączyli i wyrzucili jego nieprawych dyrektorów z pomiędzy ludu Bożego, jako złych ludzi. Podobne rzeczy były uczynione z P. B. I. Olsonitami, Adama Rutherfordami, itd., itd., itd. Proch na ścianach wszędy w około (w. 41 ) symbolizuje fałszywe nauki i zarządzenia sekt Wielkiego Grona. Skrobanie prochu ze ścian i zebranie go reprezentuje zebranie razem i zbijanie błędnych nauk i zarządzeń sekt Lewickich przez TERAŹNIEJSZĄ PRAWDĘ. To było uczynione w artykułach, dających przeglądy ich nauk i egzaminujących je, np., Przegląd Olsonizmu; Przegląd Chronologii P.B.I.; Poglądy i Przeglądy; Oto Oblubieniec, Przegląd; artykuły o Zaćmieniu Prawego Oka; Przegląd Poglądu Riemerizmu na Nowe Stworzenie; Przegląd Bolgerizmu; Przegląd Bricke’rizmu,: itd., itd., itd. Z pewnością dobre oskrobanie stosownego symbolicznego prochu odbyło się! Ten był wyrzucony przez symboliczne miasto w miejsce nieczyste – wyrzucone z pomiędzy ludu Bożego, jako złe.

      (52) Wprawienie innych kamieni (w. 42) na miejsce wyjętych reprezentuje zastąpienie nieczystych nauczycieli czystymi, a potynkowanie innym wapnem na miejsce tego, które było zeskrobane, znaczy użyć prawdziwych nauk i zarządzeń w miejsce błędnych nauk i zarządzeń. W swoim czasie to będzie uczynione w każdym wypadku, gdzie grupa pozostanie grupą Wielkiego Grona. W. 43-45 podają, co miało być uczynione, gdy dom był oczyszczony z trądu, a potem trąd odnowił się w nim i rozszerzył się w domu. To reprezentowałoby, co miało być uczynione z grupą Wielkiego Grona, która się skaziła do niezreformowania po oczyszczeniu się w pewnej mierze. Odnowienie się zarazy i rozszerzenie się jej po domu reprezentuje ponowne skażenie się grupy, tj., że grupa jako taka, lecz nie koniecznie wszystkie jednostki, stała się niemożliwą do oczyszczenia. To mogło tak być tylko wtedy, gdy trąd okazał się być jadowity, tj. nieczystością Wielkiego Grona, nieuleczalną ze zwolenniczego popierania, przywłaszczania władzy i panowania. W. 45 pokazuje, jakim sposobem dom bywa rozwalony. Rozwalenie takiego domu reprezentuje grupę jako taką, będącą zmuszoną aby przestała być grupą Wielkiego Grona. To staje się przez naszego Pana, wyrzucając zupełnie taką grupę zorganizowaną, będąca jako z ruchu Wielkiego Grona. To stało się w wypadku z oryginalnymi pozafiguralnymi
kol. 2
Husyjelitami (Sturgenitami), jako z grupą z oryginalnymi pozafiguralnymi Hebronitami (Ritchieitami), jako grupą z oryginalnymi pozafiguralnymi Izaarami (Olsonitami), jako grupą. Podobnie stało się w pewnym znaczeniu z Towarzystwem jako korporacyjną grupą. To stało się w r. 1920, gdy pozafiguralny Booz (Ks. Rut 4:9-11) „kupił” od redaktorów, dyrektorów i zarządu Towarzystwa wszystkie prawa, jakie mieli w pozafiguralnym Elimelechu (wodzach Wielkiego Grona), w Mahalonie (wodzach wśród wierniejszych usprawiedliwionych), w Chelijonie (wodzach między mniej wiernymi usprawiedliwionymi) w pozafiguralnej Rucie (Młodocianych Św.)

      (53) Co to znaczy? Nie znaczy, że Bóg odrzucił pozafiguralnego Elizeusza, tj., dobrych zwolenników Towarzystwa i, że nie są więcej ruchem Wielkiego Grona. Raczej znaczy, że On już od 1920 r. i nadal więcej nie uznaje Towarzystwa, jako korporacji, działającej przez swój zarząd, redaktorów i kierowniczych urzędników, jako zarządzających pracą pozafiguralnego Elizeusza, tj., dobrych zwolenników Towarzystwa. Przeto pracę, którą ta korporacja, jako taką wykonała od r. 1920, Bóg więcej nie uznaje za pracę Wielkiego Grona i Młodocianych Św.; lecz On uznaje właściwą pracę, jako jednostki pozafiguralnego Elizeusza, jako tacy, czynią, jako pracę Wielkiego Grona (i Młodocianych Św.). Praca, jaką ta korporacja jako taką już wykonywała od r. 1920, według jej zorganizowania w jej dyrektorach, redaktorach i kierownikach, jest absolutnie Azazelską, tj., Szatańską, więc w żadnym znaczeniu nie jest pracą Pańską. Kamienie (wodzowie) tacy jak Menta Sturgeon, Karl Olsen i A. I. Ritchie, byli zupełnie wyłączeni z grupy i ruchu, który oni poprzednio kontrolowali. Były dwie rzeczy, które przywiodły do odrzucenia Towarzystwa jako korporacji w jej urzędnikach ich zaparcie się istnienia i służby względem Młodocianych Św. (przedstawione w figurze Ruty) i ich obłuda w otrzymaniu przedłużenia władzy dla dyrektorów i urzędników Towarzystwa od pozafiguralnego Naamana (Giezy obłudnie prosząc o nie i dostając pieniądze i dwie odmienne szaty od Naamana). Rozwalenie drzewa figuralnego domu (w. 45) reprezentuje wyłączenie członków takiej nieczystej grupy Wielkiego Grona z członkostwa w niej jako takiej i z poparcia ich jako wodzów danej grupy jako takiej, lub ich nauk i zarządzeń dopóki oni są nieczyści. Rozwalenie wapna reprezentuje pokonanie złych nauk i zarządzeń takiej grupy, jako takiej. Jako ilustracje takowych możemy przytoczyć nasze ostatnie zbicie Olsonizmu przez które dawniejsi Olsonici porzucili swoją wiarę weń. Zbijanie błędów Towarzystwa w nauce i zarządzeniach po r. 1920 są dalszymi przykładami tego samego. Pismo Św. daje figurę zniszczenia P.B.I. zorganizowanej według obecnego przywileju prawnego (czarteru) (Ks. Sędz. 8:17), które ma nastąpić po pozafiguralnej Wtórej Walce Gedeona. Z w. 44, 45, (w ang. w. 45 brzmi, „On rozwali itd.”) zauważyć można, że kapłan wykonuje pracę rozwalania, co figuruje, że to będzie nasz Pan, który dokona dzieła zniszczenia w pozafigurze (przez Swoje oko, usta i rękę).Wyniesienie wszystkich materiałów domu przez kapłana poza miasto reprezentuje wyrzucenie z pomiędzy ludu Bożego tych trzech powyżej wymienionych rzeczy pozafiguralnego domu. Wyrzucenie ich w nieczyste miejsce reprezentuje, że te pozafiguralne rzeczy będą porzucone jako nieczyste przez lud Boży.

      (54) W. 46 podaje nam do uwagi kalające skutki stronniczego poparcia sekty Wielkiego Grona na tych, którzy mają łączność z nią. Wejście do zamkniętego domu zarażonego trądem było zabronione w Izraelu i mogło być

poprzednia strona – następna strona