Teraźniejsza Prawda nr 93 – 1938 – str. 25
sparzelina (w. 24-28), trąd głowy (w. 29-44), trąd w szacie (w. 47-59) i trąd w domu (3Moj. 14:33-53). Chociaż trąd po całym ciele stosownie reprezentuje upadłość Adamową, która kazi wszystkich ludzi, każdego we wszystkich jego zdolnościach i zaletach, to jednak trąd umiejscowiony nie reprezentowałby takiego stanu, który jest pospolity wszystkim ludziom. On musi dlatego reprezentować nieczystość, która jest umiejscowiona w jednej klasie. Tą klasą, z rozmaitych powodów, które będą przedstawione w dalszym ciągu naszego badania, jest Wielkie Grono. Przeto umiejscowiony trąd reprezentuje nieczystość Wielkiego Grona.
(2) Otrędowaciała Maria (4Moj. 12) jest pierwszorzędnym typem na Wielkie Grono w ich nieczystości. Tak jak nieotrędowaciały Aaron w 4Moj. 12 reprezentuje członków Maluczkiego Stadka wynajdujących wady i nieco wtrącających się i sprzeciwiających się Jezusowi, gdy On przemawia przez Swoje specjalne mówcze narzędzia, tak też otrędowaciała Maria reprezentuje wynajdujących wady i wtrącających się członków Wielkiego Grona i sprzeciwiających się Jezusowi, gdy On przemawia przez Swoje Specjalne mówcze narzędzia. Jej otrędowacenie reprezentuje jak tacy członkowie Wielkiego Grona stają się nieczystymi w doktrynie (1Tym. 1:19, 20) i w postępowaniu życiowym (1Kor. 5:1-4), a wydalenie jej poza obóz reprezentuje utratę społeczności, jaką nieczyste Wielkie Grono doznaje, (1Tym. 1:20; 1Kor. 5:5, 9-13. Naaman, Syryjczyk (2Król. 5) jest figurą na zwolenników Towarzystwa w r. 1919, 1920, jako zalegalizowanych, członków korporacji upoważnionej od rządu (przeto świecką) Biblijnego Towarzystwa Strażnicy i Broszur. Przeto on reprezentuje pewną grupę Wielkiego Grona, jako składającą się,: z pewnego poglądu, z urzędników stanu (Państwowych) którymi są ci, co są członkami korporacji upoważnionej od stanu. To jest trochę ostre dla tych, którzy mówią, że Rząd Stanów Zjednoczonych jest częścią organizacji Szatana, w Biblii być przedstawieni, jako urzędnicy tego stanu z pewnego punktu widzenia! Giezy i jego dom stając się trędowatym (2 Król. 5: 27) reprezentuje J. F. Rutherforda i jego specjalnych pomocników, jako mających nieczystość Wielkiego Grona, włożoną na siebie na wieki. Uzyjasz (2Kron. 26:19-23) reprezentuje J.F.R.’a, objawiającego się, jako mającego nieczystość Wielkiego Grona w r. 1917, w łączności z jego wtrąceniem się, jako wykonawca korporacji w pewną pracę kapłańską w Anglii. Szczegóły tyczące się pozafigur trądu Naamana, Giezego i Uzyjasza spodziewamy się opisać kiedyś później. Przytaczamy je tu tylko jako figury na nieczystość Wielkiego Grona. Powyższe wypadki pomogą nam zrozumieć, że umiejscowiony trąd reprezentuje nieczystość Wielkiego Grona, a poszczególne dowody okażą się, gdy damy szczegóły odnośnie 3Moj. 13, 14. Po tych ogólnych wyjaśnieniach jesteśmy gotowi zająć się szczegółami tych rozdziałów.
