Teraźniejsza Prawda nr 93 – 1938 – str. 31
Z tego widzimy, że błąd jest jedną z form nieczystości Wielkiego Grona. Symbolizm trądu na głowie (we włosach) lub na brodzie (w. 29) jest bardzo pouczający, gdyż. włosy szczególnie reprezentują Prawdę, jak również zarządzenia jej. W tym całym opisie prawie zawsze zarażenie jest przedstawione jako będące we włosach, lub tam gdzie normalnie są włosy. Ta forma trądu jest nazwana zmazą. (w. 30, 31.) Ktoś, mający zmazę, musi w figurze i w pozafigurze być badany przez kapłana. Jeżeli nie była głębsza niż skóra i miała włos pożółkły (pożółkły, nie pobielały, ponieważ lata zwykle czynią włosy białe), to była zarazą trądu w figurze, przedstawiająca uporczywie trzymany błąd w pozafigurze, i ma się z nią obejść w figurze i w pozafigurze tak, jak z podobnymi znakami w tych trzech innych formach trądu w figurze i w pozafigurze, jak to było pokazane powyżej.
(Ciąg dalszy nastąpi)
BEREAŃSKIE PYTANIA DO POWYŻSZEGO
(1) Co będziemy badali przed badaniem 4Moj. 12? Dlaczego? Jaki charakter jest trądu? Na jakim kontynencie on przeważnie istnieje? Co on figurował, według 3Moj. 13:12, 13, gdy pokrywał całe ciało? Gdy ukazywał się tylko miejscami na ciele? Z wyjątkiem w. 12, 13 o jakim trądzie jest mowa w 3Moj. 13 i 14. W jaki sposób jedynie moglibyśmy rozumieć fakty, jakie te dwa wiersze i dwa rozdziały podają oprócz przez te dwa wiersze? Jakie dwa gatunki pozafiguralnego trądu są nam przeto jasne? O jakim trądzie jest mowa w 3Moj. 13 i 14 rozdziale, jako odrębnem od gatunku trądu omawianego w w. 12, 13? O jakim trądzie jest mowa w pozostałej części 3Moj. 13 i 14? Jakie są ich sześciorakie figuralne formy? Dlaczego trąd pokrywający całą osobę stosownie figuruje skażenie Adamowe? Dlaczego te różne gatunki trądu umiejscowione w częściach ciała stosownie figurują nieczystość Wielkiego Grona?
(2) Kto jest klasycznym typem na Wielkie Grono z punktu widzenia trądu? Jak to jest udowodnione przez jej właściwy kontrast z Aaronem? Co na pierwszem miejscu w doświadczeniu Maryi wskazuje, że ona jest typem na członków Wielkiego Grona? Jak to jest udowodnione przez zacytowane ustępy? Co po drugie w jej doświadczeniu dowodzi, że ona jest figurą na członków Wielkiego Grona? Jak to jest udowodnione przez zacytowane ustępy? Jakim sposobem Naaman jest taką figurą? Kogo on przez to figuruje? Jakim sposobem Giezy i jego dom są taką figurą? Uzyjasz? Kiedy szczegóły odnośnie tych będą podane? Dlaczego oni są tu przytoczeni? Do czego usłużą nam tu te przykłady? Jak będą dane właściwe szczegółowe dowody? Do czego te ogólne wyjaśnienia, podane dotąd, przygotowują nas?
(3) Kogo reprezentuje Jehowa mówiący do Mojżesza i Aarona w w. 1? Co nam podaje w. 2 odnośnie trądu? Co te objawy nie koniecznie dowodzą? One wystarczają aby co wzbudzić? Co taka obawa wymagała? Co jedynie jest podane we w. 2-8? Gdzie szczegóły są podane? Gdzie te będą badane? Co pokaże zbadanie W. 2-8? Kogo Aaron tutaj figuruje? Co dowodzi, że pozafiguralny trąd tu zobrazowany nie może być upadłością Adamową? Jaki pozafiguralny trąd jest tu przeto zobrazowany? Co stanowi ten fakt? Jaki drugi fakt dowodzi to samo? Jak pozafiguralne przyprowadzenie jest uczynione?
(4) Jakie szczegóły są tu potrzebne do zrozumienia pozafigury? Jakim sposobem pozafiguralni trędowaci nie są, a jakim są teraz przyprowadzeni do Arcykapłana dla zbadania? Jaki wypadek udowodnia to? Daj dowód negatywnie i pozytywnie. Co te fakty dowodzą? Od czasu gdy natchnienie ustało aż do Epifanii, czego Jezus nie używał odnośnie spraw Wielkiego Grona? Dlaczego nie? Jaki jest skutek tego w Epifanii, co się tyczy przyprowadzenia podejrzanego o trąd do Jezusa?
(5) Jaki zarzut może być stawiony przeciw tej myśli? Jak się ma odpowiedzieć na ten zarzut? Co wskazywałoby wymienienie Eleazara, lub Itamara na inny czas niż koniec obecnego Wieku, o ile się tyczy pozafigur? Co reprezentuje podkapłan badający i ogłaszający wyrok? W jaki sposób 1 Kor. 5:4, 5 potwierdza tę odpowiedź? W jaki sposób w. 13 ją również potwierdza? Co, zgodnie z tem, reprezentuje dotyczący podkapłan? Jaki wniosek mamy wyciągnąć z tego faktu? Oprócz pozafiguralnego Aarona, kto tylko może właściwie zajmować się takiemi sprawami? Do jakich braci musi działalność zboru być ograniczona? Co wynika z tego? Dlaczego? Jakim sposobem jest Kościół Powszechny doglądany pod tym względem?
(6) Co mówi pierwsze zdanie w. 3? Co to reprezentuje? Co dowodzi pozafigura? Co podają nam zdania w środku w. 3? Co jest złego z włosami pobielonemi w ten sposób? Na co to jest figurą? Jakim sposobem biblijnie przychodzimy do tej myśli? Co to są za dwie rzeczy, które stanowią moc ludu Bożego? Jakimi one czynią ich? Co figuruje pobielenie włosów w ranie? Jaki jest jeden z objawów nieczystości Wielkiego Grona? W jaki jeszcze sposób można wyrazić się o tej sprawie? W jaki sposób jest ta myśl literalnie wyrażona w Psalm 107:10, 11? Co te wiersze podają?
kol. 2
(7) Jaki drugi objaw trądu jest podany we w. 3? Co on reprezentuje? Jaki rewolucjonizm objawia nieczystość Wielkiego Grona? Dlaczego uporczywość musi być dodana do rewolucjonizmu, ażeby ten był nieczystością Wielkiego Grona? Jaki byłby wynik takiego stanu? Jakie ilustracje służą do punktu? Co musi być obecne, aby objawić nieczystość Wielkiego Grona? W kim ona nie jest obecna? Dlaczego nie? Kiedy tylko możemy być pewni, że mamy do czynienia z nieczystością Wielkiego Grona? Jakie mamy objawy w figuralnym i w pozafiguralnym trądzie?
(8) Co we figurze, miał kapłan uczynić, jeżeli zobaczył te dwa dotyczące objawy? W pozafigurze? Od kiedy to się dzieje? Pomimo czego? Pomiędzy któremi czasami było niewłaściwem ogłosić kogoś członkiem Wielkiego Grona? Dlaczego? Od kiedy znak członkostwa w Wielkiem Gronie stał się zrozumiany? Co wynika z tych faktów? Dlaczego nasz Pastor na czas Parousji i przedtem mówił przeciw sądzeniu odnośnie tego, kto jest we Wielkiem Gronie? Kiedy, według jego zdania, byłoby takie sądzenie właściwe? Jakie rozłączenie wykonuje się w Epifanji? Co musieliby wiedzieć ci, co chcieliby współdziałać z Jezusem w tej pracy rozłączenia? Co nasz Pastor powiedział odnośnie sądzenia, gdy generacja nastąpi? Gdzie on to mówił? W jaki sposób 1 Kor. 4:5 udowodnią to? W jaki sposób 3Moj. 13:3, 8, 15, 20, 22, 25, 27, 36 , 44 udowodniają to? Co będą musieli uczynić ci, co potępiają tę pracę? Jakie ma charakterystyki to potępianie? Jakie dwie równoległe czynności okazują się w tej łączności?