PRZYPROWADZENIE TRĘDOWATEGO DO KAPŁANA
(3) Jehowa mówiąc do Mojżesza i Aarona (w. 1 ). reprezentuje Boga we Wieku Ewangelii, szczególnie w Żniwie Wieku Żydowskiego i w Żniwie Wieku Ewangelii, a nawet szczególniej w Epifanii, przemawiającego do Jezusa, jako Swego Wykonawcy, Mówczego Narzędzia i Wodza Duchowego Izraela (Mojżesza) i jako Arcykapłana Kościoła (Aarona). W. 2Podaje pewne objawy, które mogą być znakiem trądu, chociaż nie koniecznie tak dowodzi, czego dalszy wynik pokazuje. Jednakowoż one były wystarczające do wzbudzenia obawy, że ten, co je posiada może mieć trąd. Z tego powodu rozkaz jest dany, żeby
kol. 2
człowiek z. tymi objawami był przyprowadzony do Aarona, lub do jednego z synów jego. Ponieważ tylko ogólne określenia tych objawów są dane w w. 2-8 , a szczegóły są. dane w wierszach, począwszy od w. 9, przeto nie będziemy tu tłumaczyć pozafigur sadzela (opuchliny), blizny, lub białej plamy, lecz zostawimy je na później, gdy przyjdziemy do szczegółów; ponieważ jak postąpimy, to dalej zobaczymy, że w. 2-8 określają trąd ogólnie, a nie szczegółowo. Aaron tu reprezentuje naszego Pana jako naszego Arcykapłana. Przyprowadzenie podejrzanego o trąd do Aarona reprezentuje przyprowadzenie do naszego Pana, jako Arcykapłana działającego przez Swoje specjalne oko, usta i rękę, podejrzanego o nieczystość Wielkiego Grona dla zbadania jego sprawy. Iż trąd tu zobrazowany nie może odnosić się do upadłości odziedziczonej po Adamie, jest widoczne z faktu, że nie było potrzeba zbadania, ażeby stwierdzić, czy ktoś go ma, czy nie, gdyż wszyscy ludzie mają go przez odziedziczenie i wszyscy kapłani są zupełnie obeznani z tym faktem. Przeto podejrzany trąd tu reprezentuje podejrzaną nieczystość Wielkiego Grona, która musi być zbadana, ażeby poznać, czy ona jest nieczystością Wielkiego Grona, czy nie. To więc jest naszym pierwszym poszczególnym powodem na twierdzenie, że z wyjątkiem tego, który jest omawiany w w. 12, 13, trąd 3Moj. 13; 14 rozdziału reprezentuje nieczystość Wielkiego Grona. Drugi powód jest ten: My nie przynosimy do Kapłaństwa upadłości Adamowej do zbadania, czy ona jest obecna, czy nie, gdyż pracą Kapłańską teraz jest, w Wieku Ewangelii, nie wyłącznie z grzechem Adamowym, lecz z ludem Bożym, a tylko wyjątkowo z grzechami ludu Bożego, o ile oni mają do czynienia z grzechem jako kapłani. Jak jest uczynione to pozafiguralne przyprowadzenie? Przez sprzeciwianie się ludu Bożego tej nieczystości Wielkiego Grona, tj., sprzeciwianie się ich rewolucjonistycznym naukom i praktykom. Tym sposobem przyprowadzamy takich do pozafiguralnego Aarona, lub do jednego z pozafiguralnych kapłanów.
(4) Pewne szczegóły odnośnie pozafigury muszą być tutaj podane, jeżeli ona ma być właściwie zrozumiana. Jak są tacy pozafiguralni trędowaci przez nas przyprowadzeni pod uwagę naszego Arcykapłana do zbadania? Napewno nie przyprowadza się do Niego, aby zbadać jako takich; ponieważ On zna tę sprawę zanim ktokolwiek z nas zaczął podejrzewać ją; gdyż On wiedział kiedy każdy utracjusz korony utracił swoją koronę, co w każdym wypadku stało się przed październikiem, 1914 r. Jak więc oni są przyprowadzeni do Niego do zbadania? Odpowiadamy: Oni są przyprowadzeni do Niego do zbadania Jego czynnością przez Jego specjalne oko, usta i rękę. Iż to jest prawdą, możemy widzieć z wypadku podanego w 1Kor. 5 – brata z Koryntu, który ożenił się z swą macochą i popełnił kazirodztwo. Pan Jezus wiedział o tym kazirodztwie, gdy ono było popełnione, i wiedział o rozmyślności połączonej z wykonaniem tego. Lecz Jego specjalne oko, usta i ręka przy tej okazji, Paweł, nie wiedział tych szczegółów; a ponieważ on w tym działał jako oko, usta i ręka Jezusowa (w imieniu Pana naszego Jezusa, z mocą Pana naszego Jezusa w. 4 ), on musiał zbadać tę sprawę, ażeby ją właściwie rozsądzić. Przeto rozumiemy, że Aaron tu figuruje naszego Pana w Jego działaniu przez Swoje specjalne oko, usta i rękę. Od czasu, kiedy natchnienie ustało, Jezus nie działał przez kogoś, jako oko, usta i rękę w tym celu, aż w Epifanii, ponieważ, ażeby wiedzieć kto należy do Wielkiego Grona wymagało natchnienia, zanim Bóg zaczął liczyć się z nim, jako z klasą podczas Epifanii. Przeto przyprowadzić podejrzanego członka Wielkiego Grona do pozafiguralnego Aarona teraz, znaczy przyprowadzić