(9) O czem mówią w. 4-6? Jak te sprawy mają być traktowane? Co figuruje blizna stając się białą taką, jak zdrowa skóra? Że nie była głębsza niż skóra.? Że nie pobieliła włosów? Pomimo tych warunków, jak trzeba się z daną osobą obejść i za jaką ją uważać? Co to reprezentuje? Na co są figurą te siedem dni? Co to znaczy dla badającego kapłana lub zboru? Co on musi uczynić zanim przyjdzie do wydania sądu? Dlaczego? Co te zasady pobudziły naszego Pana aby uczynił w figurze? Co znaczyło zamknięcie w figurze? W pozafigurze?
(10) Co pokazuje w. 4 – figura i pozafigura? Jak to jest wskazane? Dlaczego wyrok, w figurze i w pozafigurze, ma być powstrzymany? Co było uczynione, w figurze i w pozafigurze, jeżeli drugie zbadanie nie usprawiedliwiało wyroku? Jak długo miało badanie trwać w każdym wypadku? Co miało być uczynione w każdym wypadku, gdy wyrok był osiągnięty? Jeżeli w figurze to zło było tylko świerzbem, jaki był wyrok? Co to znaczy w pozafigurze? Co reprezentuje upranie swoich szat przez podejrzanego? Co miało być uczynione, jeżeli po pierwszych siedmiu dniach zaraza się rozszerzyła? Co to reprezentuje? Jeżeli upamiętanie nie nastąpi po trzeciem zbadaniu, co pozafiguralny kapłan ma uczynić? Co to jeszcze znaczy, że kapłan uczyni? Co nasze badanie w. 1-8 czyni z naszem wyrozumieniem ich zawartości? Gdzie będą podane szczegóły? Co nasze badanie w. 1-8 dowodzi o tem negatywnie? Dlaczego?
(11) Ile szczegółów trądu mamy określone w pozostałej części 3Moj. 13? Określ każdy z nich i gdzie on jest określony? Ile z tych zarażały osoby? Ile szaty? Jaka forma trądu jest przedstawiona w 3Moj. 14:33-53? Na który z tych zwrócimy najpierw naszą uwagę? Z czem zgadzają się te cztery formy trądu? Wymień te cztery formy. Co każda z nich figuruje? Co Pismo Św. uczy o tych czterech formach, w figurze i w pozafigurze? O co lud Epifaniczny jest często oskarżany? Co jest prawdą na ten przedmiot? Co powinniśmy najpierw zauważyć? Jak to jest pokazane w 1 Kor. 5? w liście Judy 23? Jakie wnioski powinny być wyciągnięte z tych dwóch faktów i dwóch przytoczonych ustępów? Co teraz będziemy badali?
(12) W jaki sposób opuchlina trądu przedstawia grzech Wielkiego Grona? Co wnioskujemy z tych faktów? Jaka myśl nasuwa białość tej opuchliny? Pobielenie włosów? Gdyby to była sprawa tylko grzechu wielkiego, co nie moglibyśmy uczynić? Dlaczego? Co jest dostarczone, gdy błąd jest dodany do grzechu wielkiego? Dlaczego ten dowód jest tylko częściowy? Jaki to jest stan, gdy uporczywe trwanie w błędzie następuje po popełnieniu grzechu wielkiego? Jakie ma znaczenie przymiotnik ZASTARZAŁY w wyrażeniu, „trąd zastarzały”? Z czem on się równa? Co badający kapłan ma uczynić, gdy znajdzie te warunki obecne? Które trzy ustępy Pisma Św. dowodzą, że krótkie załatwienie się z takim jest właściwe?
(13) Jakie wrażenie czyni najpierw nauka w. 12, 13? Dlaczego? Jakim tylko sposobem można na tę naturalną myśl rozumnie powiedzieć? Dlaczego z punktu zapatrywania 3Moj. 13 i